Nowa kładka na Zaspie: projekt do końca roku, termin budowy nieznany

Do końca roku trwać będzie projektowanie nowych elementów kładki na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka. Zostaną one wybudowane po zburzeniu istniejącej, 40-letniej konstrukcji. Na razie nie jest jednak znany termin samej realizacji.



Jesteś zwolennikiem kładek czy przejść naziemnych?

Zobacz wyniki (1537)
W koncepcji, która powstała w 2018 roku, za najkorzystniejszy uznany został wariant całkowitej rozbiórki kładki, która powstała latach 80. XX wieku.

W jej miejsce powstaną cztery mniejsze kładki pieszo-rowerowe na poziomie al. Rzeczypospolitej. Nie będzie zatem konieczności korzystania z wind lub schodów.

Od lata zeszłego roku firma Pont-Projekt z Gdańska opracowuje niezbędną dokumentację dla tego przedsięwzięcia wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę istniejącej kładki. Jej koszt to 583 tys. zł.

Projekt nieco się opóźnił w czasie



Początkowo projekt miał powstać w ciągu 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Teraz ten termin został przesunięty.

- Projekt ma być gotowy do końca roku - zapowiada Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - Dokumentacja wykonana zostanie w formie projektu budowlanego i wykonawczego. Służyć ona będzie jako materiał wyjściowy do wyłonienia przyszłego wykonawcy robót budowlanych. W tym przypadku rolę zamawiającego pełnić będzie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Poza kładkami pieszo-rowerowymi projekt będzie uwzględniał też nowe przejścia dla pieszych, elementy torowiska tramwajowego wraz z jego zasilaniem, oświetlenie uliczne, zieleń i elementy małej architektury, a także remont wiaduktu drogowo-tramwajowego biegnącego pod istniejącą kładką dla pieszych.

Decyzja o budowie dopiero, gdy będzie projekt i kosztorys



Kiedy rozpoczną się pierwsze prace?

- Dopiero po otrzymaniu projektu budowlanego i kosztorysu inwestorskiego będzie możliwe podjęcie decyzji o realizacji zadania i przygotowanie harmonogramu prac - mówi Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wiele wskazuje na to, że ze względów technicznych i finansowych inwestycja będzie realizowana etapami.

W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (279)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »