- 1 Podejrzany o morderstwo w Jagatowie zatrzymany (98 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (96 opinii)
- 3 Podejrzany o morderstwo może być groźny (162 opinie)
- 4 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (82 opinie)
- 5 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (388 opinii)
- 6 Lotnisko zarabia najwięcej w historii (152 opinie)
Od 13 do 22 mln zł za rozbudowę dworca we Wrzeszczu
Pięć z siedmiu przedstawionych ofert mieści się w budżecie na przebudowę dworca PKP we Wrzeszczu. Oferty wahają się między 13 a 22 mln zł. Obiekt w nowej odsłonie ma być gotowy w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy.
Do tej pory na dworcu zmieniły się detale, choć po drodze prezentowano nawet bardzo futurystyczne wizje tego miejsca.
Dziś wydaje się jednak, że dni starego dworca są policzone. PKP właśnie ujawniła oferty w przetargu na gruntowną przebudowę tego obiektu.
Do przetargu stanęło siedem firm.
Oferty na przebudowę dworca PKP we Wrzeszczu:
- TYM-BUD Zakład Remontowo-Budowlany z Pruszcza Gdańskiego - 13 190 000 zł;
- MERX z Warszawy - 13 290 000 zł;
- Konsorcjum Tysand z Gdańska i Firma Remontowo-Budowlana "KRUPA" z Gdyni - 14 378 329 zł;
- Zakład Usług Budowlanych z Trzemeszna - 14 484 000;
- PBE Elbud Gdańsk - 14 544 750 zł;
- KAMARO z Gdańska - 16 851 000 zł;
- Poleko Budownictwo z Gdańska - 21 999 056 zł.
Polskie Koleje Państwowe poinformowały, że chcą wydać na przebudowę 14,572 mln zł, co oznacza, że pięć ofert mieści się w budżecie.
Obiekt będzie przebudowywany na podstawie projektu autorstwa pracowni TBi Architekci z Gdańska. Po przeprowadzeniu robót budynek zyska:
- nową elewację;
- nieco większą poczekalnię;
- podwyższony hol główny;
- dodatkowe lokale handlowo-usługowe po stronie Galerii Bałtyckiej;
- wyremontowane wnętrze.
Czytaj też: Szykują się zmiany przy dworcu we Wrzeszczu
539 dni prac budowlanych
W budynku dworca pozostaną kasy biletowe, toalety oraz bezpośrednie połączenie z tunelem pod torami, prowadzącym na wszystkie perony kolejowe oraz do Galerii Metropolia. W poczekalni zamontowane będą elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.
Wykonawca będzie miał dokładnie 539 dni, czyli niecałe 18 miesięcy, na wykonanie wszystkich prac od momentu podpisania umowy.
Tymczasowy dworzec kolejowy przy przejściu pod torami
O wyborze wykonawcy zdecyduje wyłącznie kryterium najniższej ceny. W trakcie prac budowlanych powstanie tymczasowy dworzec kontenerowy, zlokalizowany w pobliżu przejścia pod torami z ul. Dmowskiego do parku Kuźniczki.
(4 opinie)
7 firm jest zainteresowanych rozbudową tego ️ dworca,
z którego korzysta też wielu naszych Pasażerów.
5 ofert mieści się w budżecie PKP S.A.
Wartość najtańszej to ok. 13 mln zł.
Termin na wykonie prac to 18 miesięcy od podpisania umowy.
7 firm jest zainteresowanych rozbudową tego ️ dworca,
z którego korzysta też wielu naszych Pasażerów.
5 ofert mieści się w budżecie PKP S.A.
Wartość najtańszej to ok. 13 mln zł.
Termin na wykonie prac to 18 miesięcy od podpisania umowy. Zobacz więcej
Opinie wybrane
-
2021-03-02 15:54
(3)
Dwa lata budowy na budynki które można I trzeba budować w 3 do 6 miesięcy.
- 52 10
-
2021-03-03 08:34
(1)
Taka budowa to nie tylko budynki ale i to w pod nimi
- 1 1
-
2021-03-03 13:46
Widzialem ja budowlańce w pewnym kraju w czarnych okularach laskami pół roku obijali ziemie i krzewy a potem wjechal dzwig i zmiazdzyl sklep, przwrocil się na tory i po drugiej stronie trafil w trafo które wybuchlo. Pół Miasta nie mialo prądu, no i fabryki tak na marginesie, po czym przyjechala ekipa techniczna i 3 dni chodzili w koło i dlubali
Widzialem ja budowlańce w pewnym kraju w czarnych okularach laskami pół roku obijali ziemie i krzewy a potem wjechal dzwig i zmiazdzyl sklep, przwrocil się na tory i po drugiej stronie trafil w trafo które wybuchlo. Pół Miasta nie mialo prądu, no i fabryki tak na marginesie, po czym przyjechala ekipa techniczna i 3 dni chodzili w koło i dlubali koparkami. Czwartego, piątego dnia dzwig stał po czym sie obsunal I zmiazdzyl busa i kontener.
Sąd rok pozniej stwierdził że od wojny kazda firma ignorowala geologię i nakladala kolejne tampony na problem ruchomych piasków bo im tam nie wolno było być.
Trójmiejskim ruchomym piaskem jest nasyp kolejowy Gdańsk- Gdynia.- 0 0
-
2021-03-02 20:53
To dlaczego nie złożyłeś oferty?
- 8 2
-
2021-03-02 19:09
A gdzie drzewa? Wszędzie ta okropna betonoza. Dworzec powinien być wizytówką. 5 lat po budowie będzie tam tak samo jak jest teraz.
- 17 1
-
2021-03-02 17:41
Ten budynek naprawdę musi być taki szary? (2)
Tak jak wprowadzili uchwałę krajobrazową regulującą kwestię reklam, tak teraz powinni jeszcze ogarnąć tę dołującą szarzyznę. Wygląd miasta na pewno na tym by zyskał.
- 18 5
-
2021-08-10 18:01
lepszy szary niż pastelowy
- 0 0
-
2021-03-02 18:32
Były fajne banery z ciuchciami.
I to nie były reklamy. Komus widać przeszkadzały.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.