• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przystanki zamiast jazdy na pętlę

Patryk Szczerba
28 listopada 2023, godz. 17:00 
Opinie (69)
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.
  • Nowe przystanki przy ulicy Nowowiczlińskiej skróciły czas jazdy autobusów, które nie muszą zajeżdżać na pętlę.

Przez lata gdyńscy kierowcy autobusów i trolejbusów mieli problemy z włączaniem się do ruchu z pętli przy ul. NowowiczlińskiejMapka przy obecnym markecie budowlanym na Karwinach. Sprawę rozwiązała budowa nowych przystanków przy okazji przebudowy ulicy. Na pętli stają teraz tylko te pojazdy, które kończą jazdę.



Czy twoje podróże komunikacją miejską wydłużyły się ostatnio?

Pętla znajdująca się przy ul. Nowowiczlińskiej od dawna była jednym z mniej lubianych miejsc przez kierowców ZKM Gdynia. Wszystko przez lokalizację pętli - tuż przed obwodnicą Trójmiasta oraz fakt, że znajdowały się tam pośrednie przystanki wielu linii dojeżdżających do rozbudowujących się osiedli.

Włączenie do ruchu było trudne



Włączenie się do ruchu w kierunku Dąbrowy na ul. Nowowiczlińską było więc przez lata nie lada wyzwaniem. Dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa. Zdarzały się tam tez liczne kolizje, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu.



I przez lata nikt nie znalazł recepty, choć postulowano m.in. montaż świateł, które włączałyby się przy podjechaniu pojazdu - wzorem rozwiązania z pętli przy CH Klif w Orłowie.

Zmianę sytuacji przyniosła dopiero przebudowa ul. Nowowiczlińskiej i budowa nowych przystanków przelotowych w okolicy pętli. Dzięki nim autobusy i trolejbusy nie muszą dodatkowo zajeżdżać na pętlę.

Organizacja ruchu autobusów przy pętli przy ul. Nowowiczlińskiej. Organizacja ruchu autobusów przy pętli przy ul. Nowowiczlińskiej.

Na pętli tylko przystanek końcowy



Od kilku dni na pętlę przy Leroy Merlin nie zajeżdżają już kursy linii R, 24, 27, 31, 181, N10, N30, 710 i 740. Dojeżdżają tam jedynie kierowcy autobusów mających przystanek końcowy w tym miejscu, więc kierujący liniami 147, 171, 191, 193, N20.

- Na pętli (poza przystankiem końcowym) nie odbywa się obsługa pasażerów - zastrzegają przedstawiciele ZKM Gdynia.

Aktualizowany rozkład ZKM Gdynia



Pętla przy PKM wypadła z projektu węzła Karwiny



Przypomnijmy, że według założeń kursy tych autobusów mogłyby kończyć się na pętli przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na granicy Karwin i Małego Kacka.

Pętla przy Nowowiczlińskiej mogłaby pozostać w tym wariancie terenem podobnym do pętli przy SKM Redłowo, skąd odjeżdża niewiele pojazdów.

Nowa pętla przy PKM Karwiny znajdowała się w projekcie budowy węzła Karwiny, który został jednak okrojony w ostatnich miesiącach.

Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (69)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane