• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska ma już jezdnie i część torowiska

Maciej Naskręt
13 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Nowa Bulońska zaczyna nabierać kształtów. Widać już znaczne fragmenty układu drogowego oraz torów tramwajowych tej mierzącej 2,8-kilometra trasy, która połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Budowa ma się zakończyć latem tego roku.



Z której części infrastruktury Nowej Bulońskiej będziesz korzystał najczęściej?

W kwietniu minie rok od rozpoczęcia budowy Nowej Bulońskiej Północnej - trasy drogowo-tramwajowej między Jasieniem, Ujeściskiem i Moreną. Wykonawcą wartych 191 mln zł prac jest konsorcjum firm NDI i Balzoa.

Ostatni raz na budowie Nowej Bulońskiej byliśmy w listopadzie, od tamtego czasu wiele się zmieniło. Przede wszystkim widać już spore odcinki jezdni oraz torowiska. Roboty toczą się równolegle w wielu obszarach tej inwestycji.

W rejonie ul. Wołkowyskiej zobacz na mapie Gdańska trwają prace przy montażu podpór i prefabrykatów, będących elementami przyszłego mostu nad potokiem Siedleckim. Wykonano też drenaż nawodnionych skarp znajdujących się na tym odcinku.

Ustawiono również słupy oświetleniowe i słupy trakcyjne.

W rejonie Węzła Jasień zobacz na mapie Gdańska natomiast trwa budowa obiektów, w których prowadzona będzie obsługa przyszłej pętli. W ul. Piotrkowskiej zobacz na mapie Gdańska budowana jest z kolei kanalizacja deszczowa. Układane są też kable trakcyjne.

Przy ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska trwa budowa obiektów, w których prowadzona będzie obsługa przyszłej pętli, jak i tzw. stacji prostownikowej, która jest niezbędna do zasilenia sieci trakcyjnej.

  • Tory ułożone na fragmencie trasy tramwajowej
  • Widok na Nową Bulońską na wysokości Jasienia
  • Skrzyżowanie ul. Wołkowyskiej i ul. Nowej Bulońskiej
  • Ulica Bulońska i jej przedłużenie, czyli ul. Nowa Bulońska
  • Skrzyżowanie ul. Wołkowyskiej i ul. Nowej Bulońskiej

2,8 km nowej miejskiej trasy



Przypomnijmy, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej - będzie natomiast skrzyżowaniem bezpośrednim.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo została już zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.

W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.

Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do III kwartału 2019 roku.

Miasto Gdańsk zleciło ponadto spółce NDI budowę drogi służącej skomunikowaniu budowanego centrum edukacyjnego (położonego na południe od splotu ul. Warszawskiej i ul. Jabłoniowej) i osiedlem Lawendowe Wzgórze z ul. Nową Bulońską. Koszt inwestycji, która ma być gotowa na wiosnę, to ok. 11 mln zł.

Miejsca

Opinie (410) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowa Bulońska z lotu ptaka

    Tylko autobusy na buspasach (8)

    I po co te tory? Hałas przeogromny. Ludzie nie zdają sobie sprawy, że jadący tramwaj powoduje znacznie większe natężenie dźwięku niż nawet stary, wysłużony diesel w autobusie. Kilkadziesiąt lat mieszkania/pracowania przy linii tramwajowej, i na stare lata "co? możesz powtórzyć, bo nie dosłyszałem?".

    • 7 67

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowa Bulońska z lotu ptaka

      to wtawić gomowe koła

      i poproblemie

      • 1 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowa Bulońska z lotu ptaka

      (1)

      zawsze się znajdzie narzekacz...
      Nawet jesli faktycznie to dobra inwestycja, to sie znajdzie narzekacz.
      Tory są potrzebne, bo transport szynowy jest dużo szybszy i sprawniejszy.
      Hałas? Masakra... chcesz ciszy to kup domek na Kaszubach. To jest miasto. Właśnie tu ma być gwar i ma coś się dziać.

      • 3 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Nowa Bulońska z lotu ptaka

        Transport szynowy w mieście (z wyjątkiem metra) nie ma nic wspólnego z szybkością i sprawnością. Gdyby w jego miejsca wstawić buspasy to jeszcze szybciej pojechałyby autobusy, bo nie musiałyby zwalniać na każdym skrzyżowaniu/rozjeździe do 5-10km/h, nawet jeśli jedzie prosto.

        Narzekacz? Bo dbam o własny słuch? Bo posługuje się logicznymi argumentami? Bo nie lubię jak mi masa ciemniaków będzie życie układać, bo "im się wydaje" że tramwaj jest super?

        • 0 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowa Bulońska z lotu ptaka

      (3)

      Kilkadziesiąt lat mieszkania/pracowania przy linii tramwajowej, i na stare lata "co? możesz powtórzyć, bo nie dosłyszałem?".
      To nic w porownaniu z mieszkaniem z takim marudą i wiecznym narzekaczem jak Ty.

      • 2 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Nowa Bulońska z lotu ptaka

        (1)

        Hałas wpływa również na rozdrażnienie i stres. Więc współczuję, jeśli mieszkasz 40 lat przy linii tramwajowej.

        • 0 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Nowa Bulońska z lotu ptaka

          Ale ja nie ani jestem rozdrazniony ani zestresowany powiem ci dlaczego . Jak jadę do centrum to na przystanek mam z 50 m a jak wracam to do domu mam 30 m a do hałasu tramwajów i samochodów się przyzwyczaiłem .Żeby było ciszej mam okna 3 szybowe. Nie zwykłem przejmowac się rzeczami na ktore nie mam wpływu.Poprzednio mieszkałem koło restauracji w ktorej oprócz czwartku były dancingi, ot uroki mieszkania w duzym mieście .

          • 1 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Nowa Bulońska z lotu ptaka

        Nowa definicja "narzekacza" - osoba, która krytykuje głupie i szkodliwe rozwiązania, proponując w zamian łatwo dostępne alternatywy :)

        • 1 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowa Bulońska z lotu ptaka

      I wtedy bedziesz narzekal ze spaliny z autobusow truja ciebie i twoje dzieci. Poza tym tramwaj z dwoma wagonami bierze z 3x tyle pasazerow co autobus. Nie mowiac o tym ze jest bardziej ekologiczny niz dymiacy autobus.

      Aaaa no i narzekacze... zapomnieliscie napisac ze nowa bulonska tnie tkanke miasta i ze powinny byc tylko sciezki rowerowe, zeby rodzice mogli odwozic dwojke dzieci z samego rana na ramie a potem dziarsko dymali do pracy. Koniecznie w deszczu.

      • 0 0

  • piękna inwestycja, Gdańsk rozwija się. (19)

    • 326 33

    • dlaczego w Gdyni nie budują dróg? (12)

      • 24 8

      • Żeby malkontenci mogli narzekać w internecie na gryzonie. (3)

        • 15 12

        • To jest jedno z dzieł prezydenta Pawła Adamowicza (2)

          • 23 13

          • Wielkie dzieło ! (1)

            Kiedyś był taki film czeski,,zabili go i uciekł,,

            • 6 8

            • Kiedyś był taki film polski "O dwóch takich co ukradli księżyc" i taki film amerykańsko-nowozelandzki "Dwie wieże".

              • 10 1

      • bo szczurek woli wydać kasę na imprezki

        • 23 4

      • Trzynastego, nawet w Grudniu jest Wiosna! (6)

        • 6 6

        • 13 styczeń, dzisiaj miesiać. (5)

          • 6 3

          • Modlimy się do Zbrojowni !

            • 3 6

          • Pierwszy miesiąc w Tel Aviwie (3)

            Pozdrwaiam

            • 5 11

            • Pozdrawiamy z San Escobar

              • 4 1

            • PDW

              Pozdrawiam z Tarnowa

              • 0 1

            • Jan Paweł W.?

              • 0 1

    • Patrząc na ten chory układ skrzyżowań, to pozdrawiam jazdy tramwajem.

      • 8 18

    • Jak papier toaletowy.

      • 2 14

    • Gdynia stoi. dlaczego? (1)

      • 9 2

      • bo w Gdyni jest za dużo samochodów

        i przez wiele lat lekceważono rolę systemu rower + kolej.
        linia PKM nie została przedłużona na Oksywie.
        Nie zbudowano zwodzonej kładki pieszo rowerowej z Oksywia do placu Gombrowicza przy Muzeum Emigracji.
        Wielu mieszkańców Gdyni wyprowadziło się do gmin leżących na północ od niej.
        Tory SKM nie zostały przedłużone do Redy, takt SKM jest gorszy niż w latach 60-tych.
        Rozbudowały się osiedla w zachodnich dzielnicach Gdyni - dlatego ich mieszkańcy stoją codziennie w korkach. PKM nie została jeszcze zelektryfikowana, a jej takt jest bardzo rzadki.

        • 4 1

    • jakto będzie się zwężać? czy wy projektujecie korki?

      • 3 8

    • Uczcijmy...

      ...ś.p.Pana Pawła Adamowicza nadając tej ulicy (od Myśliwskiej do Kartuskiej jego IMIĘ.

      • 2 2

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • (17)

    Pięknie! Oby jak najszybciej udało się wybudować Nową Warszawską i Politechniczną.

    • 258 11

    • któraś powinna nosić imię prezydenta! (6)

      • 10 20

      • Dudy? (5)

        • 14 12

        • świętego Pawła (4)

          dzisiaj jest jakiś marsz?

          • 13 11

          • Normalnym ludziom miesiączki nie są potrzebne, zwłaszcza przez osiem lat. (3)

            • 15 4

            • ja potrzebuję wspólnej modlitwy za adamowicza!!! (2)

              • 7 6

              • To zbierz rodzinę w dużym pokoju i jazda

                • 15 5

              • A co, tęsknisz za miesiączkami nielota?

                • 4 2

    • Obecnie planowana Nowa Warszawska to tylko tramwaj!! (4)

      Już teraz Warszawska stoi w ogromnych korkach, po otworzeniu Nowej Bulońskiej będzie kompletny paraliż.

      • 12 12

      • Powinno się budować tylko tramwaje po to by ludzie jeździli KM. To, że KM w Gdańsku jest słaba, to inna sprawa.

        • 17 5

      • (1)

        Warszawska powinna być jednokierunkowa, to korków by nie było. Kierunek od Jabłoniowej oczywiście!

        • 3 4

        • .

          A do domu jak będziesz wracał?

          • 9 1

      • po zbudowaniu Nowej Bulońskiej Jaśkowa Dolina będzie jeszcze bardziej zakorkowania niż teraz

        • 3 4

    • (1)

      Dla Nowej Politechnicznej jest w ogóle zgodność, którędy ma iść?

      • 3 2

      • w najnowszej wersji, godzącej wszystkich, ma iść estakejdą ponad problemami ;)

        • 9 2

    • Nowa Politechniczna

      Nie ma szans na Nową Politechniczną w najbliższym czasie. Miasto zmieniło realizowany projekt usuwając część która miała być początkiem Nowej Politechnicznej.

      • 0 0

    • Proszę o opinie i głosowanie (1)

      Jak państwo odbieracie jakość połączenia drogowego ulicą Świętokrzyską ? Kierunek Havla - Świętokrzyska - Kowale . Czy jest potrzebna Nowa Świętokrzyska ? Czy istnieje taka potrzeba ? Czy istnieje potrzeba wiaduktu aleja AK - Havla - Łostowicka ?

      • 0 0

      • Nie

        W mieście potrzebne jest przemyślenie polityki transportowej. Obecnie realizowana nie spełnia kryterium przyjazności dla środowiska naturalnego i społecznego: nie jest zrównoważona. Mówi się wiele o "priorytecie dla transportu zbiorowego" ale podejmowane decyzje prowadzą nadal tak jak prowadziły od wielu lat do wzrostu znaczenia przejazdów realizowanych samochodami. Mówi się także o "stawianiu interesu pieszych" na pierwszym miejscu, ale na wyremontowanych chodnikach parkują samochody, których użytkownicy często nie płacą i nie pokrywają kosztów, których ich zachowania komunikacyjne generują.

        • 0 0

  • Super! (35)

    Cieszę się, choć tamte strony, to nie moja bajka.
    Tak na marginesie natomiast:
    w Gdańsku nie ma dzielnicy o nazwie "Morena".

    • 100 109

    • Nazwa Morena się przyjęła i jest używana od lat.

      • 66 14

    • wiemy, Borkowa też nie ma więc nie powinieneś wypowiadac sie na tym portalu

      • 37 7

    • A gdzie w tekście jest zwrot 'dzielnica Morena'? (8)

      Bo nie widzę, panie czepialski.

      • 23 9

      • (1)

        Nazwiska piszemy z wielkiej litery czyli powinno być panie Czepialski!

        • 7 7

        • A przymiotniki jak piszemy?
          Nie rozumiem. Czemu osobniki o umysłowości gimbusa biorą się za pouczanie?

          • 6 0

      • Panie (ni) bez podpisu (5)

        Osobiście mi to rybka, bo mieszkam NA Siedlcach (od tak dawna, że niektórym zapewne jeszcze drzewo na piórnik rosło), ale nie podobało by mi się, gdyby moją dzielnicę zamiast historyczną nazwą, zaczęto nazywać od spółdzielni mieszkaniowej, albo formy geologicznej. No tak, ale tam na tej ekhm... Morenie, to kiedyś krowy się pasły i zboże rosło i kto inny mieszkał, a ci co zasiedlili te szafy z wielkiej płyty, zaczęli nazywać swoją dzielnicę po swojemu, mając w d...pie (cytat!

        • 5 20

        • (2)

          To czemu nie używasz historycznej nazwy Szydlice?

          • 22 2

          • Darku. (1)

            Bo Siedlce, to oficjalna obecna nazwa, a Szydlice trochę za podobne do Schidlitz. Ale tak, byli tacy, którzy moją dzielnicę nazywali "Siedlice", między innymi moja koleżanka z podstawówki, która później do rajchu na stałe wyjechała.

            • 3 10

            • a co mnie Twoja koleżanka co do Rajchu wyjechała obchodzi?
              mieszkasz tam gdzie mieszkasz i też by mi było przykro z tego powodu....

              • 0 0

        • a twoja dzielnica (1)

          To ma 1000 lat czy na niej też się krowy pasły i same krzaki rosły? Po co to lekceważenie? Myślusz że jesteś wielki pan z siedlec?

          • 15 0

          • Akuku

            Strasznie się napinasz. Po co?

            • 1 3

    • tylko Morena (4)

      Były dwie wsie Piecki i Migowo , ale każdy ma to w d.pie Morena brzmi dużo lepiej i nazwa pasuje ze względu na liczne moreny czołowe i mieszkam na niej całe życie

      • 57 6

      • witam sąsiada

        • 20 1

      • Były Pietzkendorf i Müggau.
        Stąd Piecki-Migowo, ale to i tak jest Morena :)

        • 22 4

      • dokładnie, tylko słoik będzie się upierał, że nie ma Moreny (1)

        Morena była, jest i będzie

        • 30 1

        • Morena rulez!

          • 3 1

    • (1)

      no jeszcze wytłumacz wszystkim, że we Wrzeszczu jest błędnie i mamy mówić na Wrzeszczu....

      • 17 16

      • Nawrzeszczeć to można co najwyżej na takich analfabetów.

        • 12 4

    • pewnie kolejny ćwok z rady dzielnicy piecki-migowo- tam jak powiesz Morena to od razu jest lincz

      nie wszyscy radni mają sieczkę w głowie ale niektórzy tak

      • 29 0

    • (3)

      Mieszkam na Morenie , to czy dzielnica to mnie nie obchodzi.

      • 21 5

      • Wszystkie słoje od myśliwskiej do piekarniczej twierdzą że mieszkają na morenie (2)

        • 9 15

        • a to swoją drogą (1)

          Pytam: gdzie mieszkasz? Odpowiedź: nam morenie. Dopytuję: A, B, D? Zdziwiona mina i odpowiedź: co to znaczy? Ja mieszkam na Morenie, na Lawendowym/Słonecznym/Tęczowym/Zarzyganym Wzgórzu/Górce/Dolince/Bzdecince.

          • 10 3

          • bo Morena to nazwa spółdzielni mieszkaniowej

            i od jej nazwy wszyscy tak ochrzcili dzielnicę, tak jest łatwiej i poręczniej niż Piecki-Migowo

            • 1 0

    • na marginesie się nie pisze

      • 5 3

    • Zgadza się, Morena to nazwa Spółdzielni Mieszkaniowej

      zarządzającej większością budynków w dzielnicy Piecki-Migowa.

      • 4 7

    • Na Morenie mieszkałem od 84 roku i dla kazdego jest to po prostu morena. a to co wypisujesz to zwykłe czepianie się. (6)

      Kiedyś istniały tam dwie wsie Piecki i Migowo, ale nikt nie używa tych nazw. To jest dokładnie tak samo jak z Moreny jeździliśmy do kina Leningrad do Gdańska - przecież to wszystko Gdańsk, ale dla nas była to po prostu nazwa na Stare Miasto!

      • 20 1

      • (4)

        W oficjalnych dokumentach są tylko i wyłącznie Piecki-Migowo. Także ktoś jednak używa tej nazwy.
        Pisanie o kinie Leningrad (czyli późniejszym Neptunie) i łączenie go ze Starym Miastem to błąd. To Główne (lub też Prawe - od prawa) Miasto.

        • 4 7

        • A co za rówżnica, kto wtedy zwracał na to uwagę. Tak samo jak ile neptunów jest widocznych z Długiej (3)

          Powiem lepiej, urodzony w Gdańsku, moja rodzina od 5 pokoleń w Gdańsku ( tak się dokopałem) a ja - aż wstyd się przyznać jeszcze nigdy w życiu nie byłem na wierzy kościoła Mariackiego. Nawet ostatnio moja żona się dziwiła, że nigdy nie byłem.

          • 5 0

          • (2)

            Czasem jest tak, że wierny nie wierzy, iż w jego kościele nie ma wieży...

            I teraz gimbus powinien to 100x przepisać.

            • 6 2

            • Jesteśmy po reformie - juz nie ma gimbusów :-) (1)

              • 2 0

              • Gimbus to nie przynależność rodzaju szkoły

                To poziom intelektualny, w którym napisanie "wierza" nie jest niczym nagannym. Przecież jak się czyta, to brzmi identycznie jak wieża

                • 3 1

      • Kino Leningrad było na Głównym Mieście

        Pozdrowienia.

        • 2 1

    • Dzielnica to czy osiedle albo SM, to wszystko i tak składa się na całość, po prostu tak mieszkańcy nazywają dzielnicę Moorena na której jest Spółdzielnia Mieszkaniowa z prawie 19 tys mieszkańców i dla nich to Morena a nie jakieś piecki.

      • 5 0

    • jest za to Morenova- całkiem fajne osiedle od Robyga//

      • 0 0

    • wtf

      jak nie Morena to jak się zwie ?

      • 0 0

  • Ważna inwestycja drogowa dla "nowej moreny" (2)

    • 55 16

    • Świetnie

      Widać gołym okiem że Gdańsk się rozwija

      • 9 1

    • W Gdyni od kilku miesięcy przebudowują skrzyżowanie Dąbka i Kwiatkowskiego korki niemiłosierne.

      • 3 1

  • (6)

    warto było czekac, w końcu mysla o południu, a tam naprawdę dużo się buduje

    • 123 12

    • To tylko przerzucanie zatorów z dzielnicy na dzielnicę. (1)

      Morena zginie w korkach.

      • 16 7

      • Nie do końca. Część luda przesiądzie się na tramwaje.

        • 5 0

    • (3)

      Tylko po co te tory? Hałas przeogromny. Ludzie nie zdają sobie sprawy, że jadący tramwaj powoduje znacznie większe natężenie dźwięku niż nawet stary, wysłużony diesel w autobusie. Kilkadziesiąt lat mieszkania/pracowania przy linii tramwajowej, i na stare lata "co? możesz powtórzyć, bo nie dosłyszałem?".

      • 5 14

      • dźwięk nie jest jedynym problemem związanym z komunikacją (2)

        Ba, powiem, że jest najmniejszym. Łatwo jest zbudować to tak, aby nie było koszmarnie głośne.

        Odpowiedniej jakości okna też pomogą. A diesel niemiłosiernie truje powietrze. Czy tramwaj jeździ na liście? Nie. Na prąd. Tak, prąd jest wytwarzany w elektrowniach. W Polsce z węgla. Tyle tylko, że łatwiej jest założyć odpowiednie filtry na komin elektrowni niż zapewnić, że każdy samochód / autobus nie truje nas. Co więcej, chodzi o konkretne miejsce. Elektrownie można zbudować z dala od zabudowań mieszkalnych. Samochody w mieście z definicji jeżdżą blisko zabudowań, bo to miasto. Jeśli nie ma zabudowań to nie miasto.

        • 8 2

        • "Stary diesel" to przykład, że nawet on jest cichszy od tramwajów. Oczywistym jest, że nie chce aby po mieście jeździły stare diesle.

          Z tym "łatwym zbudowaniem to tak, aby nie było głośne" to nie przesadzaj. Warszawa walczy z tramwajowym hałasem od lat, bezskutecznie. U nas jeszcze wszyscy na razie mają to w d*pie.

          • 3 1

        • Głośny dźwięk nie jest najmniejszym problemem

          powoduje uszkodzenie słuchu, rozdrażnienie, rozkojarzenie, stres i w efekcie rozstrój zdrowia. Bagatelizowanie wpływu hałasu na życie jest głupie i zbrodnicze.

          • 4 1

  • Kierowca (32)

    Czy może mi ktoś wytłumaczyć, czemu ta droga na morenie zaczyna się dwujezdniowa tras o przekroju dwóch pasów, a następnie zwężam się do jednego, po to by znów rozwidlic się na dwa w okolicach Armii Krajowej? Po co to wąskie gardło??

    • 186 29

    • Żebyś miał chwilę refleksji nad sensem istnienia.

      • 68 24

    • (1)

      Żebyś stał w korkach, a zarząd miasta miał z nas ubaw kek

      • 57 12

      • Koleś

        Z takimi tekstami to wracaj do WoWa. W prawdziwym życiu tym "kek-iem" udowadniasz tylko swoją dziecinną postawę.

        • 1 0

    • Po to aby korki były (3)

      Państwo nienawidzi obywateli, obywatel to największy wróg

      • 48 20

      • A może dlatego, że układ drogowy za Bulońską nie jest w stanie wytrzymać tak dużego natężenia ruchu? (2)

        Jednocześnie przy samych skrzyżowaniach kilka dodatkowych pasów ma sens.

        • 4 13

        • trafiłeś w sedno (1)

          Po otwarciu Nowej Bulońskiej zatka się centrum Piecek i dramatycznie wzrośnie ruch na Potokowej -> Słowackiego. To wynika z analiz i nie łudźcie się, że korki się zmniejszą. Będą nawet większe, tylko w innych dzielnicach - tym razem Pieckach i Niedźwiedniku. Zważywszy że ruch do Oliwy (OBC i Alchemia) wzrósł bardzo i jeszcze podskoczy to na Pieckach zrobi się Kongo. Zyskają najwyżej ci jadący AK do Gdańska.

          • 17 3

          • będą większe korki także na Jaśkowej Dolinie

            • 1 1

    • Ślepiec

      Przejrzyj jeszcze raz fotografie, może cię olśni...

      • 16 16

    • (9)

      żeby nie wtłaczać kolejnych samochodów do miasta (na które nie ma miejsca), a żeby jechać komunikacja miejska

      • 25 15

      • (7)

        to niech zrobią porządną komunikację i ogromne P&R pod miastem a nie jakieś g#wno, którym nigdzie nie dojedziesz nawet za 15 zł z przesiadkami przez 3 godziny

        • 36 9

        • Albo wprowadzą opłatę za wjazd do miasta (6)

          Koszt P&R: 50 mln złotych.
          Zamiast zatem wydawać te pieniądze z pieniędzy podatników, zebrać je od tych, którzy do miasta codziennie przyjeżdżają.

          Jednocześnie, jak wjazd do miasta byłby np. 5zł za dobę to by się okazało, że nagle 30% pojazdów znika i nie trzeba wcale rozbudowywać dróg (choć koszt budowy dróg jest dużo większy niż 5 zł dziennie na mieszkańca).

          Szybki przykład: budowa tunelu pod Martwą Wisłą - 900 mln złotych.

          Dzielimy to na 5 (zł), aby dowiedzieć się ile dobowych wjazdówek by trzeba było sprzedać, aby to zebrać:

          900 000 000 / 5 = 180 000 000

          Czyli 180 milionów wjazdów do miasta. Załóżmy, że w mieście codziennie jest 500 tys (pół miliona; 0.5 mln) wjazdów (za dużo, ale upraszcza obliczenia).

          Oznacza to, że w 2 dni mamy milion wjazdów. W takim układzie po roku zebralibyśmy na tunel.

          Oczywiście to tak nie działa. Gdyby wprowadzić 1 zł opłaty, to nagle 10% samochodów przestałoby w ogóle przyjeżdżać (co może jest dobrą wiadomością, a opłata nadal nie jest wielka - 20 zł miesięcznie dla osób codziennie dojeżdżających do pracy. Miesięczny bilet na autobus jest droższy). Przy 5 zł możliwe, że zamiast tych 500 tys wjazdów byłoby 200 tys. A wtedy w zamian za tę niedużą opłatę (1 litr paliwa) uzyskujemy względnie odkorkowane miasto.

          Niestety Polacy to nie jest naród kupców, tylko naród chłopów popańszczyźnianych, którzy marzą, aby żyć jak magnateria. Jak magnat miałby żyć bez Golfa iii tdi? Sprawa źle działającej komunikacji miejskiej sytuacji nie poprawia.

          • 19 9

          • Rozumiem, że płacę za wjazd i mam zapewnione miejsce parkingowe (1)

            • 7 3

            • tylko wtedy, gdy wielu mieszkańców zrezygnuje z posiadania samochodu

              dzięki poprawie komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów. Na komunikację zbiorową przesiada się mniej kierowców - rower jest lepszą alternatywą tramwaju i autobusu w bardzo wielu przypadkach.

              • 1 0

          • Darmowe,

            • 1 2

          • (1)

            Co to znaczy wjazd do miasta? Skup sie, tu mówimy o południowej części Gdańska więc gdzie chcesz postawić rogatki? Ja na rogatkach nie mam zamiaru płacić

            • 3 3

            • jak nie zapłacisz (gdy miasto nie wprowadzi rogatkowego)

              to będziesz ponosił koszty szukania miejsca do parkowania tracąc czas i pieniądze na paliwo.

              • 0 0

          • kierowcy płacą tyle podatków, że Ty rowerzysto nigdy tyle nie zapłacisz, pamiętaj o tym, że też zarabiamy i wydajemy, to my utrzymujemy budowę Waszych ścieżek rowerowych

            • 6 5

      • czyli te samochody mają zostawać na przewężeniu?

        • 10 2

    • Przecież to jest skandal. Wybudują drogę jednojezdniową z dwoma pasami? To tam będą tylko koreczki :) Boże, widzisz i nie grzmisz.

      • 21 15

    • będą mieli robotę w przyszłości a ludzie udrękę

      • 9 4

    • Nie pisz w samochodzie

      • 8 3

    • Tam będą stałe punkty kontroli z alkomatami.

      • 11 0

    • Bo takie widzimisię miał Dyrektor BRMG (1)

      Otóż ten Pan Dyrektor, którego biura są na Piekarniczej, stwierdził, iż Nowa Bulońska nie musi być dwujezdniowa na całym przebiegu, ponieważ nie będzie tam wystarczającego ruchu dla dwóch jezdni p[rzez cały dzień.
      Idąc tropem myślenia tego intelektualisty od siedmiu boleści, należy zaorać po jednym pasie Pomorski8ej, Chłopskiej/Rzeczypospolitej/Legionów, Hallera, Marynarki Polskiej itd. itd.

      • 33 5

      • niestety nie wiesz o czym piszesz

        Można by zrobić nawet i 3 pasy tylko po co? Po to by wieki czekać w zamian na krzyżówce Bulońska Rakoczego? To nas dokładnie czeka - zostało przeanalizowane i estymowane długo zanim wbito łopatę. Ruch w relacji Orunia Gdańsk Południe - Wrzeszcz, Oliwa zamiast na AK zmieni potok w kierunku Piecek. Zarówno Jaśkowa Dolina jak i Słowackiego (Potokowa) jest już niewydolna w godzinach szczytu i jego pobliżu. Ludzie z os. przy Myśliwskiej będą stać teraz nie 10-15 a 20-25 minut tylko nie na Myśliwskiej ale 500 m dalej na Bulońskiej/Rakoczego lub Jąskowej Dolinie i Potokowej. Ot co!

        • 8 5

    • (3)

      Bo w Gdańsku ktoś robi celowo, żeby utrudnić ludziom jazdę samochodem. Czas na szybkie zmiany! Dlaczego linia tramwajowa ma 2 tory a droga która ma pomóc w przemieszczaniu tylko jeden podwójny pas? to jest absurd. tępmy absurdy urzędnicze w Gdańsku

      • 19 11

      • bo tramwaj mój myślicielu na bok nie zjedzie

        tak samo na bok nie zjedzie więcej samochodów - układ Bulońska/Rakoczego wiele więcej samochodów nie przyjmie, także nie ma co intensywnie zachęcać do jazdy nową drogą

        • 4 8

      • Bo w Gdańsku ktoś robi celowo, żeby utrudnić ludziom jazdę samochodem. (1)

        Czytajcie między wierszami i po mieście jeździjcie komunikacją miejską.

        • 16 3

        • Nigdy więcej

          Jechałam dzisiaj pierwszy raz od dawna i nigdy więcej... tłok okropny a autobus tak brudny, że przez szyby nic nie było widać, o dziwo w obie strony był punktualnie ale to dlatego że nie jechałam w godzinach szczytu... dziękuję, nie

          • 8 6

    • (1)

      Żeby były korki.
      Korki generują przychód fiskalny, zatem każdy kto żyje z podatków - jest zainteresowany ich zwiększaniem.
      Zatem jeżeli ktoś myśli, że urzędnik podejmie działania w celu zmniejszenia korków - wykazuje się dużą naiwnością.

      • 11 3

      • jeżeli ktoś myśli, że poszerzanie ulic jest działaniem na rzecz zmniejszenia korków

        wykazuje się dużą naiwnością.

        • 0 2

    • Od początku było wiadomo, że tak będzie to wyglądało, ale Wam wszystkim to się podobało a teraz co? Naszły refleksje? Za późno

      • 2 1

    • Dwujezdniowa w jednozjedniowa

      Pomyslane aby koledzy z układu gdańskiego mieli następne kontrakty na budowe... i kasa z wyborców się kręci.. a ci dalej się cieszą , że będzie łaaadnie.... hehehe

      • 1 0

  • Czy ktoś za wczasu pomyślał nad drożnością skrzyżowania Bulońska/Rakoczego? (18)

    Już teraz są tam spore korki, które spotęgują się po otwarciu NB

    • 128 12

    • tak, wszystko pomyślane
      miłej pracy

      • 23 4

    • Tu się nie myśli. Tu się przecina wstęgi. (2)

      • 22 9

      • kto myśli, kupuje rower wspomagany elektrycznie i nie narzeka na korki (1)

        • 1 0

        • Kup sobie wspomagany atomowo nawet i tak wrazenia nie zrobisz..

          • 0 0

    • (6)

      jest tramwaj jest droga dla rowerow. samochodem po miescie sie nie jezdzi. czas najwyzszy to zrozumiec

      • 24 29

      • (1)

        Żeby tramwajem dojechać do Wrzeszcza, to trzeba nim jechać przez centrum Gdańska.

        • 36 4

        • Chcieliście tramwajów to macie - infrastrukturę na lata, którą ciężko ruszyć i zmodernizować bo koszta ogromne. Nie lepiej zamiast torowiska wylać asfalt po których będą jeździć wyłącznie autobusy? Część mogłaby jechać w dół do Kartuskiej, a część w stronę Wrzeszcza.

          • 10 15

      • (2)

        to sobie jeździj rowerem, możesz też na wózku przywieźć mi świeży chleb i skrzynkę piwa?

        • 8 7

        • ależ oczywiście: rowerem cargo nawet trzy skrzynki piwa (1)

          • 0 0

          • A lodowke dasz rade przewiezc?

            • 0 0

      • Przestan bredzic..rowerem to sie na wsi jezdzi do GS-u...

        • 0 0

    • (3)

      I tak wszyscy jadą myśliwską :) jedynie co to odkorkuje to myśliwską :)

      • 11 3

      • (1)

        Prędzej Warszawska się trochę rozluźni.
        Po otwarciu NB ludzie zamiast Warszawską i Łostowicką, będą jechali Bulońską.
        Myśliwska będzie nadal zatkana przyjeżdżającymi zza obwodnicy.

        • 10 0

        • Zza obwodnicy wygodniej AK i wtedy NB

          • 5 0

      • Pewnie nie odkorkuje, naród i tak będzie chciał tamtędy jechać, bo rano fajnie stoi się w korasku.

        • 1 0

    • Korki są bo na odcinku 1 km do ul Słowackiego pobudowali 8 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną (2)

      I na każdym trzeba się zatrzymać bo nie ma żadnej synchronizacji świateł,
      system Tristar istnieje tylko po to aby wyświetlać liczbę wolnych miejsc na parkingach

      • 21 7

      • (1)

        korki są bo jest za dużo samochodów, zwłaszcza w centrum i na całym dolnym tarasie

        • 14 3

        • korki są, bo opłaty za parkowanie w pobliżu centrum są za niskie

          takt SKM jest zbyt rzadki, zbyt mało osób korzysta z alternatywnych wobec samochodów prywatnych opcji transportowych.

          • 0 0

  • A Nowa Warszawska nawet nie zaczęta, gdzie tu sens? (5)

    A gdzie Nowa Świętokrzyska, Małomiejska? SKM do Łostowic? Pomarzyć można

    • 103 36

    • Dej mi fszystko

      Teraz chcem

      • 34 10

    • (2)

      są w dalszym planie inwestycyjnym. Z jakiegoś względu mieszkania są tam tańsze (bo gorszy dojazd i dalej od centrum...)

      • 13 5

      • no właśnie (1)

        no właśnie, gorszy dojazd, a budują gdzie indziej... gdzie tu logika?

        • 7 6

        • Nie od razu Kraków zbudowano

          • 4 3

    • A Nowa Warszawska, która miala rozładowac ruch do skrzyzowania z jabłoniową? Gdzie nitka tramwaju do havla?

      Mieszkańcy Ujeściska od lat proszę o poszerzenia warszawskiej z uwagi na budowę nowych bloków i nic się nie działo. Promykiem nadziei na rozładowanie ruchu miałbyć tramwaj, kórego nitka miała być poprowadzona do havla ale na razie nic się nie dzieje poza budową górki od trony jabłoniowej.

      Szkoła w tym miejscu jeżeli ją skomunikują może pomoc ale obserwujmy i zobaczymy.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane