• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko w Gdyni: budowa terminala przerwana

Patryk Szczerba
10 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Budowa obiektu, który będzie sercem lotniska Gdynia-Kosakowo przeciągała się. Ostatnie prace wykończeniowe w terminalu wykona już nowa firma. Budowa obiektu, który będzie sercem lotniska Gdynia-Kosakowo przeciągała się. Ostatnie prace wykończeniowe w terminalu wykona już nowa firma.

Firma Sport Halls nie wybuduje do końca terminala na lotnisku w Gdyni Kosakowie zobacz na mapie Gdyni. Umowa pomiędzy zarządem portu lotniczego i spółką została zerwana. Obydwie strony przerzucają na siebie winę za zastopowanie prac, sprawa skończy się prawdopodobnie w sądzie, tymczasem miasto zapewnia, że inwestycja nie jest zagrożona.



Wierzysz, że lotnisko w Gdyni przyjmie pierwsze cywilne samoloty do końca tego roku?

Terminal General Aviation, czyli parterowy obiekt o powierzchni zabudowy 3,9 tys. m kw. i kubaturze 21,3 tys. metrów sześc., zaprojektowany przez warszawskie biuro ATI, miał powstać w ciągu siedmiu miesięcy. Jego koszt to blisko 21 mln zł. Budowa rozpoczęła się na początku 2012 roku. Po jej zakończeniu i instalacji odpowiednich systemów lotnisko miało przyjmować pierwsze samoloty.

Mijały miesiące, a końca prac nie było widać. Jeszcze w lipcu 2012 roku władze Gdyni przekonywały, że zakończenie budowy to kwestia kilkunastu tygodni. Kolejnym terminem był trzeci kwartał. Gdy w ostatnich dniach i ten okazał się zagrożony, wydarzenia potoczyły się błyskawicznie. Prace na lotnisku stanęły.

- Postanowiliśmy zerwać umowę z wykonawcą, który nie dotrzymywał terminów. W ciągu kilku najbliższych tygodni powinna zostać wyłoniona nowa firma, która dokończy budowę. Pozostałe prace wykonywane są zgodnie z harmonogramem - opowiada Piotr Szpajer, kierownik ds. marketingu lotniska w Gdyni.

Z takimi argumentami nie zgadzają się przedstawiciele firmy Sport Halls. Choć przyznają, że prace się przeciągały, obwiniają za taką sytuację projektanta i zarząd portu lotniczego. Współpraca miała nie układać się dobrze od dłuższego czasu.

- Kontakt od dwóch miesięcy był utrudniony. Wielokrotnie występowaliśmy z wnioskami związanymi z brakami w dokumentacji projektowej. Była ona niekompletna od samego początku. Bezskutecznie. Przyjęliśmy to zlecenie, licząc, że dzięki współpracy z inwestorem uda się uszczegółowić projekt, co okazało się niemożliwe. Co więcej, wszczętych zostało około 30 protokołów konieczności wykonania robót dodatkowych. Nie wszystkie zostały podpisane. Nie mieliśmy wyjścia, musieliśmy zerwać umowę - wyjaśnia Krzysztof Łuksza, prezes firmy Sport Halls z Wrocławia.

80 proc. kosztów prac z całej kwoty zostało zapłaconych. Teraz firma czeka na przelanie pieniędzy za prace kwietniowe, których wartość została wyceniona na ponad 800 tys zł. Faktura została wystawiona. Jeśli suma trafi na konto firmy, odpowiednie kwoty mają zostać automatycznie przelane na rachunki podwykonawców. Podobnie ma być z resztą pieniędzy.

Kwestią sporną jest data wypowiedzenia umowy. Firma twierdzi, że wnioskowała o to pierwsza, jeszcze w maju. Miasto przedstawia sytuację inaczej. Spółka miała nie odbierać faksów informujących o wypowiedzeniu umowy, uchylać się od kontaktu. Jej pracownicy tymczasem twierdzą, że pismo z wnioskiem trafiło na biurko prezesa dopiero 3 czerwca.

- Mamy do czynienia z typowym piekłem inwestycyjnym i próbą wymigania się firmy od odpowiedzialności. Wszystko wskazuje na to, że pojawimy się w sądzie, by udowodnić swoje racje. Wykonawca nie podołał zadaniu. Inne budynki, jak chociażby obiekt straży pożarnej, zostały oddane do użytku bez problemu. W przypadku terminala nie mogliśmy czekać, zwłaszcza że wielokrotnie ustępowaliśmy wcześniej - zaznacza Bogusław Stasiak, wiceprezydent Gdyni.

Teraz port lotniczy będzie wyłaniał nowego wykonawcę. Procedura wyboru ma potrwać kilka tygodni. Do piątku na lotnisku trwa wspólna inwentaryzacja pracowników lotniska i firmy, która da odpowiedź na to, ile trzeba będzie jeszcze zapłacić wykonawcy za prace.

- Na szczęście 90 proc. prac jest już wykonanych, w związku z tym oddanie terminala do użytku nie powinno zostać opóźnione. Chcemy dotrzymać przyjętego terminu i to jest teraz najważniejsze - dodaje Stasiak.

W trakcie realizacji, oprócz terminala, znajduje się m.in. budowa bazy paliw, budowa systemu świetlnych pomocy nawigacyjnych. Trwa też wyposażanie lotniska w systemy i urządzenia. Całkowity koszt przystosowania wojskowego lotniska do ruchu cywilnego wraz z okoliczną infrastrukturą to ok. 100 mln zł.

Opinie (381) 5 zablokowanych

  • Po co 2 lotnisko w tak małej metropolii (40)

    Na 800 000 mieszkańców 2 lotniska zbankrutują. Skończy się na tym że oba będą nierentowne i trzeba będzie do nich dopłacać. No coż, cena chorych ambicji

    • 62 23

    • a poco dziurawy stadion PGE w Gdańńsku który kosztuje 30 ln rocznie i dodatkowo Hala ergo arena (2)

      która z trudem wychodzi na plus!!Wszystko co postawia politycy generuje tylko ogromne koszty i jest nierentowne oraz niepotrzebne!Ale to wyborcy sa odpowiedzialni za wszystko !!Głosowaliscie na Budynia i jego kolesiów to teraz niezadawajcie pytań.

      • 7 14

      • co ma budyn

        do lotniska w kosakowie

        • 18 1

      • gdyby był wcześniej stadion

        z którym można było się starać o Euro to ten by nie powstał. Natomiast lotnisko już jest.

        • 15 1

    • Belfast 300tys mieszkancow i ma 2 (19)

      Wiesz dlaczego jest tak malo polaczen w Gdansku? Bo mamy najwyzsze oplaty lotniskowe.
      Rebiechowo to stajnia lapowek i lewizny, drugie lotnisko obsluzy kilka milionow z calego pomorza az po Koszalin.

      • 11 19

      • Bo to wyspa i samochodem stamtąd nie dojedziesz nawet do stolicy kraju, (5)

        • 8 2

        • Promy plywaja co dwie godziny i to dwa (4)

          Do tego siec autostrad. Lotniska nawet w malych miasteczkach. Ceny za bilet tansze niz w Polsce

          • 3 4

          • le promem to się jednak trochę płynie. (3)

            To nie jest płynny przejazd. Zauważ, że do Sztokholmu ludzie też wolą często lecieć niż płynąć promem, a mimo to podobną odległość do Krakowa częściej pokonujemy samochodem lub pociągiem niż samolotem.

            • 7 1

            • 2 godz promem (2)

              Potem 6 do Londynu przez jedna autostrade.
              W cywylizowanych krajach ludzie sie przemieszczaja od dostawcow po biznesmenow czy turystow. W Polsce podroz miedzy miastami to mega wysilek, to tez powoduje nasze zacofanie

              • 4 2

              • Poprawka, kochanieńki. 2 godziny promem,6 autostradą i 2 kolejne w korku do zjazdu (1)

                Nie widziałeś brytyjskich autostrad,to się nie wypowiadaj. Tam to sie dopiero ludzie przemieszczają - czasami to się wydaje,że w trasę wyjechał każdy Anglik, jego babcia, i jeszcze zlew kuchenny ;)

                • 2 2

              • Widzialem i nie o to chodzi o czym sie tobie wydaje

                Jechalem autostrada pomiedzy Londynem a Liverpoolem. Trzy pasy po kazdej stronie i trzy pasy wypelnione prawie w 100% przez 300km. Pomimo takiej drogi ledwo wystarczyla jej przepustowosc. 70% to samochody dostawcze albo tiry. Wyobrazasz sobie wymienialnosc handlowa pomiedzy tymi regionami a to tylko obreb jednego kraju.
                Teraz sie zastanow co dzieje sie miedzy NY a Chicago i co mogloby sie dziac gdyby Polska miala taki poziom cywilizacyjny jak UK. Do tego jeszcze wyobraz sobie tranzyt przy prawdziwych autostradach pomiedzy skandynawia i pld Europy czy zachodem a wschodem Europy

                • 1 1

      • tak mało?! 3 lotnisko w kraju pod względem liczby pasażerów to mało?! (10)

        Deklasujemy Łódź, Wrocław, Poznań, wyprzedzamy Katowice. Takie porównywalne Szczeciny czy Bydgoszcze w ogóle różnią się o rząd wielkości. To jest dla Ciebie mało? Najwyższe opłaty lotniskowe?! O czym Ty bredzisz?!

        • 17 4

        • nie bredzę tylko przedstawiam swoją opinię (9)

          ...natomiast opłaty lotniskowe mogą być paradoksalnie wyższe kiedy do jednego tortu będzie dwóch konkurentów. Siła nabywcza naszego regionu nie zwiększa się, natomiast spadek liczby pasażerów Rębiechowo będzie musiało sobie zrekompensować opłatami lotniskowymi. Do cen gdańskiego lotniska na pewno dociągnie Gdynia. Obawiam się że tak czy siak straci na tym konsument, który słono zapłaci za bilety i jeszcze będzie musiał dopłacić do 2 nierentownych lotnisk.

          • 10 8

          • Podstawy ekonomii (5)

            Konkurencja powoduje obnizke cen

            • 3 7

            • Dla Ryanaira chyba

              • 4 2

            • Ale tylko w wypadku podmiotów prywatnych. (2)

              A te takie nie są.

              No i obniżenia cen dla kogo? Bo nie dla konsumentów a dla linii lotniczych, bo to one są klientami lotnisk. My jesteśmy klientami linii, i to że linie będą miały taniej wcale nie musi oznaczać, że my będziemy mieli taniej.

              • 10 2

              • Nie tylko (1)

                Konkurencja wymusza lepsze i tansze zarzadzanie, obojetnie kto tym kieruje. No chyba ze kolesie PO znajomosci wiedza ze przegraja i wyjdzie ich niekompetencja. W normalnym kraju sp skarbu panstwa tez konkuruja i mozna je rozliczyc.
                Po drugie taniej dla przewiznika ozbacza taniej dla pasazera tak to dziala jak jest konkurencja. Proste czy potrzebujesz korepetycji z pdst ekonomii

                • 2 8

              • Tak, w spókach prywatnych.

                Naprawdę wierzysz, że urzędnicy będą jak skuteczniej zarządzać przez konkurencję zamiast wyciągać łapki po dotacje?

                No i niekoniecznie niższe koszty przewoźnika = niższa cena biletów. Może równie dobrze wykorzystać te pieniądze jako dodatkowy zysk, nie zmieniając ceny biletów. Co jest zresztą scenariuszem bardziej prawdopodobnym, bo po co ma to robić? Przewoźnik obniża ceny, jak ma problem z sprzedażą usługi z jakiś powodów a nie dla tego, że wpadła mu dodatkowa kasa.

                • 1 0

            • Nie zawsze

              Jeżeli mamy do czynienia z dwoma portami lotniczymi czy też morskimi, w odległości 25 km, gdzie miasta te tworzą jedną aglomerację (czy tego chcą czy nie) to albo ściśle ze sobą współpracują albo skazują się wzajemnie na nierentowność. Jeżeli chodzi o porty morskie, to Gdańsk i Gdynia, zaczynają współpracować, korzystając ze światowego boomu na transport morski. Natomiast transport lotniczy, ucierpiał na skutek kryzysu, liczba pasażerów w Rębiechowie nie wzrosła aż tak gwałtownie, żeby to miało paraliżować lotnisko. Natomiast ceny paliwa, które najbardzie wpływają na ceny biletów i tak nie pozwolą na większe obniżki, choćby powstało 3 lotnisko w Słupsku czy Elblągu. Niestety żyjemy w epoce paliw kopalnych i budujemy Dubaj.

              • 10 2

          • To zanim zaczniesz przedstawiać swoją opinię, to może najpierw sprawdź te informacje, ok?
            Dla samolotów o masie startowej pow. 2 ton Rębiechowo jest o połowę tańsze niż np. Poznań. W rębiechowie są jedne z najniższych opłat wśród "dużych" portów lotniczych w Polsce.

            • 10 2

          • TYlko przedstawiam swoją opinię - jaasne (1)

            Mało połaczeń??? Zobacz inne lotniska w kraju i potem pisz. Reszta twojej opinii też ma takie podstawy?

            • 10 0

            • Połączenia są odpowiedzią na popyt

              Jak nie chcesz dopłacać przewożnikom a potrzeby rynku to UK, Norwegia czy Niemcy (pracownicy i ich rodziny) względnie czartery turystyczne do Egiptu, Hiszpanii i Turcji to nic nie zrobisz.

              Natomiast co do "TYlko przedstawiam swoją opinię -jaasne", to jak masz się agresywnie i niezdrowo podniecać, to idź pobiegać-dobre remedium na stres, agresję i brak dystansu do przyziemnych rzeczy

              • 1 0

      • (1)

        Ekspercie Laki, podasz źródło danych o najwyższych opłatach lotniskowych, czy tak sobie pleciesz co Ci ślina na język przyniesie.
        Podpowiem, że dane o opłatach lotniskowych są dostępne na stronach portów lotniczych, bądź na stronie ULC jest zestawienie zbiorcze wszystkich portów w Polsce i z zestawienia tego absolutnie nie wynika, jakoby Rębiechowo było najdroższym lotniskiem w Polsce.

        • 10 0

        • Bo mu szczur tak powiedział

          i koniec dyskusji. A ty tu z faktami wyskakujesz!

          • 8 0

    • (12)

      Blekkinge (powiat na południu Szwecji, tam Karlskrona i terminal promu) ma nie tylko lotnisko, ale nawet linię lotniczą. Na jakimś etapie mieli nawet zrobić połączenie z Gdańskiem, sprzedawali już bilety. Kryzys to połączenie zarżnął.

      Da się i dało by się spoko utrzymać dwa dochodowe lotniska pasażerskie, jeśli by skoordynować ich działania.

      Kupę ludzi z Kaliningradu leci gdzieś sobie zaczynając z Rębiechowa, a do Gdańska płaca za autobus tyle co za samolot np. do Hiszpanii. Część z nich chętnie przyleciało by do trójmiasta samolotem, nawet jeśli by mieli potem przejechać je z końca do końca by wejść na Lufthansę.

      Kupę ludzi z Trójmiasta jeździ w weekend majowy żeglować na Chorwację, ale muszą albo samochodem, albo samolotem z ... Krakowa, bez sensu.

      Dużo klientów to załogi na statki. Wielu z nich mieszka w Gdyni, im wszystko jedno skąd wylatują, nawet woleli by z Gdyni.

      Ryanair wymiękł z Rębiechowa, bo mu bilety drożały przez opłaty lotniskowe, jeśli by Kossakowo przez pół roku nie pobierało żadnych opłat od Ryanairu, na pewno zmontowali by jakieś połączenie np do HHN.

      I trzeba było nie zarzynać OLT Expressu. (Kiedyś wróci w końcu jakiś krajowy tani przewoźnik, ale na pewno nie będzie polski, tylko obcy, jak PolskiBus).
      Trzeba było nie zarzynać Optimusa, PLO, PGRów, itd itp etc. A Układ Zamknięty to niezły film.

      • 8 9

      • Jedno ale, jeżeli nie ma tych połączeń teraz z Gdańska to i nie będzie ich z Gdyni. (1)

        Bo nie ma ich nie dla tego, że nie ma miejsca, tylko dlatego, że się nie opłacają.

        No chyba, że Szczurek znajdzie kilkadziesiąt baniek rocznie na dopłaty do połączeń.

        • 14 2

        • "paaanie - niedasię"

          • 0 0

      • (9)

        Ryanair wymiękł z Rębiechowa, bo Rębiechowo nie chciało płacić wysokich dopłat na funkcjonowanie linii. Poczytaj sobie o strukturze dochodów Ryana. Oni tylko na obszarze UE dostają rocznie dofinansowanie na poziomie ok. 0,5 mld euro z publicznych funduszy od małych portów regionalnych, które w ten sposób próbują udowodnić sens własnego istnienia, bo gdyby nie te dopłaty dla Ryana, to nic by tam nie latało. Stąd Ryan może sobie pozwolić na dumpingowanie cen, gdyż wpływy z biletów nie pokrywają kosztów działalności. Chciałbyś, aby z publicznych pieniędzy dofinansowywać zagranicznego przewoźnika?
        Podobna rzecz była z OLTem. Czy tak trudno zrozumieć, że tej linii nikt nie zarżnął, tylko że to było celowe i przemyślane działanie na wyprowadzenie kasy z Amber Gold. Po takich cenach jak latał OLT ta linia nie miała prawa się utrzymać na rynku, bo nawet przy pełnym obłożeniu samolotu wpływy z biletów nie pokrywały kosztów działalności. Jedynie w przeciwieństwie do Ryana OLT nie dostawał dofinansowania od polskich portów lotniczych.

        • 12 1

        • Pierwsze slysze by ktos Europie placil ryanairowi (8)

          No ale czego to nie wymysla by udowodnic swoja bylejakosc. Mowa o wladzach portu w rebiechowie

          • 0 10

          • (6)

            Jeżeli tak samo o tym słyszałeś jak o najwyższych opłatach w Rębiechowie, to nic dziwnego. W Polsce np. województwo podkarpackie płaci Ryanowi ok. 6 mln rocznie za latanie do Jasionki, a to są tylko oficjalne dopłaty wynikające z umów marketingowych, jak doliczyć do tego jeszcze wszelkiej maści zniżki za opłaty lotniskowe, to w przypadku, gdy lotnisko jest deficytowe (jak Rzeszów Jasionka), straty również są pokrywane przez województwo, czyli tych dopłat jest jeszcze więcej.
            Najbardziej rozpowszechniony jest ten mechanizm we Francji i Hiszpanii, gdzie toczą się audyty sądowe a i Komisja Europejska prowadzi dochodzenia przeciwko Ryanowi.

            • 6 0

            • To problem wojewodztwa i jego wladz (5)

              Faktycznie o takim przekrecie nie slyszalem i gdybym byl wyborca w podkarpackim to w zyciu bym nie poparl tych ktorzy o tym decydowali, no chyba ze maja wyliczenia ze to sie oplaci.
              Co do wysokich oplat to byl o tym art chyba w fin time i chodzilo o porownanie do reszty europy.
              Lotnisko w Gdyni to nie tylko zdrowa konkurencja ale tez zacheta dla cargo. To obsluga calej polnocy kraju.To bliskosc portu morskiego i gdyby do
              tego doszla autostrada pln pld, to Gdynia odbiera klientow Hamburgowi.
              Stworzenie w Polsce takiego centrum transportowego pomiedzy skandynawia
              a poludniem europy az po Teheran to konkurencja dla Niemicow i Rosjan a im
              to nie PO drodze. Minimalizm rebiechowa i wasze myslenie ida wlasnie na reke naszym konkurentom

              • 0 6

              • (1)

                RATUNKU! Jestem wyborcą PIS. Od dłuższego czasu wszystko ale to absolutnie wszystko, nawet niepozorna informacja kojarzy mi się z TUSKIEM i PO. Do tego dochodzi kompulsywna potrzeba pisania sylaby -PO- w każdym wyrazie dużymi literami. Gdy pojawia się nowy, nawet nie związany z polityką artykuł np. o pogryzieniu przez psa, wypadku samochodowym, zjeździe filatelistów, pielęgnowaniu żywopłotów czy o lotnisku w Gdyni na o-necie, wp, trojmiasto albo innym portalu muszę sobie ulżyć pisząc, odmieniając i przekręcając słowa: TUSK, Ryży, PO itd. Niestety POmaga to na krótko. Czytałem ostatnio, że POradnie leczą już nawet zakuPOholików. Czy znacie lekarzy zajmujących się POdobnymi do mojej przypadłości? POmocy!

                • 3 1

              • Dobrze reagujesz wlasnie do ciebie jest to PO

                A POlityka jest we wszystkim wbrew twojemu wyobrazeniu. Najsmieszniejsze albo najsmutniejsze ze tacy jak ty nie zdaja sobie z tego sprawy. Zjazd filatelistow? Nie wiem ale np numizmatykow i piszukiwaczy skarbow juz POlityka i komunistyczne prawo juz dotyczy itp itd

                • 1 0

              • (2)

                Znowu zlepek bredni.
                Jakbyś był wyborcą w podkarpackim, to nie miałbyś wielkiego wyboru, bo wszyscy to popierali, a nie opłaca sie, bo lotnisko w Rzeszowie jest deficytowe. Zresztą podkarpackie to nie jedyny region w Polsce, gdzie podpisuje się takie umowy.
                Co do opłat lotniskowych, to w porównaniu do reszty Europy również nie jesteśmy drogim lotniskiem.
                Co do cargo, to w tej chwili Gdańsk (mniej więcej na równi z Krakowem) jest na 3-im miejscu w Polsce i póki co nie mamy szansy się zbliżyć do Warszawy i Katowic. I to nie dlatego, że lotnisko jest jakimś ograniczeniem tylko po prostu nie za specjalnie jest co więcej wozić. Bliskość portu nie ma tu nic do rzeczy, gdyż ładunków masowych, które głównie trafiają do/z portu samolotami się nie transportuje, zresztą obecnie dojazd z Rębiechowa do Portu Północnego jest bardzo dobry, a wyjazd na południe kraju z lotniska jest dużo lepszy niż z Gdyni, więc jakie niby ładunki z tej Gdyni miałyby być wożone? Pomijam już fakt, że terminalu cargo i agencji spedycyjnych oraz celnych to na lotnisku w Gdyni jeszcze długo nie będzie.

                • 6 2

              • Minimalizm i waskie ramy myslowe (1)

                Ty nie walcz z Warszawa tylko np z Frakfurtem. Gdyby ograniczyc oplaty to Gdynia moze wygrywac z innymi miastami aspirujacymi do centum handlowego.
                Jedno jest pewne lotnisko w Gdyni to grosze a zyski moga byc ogromne. Stadion na euro w Gdansku czy nawet termiinal w Gdansku to ogromne pieniadze a efekt mizerny. Pytanie kto sie boi konkurencji

                • 1 6

              • Ty się dobrze czujesz? Wiesz w ogóle o jakich rzędach wielkości przeładunków piszesz? Poza tym jeśli chcieć by wprowadzać ten urojony pomysł, to musiałbyś budować od zera lotnisko włącznie z infrastrukturą tylko pod cargo i to już z pewnością nie są grosze tylko miliardy złotych.
                No i jeszcze raz, co by miało sprawić, że najwięksi przewoźnicy zrezygnują z największych hubów w Europie na rzecz Gdyni? Bo bliskość portu w lotniczych przewozach cargo nie jest żadnym magnesem.

                • 4 0

          • PODKARPACIE. Wszyscy mieszkańcy województwa płacą.

            Radni Sejmiku Województwa Podkarpackiego przeznaczyli dla Ryanaira aż 23,9 mln zł, które ma być zapłacone irlandzkim liniom lotniczym w ciągu 4 lat. Oznacza to, że za latanie do Jasionki płacimy rocznie prawie 6 mln zł. Nie są to jednak jedyne profity uzyskiwane przez tanią, a tak naprawdę niskostandardową, linię lotniczą z kieszeni wszystkich mieszkańców Podkarpacia.

            Informacje o tym, ile samorządy płacą tanim liniom lotniczym wyśledził i opublikował portal Pasazer.com.

            • 3 0

    • co mądrala to bezimienny (3)

      Jak za komuny co kawałek było lotnisko wojskowe nikt nie protestował, nikt nie mówił, że trzeba do nich dopłacać, że to cena chorych ambicji, że Polska zbankrutuje. A teraz, po tych naszych uczelniach naprodukowało się tylu ekspertów, strategów i ekonomistów, że aż strach komentować.
      przypominam:

      lotnisko w Babich Dołach powstało w czasie II w. św. Jego powstanie związane było z budową niemieckiego ośrodka doświadczalnego torped lotniczych. W 1947 roku teren lotniska został przejęty przez Marynarkę Wojenną.
      Z dniem 1 stycznia 2011 roku 43. Baza Lotnicza MW została przeformowana w 43. Bazę Lotnictwa Morskiego. W strukturę jednostki włączono stacjonującą na lotnisku w Gdyni Babich Dołach 28. Pucką Eskadrę Lotniczą.

      • 3 6

      • zorro pieprzysz kocopały (2)

        ...zamiast drapać się po jajach i pisać bzdety, świadczące o braku umiejętności logicznego kończenia własnych wynurzeń, to walnij se browarka i wróć do oglądania kiepskich. 43 Baza Lotnicza MW...co to ma wspólnego z cywilnymi portami lotniczymi i problematyką ich rentowności??????

        • 8 0

        • (1)

          wystarczy w Google wpisać:
          lotnisko Babie Doły historia.
          a swoją drogą jeden z szefów opozycji powiedział prawdę:
          wmawiają nam, że białe jest czarne, a czarne jest białe

          • 1 0

          • Chyba na odwrót to było ;)

            • 1 0

  • aaaale tempo :D tam juz od ponad miesiąca nikt nie pracuje :)

    wiem bo mialem wykonywac pewne elementy na to lotnisko. wykonawca nie dogadał z trepami ktorym co chwila cos nie pasuje i jezeli nie stanie na ich to wlasnie mamy tego efekty... niestety ale z wojskowymi (półgłówkami) ciężko sie pracuje...

    • 23 1

  • Czy u nas moze byc w PL cos normalnie ? wiekszosc firm to amatorzy nazywajacy sie biznesem (2)

    PL to syf i dziadostwo biurokracji mieszajace sie z glupota i bezmyslnoscia gdzie kazdy zamiast miec jaja ma wydmuszki i ucieka przewalajac wine z jednego na drugiego . WSZYSCY JESTESCIE WINNI JAKO CALOSC TEGO PROGRAMU I NIE SZUKAJCIE WINNYCH BO TO DZIECINADA Z PRLu. Nie umiesz dotrzymac terminow ? to sie nie bierz za powazny biznes i tyle a nie gadanie ze babcia jest winna. Projektant ma opoznienia ? to sie go wywala i tyle ! . Robcie cos z glowa bo az glowa peka od tlumaczen dzieci z piaskownicy ale szmal brac to kazdy umie. W PL firma buduje nowa nawierzchnie i droge a za chwile jakis Zenek i idi@ta urzednik to rozkuwa bo trzeba przylacza na drugi dzien po oddaniu nowej drogi zrobic jakby nie mozna tych przylaczy i studzienek zrobic przed oddaniem drogi do uzytkowania czyli idiot@ z idiot@ siedza wszedzie a nie cos czy ktos jest winny .Nasi urzednicy to tez mysliciele inowatorzy i celebryci stempli biurowych i jeszcze tylko korony ze zlota im brakuje.

    • 14 7

    • w Polsce może być normalnie

      ale nie w Gdyni

      • 2 1

    • bardzo dobre podsumowanie artykułu

      i w temacie. Cwaniactwo się szerzy a my niestety mu pomagamy - taka prawda

      • 0 0

  • UE zarzucilo nam marnotrawienie pieniedzy (9)

    Jako przyklad podali m.in. Gdynie stawiajaca lotnisko bedace wylacznie ambicją jej Prezydenta w odl. 30 km od istniejacego i rozwijajacego sie Rebiechowa. Brawo. Teraz wybudujcie wlasnego Neptuna, drugą PGE Arene i moze jeszcze polaczcie Monciak z Dluga. Oczywiscie wszystko im. Wojciecha Szczurka :)

    • 43 20

    • co ty chcesz porównywac niegospodarnosc w stylu Szczurka (6)

      to kropla w morzu niegospodarności Budynia!!!!Lotnisko i tak tańsze niz pomnik głupoty Budynia dziurawy stadion!

      • 7 15

      • Tyle, że niegospodarność Budynia współfinansuje UE i Warszawa i ją aprobuje. (3)

        • 3 3

        • gdybys miał pojecie to na lotnisko UE jest gotowa kase dołozyc.A na stadion niedała ani grosza!! (2)

          Kolejny który cos słyszał ale niewie oczym i gdzie UE nie dała dotacji ani centa na stadiony !Ani na organizacje euro!Unia nic nie finansowała ani stadionu ani euro2012!! Zato dała dotacje na rozbudowe lotniska w Gdańsku i moze dac na lotnisko w Gdyni

          • 3 3

          • UE nie dała pieniędzy na lotnisko w Gdyni bo uznała tę inwestycję za bezzasadną

            • 9 0

          • Na stadion nie, ale już na ECS dała kasę.

            • 1 0

      • (1)

        Podaj JAKIKOLWIEK przykład! Dlaczego, wg Ciebie stadion jest dziurawy?? Bo nie ma dachu??

        • 4 0

        • bo on ma dziury w głowie i dlatego inne rzeczy też je muszą mieć

          • 1 0

    • rebiechowo

      Ma ograniczoną możliwość rozbudowy bo teren wokół lotniska wykupił pewien niemiec, który teraz dyktuje warunki.

      • 0 1

    • Wcale nie jestem zdziwiony kretyństwami w tej miejscowości.

      On jest pokrzywieniec jakiś! Podobna sytuacja ze ścieżkami rowerowymi. Pomalowane pasek na gierkowskim asfaltowym chodniku to dla niego nowoczesna ścieżka dla rowerów , dla zwiększenia długości ścieżka zmienia stronę co każde kolejne światła i długość podawana jest razem z przejściami dla pieszych przez d*pasmówkę i pas zieleni ! To jakieś debile !

      • 0 0

  • To nie port tylko portek, a nawet portuś lotniczy :) (2)

    • 22 8

    • Portunio malunio (1)

      • 6 0

      • .

        Ale się prezenciunio Szczurunio zasmuciunio...

        • 9 0

  • czemu nie jestem zdziwiony?! (3)

    dzięki Ci szczurku za wywalanie milionów na niepotrzebne inwestycje! Mieszkańcy Cię rozliczą przy wyborach!

    • 31 11

    • Uwierz mi, nie rozliczą. Znowu będzie z 80% (1)

      • 12 0

      • moja opinia

        Zgadzam się, bo Gdynia=Białoruś, niestety...

        • 5 2

    • :)

      No jak ty byś był prezydentem to na pewno wszystko by grało i nie wywalił byś milionów na żadne roboty, tylko pewnie dla siebie. Czepiacie się tego prezydenta!!!! Dobry człowiek sporo robi!!!!

      • 0 0

  • Dzień dobry ;)

    Witamy w Gdyni. "szanowna" Gdynio proszę brać przykład z Gdańska.

    • 24 16

  • Nieudolne rzady...

    Inwestycja bez glowy...

    • 24 7

  • pismo faksem ?

    faksem ? wysyła się tylko pisma ?
    Teraz się wysyła e-mailem a urzędowo listem poleconym

    • 17 0

  • Gdynia jako Przyklad (1)

    Gdy Publiczny zkeceniodawca nie wezmie lapowki to ma mozliwosc wywalic na zbity pysk fuszerska firme. Gdy wezmie lapowe wtedy firma robi co chce a miasto placi i POtulnie slucha.
    Wnioski dla bystrych

    • 10 13

    • Te, bystry, co ma PO do gdyńskiej Samorządności?

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane