- 1 Koncert Podsiadło: praktyczne informacje (43 opinie)
- 2 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (467 opinii)
- 3 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (268 opinii)
- 4 17-letni złodziej paczek zatrzymany (165 opinii)
- 5 Na jak długo da się przewidzieć pogodę? (78 opinii)
- 6 Myśleli, że to bitwa morska, a to był bankiet. Kronika oblężenia Gdańska w 1734 r., cz. 5 (5 opinii)
Młody Anglik wszedł na słup sieci trakcyjnej SKM. Walczy o życie po porażeniu prądem i upadku
Wszedł na słup sieci trakcyjnej na przystanku SKM Gdańsk Stocznia, gdzie poraził go prąd. Pochodzący z Anglii 18-letni mężczyzna został przewieziony do szpitala w stanie zagrażającym życiu.
Wszedł na słup sieci trakcyjnej, poraził go prąd i spadł
- Policjanci rozmawiali ze świadkami i sprawdzają monitoringi - informuje asp. szt. Mariusz Chrzanowski z KMP w Gdańsku. - Ze wstępnych ustaleń funkcjonariuszy wynika, że mężczyzna najprawdopodobniej wszedł na słup trakcyjny i wówczas doszło do porażenia.
18-letni turysta z Anglii walczy o życie
Mężczyzna został przewieziony do szpitala, a policjanci zajęli się wyjaśnianiem okoliczności zdarzenia.
- Na miejscu pracowali funkcjonariusze z grupy dochodzeniowo-śledczej oraz policyjny technik, którzy wykonali oględziny, a także sporządzili dokumentację fotograficzną - informuje KMP w Gdańsku.
Stan 18-letniego Anglika nadal określany jest jako zagrażający zdrowiu, a rokowania są złe.
Mężczyźni wracali z imprezy. Pomoc wezwał kolega poszkodowanego
Jak podało Radio Gdańsk, chwilę przed zdarzeniem 18-latek bawił się z kolegą w jednym z gdańskich lokali i planowali wrócić SKM do miejsca pobytu. Towarzysz poszkodowanego mężczyzny, który zaalarmował służby i wezwał pomoc, był pod wpływem alkoholu.
Tragiczne zdarzenie (10 opinii)
Miejsca
Opinie (254) ponad 20 zablokowanych
-
2023-08-01 15:13
Opinia wyróżniona
W Anglii kolej oparta jest na 3-ciej szynie (21)
Nie ma takich wynalazków jak zawodna sieć trakcyjna. Mógł dosłownie nie wiedzieć.
- 36 467
-
2023-08-03 11:13
Tym bardziej nie powinno się łazić po torach, bo 3. szyna nie wisi kilka metrów nad ziemią. Do chodzenia służą perony, a jak ktoś nie używa mózgu, to płaci mandat kasą lub życiem. Taka jest rzeczywistość, a życie to nie kreskówka, to nie zabawa. Nie ma bezstresowego życia. Pewne rzeczy należy wiedzieć i nie być odklejonym od rzeczywistości. Współczuć takiej tragedii z brawury i głupoty.
- 1 0
-
2023-08-03 06:48
Jak to mówià Anglicy; żyjemy e wolnym kraju; i tak dosłownie to odbierajà ? Wszystko im wolno .
- 1 0
-
2023-08-02 09:49
Księga Darwina wciąż otwarta....
- 8 0
-
2023-08-01 21:24
Takie rzeczy się wie (1)
Zapewnie pomyślał , że kable to linki na pranie w tyM zacofanym kraju.
- 19 4
-
2023-08-01 22:58
To ze ty jesteś zacofany to nie znaczy ze cały kraj.
Wyjedź i zaraz będzie lepiej.
- 4 13
-
2023-08-01 19:37
Ale na każdej stacji są żółte tabliczki informujące że kontakt z siecią trakcyjną grozi śmiercią. Nawet nie trzeba znać polskiego, bo są obrazki.
- 32 0
-
2023-08-01 17:52
Za mało oznaczen (1)
To już kolejne porażenie prądem na torach. Lepsze oznaczenia ratują zycie
- 7 45
-
2023-08-02 00:34
No tak, przecież wspinaczka na słup trakcji to skrót do hotelu.. to taka ścieżka jak po trawniku przez osiedle. Więcej ostrzeżeń.
- 28 0
-
2023-08-01 17:21
Jasne (1)
Te druty zapewne ktoś rozwiesił po to, żeby pijany Angol mógł się na nich pobujać. Jeśli nie ogarnia rzeczywistości to niech siedzi na swojej wyspie i nadal używa dwóch kranów przy jednej umywalce.
- 100 2
-
2023-08-01 19:07
I mieszka w domu z goovnolitu z kanalizą na zewnątrz jedząc fastfood najtańszy albo żarcie z mikrofalówki.
Większość tam tak żyje, ale tutaj pany i polskie karyny myślą, że to milionerzy- 54 4
-
2023-08-01 17:19
A może jeszcze (3)
powiesz, ze maja kierownice po prawej a u nas po lewej i też tego nie wiedział
- 57 0
-
2023-08-01 20:31
Maszynista
No właśnie maszynista siedzi po drogiej stronie pulpitu czuli po lewej A u nas po prawej i na kolei w Anglii jest ruch lewo stronny
- 6 3
-
2023-08-01 17:57
(1)
To dlatego, że tam mają służących. Kierowca wsiada po lewej, ale ma służącego - stąd kierownica po prawej.
- 18 2
-
2023-08-02 13:00
oczywiście, każdy ma tam swojego lokaja
- 3 0
-
2023-08-01 16:30
A na tym drucie u góry kolejarze wieszają pranie
Tak, to ma sens. Pewnie nie wiedział.
- 149 3
-
2023-08-01 15:43
Nie no spoko
A te kable u góry to na pewno antena do radia
- 150 1
-
2023-08-01 15:17
(4)
Tylko na południe od Londynu jest trzecia szyna i "tramwajowe" 750 V =. Na północ od Londynu jest normalna sieć trakcyjna z poważnym 25 kV 50 Hz.
- 115 1
-
2023-08-01 17:55
(3)
No to może był z południa :)
- 17 24
-
2023-08-01 18:55
Na pewno zabrakło jemu rozumu. (2)
- 62 0
-
2023-08-01 22:51
Wracał z mocno zakrapianej imprezy. (1)
- 15 0
-
2023-08-03 20:31
mam nadzieję
że obciążą go kosztami leczenia...
- 3 0
-
2023-08-01 14:48
Opinia wyróżniona
Tego nie uczą w szkołach, ale... (15)
W pewnych okolicznościach nie trzeba nawet dotknąć przewodu. Wystarczy się zbliżyć, by powstał tzw. łuk elektryczny. On sam nie musi być zabójczy, ale upadek lub niekontrolowane już zetknięcie fizyczne z przewodem - już tak.
Dlatego w przypadku wysokiego napięcia, warto trzymać się na dystans.- 324 10
-
2023-08-02 08:42
w polskich programach nauczania są
działy dot. BiHP, m.in. o przepływie pr. elektrycznego przez organizm, tabelki o skutkach dla pr. stałego i przemiennego w zależności od natężenia prądu, o łuku elektrycznym. A czy w Anglii uczą to nie wiem, zapytajcie angielskich nauczycieli. Z drugiej strony każdy wie co może się stać gdy wpadnie pod nadjeżdżający samochód, a wypadki i tak są.
- 5 0
-
2023-08-01 18:15
tym bardziej że tam jest prąd stały
= znacznie większy łuk
- 7 1
-
2023-08-01 17:37
(3)
Niekoniecznie musiał być to łuk elektryczny. Wystarczy, że wszedł na słup i dotknął wieszaka od sieci trakcyjnej. Wieszak jest już pod prądem, oddziela go od słupa izolator. Tak zginął w mojej miejscowości jeden małolat kilka lat temu w sylwestra. Też wracali pijani.
- 21 0
-
2023-08-01 20:14
(2)
To słup też jest pod prądem?
Wydawało mi się, że tylko szyna i przewód napowietrzny oddzielony od słupów izolatorami.- 1 1
-
2023-08-02 12:14
Słup nie jest pod prądem. Pod prądem jest już wieszak sieci trakcyjnej. Przyjrzyj się, jak będziesz miał okazję, gdzie jest izolator. PS. szyna nie jest pod prądem, chyba że jest to trzecia szyna np. w metrze.
- 7 0
-
2023-08-01 22:04
Słup nie
Ale "poprzeczka" od niego odchodząca już tak.
- 13 0
-
2023-08-01 14:56
1 cm na 1 kV (8)
Jednak w trakcji kolejowej, nie ma wysoiego napiecia, tylko średnie
- 22 2
-
2023-08-02 08:53
tu nawet nie chodzi o wysokie U
zabija natężenie prądu płynące przez naskórek i organy, przyjmuje się że ciało ludzkie (bez naskórka) ma ok. 1KOhma, Aby wyliczyć wartość natężenia stosujemy prawo Ohma, wzór I=U/R. Polecam opracowanie "Rażenie człowieka prądem stałym i jego skutki", autorstwa Stefana Gierlotki.
- 5 1
-
2023-08-01 15:03
W Polsce 3 kV (6)
Czyli 3 cm.
W Niemczech, Szwecji, Norwegii, Austrii, Szwajarii 15 kV.
W Dani, Finlandii, Węgrzech, Chorwacji, Litwie, Wielkiej Brytanii (!), Francji, Hiszpanii, Portugalii, Bośni i Hercegowinie, Serbii, Grecji, Macedonii, Rumunii, Bułgarii, Turcji 25 kV, czyli już 25 cm.- 30 0
-
2023-08-01 21:41
(2)
Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego u nas tak mało w trakcji? Tyle krajów ma 25kV albo przynajmniej 15kV. Czy ktoś jeszcze poza Polską ma 3kV? I czemu tak jest?
- 7 1
-
2023-08-01 22:02
Ponieważ ten system był najbardziej prymitywny. (1)
Serio! Powojenny przemysł nie był w stanie dostarczać zaawansowanych technologii. Z dwóch głównych powodów: 1. embarga technologicznego 2. Braku dewiz na zakup komponętów z zachodu.
Ale fakt, system prądu stałego 3 kV jest kiepski. Nie da się na tym jeździć szybciej niż 230 km/h (i to już z dużym problemem), ciężkie pociągi towarowe mająSerio! Powojenny przemysł nie był w stanie dostarczać zaawansowanych technologii. Z dwóch głównych powodów: 1. embarga technologicznego 2. Braku dewiz na zakup komponętów z zachodu.
Ale fakt, system prądu stałego 3 kV jest kiepski. Nie da się na tym jeździć szybciej niż 230 km/h (i to już z dużym problemem), ciężkie pociągi towarowe mają problem, bo "ciągną" dużo prądu i są spadki napięcia. Potrzeba kilka razy więcej podstacji trakcyjnych niż przy prądzie przemiennym. Potrzeba cięższej sieci trakcyjnej (większy przekrój przewodów), no i w konsekwencji cięższych słupów trakcyjnych. Dużo wad, mało zalet. Ale tak komuniści wybrali, mimo że przed wojną na Dolnym Śląsku była już elektryfikacja na 15 kV 16 i 2/3 Hz.- 24 4
-
2023-08-02 11:59
Coś wiesz ale nie do końca. System 3kV w momencie podejmowania decyzji o jego wyborze (co miało miejsce przed II wojną światową, a nie po niej jak sugerujesz). był całkiem nowoczesny. Pozwala na łatwe regulowanie prędkości pojazdów, nie ma problemów z konstrukcją silników (które dawniej doprowadziły do powstania systemu 16,7Hz bo nie potrafiono
Coś wiesz ale nie do końca. System 3kV w momencie podejmowania decyzji o jego wyborze (co miało miejsce przed II wojną światową, a nie po niej jak sugerujesz). był całkiem nowoczesny. Pozwala na łatwe regulowanie prędkości pojazdów, nie ma problemów z konstrukcją silników (które dawniej doprowadziły do powstania systemu 16,7Hz bo nie potrafiono wówczas zbudować silników na 50Hz), może być zasilany z normalnego systemu elektroenergetycznego na poziomie średniego lub wysokiego napięcia. Systemy AC mają swoje zalety, ale były i nadal są kłopotliwe. 15kV 16,7Hz wymaga wydzielonych elektrowni i osobnej sieci przesyłowej (albo stacji przetwarzających 50Hz na obniżoną częstotliwość), zaś 25kV 50Hz wprowadza sporo zakłóceń w systemie elektroenergetycznym przez swoją jednofazowość i w związku z tym podłącza się go do stacji najwyższych napięć (u nas byłoby to 220 i 400kV). Nie jest też prawdą że przy zasilaniu 3kV można jeździć maksimum 230 km/h. We Włoszech na linii Diretissima przy takim zasilaniu jeździ się 250km/h. Opisane przez Ciebie problemy technologiczne dały o sobie znać znacznie później, gdy próbowano wprowadzić pierwsze pojazdy z napędem przekształtnikowym.
- 15 0
-
2023-08-01 15:46
3,5 kV i jest to prąd stały, a nie przemeinny jak w/w państawach (1)
- 2 4
-
2023-08-01 16:20
3,0 kV
- 11 0
-
2023-08-01 15:25
Tym niemniej lepiej nie sprawdzac.
Tu wpływ ma jeszcze pogoda, zjonizowanie powietrza, opór wewnętrzny ciała...
Więc jak wiesz, że raczej 15 cm jest bezpieczne, to lepiej trzymać się 5 m jeśli nie musisz.- 40 0
-
2023-08-01 14:36
Opinia wyróżniona
To Anglik (11)
Myślał, że zasilanie jest w trzeciej szynie
- 113 62
-
2023-08-03 20:39
ta? a ta linka na górze to co? maszyniści tam pranie wieszają?!
- 0 0
-
2023-08-02 00:36
Spytaj go!
A nie. Czekaj.- 0 2
-
2023-08-01 19:38
"Myślał". Jeśli już, to wydawało mu się. (1)
Z myśleniem u niego nie bardzo. U nas też były młody kolo, który wywalczył duże odszkodowanie, bo go poraziło w budce transformatora - wlazł tam mimo zamknięcia i trupich czaszek. Sąd uznał winę sieci energetycznych.
- 10 1
-
2023-08-02 10:06
Było kilka lat młodszy od tego Brytyjczyka, a budka transformatora nie była zamknięta
Dostawca energii odpowiada na zasadzie ryzyka, więc nic w tym dziwnego, że poszło odszkodowanie/zadośćuczynienie.
- 4 0
-
2023-08-01 18:19
Sądząc po ich ostatnich decyzjach powiedziałby raczej - to Anglik, więc jest bezmyślny.
- 9 2
-
2023-08-01 17:52
To Anglik.
Durny jak Anglik i pijany jak Anglik na urlopie.
- 27 3
-
2023-08-01 17:39
Mylisz się w słowie "myślał".
- 10 0
-
2023-08-01 17:21
Oni nie myślą.
Oni nie myślą,to o jakiej 3 szynie miał myśleć?
- 19 0
-
2023-08-01 17:15
jak mógł myśleć, to przecież ponad jego możliwości
- 26 0
-
2023-08-01 16:35
(1)
Ciekawe gdzie on tą trzecią szynę dojrzał. No chyba, że miał zwidy po pijaku,
- 46 0
-
2023-08-01 17:08
Biedny
Dzieciak nie wiedział,że u nas wódeczka wali na dekiel.
- 48 0
Wszystkie opinie
-
2023-08-04 15:20
No i kto jest winien?
Tak to jest jak tępy,prosty Angol upije się jak prosię i myśli że zawojuje świat!!
- 0 0
-
2023-08-01 16:07
(3)
Nic z tego nie rozumiem.
W szynach jest biegun ujemny.
W przewodach jest biegun dodatni.
To jak może prąd kopnąć jak się dotknie izolowanego od słupa przewodu nad torami (+). Przecież słup chyba nie jest połączony z torami?- 1 11
-
2023-08-04 13:29
Słup jest połączony z torami - podobnie jak wiata peronowa oraz wszelkie metalowe konstrukcje w bezpośrednim sąsiedztwie torów. Wystarczy dotknąć jedną ręką przewodu (+) a drugą ręką lub nogą metalowego słupa (-) i już płynie przez Ciebie prąd napędzany napięciem około 3300 V.
- 0 0
-
2023-08-01 21:15
hmmm ...
faktycznie zagadka. idziesz sprawdzić?
- 0 0
-
2023-08-01 16:52
Prąd nie oszczędził speca od elektryki.
"Szef ekipy wysłanej do usunięcia awarii linii średniego napięcia, zasilającej kolejową sieć trakcyjną, omyłkowo wszedł na słup podtrzymujący linię pod napięciem. Porażony prądem, z licznymi oparzeniami, spadł z wysokości 7 metrów. Jak ocenił inspektor pracy, pomyłka która doprowadziła do tragedii to efekt całej serii błędów i zaniedbań w stosowaniu zasad bhp, jakich dopuścił się sam poszkodowany oraz jego podwładni i przełożeni.
Poszkodowany miał zająć się wyłączoną linią PKP-1. Jednak, w wyniku pomyłki, wszedł na słup podtrzymujący czynną linię PKP-2, która znajdowała się po drugiej stronie torów. Do tego nie sprawdził czy linia jest pod napięciem."- 2 1
-
2023-08-01 14:36
Opinia wyróżniona
To Anglik (11)
Myślał, że zasilanie jest w trzeciej szynie
- 113 62
-
2023-08-03 20:39
ta? a ta linka na górze to co? maszyniści tam pranie wieszają?!
- 0 0
-
2023-08-01 19:38
"Myślał". Jeśli już, to wydawało mu się. (1)
Z myśleniem u niego nie bardzo. U nas też były młody kolo, który wywalczył duże odszkodowanie, bo go poraziło w budce transformatora - wlazł tam mimo zamknięcia i trupich czaszek. Sąd uznał winę sieci energetycznych.
- 10 1
-
2023-08-02 10:06
Było kilka lat młodszy od tego Brytyjczyka, a budka transformatora nie była zamknięta
Dostawca energii odpowiada na zasadzie ryzyka, więc nic w tym dziwnego, że poszło odszkodowanie/zadośćuczynienie.
- 4 0
-
2023-08-02 00:36
Spytaj go!
A nie. Czekaj.- 0 2
-
2023-08-01 18:19
Sądząc po ich ostatnich decyzjach powiedziałby raczej - to Anglik, więc jest bezmyślny.
- 9 2
-
2023-08-01 17:52
To Anglik.
Durny jak Anglik i pijany jak Anglik na urlopie.
- 27 3
-
2023-08-01 17:39
Mylisz się w słowie "myślał".
- 10 0
-
2023-08-01 17:21
Oni nie myślą.
Oni nie myślą,to o jakiej 3 szynie miał myśleć?
- 19 0
-
2023-08-01 17:15
jak mógł myśleć, to przecież ponad jego możliwości
- 26 0
-
2023-08-01 16:35
(1)
Ciekawe gdzie on tą trzecią szynę dojrzał. No chyba, że miał zwidy po pijaku,
- 46 0
-
2023-08-01 17:08
Biedny
Dzieciak nie wiedział,że u nas wódeczka wali na dekiel.
- 48 0
-
2023-08-01 15:13
Opinia wyróżniona
W Anglii kolej oparta jest na 3-ciej szynie (21)
Nie ma takich wynalazków jak zawodna sieć trakcyjna. Mógł dosłownie nie wiedzieć.
- 36 467
-
2023-08-01 15:17
(4)
Tylko na południe od Londynu jest trzecia szyna i "tramwajowe" 750 V =. Na północ od Londynu jest normalna sieć trakcyjna z poważnym 25 kV 50 Hz.
- 115 1
-
2023-08-01 17:55
(3)
No to może był z południa :)
- 17 24
-
2023-08-01 18:55
Na pewno zabrakło jemu rozumu. (2)
- 62 0
-
2023-08-01 22:51
Wracał z mocno zakrapianej imprezy. (1)
- 15 0
-
2023-08-03 20:31
mam nadzieję
że obciążą go kosztami leczenia...
- 3 0
-
2023-08-03 11:13
Tym bardziej nie powinno się łazić po torach, bo 3. szyna nie wisi kilka metrów nad ziemią. Do chodzenia służą perony, a jak ktoś nie używa mózgu, to płaci mandat kasą lub życiem. Taka jest rzeczywistość, a życie to nie kreskówka, to nie zabawa. Nie ma bezstresowego życia. Pewne rzeczy należy wiedzieć i nie być odklejonym od rzeczywistości. Współczuć takiej tragedii z brawury i głupoty.
- 1 0
-
2023-08-03 06:48
Jak to mówià Anglicy; żyjemy e wolnym kraju; i tak dosłownie to odbierajà ? Wszystko im wolno .
- 1 0
-
2023-08-01 17:19
A może jeszcze (3)
powiesz, ze maja kierownice po prawej a u nas po lewej i też tego nie wiedział
- 57 0
-
2023-08-01 17:57
(1)
To dlatego, że tam mają służących. Kierowca wsiada po lewej, ale ma służącego - stąd kierownica po prawej.
- 18 2
-
2023-08-02 13:00
oczywiście, każdy ma tam swojego lokaja
- 3 0
-
2023-08-01 20:31
Maszynista
No właśnie maszynista siedzi po drogiej stronie pulpitu czuli po lewej A u nas po prawej i na kolei w Anglii jest ruch lewo stronny
- 6 3
-
2023-08-02 09:49
Księga Darwina wciąż otwarta....
- 8 0
-
2023-08-01 17:52
Za mało oznaczen (1)
To już kolejne porażenie prądem na torach. Lepsze oznaczenia ratują zycie
- 7 45
-
2023-08-02 00:34
No tak, przecież wspinaczka na słup trakcji to skrót do hotelu.. to taka ścieżka jak po trawniku przez osiedle. Więcej ostrzeżeń.
- 28 0
-
2023-08-01 21:24
Takie rzeczy się wie (1)
Zapewnie pomyślał , że kable to linki na pranie w tyM zacofanym kraju.
- 19 4
-
2023-08-01 22:58
To ze ty jesteś zacofany to nie znaczy ze cały kraj.
Wyjedź i zaraz będzie lepiej.
- 4 13
-
2023-08-01 19:37
Ale na każdej stacji są żółte tabliczki informujące że kontakt z siecią trakcyjną grozi śmiercią. Nawet nie trzeba znać polskiego, bo są obrazki.
- 32 0
-
2023-08-01 17:21
Jasne (1)
Te druty zapewne ktoś rozwiesił po to, żeby pijany Angol mógł się na nich pobujać. Jeśli nie ogarnia rzeczywistości to niech siedzi na swojej wyspie i nadal używa dwóch kranów przy jednej umywalce.
- 100 2
-
2023-08-01 19:07
I mieszka w domu z goovnolitu z kanalizą na zewnątrz jedząc fastfood najtańszy albo żarcie z mikrofalówki.
Większość tam tak żyje, ale tutaj pany i polskie karyny myślą, że to milionerzy- 54 4
-
2023-08-01 16:30
A na tym drucie u góry kolejarze wieszają pranie
Tak, to ma sens. Pewnie nie wiedział.
- 149 3
-
2023-08-01 15:43
Nie no spoko
A te kable u góry to na pewno antena do radia
- 150 1
-
2023-08-03 00:19
Znajdźcie życie
Większość komentarzy tutaj ma mocny podtekst typu Polska dla Polaków. Nie znacie całej sytuacji, ale i tak to wy macie racje. Polacy robią gorsze rzeczy, ale jednak jak ktoś z zagranicy coś odwalił to duży problem jest, bo Polacy niby mądrzejsi. Założę się ze większość ludzi którzy pisali te kometarze siedzi sobie teraz w domu nic nie robiąc całe dnie tylko czytając jakieś półprawdziwe artykuły narzekając jacy to ludzi teraz nie są. Znajdźcie sobie lepsze zajęcie bo to jest naprawdę na niskim poziomie
- 2 3
-
2023-08-01 18:39
Jakoś mnie to nie dziwi (1)
Anglicy to bardzo dziwny naród
- 13 0
-
2023-08-03 00:12
Poczekaj aż usłyszysz co w Polsce się dzieje
- 0 0
-
2023-08-01 15:44
TikTok to chiński trojan (2)
Głupi Europejczycy i Amerykanie sami się wyeliminują robiąc głupie czelendże na TikToku.
- 20 2
-
2023-08-03 00:09
Wtf, kto powiedział ze on to robił bo to był trend na tik toku? Chłopie ty sobie odpowiadasz dużo tutaj.
- 0 0
-
2023-08-01 17:37
Tesknic nie będę
- 1 0
-
2023-08-01 15:22
Po co oni tu przyjeżdżają (5)
- 24 2
-
2023-08-03 00:07
Skąd wiesz ze nie miał tutaj rodziny/przyjaciół albo tym podobne. Jak nie chcesz turystów to nie chcesz dobra dla ekonomii i tym samym nie chcesz dobra dla państwa. I do tego pewnie nazywasz się patryiota bo uważasz ze Polska dla Polaków
- 0 0
-
2023-08-01 15:45
Tanio (3)
- 10 0
-
2023-08-01 16:00
(2)
Tani alkohol i tanie dziewczyny.
- 14 0
-
2023-08-01 17:31
(1)
Przede wszystkim ładne - w większości bez końskich pysków.
- 6 2
-
2023-08-01 17:37
No nie wiem
Mamy jeszcze dużo pozostałości po zaborach he he. :)
- 1 1
-
2023-08-01 15:00
Naprawdę mi zaimponował (2)
Takie rzeczy widuje się tylko na filmikach z Indii itp. I tak całkiem serio, jakby mnie ktoś zapytał co może zrobić pijany szczyl z Anglii, to bym powiedział, że zrobi dokładnie to. IQ rozwielitki, typowa młodzież angielska :)
- 20 2
-
2023-08-03 00:05
Poczekaj aż dowiesz się co robi Polska młodzież, a nie przepraszam gdybys sie dowiedział to zszedlys na zawał. Nie żeby coś ale głupota nie omija jakoś cudownie polski, to nie jest idealny piękny kraj pełen mądrych, dojrzałych i inteligentnych ludzi, tylko kraj jak inne, ludzie tez- jedni mądrzy drudzy głupi. Przestań idealizować Polskę
- 1 0
-
2023-08-01 15:17
Na filmikach z Indii
furorę robi pomoc polegająca na natychmiastowej pionizacji poszkodowanego. Tego chyba tutaj "zabrakło".
- 8 0
-
2023-08-01 14:59
Aha, ja bym nie ratował, bo szkoda zachodu. (1)
Ale jak będzie już w miarę stabilnym stanie to wysłać go do UK na ich koszt.
- 15 11
-
2023-08-03 00:01
Ty byś nie ratował ok fajnie twoj wybór, ale jak będziesz kiedyś za granica i coś ci się stanie to nie oczekuj ze ludzie ci pomogą bo ja osobiście (mój wybór) zostawiłabym się tam żebyś się męczył bo w końcu nie jesteś z mojego kraju i mnie twoje życie nie obchodzi
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.