Fakty i opinie

Mało popularna karta miejska

Najnowszy artukuł na ten temat

Błąd na stronie ZTM pozwalał na dostęp do danych 100 tys. pasażerów

Od początku lipca można w Gdańsku kupować karty miejskie, które zastępują tradycyjne papierowe bilety okresowe na komunikację miejską. Jak dotąd karty odebrało dopiero 400 osób, a kolejne 150 złożyło wnioski.

Zobacz również: Karta miejska - sprawdź ważność

Karta z mikroprocesorem została wprowadzona do komunikacji miejskiej w Gdańsku 1 lipca br. To nośnik informacji, na który można zapisać wybrany bilet okresowy. Od początku 2007 r. wszyscy pasażerowie gdańskich tramwajów i autobusów zamiast miesięcznych i semestralnych biletów papierowych będą musieli posługiwać się taką kartą.

Karta miejska ma być wygodna i bezpieczna: w razie jej kradzieży bądź zgubienia można ją łatwo odtworzyć.

Ważność karty będziemy przedłużali co miesiąc (lub raz na semestr), zapisując na niej informacje określające trasę naszego przejazdu oraz rodzaj biletu (miesięczny-semsetralny, normalny-ulgowy, ważny przez 5, lub 7 dni w tygodniu). Doładowanie karty będzie się odbywać w kilkunastu punktach na terenie miasta.

Chociaż kartę można zamawiać w wielu miejscach, a także przez internet, gdańszczanie jakoś się o nią nie zabijają. Piotr Michalski z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku twierdzi, że dotychczas po nowne bilety zgłosiło się dopiero 400 osób, a 150 złożyło wnioski.

To może wróżyć, że większość pasażerów zaatakuje punkty wydawania karty w grudniu tego roku, gdy papierowe bilety okresowe przestaną obowiązywać.

Za nowoczesny bilet trzeba wyłożyć jednorazową kaucję w wysokości 10 zł. Kaucja zostanie zwrócona, gdy użytkownik zrezygnuje z biletu.

Wniosek on-line o wydanie Gdańskiej Karty Miejskiej.

Jak zamówić kartę, gdzie ją odebrać i doładowywać, jak jej używać - informacje przygotowane przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (115)

  • Mam i używam

    Jest mała fajniutka i ładniutka :)

    • 2 1

  • ja tego nie rozumiem

    czy ktoś może mi wytłumaczyć o co chodzi z tą kartą? jak ją sie doładowuje? Przykładowo załóżmy że raz na tydzień jeżdżę zkm, to przed każdym przejazdem mam iść do punktu i kupić.. co kupić? I jak wsiądę do pojazdu to mi się ta kwota odlicza? A jeśli będę chciała najpierw za 1,40zł pojechać a potem jak zabraknie to za 70 gr, a na karcie będę miała więcej zł, to co?

    • 0 5

  • czy mozna doladowac taka karte biletem tygodniowym np?czy tylko semestralnym lub miesiecznym?

    • 0 0

  • A czy naprzyklad jesli na stale przebywam za granica i nie mam w polsce stalego zameldowania,a od czasu do czasu odwiedzam gdansk (czasem taka wizyta trwa 2 tygodnie, a czasem miesiac lub dluzej), to czy moge ubiegac sie o taka karte? Jakie mam szanse na pozytywne rozpatrzenie wniosku?

    • 0 0

  • A mialo byc TANIO......

    Guzik mnie obchodzi czy plastikowa czy papierowa. Place za uprawnienie do przejazdu - i chce zeby bylo TANIO. Sieciowy w warszawie lekko ponad 60 zl, w poznaniu ponad 50 zl. A w gdansku za przejazd do 18 przystankow place 94 zl !!! Zdzierstwo !!!

    I nie wciskajcie mi kitow o sieciowym na cale trojmiasto.

    • 2 0

  • Mądre głowy tracą głowy

    I zastanawiają się czemu karty nie rozchodzą się jak świeże bułeczki. A może dlatego, że przeciętny pasażer jest przyzwyczajony do popularnego papierka, który kasuje, jedzie i wyrzuca?
    Np. w Pradze pewnie istnieją takie karty, ale nikt ich nie wciska na każdym rogu i nie piszą w każdej gazecie jakie to w ogóle och i ach. Tam jest prosty system biletowy. Jest jeden podstawowy bilet do przejazdu jednorazowego bez przesiadki oraz dodatkowa oferta pod postacią czasowych, strefowych i innych takich.
    A co w Gdańsku jest podstawowym biletem? Bo sam się pogubiłem. Który to? Na 10, 30, 60 min???
    Panowie zarządzający transportem miejskim (jak to dumnie brzmi), weźcie się lepiej za uproszczenie tej taryfy, bo ja jako przyjezdny (co prawda regularnie) unikam waszego zakładu i wolę przepłacić za taksówkę niż głowić się nad tym czy będę jechał autobusem 10 minut, 20, 21 czy 22.
    Podobnie pewnie postąpi niejeden turysta, który się w tym wszystkim gubi. Więc zadam proste pytanie: dla kogo ma być ten transport miejski? Dla panów kieszeni?

    • 0 0

  • A ja widze ze niektorzy czytac nie umieja - karta ta ma zastapic bilet miesieczny lub semestralny. Nie mieszkam w Polsce i tu uzywany jest wlasnie taki system biletow - miesieczny to karta plastikowa z chipem w srodku ktora kladzie sie na czytnik przy kasie kierowcy, bilet jednorazowy natomiast kupuje sie u kierowcy. Karte taka mozna doladowac albo w kasie albo u kierowcy... Czyli tak samo jak zescie mieli wczesniej tylko bez kupowania znaczka bo karta bedzie elektronicznie ladowana.... Czy to naprawde takie przerazajace w XXI wieku???????

    • 1 0

  • A co do glowienia sie ile minut - i na to byl sposob. Jak nei wie sie ile to bedzie trwac to sie mowi "poprosze bilet z .... do.... dla osoby doroslej/ucznia/studenta/staruszka/inwalidy/dziecka...". I ci odpowiedni bilet sprzedadza. Jezdzilam po calej Polsce i nigdy nei mialam jakos problemu z lamaniem glowy nad systemem biletoweym jakiegos miasta. Koniec jezyka za przewodnika....

    • 0 0

  • żeby było prościej, należałoby stworzyć system ( jak doładowanie telefonów) że można doładować ją np. przez internet, a nie znowu wystawać w kolejkach w " wyznaczonych punktach" jak coś robić to z głową i do końca, no i kiedy bedzie wreszcie taniej?!! Gdańsk jest nawet droższy od Warszawy

    • 0 0

  • Kot..

    masz rację.Dodam że na śląsku za 1,7 pln (ulgowy) przejedziesz przez 3miasta.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.