- 1 Olbrzymie odłamki klifu w Orłowie (126 opinii)
- 2 Sąd: furgonetki pro-life zniesławiały (285 opinii)
- 3 Mors, który uratował psa, przekazał nagrodę (141 opinii)
- 4 Zmarł twórca Teatru Ekspresji (5 opinii)
- 5 Surfer zaplątał się w sieci. Ratownicy w akcji (77 opinii)
- 6 100-letnia willa coraz bardziej niszczeje (152 opinie)
Nowa kładka na Zaspie: projekt do końca roku, termin budowy nieznany

Do końca roku trwać będzie projektowanie nowych elementów kładki na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej. Zostaną one wybudowane po zburzeniu istniejącej, 40-letniej konstrukcji. Na razie nie jest jednak znany termin samej realizacji.
W jej miejsce powstaną cztery mniejsze kładki pieszo-rowerowe na poziomie al. Rzeczypospolitej. Nie będzie zatem konieczności korzystania z wind lub schodów.
Od lata zeszłego roku firma Pont-Projekt z Gdańska opracowuje niezbędną dokumentację dla tego przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę istniejącej kładki. Jej koszt to 583 tys. zł.
Projekt nieco się opóźnił w czasie
Początkowo projekt miał powstać w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Teraz ten termin został przesunięty.
- Projekt ma być gotowy do końca roku - zapowiada Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Dokumentacja wykonana zostanie w formie projektu budowlanego i wykonawczego. Służyć ona będzie jako materiał wyjściowy do wyłonienia przyszłego wykonawcy robót budowlanych. W tym przypadku rolę zamawiającego pełnić będzie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Poza kładkami pieszo-rowerowymi projekt będzie uwzględniał też nowe przejścia dla pieszych, elementy torowiska tramwajowego wraz z jego zasilaniem, oświetlenie uliczne, zieleń i elementy małej architektury, a także remont wiaduktu drogowo-tramwajowego biegnącego pod istniejącą kładką dla pieszych.
Decyzja o budowie dopiero, gdy będzie projekt i kosztorys
Kiedy rozpoczną się pierwsze prace?
- Dopiero po otrzymaniu projektu budowlanego i kosztorysu inwestorskiego będzie możliwe podjęcie decyzji o realizacji zadania i przygotowanie harmonogramu prac - mówi Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wiele wskazuje na to, że ze względów technicznych i finansowych inwestycja będzie realizowana etapami.
W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.
Opinie wybrane
-
2021-10-11 09:12
likwidujmy przejścia naziemne a nie twórzmy dodatkowe (73)
Przejścia z pasami powinny być likwidowane i zmieniane na np. Podziemne. Inaczej co chwila będą informacje o potraceniu pieszych a na takiej drodze jak ta nie powinno być w ogóle przejść - to powinien być fragment szybkiej drogi która odkorkowuje miasto a nie korkuje poprzez dodatkowe światła dla pieszych.
- 162 152
-
2021-10-11 09:21
(13)
"Inaczej co chwila będą informacje o potraceniu pieszych" to może wyjściem by było, żeby kierowcy nie potrącali pieszych?
- 55 13
-
2021-10-11 10:06
Co za lewackie podejście. Jeszcze czego, mam Golfa i nie zawaham się go użyć (2)
Golf prawem - nie towarem!
- 13 13
-
2021-10-11 18:46
(1)
Typowy elektorat PiSu.Zero szacunku do innych tylko do siebie .Późnej pójdzie do kościółka,pomodli się o szanowaniu bliźniego,włączy TVP ,a tam dzielenie ludzi,propaganda,brak poszanowania dla osób co mają dość rządzących.Po takim dniu i przyjęciu nauk wsiądzie w swój Golfik i jak to napisałna temat potrąceń "nie zawacham się go użyć". Wdać PiS i TVP wyprodukowało kolejnego psychopatę.
- 2 7
-
2021-10-11 19:52
Jak już się bierze poważnie powyższy wpis, to wypadałoby cytat przepisać bezbłędnie, a swoje wynurzenia mniej niechlujnie.
- 3 1
-
2021-10-11 10:21
Jeśli jest szansa na potrącenie to będzie potrącenie - prawo Murphy'ego (8)
Jedyna szansa na eliminację potrąceń to separacja pieszych od samochodów, np. przez budowę kładek i tuneli
- 6 15
-
2021-10-11 10:24
(2)
Czyli mówisz, że źródłem informacji, którą podałeś jest prawo Murphiego? xD
- 12 4
-
2021-10-11 10:58
Tak. (1)
"Jeśli coś może pójść źle, to pójdzie". W tym przypadku "idzie źle" kiedy "dochodzi do potrącenia", więc "Jeśli może dojść do potrącenia, to kiedyś w końcu dojdzie"
- 3 7
-
2021-10-11 13:59
Wniosek?
Zamknąć obwodnicę, w końcu są tam wypadki.
- 5 2
-
2021-10-11 10:26
(1)
Z tymi kładkami i tunelami to się zgadzam - zwiększa bezpieczeństwo. Tylko, żeby wszystkim się dobrze żyło w takim mieście (nie tylko kierowcom), róbmy te kładki i tunele dla samochodów, a nie pieszych.
- 23 1
-
2021-10-11 10:55
Jak najbardziej, mi, jako kierowcy, też to pasuje, tylko rzeczywiście budujmy te wiadukty i tunele, a nie że tylko malujmy przejścia na jezdni, spowalniajmy ruch i narażajmy pieszych
- 6 5
-
2021-10-11 10:47
Powiedz to tym w Szwecji i Holandii (2)
Jakoś nie budują przejść naziemnych i piesi żyją
- 10 5
-
2021-10-11 11:09
Taka Holandia jest wielkości (1)
jednego województwa. W Polsce do ubikacji w biurze jest dalej niż tam z miasta do miasta.
- 12 6
-
2021-10-11 18:03
Co wielkość państwa ma wspólnego z rozwiązaniami urbanistycznymi?
- 4 1
-
2021-10-11 12:21
To moze by nie wchodzilo bydlo na ulice? To nie Indie.
- 1 8
-
2021-10-11 09:22
(17)
"na takiej drodze jak ta nie powinno być w ogóle przejść"
powiedz to mojej babci, która mieszka na Zaspie i z racji wieku już nie jest w stanie chodzić po schodach- 28 6
-
2021-10-11 09:27
Argumentum ad babcium (13)
jeśli chodzi o pieszych jest teraz ok? Bo jeśli chodzi o kierowców podnoszących to samo (podwózka babci), to od razu lecą komentarze, że tak tak codziennie bacie wozisz i pewnie jeszcze lodówki i kanapy...rusz 4litery i się odspawaj od fotela.
- 5 22
-
2021-10-11 09:33
(10)
To ja powiem jako trzydziestolatek - nie mam ochoty chodzić śmierdzącym tunelem, zalanym moczem, w którym można dostać w twarz od zakapturzonego kolesia. Nie mam ochoty wpychać wózka dziecięcego pod te strome schody. Chcecie to zróbcie wiadukt dla samochodu, tunel dla samochodu, przeprawę promową, korytarz powietrzny - co chcecie. Ale nie wpychajcie ludzi na sile do podziemia
- 46 5
-
2021-10-11 09:44
(3)
To ja odpowiem jako trzydziestodziewięciolatek - nie sikaj w tunelu, to nie będzie śmierdzieć i nie dostaniesz od zakapturzonego kolesia za zasyfianie przejścia. Nie musisz też żadnego wózka wpychać na schody, bo są windy.
- 9 34
-
2021-10-11 10:02
(2)
Przyjście podziemne przy etc ma windę?
- 16 4
-
2021-10-11 10:21
A kładka na Zaspie jest przy etc?
- 4 6
-
2021-10-11 12:23
A ma.
- 1 7
-
2021-10-11 10:08
Tylko proszę, aby te tunele sfinansowali sami kierowcy, nie ludzie, którym są one niepotrzebne (2)
- 16 3
-
2021-10-11 11:01
Kierowcy finansują niepotrzebne im przejścia dla pieszych i komunikację miejską
- 5 16
-
2021-10-11 16:06
a kierowca to jakiś inny typ człowieka? Co ty mośku myślisz że nie płaca podatków?
- 3 0
-
2021-10-11 12:23
(1)
Leniwy, strachliwy gowniarz..pewnie pajac z korpo.
- 1 3
-
2021-10-11 14:13
A tym kim jesteś? Leniwy nierób na zasiłku?
- 2 1
-
2021-10-11 16:12
w takim razie trzeba robić przejścia przez tory kolejowe naziemne oczywiście - skoro pod tunelem jest tak niebezpiecznie
- 2 0
-
2021-10-11 10:08
Tak, bo babcia siedzi w samochodzie i w najgorszym wypadku posiedzi 3 minuty dłużej (1)
A druga babcia zasuwa na 2 piętro schodami, aby 30-latek wygodnie (szybko, ale bezpiecznie) jechał samochodem.
Naprawdę to tak trudne? Polecam spacer, aby przewietrzyć głowę, jeśli się tak prostego zdania nie rozumie.- 13 7
-
2021-10-11 10:31
A matka siedzi z tyłu.
- 2 2
-
2021-10-11 12:22
To niech nie chodzi
- 2 1
-
2021-10-11 16:10
(1)
a co jej powiedzieć gdy będzie chciała skorzystać z SKM? wtedy już musi wspinać się po schodach?
- 2 0
-
2021-10-11 18:56
tym bardziej ze na kładce na zaspie są windy a na skm nie ma ;D
- 2 0
-
2021-10-11 09:31
Takim jak ty pustaki powinno sie likwidowac prawo jazdy dozywotnio piracie drogowy! (4)
W krajach skandynawskich likwiduje sie w miescie przejscia dla pieszych bo tam pieszy w miescie moze przejsc w dowolnym miejscu .A kierowca ma tak jechac by mu to umożliwić!
W europie zachodniej przejscia naziemne są wszędzie .A ty buraczku masz jechac tak by człowieka nie potracic!- 22 6
-
2021-10-11 10:02
Jeśli tak ci się podobają kraje skandynawskie, (3)
to się tam przeprowadź głabku kapuściany.
- 6 16
-
2021-10-11 10:47
Powiedział fan Bąkiewicza (2)
- 7 5
-
2021-10-11 12:03
A co ma Bąkiewicz do Skandynawii? (1)
- 1 2
-
2021-10-11 13:57
przeciwieństwo swoich poglądów na bezpieczeństwo ruchu drogowego
- 0 2
-
2021-10-11 09:31
Drogi szybkiej ? W środku osiedla mieszkaniowego ? (13)
Odjechał kierfczyk zupełnie . Będzie ograniczenie do 30 i kamery z radarem.
- 23 8
-
2021-10-11 09:49
To nie jest jakaś lokalna osiedlówka, (12)
tylko droga zbierająca ruch z największych dzielnic Gdańska - Zaspy, Przymorza, Żabianki i części Wrzeszcza!
- 7 10
-
2021-10-11 10:10
tak, ale to nie znaczy, że należy jechać 100kmph (11)
Ulica zbiorcza (jak to Pan ujął) nie oznacza ekspresowej. ma mieć dużą przepustowość, nie wysoką prędkość.
- 17 3
-
2021-10-11 10:28
Owszem, zgadzam się z tym. (10)
Dlatego nie jest to droga ani ekspresowa, ani osiedlowa. Ograniczenie do 30km/h, jak w komentarzu powyżej, dotyczy dróg mniejszych, bądź stricte osiedlowych, natomiast nie powinno być w ogóle rozważane w przypadku miejskich średnicówek.
Skoro już została podniesiona kwestia przepustowości, to jak Pan sobie wyobraża poprawienie jej (lubDlatego nie jest to droga ani ekspresowa, ani osiedlowa. Ograniczenie do 30km/h, jak w komentarzu powyżej, dotyczy dróg mniejszych, bądź stricte osiedlowych, natomiast nie powinno być w ogóle rozważane w przypadku miejskich średnicówek.
Skoro już została podniesiona kwestia przepustowości, to jak Pan sobie wyobraża poprawienie jej (lub utrzymanie obecnej), tworząc dodatkowe przejścia naziemne, które powodują zatrzymanie całego potoku ruchu? Przejścia przez takie drogi powiny być w miarę możliwości bezkolizyjne. Likwidowanie obecnych przejść bezkolizyjnych (nie mówię, że kładka musi zostać obecnej formie) na rzecz naziemnych jest strzałem w stopę i kolejną cegiełką do dalszego zakorkowywania miasta.- 6 4
-
2021-10-11 10:47
Wyobrażam to sobie tak . 50% kierowców zamieni samochody na komunikację miejską. (3)
W przeciwnym wypadku moja wyobraźnie nie sięga tak daleko jak długie będą tam korki. Ale jak lubicie to stójcie nawet godzinami .
- 5 7
-
2021-10-11 11:00
Aha
bo gdańska komunikacja miejska jest z gumy i działa wyśmienicie XD
Rozumiem, że marzą ci się obrazki jak za komuny z tłumami ludzi na przystankach i w tramwajach taki ścisk, że nie dało się oddychać?- 5 5
-
2021-10-11 11:06
To źle to sobie wyobrażasz (1)
Zamiast tego będą korki, a przez to spalin będzie tak, jakbyśmy dodali na ulice 50% samochodów więcej. Pasażerowie będą narzekać na spóźniające się autobusy i też przerzucą się na samochody. Buspasy nic nie dadzą. Będzie więcej agresji na drodze, więcej wypadków, i zginie więcej pieszych.
- 5 4
-
2021-10-11 16:07
Tą droga jedzi tramwaj
A tramwaje raczej w korkach nie stoją ;)
- 1 2
-
2021-10-11 10:53
(5)
Światła na przejściu naziemnym można zsynchronizować z poprzednimi światłami (zapewnie tak nie będzie ale można) więc spadek przepustowości może być ograniczony. Natomiast spadek przepustowości to niewielka cena za ułatwienie ruchu pieszym a przepustowość lini tramwajowej nie spanie.
- 7 3
-
2021-10-11 11:30
Czemu zawsze to kierowcy mają płacić za ułatwianie życia innym? (4)
To już kolejny spadek przepustowości w tym mieście. Cały czas karmią nas bajkami, że "dzięki Tristarowi kolejne światła nie wpłyną na przepustowość", a gołym okiem widać że wpływają. Sumarycznie już zapłaciliśmy zdecydowanie zbyt dużą cenę, a jakoś nowych dróg i tuneli dla nie ma.
- 4 5
-
2021-10-11 13:59
kierowcy - ściślej: nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich (1)
są największym źródłem utrudniania życia innym kierowcom i generalnie innym mieszkańcom. Jeszcze tego nie ogarnąłeś swoją wyobraźnią?
- 4 3
-
2021-10-11 16:18
jednym z powodów nadmiaru aut w mieście jest rozbieranie linii kolejowych po to by rowerzyści mieli gdzie jeździć. To też może w końcu trzeba ich przekonać że to droga do donikąd? brak transportu wykluczenie komunikacyjne i w efekcie więcej aut w mieście
- 3 0
-
2021-10-11 14:01
Jak na razie to wszyscy płacą za ułatwianie życia kierowcom. (1)
A ci nawet łaskawie nie chcą jechać z prędkością na którą ustawiony jest Tristar, bo nie łaska...
- 2 3
-
2021-10-11 17:12
A z jaką predkością jest ustawiony tristar?
Proszę, powiedz mi to na przykładzie Jana Pawła.
- 2 0
-
2021-10-11 09:50
bzdura, likwidowac to nalezy samochody w miescie (9)
- 14 7
-
2021-10-11 10:56
czyli likwidować transport, usługi i nagle się obudzisz z ręką w nocniku (6)
- 4 7
-
2021-10-11 11:23
wystarczy pozbyć się tych prywatnych. 90% mniejszy ruch gwarantowany! (5)
- 5 4
-
2021-10-11 12:08
Mam pomysł. (4)
Może niech ci wszyscy chorujący na motofobię zrobią jakieś swoje miasto bez samochodów, taką swoistą antymotoryzacyjną utopię. Terenów niezabudowanych jest dużo, na pewno jakiś deweloper (pewnie robyg) bardzo chętnie wybuduje nowe osiedla. Jak się to sprawdzi to przyciągniecie więcej ludzi do siebie i rozwiniecie takie miasteczko do sklai
Może niech ci wszyscy chorujący na motofobię zrobią jakieś swoje miasto bez samochodów, taką swoistą antymotoryzacyjną utopię. Terenów niezabudowanych jest dużo, na pewno jakiś deweloper (pewnie robyg) bardzo chętnie wybuduje nowe osiedla. Jak się to sprawdzi to przyciągniecie więcej ludzi do siebie i rozwiniecie takie miasteczko do sklai metropolii.
A tym czasem bardzo proszę o odstosunkowanie się i zaprzestania narzucania innym czym mają się poruszać po swoim mieście w którym mieszkają, bo to jest każdego prywatna sprawa.- 3 5
-
2021-10-11 12:13
(3)
Miasto bez samochodów? A po co, przecież to nie miałoby sensu. Nikt nikomu nie narzuca jak ma jeździć, to kierowcy sami muszą zrozumieć że ich największym wrogiem są inni kierowcy a w pewnym momencie więcej się ich na drogach nie zmieści.
- 6 4
-
2021-10-11 12:25
Póki co, to największym wrogiem kierowców (2)
są "miejscy aktywiści" i ich mierni ale wierni wyznawcy, którzy na każdym kroku utrudniają życie kierowcom w imię walki z prywatnym transportem.
- 5 9
-
2021-10-11 12:27
(1)
Nie, to nadal inni kierowcy :-) Tylko kierwcy nie mogą tego przyznać bo musieliby spojrzeć w lustro. Oczywiście mówimy tu o patologicznych kierowcach których jednak jest sporo.
- 2 3
-
2021-10-11 14:00
znaczna ich część wykazuje się ponadprzeciętną aktywnością na tym portalu
- 2 0
-
2021-10-11 12:31
(1)
Likwidowac, to nalezy miasta..
- 1 2
-
2021-10-11 18:52
Zgadza się i sadzić lasy
- 1 0
-
2021-10-11 09:52
No to się wprowadzi prawo jazdy wydawane maks na rok (1)
jak kierowcy jeździć nie potrafią
- 8 2
-
2021-10-11 12:32
Wystarczy zniesc obiwiazek tego prawa jazdy i przetrwaja najlepsi.
- 0 1
-
2021-10-11 10:36
To nie autostrada, że nie może być przejść (7)
Kawałek przed i za kładką są skrzyżowania ze światłami i jakoś nie słychać "co chwila informacji o potrąceniu pieszych".
- 9 6
-
2021-10-11 11:40
Ponad półtora roku temu (17.02.2020) zginął tam 30-latek bo wtargnął na jezdnię (6)
Wcześniej w 2015 zginął tam 88-latek, który również przechodził w miejscu niedozwolonym. Zróbmy tam przejście, a piesi będą jeszcze częściej przebiegali na czerwonym.
- 2 7
-
2021-10-11 12:15
(5)
Aha bo jak jest przejście podziemne to na pewno nikt nie może przebiec przez jezdnię xD
- 3 3
-
2021-10-11 12:27
Myślę, że taki 80-latek może mieć problem (2)
z przeskoczeniem płotu wzdłuż torów tramwajowych.
- 5 0
-
2021-10-11 13:34
(1)
No tak, to zróbmy wszędzie przejścia podziemne, żeby w ogóle nie mógł się poruszać po mieście xD
- 1 2
-
2021-10-11 14:26
A kto mu broni?
Ma autobusy, tramwaje, carsharing, no i oczywiście zakupy może sobie przewieźć rowerem cargo wspomaganym elektrycznie.
Odbijam piłeczkę - dokładnie te same argumenty, co u motofobów.- 1 0
-
2021-10-11 12:33
(1)
Jak bedzie plot na 6 metrow, to nie.
- 1 2
-
2021-10-11 13:36
Ah marzenie, autostrada w środku miasta i mur po obu stronach, żeby czasem jakieś biedaki nie weszły pod koła. W sumie to faktycznie problem się rozwiąże, bo kto by chciał w takim mieście mieszkać - przez takie miasta się tylko przejeżdża tranzytem.
- 4 1
-
2021-10-11 12:50
Przejazdy powinny być podziemne
Czemu pojazdy mają jechać na świeżym powietrzu a ludzie w tunelach jak krety?
- 5 2
-
2021-10-11 19:08
Likwidujmy rych samochodow
I wypędzając kierowczykow pod ich obory, z powrotem do zukowa.
- 0 2
-
2021-10-11 08:58
Wielopoziomowe skrzyżowanie nie ma tam racji bytu (10)
W każdą stronę jest kilka skrzyżowań płaskich, kolizyjnych z dużo większymi drogami poprzecznymi. Dlaczego nagle na Zaspie jest wielopoziomowe z lokalną drogą osiedlową. I to beznadziejnie zrobione, z niebezpiecznymi przejazdami, kilkoma stopami i włączaniem się do ruchu ze słabą widocznością. To trzeba zasypać i zrobić światła - tak jak jest kilometr wcześniej i kilometr dalej.
- 70 57
-
2021-10-11 11:19
(1)
W sumie jakby to zasypać to i blok by się wcisnęło. Trzeba dać znać developerom to od razu się pewnie uda;)
- 12 1
-
2021-10-11 12:06
Lepiej zrobić zabudowę mieszkaniową niż aby istniało przekombinowane skrzyżowanie będące przerostem formy nad treścią.
- 4 3
-
2021-10-11 13:36
po co zasypywać wykopaną już dziurę w ziemi? Wiesz ile kosztuje m3 piasku zasypowego wraz z dowiezieniem i zagęszczeniem? lepiej wykorzystać tę dziurę na inne rozwiązanie całego skrzyżowania np. puszczenie głównej ulicy w tunelu ze zjazdem po istniejących łącznicach.
- 0 1
-
2021-10-11 15:22
Czy Ty wiesz jak wyglądały ulice gdy wiadukt był budowany ? (2)
Zaspa była osiedlem budowanym od podstaw i miało być przykładem nowoczesnego socjalistycznego budownictwa. Przy Jana Pawła miało się dużo dziać.
Teraz dużo się zmieniło ale skrzyżowanie na Zaspie to było połączenie dwóch dwu jezdniowych ulic. Jana Pawła miała na całej długości 2 pasy ale odcinek od wiaduktu do PKP nie był wylany asfaltem.Zaspa była osiedlem budowanym od podstaw i miało być przykładem nowoczesnego socjalistycznego budownictwa. Przy Jana Pawła miało się dużo dziać.
Teraz dużo się zmieniło ale skrzyżowanie na Zaspie to było połączenie dwóch dwu jezdniowych ulic. Jana Pawła miała na całej długości 2 pasy ale odcinek od wiaduktu do PKP nie był wylany asfaltem. Taki fenomen, potem ktoś (podobno ojciec znanego młodego posła PiS z Gdańska) zrobił coś wskutek czego teren pod jedną z 2 pasmowych nitek został sprzedany deweloperowi. Następnie stał się cud i pojawił się asfalt ale oba kierunki puszczono tylko po jednym pasie. W każdym razie w okresie budowy wiaduktu było to jedyne skrzyżowanie dwóch dwu jezdniowych ulic a wszystkie skrzyżowania sąsiadujące to były krzyżówki z ulicami jednopasmowych.
Sama kładka dla pieszych też nie została ukończona bo w założeniu miała być częścią promenady spacerowej w stronę morza z łagodnymi podejściami dla pieszych (bez schodów) i właśnie tych łagodnych podejść nie zrobiono ale będąc na wiadukcie łatwo zauważyć gdzie miały być i wtedy staje się jasne dlaczego barierki w pewnym momencie zaliczają dziwny "zygzak".- 10 0
-
2021-10-11 17:05
Poza tym co napisałeś
kładka miała tez być łącznicą do planowanego ówcześnie centrum handlowego po stronie Dywizjonu.
- 2 0
-
2021-10-12 00:48
Plany komuniści mieli wielkie - gorzej z realizacją
Co z tego, że kiedyś była jakaś koncepcja - teraz jest inaczej i ta dziura niczemu nie służy. Ponadto jest niebezpieczna dla samochodów, dla pieszych niewygodna, a dla miasta generuje koszty. Zasypać zanim konserwator wpisze na listę zabytków.
- 1 2
-
2021-10-11 21:26
(2)
Chyba na głowę upadłeś... To jest jedno z najlepszych skrzyżowań, bo w ogóle się nie korkuje, a ruch jest płynny i bezpieczny bez niepotrzebnych świateł, bez przejść naziemnych dla pieszych. Takie rozwiązania powinny być robione wszędzie gdzie się da.
- 3 2
-
2021-10-12 00:45
Ruch jest płynny bo poprzeczny jest znikomy (1)
a na skręcie trzeba pokonać zawsze znak STOP, (albo dwa) coś chyba jest nie tak skoro na dwupoziomowym skrzyżowaniu potrzebne są znaki STOP, skręt pod tym cudem to koszmar i ryzyko dzwona. tam nawet na "głownej" jest niebezpiecznie bo włączający się do ruchu mają ograniczoną widoczność i najlepiej uciekać na lewy pas. To jest wszystko do zasypania - PRL w pigułce - wyszło krzywo i na opak.
- 1 1
-
2023-01-21 18:29
To ze kierowcy są niekumaci to nie wina kładki. Wjazd w prawo od strony Wrzeszcza ma znak usta pierwszeństwa ale dotyczy tylko ścieżki rowerowej a na pas drogi można wjechać od razu bo jest linia ciągła do końca skrzyżowania. Od strony Przymorza w lewo jest ustąp pierwszeństwa, w prawo też ale widoczność jest kiepska ze względu na długość łuku.
- 0 0
-
2023-01-21 18:25
Nie jeździsz to nic nie wiesz. Przejazd Al.Rzeczypospolitej z Wrzszcza do Żabianki a dalej do Sopotu to najszybsza trasa z wyjątkiem korków przy Kołobrzeskiej. A skąd korki? Z nowych budynków w pasie przymorskim. Ktoś nie pomyślał o konsekwencjach budowy molochów wzdłuż ul.Prez.Kaczyńskiego, Olsztyńskiej i Kołobrzeskiej. Tam by przydało się bezkolizyjne skrzyżowanie.
- 0 0
-
2021-10-11 08:38
Koszty (31)
I bardzo dobrze, że Miasto planuje likwidację tej konstrukcji. Utrzymanie jej rok rocznie to były gigantyczne pieniądze. Trzeba też pamiętać, że bariery architektoniczne powinny być tylko tam gdzie nie ma innego rozwiązania.
- 68 60
-
2021-10-11 10:43
Nie ma to jak decydować za kogoś i o tym, z czego się nie korzysta (24)
typowo polskie, nie mieszkam tam, nie korzystam, ale się wypowiem.
- 11 2
-
2021-10-11 10:46
(23)
Akurat dość często korzystam z tej kładki i za każdym razem liczę na to, że nastanie taki dzień gdy nie będę musiał tego robić. Szczęśliwie jestem zdrowym człowiekiem ale widzę, że wiele starszych osób ma problem z tą kładką, bo póki funkcjonują windy to jest jeszcze ok ale czasami nie działają i wtedy jest problem.
- 9 7
-
2021-10-11 10:59
Czyli problem jest z windami ale zlikwidujmy całą kładkę. (22)
- 11 7
-
2021-10-11 11:08
(21)
A w jaki sposób chcesz "wprowadzać" ludzi na górę? Jest kładka i na dzień dzisiejszy rozwiązaniem tego problemu są drogie w utrzymaniu windy i nie widzę innego rozwiązania. Likwidując kładki likwiduje się problem.
- 3 7
-
2021-10-11 12:16
Czyli jak w bloku winda często się psuje lub jest droga w utrzymaniu z innych przyczyn to należy zburzyć blok? (20)
- 9 3
-
2021-10-11 12:25
Jeżeli alternatywą jest przeprowadzenie mieszkańców do domków jednorodzinnych?
Tak, można spokojnie burzyć.
- 4 6
-
2021-10-11 12:32
(18)
W przypadku bloków nie ma alternatywy. W przypadku kładki na Zaspie jest. Tak ja wyżej napisano, bariery architektoniczne powinny być TYLKO tam gdzie nie ma innego rozwiązania. W przypadku bloków nie ma innego równie efektywnego i sensownego rozwiązania niż istnienie wind.
- 3 2
-
2021-10-11 13:44
Czyli miasto nie potrafi sprawnie zarządzać bo nie stać ich na sprawne nie psujące się windy (17)
lub ich częstszą diagnostykę bo taniej jest zapobiegać usterkom niż czekać aż się zepsują. Dokładnie 10 lat temu hucznie ogłaszało remont kładki i nowe windy a teraz nagle skapitulowało i wydało jak się okazuje miliony w błoto. Teraz wszyscy mieszkańcy z okolic ul. Dywizjonu 303 będą mieli kawał dalej aby dojść do parku. Windy nie są barierą tylko trzeba umieć nimi sprawnie zarządzać.
- 3 3
-
2021-10-11 14:03
miasto porównuje różne rozwiązania i zaczyna stosować spójne kryteria (1)
na poziomie refleksji strategicznej najważniejsze jest przesunięcie granicy kompromisu na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych (również tych, którzy chcą korzystać z komunikacji zbiorowej).
- 1 4
-
2021-10-11 14:48
Nie ma przejść naziemnych na których nie dochodziło by do wypadków a dowiadujesz się tylko o tych najpoważniejszych więc argument o bezpieczeństwie jest chybiony. Komfort można poprawić choćby stawiając mniej strome, wygodniejsze schody, nie demonizując też wind - wystarczy aby sprawnie działały mamy 21 wiek i to jest do zrobienia. Wybrano po prostu wariant najtańszy z możliwych w obsłudze i nic poza tym.
- 3 0
-
2021-10-11 14:33
(6)
Przecież odległość trasy z Dywizjonu 303 do parku się nie zmieni.
- 1 1
-
2021-10-11 14:38
(5)
Przez ilość świateł do pokonania zmieni się, będziesz dłużej pokonywać tę trasę
- 5 0
-
2021-10-11 14:42
(4)
Przyjmując, że czas się zwiększy to i tak będzie to znaczne ułatwienie dla osób niepełnosprawnych i dla np. rowerzystów ale i dla kierowców, bo ci drudzy nie będą musieli jeździć wzdłuż Al. JP II, aby dostać się na druga stronę Al. Rzeczypospolitej
- 0 2
-
2021-10-11 15:00
(1)
Przecież dla rowerzystów biegnie wyznaczony pas pod wiaduktem więc nie muszą oni korzystać z kładki.
- 4 0
-
2021-10-11 16:51
Budując przejścia dla pieszych wraz z przejazdami będzie można zlikwidować przejazdy pod wiaduktem
- 0 1
-
2021-10-11 15:05
(1)
Dla osób niepełnosprawnych ułatwieniem byłyby równie dobrze sprawne windy, zresztą nie tylko w tym miejscu.
- 2 0
-
2021-10-11 16:52
Są ułatwieniem ale zbyt kosztownym i zbędny w tym miejscu skoro ten sam problem można rozwiązać przy zastosowaniu tańszych metod
- 0 2
-
2021-10-11 14:38
(7)
Konserwacja ośmiu wind jest o wiele droższe niż konserwacja przejścia dla pieszych i czterech krótkich kładek, które być może w dalszej perspektywie przestaną być potrzebne jeśli Miasto zdecyduje się na przebudowę obecnego skrzyżowania wielopoziomowego na jednopoziomowe. Miasto wykonało remont fragmentu kładki bo musiało go zrobić na już ale nie zmienia to faktu, że są to poniekąd koszty wyrzucone w niepotrzebną konstrukcję.
- 1 3
-
2021-10-11 15:15
(4)
Oczywiście, że konserwacja tych wind jest droższa tylko czemu 10 lat temu na nie właśnie postawiono. Jeśli chodzi o wygodę czy bezpieczeństwo mieszkańców to wcale tak oczywiste nie jest bo na tych przejściach będzie dochodzić do wypadków.
- 2 0
-
2021-10-11 16:46
Nie o to chodzi. (1)
Deweloperka nie chce pod swoimi nowoczesnymi apartamentowcami reliktu prl. A to czego chce deweloper, to od miasta dostanie. Ktoś wierzy, że jest to robione 'dla ludzi' a nie pod konkretne zamówienie i zwolnienie terenu pod kolejne bloki? Jeśli tak, to jest po prostu naiwny. PO w Gdańsku - po nas choćby potop. I nie, nie jestem zwolennikiem pis.
- 1 0
-
2021-10-11 16:55
Gdzie chcesz budować tam bloki? Na środku skrzyżowania?
- 0 0
-
2021-10-11 16:50
(1)
O likwidacji tej kładki mówi się od kilku lat. Nie wiem czemu wtedy postawiono windy zamiast po prostu zlikwidować niemniej jednak utrzymywanie wind w tym miejscu jest wywalaniem pieniędzy w błoto.
- 0 2
-
2021-10-11 18:20
Serio, miasto planuje inwestycje i stawia 8 nowych wind na chwilę? Nie miało od początku żadnego planu na dłuższe lata? A te 10 lat i tak są wynikiem przedłużającego się terminu projektu, kosztorysu itd. To, że będzie taniej nie znaczy, że lepiej bo odbędzie się to kosztem bezpieczeństwa i wątpliwego komfortu stania na światłach.
- 1 0
-
2021-10-11 21:35
(1)
wielopoziomowe skrzyżowanie = brak korków, brak kolizji z pieszymi, jednopoziomowe = dodatkowe zakorkowanie, wiecej spalin, wypadki z udziałem piszych (np biegnacych na tramwaj, przekraczajacych skrzyżowanie na czerwonym przez pieszych/kierowców)...
- 3 0
-
2021-10-12 07:57
To jest ten sam poziom co propozycje całkowitej likwidacji ruchu samochodowego w mieście. Brak samochodów=brak wypadków samochodowych=brak zakorkowania.
Czy nam się to podoba czy nie to w mieście obok siebie istnieje ruch samochodowy, pieszy i komunikacja zbiorowa. Celem istnienia infrastruktury jest pogodzenie tych wszystkich "żywiołów". Kładka na Zaspie jest zbędna, bo stanowi sztuczną i zbędną w tym miejscu przeszkodę architektoniczną.- 0 0
-
2021-10-11 10:47
Jakie koszty? (2)
Mieszkam naprzeciw tej kładki od 40 lat, każdego dnia widzę ją w całości za każdym razem gdy wyglądam przez okno i nie widzę żadnych działań miasta. Zatkano jedynie największe dziury w schodach, których nikt nie remontował od początku istnienia kładki.
- 8 2
-
2021-10-11 10:56
(1)
Utrzymanie wind kosztuje. Konieczne są przeglądy i konserwacja. Trzeba też przeprowadzać kontrole, aby odnawiać "papiery" do UDT. Co do konstrukcji to też muszą być wykonywane przez prawo określone przeglądy. W 2019 roku wydano 0,5 mln zł na remont fragmentu kładki. Przyjmując, że musiałaby ona zostać to prace z tym związane byłby kilkukrotnie
Utrzymanie wind kosztuje. Konieczne są przeglądy i konserwacja. Trzeba też przeprowadzać kontrole, aby odnawiać "papiery" do UDT. Co do konstrukcji to też muszą być wykonywane przez prawo określone przeglądy. W 2019 roku wydano 0,5 mln zł na remont fragmentu kładki. Przyjmując, że musiałaby ona zostać to prace z tym związane byłby kilkukrotnie droższe aniżeli rozbiórka i wybudowanie przejścia dla pieszych i czterech krótkich "mostków". Natomiast cały węzeł również generuje spore koszty np. po przez konieczność utrzymywania pompy odprowadzającej wody z "niecki".
- 2 4
-
2021-10-11 21:37
Jeśli żaden "swojak" nie zarobi, to cała kładka od zera by była zrobiona za 1 mln,a nie łatanie dziur za 500tys
- 2 0
-
2021-10-11 11:07
Tia. Gigantyczne.
Jak wliczają amortyzację.
- 3 1
-
2021-10-11 17:28
Po polsku (1)
Zdecyduj się; rok czy rokrocznie? Gimnazjum trudno było zaliczyć jak widać.️
- 0 0
-
2021-10-12 08:34
Popełniłem błąd językowy. Zdarza się. Nie zmienia to faktu, że istnienie kładki jest nieuzasadnione.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.