• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nieszablonowi gdańszczanie bohaterami kampanii reklamowej miasta

Najnowszy artukuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców

Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności - to przesłanie najnowszej reklamówki Gdańska.


Pod hasłem "Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności" rozpoczyna się kampania wizerunkowa Gdańska. Jej bohaterami są ludzie kreatywni, którzy nie poddają się własnym ograniczeniom, jak mówi angielskie hasło: beyond the frame.



Jak oceniasz najnowszy spot reklamowy Gdańska?

Zobacz wyniki (318)
Ubiegłoroczną kampanię promocyjną Gdańska zapowiadały intrygujące filmiki, tzw. wirale. Nagi rolnik w beli siana bił rekordy popularności w sieci, busiki z "pracownikami Instytutu Rezonansów i Interferencji", którzy badali natężenie fal GDN robiły szum w wielu polskich miastach. W tym roku Gdańsk zdecydował się na... przesyłkę z pieczątką w środku.

Odciskam na kartce stempel z pytaniem czy "Jesteś BTF?" i czytam: "Są wśród nas ludzie, którzy idą pod prąd. Niepokorni. Realizują swoje pasje nie zważając na okoliczności. Trudności są dla nich wyzwaniem, a nie przeszkodą. Ludzie BTF. Czy jesteś jednym z nich?"

- Odwaga, wolność i kreatywność są wpisane w DNA naszego miasta. Gdańsk jest magnesem, który od pokoleń przyciąga ludzi odważnych i otwartych, niezależnych i pełnych pasji. I to jest przewodni motyw naszej nowej kampanii. Bo Gdańsk zrywa ze schematami i wyzwala w ludziach to co najlepsze. Gdyby nie Gdańsk, w którym wszystko się zaczęło, współczesna Europa wyglądałaby inaczej - mówi Anna Zbierska, dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

W spocie reklamowym "Gdańsk. Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności" pojawiają się gdańszczanie, którzy idą w życiu pod prąd i nie poddają się. Wśród nich znalazła się m.in. Iza Sokołowska, niezwykle utalentowana tancerka, której karierę przerwał nowotwór kręgosłupa. Jeszcze niedawno jej walką o życie oraz o odebranego przez męża synka emocjonowała się cała Polska. Sokołowska wraca do swojej pasji, uczy baletu i zaraża innych wolą życia. Pojawia się również Justyna Dziechciarska, młoda malarka, która pokonała strach przed wysokością i stworzyła na jednym z bloków gigantyczny mural będący dziś elementem monumentalnej galerii w przestrzeni miasta.

Reżyserem filmu jest Drew Lightfoot, twórca spotów dla takich firma jak Apple, Volkswagen, Kia czy Orange. Filmowi towarzyszy muzyka autorstwa Pawła Mykietyna, jednego z najbardziej cenionych kompozytorów średniego pokolenia w Polsce.

Spot zostanie wyemitowany w ogólnopolskich stacji telewizyjnych (m.in. TVN, TVN 24,TVN Style, Polsat, TVP 1 czy TVP 2) oraz w CNN i France24. W Warszawie i Gdańsku zrealizowana zostanie kampania outdoorowa wykorzystująca wielkoformatowe siatki. Kampania internetowa pojawi się w serwisach informacyjnych wp.pl, gazeta.pl, tvn24.pl oraz w serwisach ipla.pl i Onet VOD.

Co działo się na planie zdjęciowym, czyli kulisy kampanii.



Na potrzeby kampanii stworzono stronę BeyondTheFrame.pl. Można na niej nagrać 5-sekundową wypowiedź poświęconą wolności, miłości czy pasji, a następnie, po zmiksowaniu z nagraniami innych użytkowników, udostępnić stworzony utwór znajomym na Facebooku. Z nagrań internautów zaproszony przez Gdańsk znany kompozytor stworzy pełnowymiarowy utwór, traktując każdą dźwiękową próbkę jako osobną nutę.

Opinie (81) 7 zablokowanych

  • Pytam się po co są takie akcje i kto płaci za to (5)

    • 60 43

    • Jak to kto za to płaci? Pan za to płaci, ja za to płacę, a kto się cieszy najbardziej? Urzędnik :)

      • 16 4

    • Ja płace, Pan płaci... społeczeństwo płaci

      • 7 2

    • (2)

      po to, żeby ludzie tu przyjeżdzali i zostawiali swoje pieniądze

      • 7 4

      • to jeszcze ich zmuś, żeby zostawiali - i to najlepiej tym nielicznym "gdańskim" przedsiębiorcom, którzy faktycznie zamieszkują w tym mieście i tu rozliczają podatki.

        • 6 5

      • MoZe ich przyciągnąć realnymi pozytywami, a nie pustą reklamą?

        • 5 2

  • lepsze niż ten nagi rolnik ale nie zachwyca

    • 12 15

  • Gdańska reklamować nie trzeba to marka sama w sobie, znana w Polsce i za granicą. (2)

    Nie idźmy w ślady Gdyni, nieznanego miasta, które wywala mnóstwo pieniędzy w reklame i nic z tego nie wynika poza tym lepszym samopoczuciem mieszkańców i umocnieniem pozycji Szczurka i jego ekipy.Jeżeli już Gdańsk ma sie promować to zagranicą.

    • 41 25

    • mi gdańsk kojarzy się z paleniem opon (1)

      mojej rodzinie z południa podobnie

      • 2 15

      • dziwne...

        w Gdańsku jak ktoś coś pali to przeważnie tytoń, ale pewnie u was południowców inne zwyczaje. Powiedz no tylko siekacie je chociaż zanim nabijecie do fajki czy prosto z asfaltu dajecie?

        • 20 2

  • Gdańska nie trzeba reklamować. Każdy ma już skojarzenia (16)

    Obecnie Gdańsk głównie kojarzy się ze smrodem. To za sprawą wysypiska Szadółki zlokalizowanego przy głównej arterii. Kiedyś kojarzył się z Neptunem i morzem

    • 63 30

    • ze smrodem to kojarzą się takietępe pały jak ty (9)

      którzy kupuja mieszkanie na isteniejacym od lat wysypisku, bo tanio...

      • 16 26

      • Ja akurat mieszkam we Wrzeszczu (8)

        Ale boli mnie że moje ukochane miasto nie potrafi sobie poradzić z tym wysypiskiem, które zatruwa mieszkańców, czyli moich ziomków. No i że smród stał się wizytówką miasta.

        • 24 8

        • nie wiem w którym Wrzeszczu mieszkasz, ale w moim nie śmierdzi wysypiskiem (7)

          za to mieszkania są baardzo drogie i mało ciekawych - bo takich nikt nie sprzedaje. A jak się cwaniaczki chciały nachapać "bo tanio" - to powodzenia. Oczy trzeba mieć w głowie a nie w d... , tak samo nos.

          • 7 16

          • Człowieku, skąd w Tobie tyle zawiści? (6)

            Przecież ludzie którzy mieszkają w Gdańsku-Południe to nasi ziomkowie - gdańszczanie. Trzeba starać się im pomóc. Oni też na pewno by Tobie pomogli jak byś miał jakieś problemy. Poza tym pomyśl: tam jest najwięcej małych dzieci - jak będzie wyglądało pokolenie przyszłych gdańszczan wychowanych w oparach gazu wysypiskowego? Jeśli już myślisz tylko o sobie, to pomyśl że Ci ludzie będą pracować na Twoją emeryturę

            • 19 6

            • naiwność aż falą się wylewa (4)

              ziomkowie...

              • 5 14

              • Nie znasz polskiego?

                Definicja ze Słownika Języka Polskiego:"ziomek - człowiek z tego samego regionu; rodak, krajan"

                • 14 4

              • Ty jesteś mądrzejszy... (2)

                bo "starzy" kupili Ci mieszkanie w nieśmierdzącym miejscu:) Jak byś miał robić na własne M to byś inaczej śpiewał, cwaniaczku.

                • 0 1

              • o właśnie;)

                • 0 1

              • starzy? a skąd masz takie wiadomości? nie mierz wszystkich swoją miarką

                kupiłem je sobie za swoje, nie starych, ani młodych

                • 2 0

            • nie

              Obecnie mieszkańcy Południa kojarzą mi się wyłącznie z masą sfrustrowanych kredytobiorców, których główna bolączką są mieszkania komunalne, rzekomo z ich podatków finansowane. Nie mieszkam w mieszkaniu komunalnym, wyjaśniam. Ale po tych wrzaskach na forum nie interesują mnie ich drogi, ich szkoły i przedszkola i jakiekolwiek problemy.

              • 2 1

    • mi jeszcze z... (1)

      wiecznymi korkami, zawsze spóźnioną komunikacją miejską, topieniem publicznych pieniędzy, wynajdowaniem tematu zastępczego pt. 'ścieżki rowerowe'

      • 17 5

      • Na szczęście o tym się nie mówi...

        Zresztą to są głównie problemy mieszkańców a nie ewentualnych turystów. Co oczywiście nie zmienia faktu iż reklama "trąci" pustymi sloganami aż boli. Ale tak to już jest z reklamami. :)

        • 1 2

    • Główną arterią są Zwycięstwa i Grunwaldzka (1)

      Ale to dla tych miastowych. Dla tych, co kupili mieszkania na wysypisku, bo taniej, główną arterią oczywiście zawsze będzie obwodnica, bo do Auchan i do Matarni blisko.

      • 6 14

      • Wszystkich wjeżdzających do Gdańska wita smród. Każdy kto jedzie autostradą i dalej obwodnicą

        poznaje że jest w Gdańsku po tym że nie da rady oddychać

        • 13 6

    • To przyjedź z Szadółek do Gdańska:-)

      • 1 2

    • przy głównej arterii?

      zawsze myślałem że przy obwodnicy, czyli drodze którą się objeżdża miasto szerokim łukiem. główną arterią to jest grunwaldzka prowincjuszu :)

      • 2 2

  • Właśnie przed chwila zobaczy lem ten spot w TV, powiem szczerze bardzo fajny, zrobiony z wyczuciem i smakiem - intrygujacy.

    brawo

    • 15 11

  • Gdańsk to może kiedyś był znany poza granicami Polski teraz młode pokolenie z Usa,Francji czy Anglii nie ma pojęcia co to (6)

    jest.Rozpoznawalne na całym świecie miasta to Nowy Jork,Los Angeles,Londyn i Paryż a ten mały Gdańsk to jest gdzieś w 5 lidze mi

    • 21 18

    • bardzo dobrze ze Gdańsk nie celuje w takich pustaków,

      • 2 1

    • bardzo dobrze, że Gdańsk nie celuje w takich pustaków,

      Kraków już się przejechał na "turystach" - od szklanki i sików. Władających sprawnie Englishem i tylko nim...

      • 3 1

    • A to Ciekawe w tym roku jak podrużowałem po US (1)

      Jakoś większość wiedziała gdzie jest Gdańsk i kojarzyła z Solidarnością i Wałęsą oraz morzem i Polską.

      • 2 1

      • następnym razem "podróżuj" w rzeczywistości. "Większość" obywateli USA ma problem ze wskazaniem na mapie/globusie, gdzie leży Polska. A Gdańsk to dla pokolenia

        • 2 1

    • Ciekawe w takim razie gdzie twoja Gdynia?

      • 2 0

    • masz racje, jezdzac po calym niemal swiecie i kontynentach stwierdzam ze przecietni ludzie czesto nawet nie wiedza gdzie ta cala Polska, Poland, Polen itd., sie znajduje..

      • 1 0

  • BRAWO GDAŃSK

    • 15 9

  • zadziwiające baletnice

    Niezwykle miło jest popatrzeć na tancerki tańca klasycznego ukazane w spocie, ale zastanawiam się gdzie w trójmieście (poza szkołą baletową) można zobaczyć spektakle w ich wykonaniu. Niestety nigdzie. Chciałabym, aby niebawem można było przyjść np. do Państwowej Opery Bałtyckiej i zobaczyć baletowy spektakl.

    • 22 5

  • co to za sciema,przecież władzy chodzi o ludzi sztampowych,myslących schematycznie i mało rozgarnietych

    ludzie wolni,kreatywni,nietuzinkowi i myślący indywidualnie sa dla władz i koncernów osobami niepożądanymi-ta reklamówka to odpowiedź establishmentu na zamieszki -że to niby społeczeństwo mają w poszanowaniu-to zwykłe bajki dla naiwnych

    • 15 6

  • Gdańsk = Potencjał (1)

    Nie mieszkam w Gdańsku już od paru dobrych lat, ale serce mi rośnie, patrząc jak to miasto się rozwija.Z każdym kolejnym pobytem widzę jak wiele się dzieje, ile się u nas buduje, remontuje. Myślę, że tylko osoba postronna, nieskażona codziennym narzekaniem, może to zauważyć. Nie mówmy tu o politycznych niesnaskach, "Budyniu" itp. ale o mieście jako całości - i ono ma naprawdę ogromny potencjał..

    • 32 6

    • Miasto ma duży potencjał.. niewykorzystany...

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane