Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności - to przesłanie najnowszej reklamówki Gdańska.
Pod hasłem "Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności" rozpoczyna się kampania wizerunkowa Gdańska. Jej bohaterami są ludzie kreatywni, którzy nie poddają się własnym ograniczeniom, jak mówi angielskie hasło: beyond the frame.
Ubiegłoroczną kampanię promocyjną Gdańska zapowiadały intrygujące filmiki, tzw. wirale. Nagi rolnik w beli siana bił rekordy popularności w sieci, busiki z "pracownikami Instytutu Rezonansów i Interferencji", którzy badali natężenie fal GDN robiły szum w wielu polskich miastach. W tym roku Gdańsk zdecydował się na... przesyłkę z pieczątką w środku.
Odciskam na kartce stempel z pytaniem czy "Jesteś BTF?" i czytam: "Są wśród nas ludzie, którzy idą pod prąd. Niepokorni. Realizują swoje pasje nie zważając na okoliczności. Trudności są dla nich wyzwaniem, a nie przeszkodą. Ludzie BTF. Czy jesteś jednym z nich?"
- Odwaga, wolność i kreatywność są wpisane w DNA naszego miasta. Gdańsk jest magnesem, który od pokoleń przyciąga ludzi odważnych i otwartych, niezależnych i pełnych pasji. I to jest przewodni motyw naszej nowej kampanii. Bo Gdańsk zrywa ze schematami i wyzwala w ludziach to co najlepsze. Gdyby nie Gdańsk, w którym wszystko się zaczęło, współczesna Europa wyglądałaby inaczej - mówi Anna Zbierska, dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W spocie reklamowym "Gdańsk. Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności" pojawiają się gdańszczanie, którzy idą w życiu pod prąd i nie poddają się. Wśród nich znalazła się m.in. Iza Sokołowska, niezwykle utalentowana tancerka, której karierę przerwał nowotwór kręgosłupa. Jeszcze niedawno jej walką o życie oraz o odebranego przez męża synka emocjonowała się cała Polska. Sokołowska wraca do swojej pasji, uczy baletu i zaraża innych wolą życia. Pojawia się również Justyna Dziechciarska, młoda malarka, która pokonała strach przed wysokością i stworzyła na jednym z bloków gigantyczny mural będący dziś elementem monumentalnej galerii w przestrzeni miasta.
Reżyserem filmu jest Drew Lightfoot, twórca spotów dla takich firma jak Apple, Volkswagen, Kia czy Orange. Filmowi towarzyszy muzyka autorstwa Pawła Mykietyna, jednego z najbardziej cenionych kompozytorów średniego pokolenia w Polsce.
Spot zostanie wyemitowany w ogólnopolskich stacji telewizyjnych (m.in. TVN, TVN 24,TVN Style, Polsat, TVP 1 czy TVP 2) oraz w CNN i France24. W Warszawie i Gdańsku zrealizowana zostanie kampania outdoorowa wykorzystująca wielkoformatowe siatki. Kampania internetowa pojawi się w serwisach informacyjnych wp.pl, gazeta.pl, tvn24.pl oraz w serwisach ipla.pl i Onet VOD.
Co działo się na planie zdjęciowym, czyli kulisy kampanii.
Na potrzeby kampanii stworzono stronę BeyondTheFrame.pl. Można na niej nagrać 5-sekundową wypowiedź poświęconą wolności, miłości czy pasji, a następnie, po zmiksowaniu z nagraniami innych użytkowników, udostępnić stworzony utwór znajomym na Facebooku. Z nagrań internautów zaproszony przez Gdańsk znany kompozytor stworzy pełnowymiarowy utwór, traktując każdą dźwiękową próbkę jako osobną nutę.