• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica pechowa dla wojskowych ciężarówek. Kolejna stłuczka

Szymon Zięba
22 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Skutki nocnego wypadku na trójmiejskiej obwodnicy.

Do godz. 9 rano trwały utrudnienia na trójmiejskiej obwodnicy po zderzeniu tira z wojskowym samochodem ciężarowym, do którego doszło w czwartek, 22.10.2020, na wysokości KowalMapka. Wskutek kolizji niegroźnie ucierpiał kierowca cywilnego pojazdu, a ciężarówka kierowana przez żołnierza wylądowała w rowie. To kolejna stłuczka z udziałem wojskowego pojazdu w ostatnich tygodniach. Zdaniem gen. Waldemara Skrzypczaka mogą one stwarzać zagrożenie na drogach szybkiego ruchu.



Czy często spotykasz wojskowe samochody na drogach?

Do incydentu doszło po godz. 2 w nocy ze środy na czwartek. O zderzeniu ciężarówek na trójmiejskiej obwodnicy, na wysokości węzła Kowale, poinformowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta przez łatwy w użyciu panel Poinformuj nas.

Przy sprawie pracowali policjanci z Pruszcza Gdańskiego. Sierż. szt. Karol Kościuk z tamtejszej komendy powiatowej policji poinformował, że obie ciężarówki jechały w kierunku Gdyni.

- Pojazd cywilny najechał na tył pojazdu wojskowego, który nie poruszał się w kolumnie - poinformował o wstępnych ustaleniach mundurowy.
Wskutek zdarzenia wojskowa ciężarówka wylądowała w rowie, a kierowca tira odniósł niegroźne obrażenia. Zdarzenie zakwalifikowano jako kolizję, ale jej echa odczuwalne były dla kierowców przez kilka godzin, podczas gdy ruch w kierunku Gdyni odbywał się lewym pasem. Służby na miejscu musiały bowiem usunąć dość duży wyciek płynów z pojazdów.

02:49 22 PAźDZIERNIKA 20 (aktualizacjaakt. 06:08)

Zderzenie dwóch ciężarówek na obwodnicy (38 opinii)

Zderzenie ciężarówek na obwodnicy przed zjazdem na Straszyn w kierunku Gdyni. Wojskowa w rowie.
Zderzenie ciężarówek na obwodnicy przed zjazdem na Straszyn w kierunku Gdyni. Wojskowa w rowie.


Kolejny incydent z udziałem wojskowej ciężarówki



To kolejny incydent drogowy na trójmiejskiej obwodnicy z udziałem wojskowego pojazdu. Szczęśliwie nie tak groźny, jak ten, do którego doszło w czwartek, 8 października, po godz. 4 rano. Z ustaleń mundurowych wynikało wówczas, że ciężarówka uderzyła w wojskowy pojazd, który zajmował częściowo prawy pas ruchu i prawe pobocze.

Wskutek tego zdarzenia trzy osoby (kierowcy pojazdów i żołnierz - pasażer ciężarówki) zostały zabrane do szpitala, a ruch na ekspresówce został sparaliżowany na kilka godzin. Dzień po zdarzeniu jeden z pasażerów wojskowej ciężarówki zmarł.

Były dowódca Wojsk Lądowych o ciężarówkach na trasach ekspresowych



Gen. Waldemar Skrzypczak Gen. Waldemar Skrzypczak
O komentarz w sprawie wojskowych pojazdów na drogach ekspresowych zapytaliśmy generała Waldemara Skrzypczaka, byłego dowódcę Wojsk Lądowych.

- Na wstępie należy podkreślić, że niesprawny, wojskowy samochód ciężarowy nie ma prawa wyjechać z koszar, zakładam więc, że nie było zastrzeżeń co do stanu technicznego pojazdów, które pojawiły się na trójmiejskiej obwodnicy - tłumaczy gen. broni w st. spocz. Waldemar Skrzypczak, były dowódca Wojsk Lądowych. - Muszę jednak przyznać, że wiele wojskowych samochodów ciężarowych ma swój wiek. I takie pojazdy nie powinny być wypuszczane na drogi ekspresowe, ponieważ - ze względu na bezpieczeństwo - powinny one poruszać się z prędkością nie większą niż 60-70 km/h, podczas gdy na trasach ekspresowych można spotkać pojazdy jadące nawet 120 km/h. Tym samym wojskowa ciężarówka może stwarzać zagrożenie nie tylko dla innych uczestników ruchu, ale także dla własnej załogi.

Opinie (208) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (5)

    7 godzin usuwanie awarii......

    • 107 2

    • (2)

      tak, bo muszą specjalny wojskowy dźwig ściągać z oksywia żeby wyciągnąć resztki ziła z rowu. cywilnym dźwigiem nie wolno, bo tajne przez poufne

      • 18 5

      • (1)

        No ta... Bo z Gdyni to jest 300km. Zamiast uporać się z tym przed porannymi korkami to święte krowy (wojsko) bawi się w coś takiego. Kraj z dykty!!!

        • 11 3

        • z gdyni jo

          z redłowa pewnie nie, ale z oksywia trzeba się przebijać przez kwiatkowskiego (pozdro) i jeszcze żeby do kowal na południu gdańska w godzinach szczytu? nie, no spoko, żaden problem

          • 5 0

    • Nie ogarniają

      Mocy tych złomów.

      • 9 3

    • a na lewym pasie jakies utrudnienia

      że wszyscy tak się wloką? czy trzeba filmik nakręcić

      • 22 2

  • (13)

    A wystarczyło zachować odległość i uważać....tylko tyle i aż tyle.Każdy się gdzieś spieszy jakby 10 sekund szybciej miało zbawić świat....ehhhh.

    • 159 43

    • Oho biegły i znawca z zakresu wypadów i kolizji drogowych się odezwał. (1)

      Powinni cię ministrem transportu zrobić.

      • 21 25

      • tym razem akurat ma rację

        • 17 3

    • Sekunda jest miarą czasu, nie prędkości

      • 7 5

    • Ty, Miodek. Sekunda szybciej na miejscu, (1)

      czyli sekunda krócej, wiec w krótszym czasie

      • 7 3

      • A potem takim się wydaje, że mogą rządzić Polską i spółkami skarbu państwa

        Nie ma to jak być dumym z własnej ignorancji, zamiast przyjąć z uwagę z pokorą i mieć satysfakcję, że jest się choćby minimalnie, ale jednak lepszym. Po trochę każdego dnia i z czasem różnica będzie widoczna.

        • 3 2

    • (6)

      Ciekawe jaka jest droga hamowania TIR-a ze 130 km/h...? Bo i tak jeżdżą bo czas cały czas im ucieka.

      • 2 6

      • Jeszcze nikt tego nie zbadał (5)

        Maksymalna prędkość b"TIRA" jak go nazwałeś to 90km/h

        • 7 5

        • Tylko teoretycznie. (4)

          Scania bez kagańca jedzie 140 km/h. Sprawdzone.

          • 4 2

          • A ile się płaci za usunięcie kagańca, ale kary. (2)

            • 6 1

            • Albo na jak dlugo mozna pojsc siedziec jak sie kogos zabije po takim zabiegu.

              • 8 0

            • Za jazdę bez ogranicznika prędkości jest do 5 lat więzienia

              • 5 0

          • Oj słabo sprawdziłeś...
            Zdejmij obie smycze to się zdziwisz - tylko uważaj co byś motorka nie przekręcił xD

            • 0 0

    • Sven

      Sven jak wiem ze ty lubisz pajacowac w komentach..... ale naprawde sytuacji nie znasz i nigdy nie jechales za takim wojskowym zlomem 20km/h pod gore idz lepiej dobranocki czytac....

      • 0 1

  • (5)

    Boso, ale w ostrogach.

    • 35 11

    • ??????? (3)

      • 0 12

      • (2)

        Nie czytałeś Grzesiuka?

        • 8 2

        • nie, bo za młody (1)

          • 6 0

          • I nie polskojęzyczny..

            • 2 0

    • Klapki nie ostrogi ale niech będzie ;)

      • 1 0

  • Poprzednio miał miejsce wypadek śmiertelny, więc "kolejna stłuczka" brzmi trochę źle. (6)

    Kolejne zdarzenie z udziałem wojskowej ciężarówki?

    • 84 10

    • Tylko że w jednym i drugim przypadku zawiniły cywilne "TIRówki"... (5)

      Wtedy TIRówka wjechała na stojący na światłach awaryjnych pojazd do transportu pocisków rakietowych, a teraz następna TIRówka wjechała w tył wozu wojskowego.
      To nie wojskowi są winni w obu przypadkach, a jak wam wojsko polskie na ulicach nie pasuje, to wypierpapier na Białoruś!
      Takie są fakty...

      • 19 10

      • Chyba nie zrozumiałeś, tego co komentujesz. Weź oddech, przeczytaj jeszcze raz powoli. Może się uda...

        • 6 10

      • Te stare trupy z USA i po ZSRR powinny być przewożone na lawetach !!!! (3)

        Ich stan to dramat... Nie trzeba wojny co chwila widzę popsute konwoje lub wypadki wojsk USA i

        • 7 3

        • (2)

          Co nie zmienia faktu że to w jednym i drugim przypadku cywile byli sprawcami wypadków. Równie dobrze mogłeś napisać, że jakiś TIR wjechał pod pociąg z winy PKP, bo maszynista za cicho trąbił że się zbliża.

          • 6 1

          • (1)

            Mogl wiechac z winy PKP gdy rogatki byly uszkodzone albo dróżnik byl pijany, a to w Polsce dosyc czesty problem.

            • 2 2

            • I tak wina jest wjeżdżającego na tory

              Przed każdym przejazdem należy upewnić się, czy nie nadjeżdża pociąg, który ma obowiązek nadać sygnał "baczność".

              • 2 0

  • Samochód ciężarowy o podwyższonej mobilności

    jazda tym czymś z prędkością ponad 70 na godzinę jest koszmarem. Nie w powodu wieku ale z powodu opon terenowych i takiegoż zawieszenia.

    • 118 3

  • Z tym sprzętem Polska w NATO hehe (6)

    • 55 33

    • A gdzie byś wolał, w Układzie Warszawskim ???

      • 19 7

    • Zobacz ile amerykańskich ciężarówek rozbiło się w Polsce. (2)

      A są wiodącą siłą w NATO

      • 13 2

      • Nie tylko

        Ale i są światową potega

        • 3 1

      • To akurat nic dziwnego

        Amerykanie nie potrafią jeździć i bez swoich pasów o szerokości 5m durnieją...

        • 11 0

    • (1)

      Akurat Star 266 to dobre auto wiem bo jeździłem takim czymś kiedy byłem w wojsku. Powiem Ci tak w terenie daje rade.

      • 9 2

      • w terenie ok

        ale na autostradę się nie nadaje

        • 1 4

  • Ciekawe czy ten sprzęt z muzeum przeszedłby normalne badania techniczne ? (5)

    A nie przegląd na oko przy wyjeździe z jednostki. Te auta powinny jeździć na żółtych blachach. Oświetlenie kiepskie, droga hamowania jak w autach sprzed 50 lat, żadnych norm spalania też nie spełniają.

    • 80 33

    • A gdyby tir wpadł na domek jednorodzinny zamiast na wojskową ciężarówkę to też byś na domek narzekał? (1)

      Czy w ogóle przeczytałeś, kto na kogo się wpakował?

      • 20 9

      • Od kiedy domki jednorodzinne jeżdżą obwodnicą ?

        • 8 7

    • w jednostkach wojskowych (2)

      ważne że pomalowany świeżą farbą olejną, rdzy nie widać, pastowane opony i białe lamówki na kołach. Ma stać, lśnić i błyszczeć z zewnątrz, stan techniczny bez znaczenia.

      • 8 8

      • (1)

        Akurat malowanie jest droższe (na ogół) niż zwykła olejna. Farby matowe, słabo odbijające. Może przez to kierowca TIRa później go zauważył niż gdyby to był zwykły lakier/farba lepiej widoczna w snopie światła w nocy.

        • 2 1

        • Kierowca TIRa go nie widział bo te pozycje w 40 letnim Starze się ledwo żarzyły, ciemno i zła pogoda tylko w tym pomogły.

          • 5 3

  • (12)

    Panie Generale, to, że jeżdżą 120/h to wiemy, ale samochody ciężarowe mają ograniczenia do 80/h a z przyczepą/naczepą do 70/h!!!

    • 77 26

    • tu nie chodzi o ograniczenia, a możliwości (1)

      • 10 6

      • Ja codziennie widuję na obwodnicy cywilne ciężarówki jadące 100 km/h i szybciej

        co prawda z górki, ale jednak. W tym kontekście to ciężarówki wojskowe jeżdżą naprawdę zgodnie z przepisami.

        • 29 2

    • (4)

      Nie do 80 nie medrkuj jak nie wiesz. Blokada jest przy 90 a na ADR około 85.

      • 7 7

      • Ale przepisy mówią że 80. (3)

        W takich Czechach za 85 dostajesz mandat i nie ma dyskusji. A u nas jakaś dziwna tolerancja i standardem jest TiR jadący 90+

        • 14 6

        • Nie kłam. (2)

          90+ tylko z górki. Na płaskim kaganiec nie pozwala

          • 4 8

          • (1)

            Ty kłamiesz. Polowa TIR-ów nie ma kagańca w Polsce.

            • 8 7

            • Zglos do prokuratury.

              • 3 1

    • Poza tym (2)

      minimalna dopuszczalna prędkość na drodze ekspresowej to 40km/h więc wojskowy pojazd poruszający się 60-70 km/h jedzie jak najbardziej zgodnie z przepisami. To inni użytkownicy drogi przekraczający dopuszczalne prędkości są zagrożeniem. Kwestia stanu technicznego pojazdu to zupełnie inna sprawa.

      • 13 1

      • Co za brednia, jaka minimalna prędkość na drodze ekspresowej? Weź ty człowieku prawo jazdy to lepiej wyj..b za okno zanim kogoś zabijesz swoją niewiedza.

        • 0 1

      • I to nawet nie do końca prawda, bo

        40 km/h jest tylko warunkiem technicznym, aby móc wjechać na autostradę, natomiast tam można (zgodnie z prawem) jechać wolniej, np. 25 km/h.
        Takie mamy przepisy, więc wojskowy jadący 60 - 70 km/h bliżej jest górnaj granicy dopuszczalnej prędkości (max. 80 km/h), niż "zagrożeniem".

        • 0 0

    • (1)

      G. prawda i tylko w teorii!

      • 1 3

      • Dzieciaki, nie pisać!!!!!!!!!!!!

        Przepisy jasno określają dopuszczalne prędkości. "Tiry" jak je nazywacie mogą na drodze ekspresowej poruszać się 80 km/h. To, że odcięcie jest na 90 i za taką jazdę kierowcy nie są karani mandatami to niepisana zasada. Amatorów proszę o nie zabieranie głosu.

        • 0 0

  • Panie Generale (5)

    To nie ciężarówka wojskowa jest problemem tylko brak świadomości, włączone komórki w rękach kierowców, brak poszanowania dla osób trzecich, ciągły brak czasu kierowców tira i często młody wiek królów dróg. Tu ewidentnie winny jest kierowca tira. Pozdrawiam

    • 120 21

    • (1)

      Nie wiemy kto jest winny - wystarczy, że wojskowy pojazd nie miał oświetlenia, lub jego kierowca wykonał nieprzepisowy manewr, itp., itd.

      • 11 11

      • nie wiesz kto jest winny ale wyrokujesz i zakładasz że zawinił kierowca/sprzęt wojskowy

        • 8 0

    • A może gamon trep włączał się do ruchu i nie ustąpił pierwszeństwa albo nie mial świateł? W Niemczech sprzęt wojskowy jezdzi tyle ile przepisy dopuszczają czyli 80km/h na autostradzie, a u nas ten sprzęt się karawani 60 wiec coś chyba jest nie tak. Ba nawet pojazdy opancerzone jadą maksa

      • 1 2

    • Trepie zamknij twarz

      • 1 1

    • Tumanie

      To dobry doświadczony kierowca tira z długoletnim stażem bałwanie

      • 0 0

  • Co jak co ale wojsko mamy porządne (5)

    Widać, że obecny Minister bardzo dba o rozwój żołnierzy jak i modernizacje sprzętu.

    • 23 42

    • Dure ń

      • 7 7

    • Dba o niedorozwój tak jak poprzedni barani łeb!

      • 7 3

    • Wojskiem rządzi ruska agentura w Polsce! (1)

      • 6 4

      • oraz Indianie i Aborygeni

        • 4 3

    • W samo sedno

      Tak wlasnie. Nomen omen pojazdy są starsze od swoich kierowców. Cudem można nazwac pracę włożone w ich utrzymanie.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane