- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (26 opinii)
- 2 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (36 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (275 opinii)
- 4 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (56 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (266 opinii)
- 6 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (890 opinii)
Nowe przystanki zamiast jazdy na pętlę
Przez lata gdyńscy kierowcy autobusów i trolejbusów mieli problemy z włączaniem się do ruchu z pętli przy ul. Nowowiczlińskiej przy obecnym markecie budowlanym na Karwinach. Sprawę rozwiązała budowa nowych przystanków przy okazji przebudowy ulicy. Na pętli stają teraz tylko te pojazdy, które kończą jazdę.
Włączenie do ruchu było trudne
Włączenie się do ruchu w kierunku Dąbrowy na ul. Nowowiczlińską było więc przez lata nie lada wyzwaniem. Dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa. Zdarzały się tam tez liczne kolizje, zwłaszcza w godzinach popołudniowego szczytu.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Sprawdź ceny mieszkań na Dąbrowie i Karwinach
I przez lata nikt nie znalazł recepty, choć postulowano m.in. montaż świateł, które włączałyby się przy podjechaniu pojazdu - wzorem rozwiązania z pętli przy CH Klif w Orłowie.
Zmianę sytuacji przyniosła dopiero przebudowa ul. Nowowiczlińskiej i budowa nowych przystanków przelotowych w okolicy pętli. Dzięki nim autobusy i trolejbusy nie muszą dodatkowo zajeżdżać na pętlę.
Na pętli tylko przystanek końcowy
Od kilku dni na pętlę przy Leroy Merlin nie zajeżdżają już kursy linii R, 24, 27, 31, 181, N10, N30, 710 i 740. Dojeżdżają tam jedynie kierowcy autobusów mających przystanek końcowy w tym miejscu, więc kierujący liniami 147, 171, 191, 193, N20.
- Na pętli (poza przystankiem końcowym) nie odbywa się obsługa pasażerów - zastrzegają przedstawiciele ZKM Gdynia.
Aktualizowany rozkład ZKM Gdynia
Pętla przy PKM wypadła z projektu węzła Karwiny
Przypomnijmy, że według założeń kursy tych autobusów mogłyby kończyć się na pętli przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na granicy Karwin i Małego Kacka.
Pętla przy Nowowiczlińskiej mogłaby pozostać w tym wariancie terenem podobnym do pętli przy SKM Redłowo, skąd odjeżdża niewiele pojazdów.
Nowa pętla przy PKM Karwiny znajdowała się w projekcie budowy węzła Karwiny, który został jednak okrojony w ostatnich miesiącach.
Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-11-28 18:25
Uważam tylko, że przystanek końcowy dla linii 147, 171, 191 i 193 (12)
... powinien być nie na pętli, a na przystanku dla linii w kierunku centrum, tak aby można było bez biegania przesiąść się na autobus czy trolejbus do Gdyni. Autobusy mogłyby wjeżdżać na pętlę od drugiej strony, skoro i tak nie ma tam żadnego ruchu.
- 74 13
-
2023-11-29 10:48
Racja. Ale nie do końca.
Niestety, są ludzie, którzy wsiadają nie patrząc do czego. A to byłby przystanek końcowy, więc i tak musiałby mieć swoje stanowisko nieco przesunięte w stosunku do przystanku przelotowego, żeby ludziom się nie myliło. Stąd może lepiej, jak rozsądni się przesiądą na Dąbrowie Centrum, a nierozsądni i tak mają taką możliwość, ale nadrabiając kilkanaście metrów piechotą na pętli.
- 2 0
-
2023-11-28 22:10
Ale po co? (2)
Jak sie chce beż biegania, to każda linia zatrzymuje się też na przystanku dąbrowa centrum, jeśli nie ma nic z pętli odjeżdżać, to może można ją lepiej zagospodarować?
- 6 3
-
2023-11-29 07:32
Odezwal się deweloper czy jak? (1)
- 2 3
-
2023-11-29 07:44
Nie poprostu jeżdżę tak codziennie xd
- 2 1
-
2023-11-28 19:26
Ludzie mają skłonności do wsiadania na oślep w pierwsze co podjedzie (2)
więc taki autobus stałby na przystanku i blokował go tak długo aż kierowca wyprosi ludzi
- 6 4
-
2023-11-28 20:56
Jasne, wypowiadasz się jakbyś pracował jako kierowca
To na Placu Kaszubskim też niech przeniosą końcowy gdzieś indziej, bo autobusy będą blokowały trolejbusy jadące dalej
- 7 1
-
2023-11-28 20:01
Racja, opcja z przesiadką na przystanku Dąbrowa Centrum jest znacznie lepsza.
- 8 4
-
2023-11-28 18:46
(4)
Można przesiąść się bez biegania na przystanku Dąbrowa Centrum.
- 21 6
-
2023-11-28 20:54
No niekoniecznie kolego jak goni się R (3)
Jak zwykle wypowiadają się Ci, którzy nawet nie korzystają z komunikacji i wiedzą jak wyglądają przesiadki w tym rejonie
- 16 7
-
2023-11-28 22:11
Jak się goni R? (2)
Jak chcesz niby dogonic R, jeśli i tak musisz w międzyczasie stanąć na przystanku Anyżowa. Napewno używasz komunikacji codziennie?
- 8 3
-
2023-11-29 07:31
Tak używam chłopcze (1)
I na Nowowiczlińskiej jest punkt kontrolny czasu i tam autobusy czekają do odjazdu w rozkładzie. Zanim autobus wjedzie na pętlę, otworzy drzwi, a Ty doboegniesz to strata ponad minuty, a często autobusy czekają tam właśnie tą minutę i wtedy już nie zdążysz. Jechałeś kiedyś 171 z przesiadką na R, wątpię. Piszesz bardziej jak ktoś z ZKM albo urzędu miasta.
- 9 3
-
2023-11-29 07:40
Codziennie tam jeździe i się bardzo często przesiadam na R I jakoś nigdy nie miałem tego problemu
- 2 4
-
2023-11-28 18:10
Niezłe cyrki dzieją się na skrzyżowaniu ulicy Zakręt Do Oksywia z ulicą Morską (3)
Tam kierowcom trolejbusów, którzy zamierzają się włączyć do ruchu w godzinach szczytu z zamiarem zawrócenia na rondzie w stronę Centrum wypada tylko współczuć i pogratulować cierpliwości. Niestety, krzyżówka Kwiatkowskiego z Morską jest chyba zbyt daleko od najważniejszych gabinetów w tym mieście.
- 42 2
-
2023-11-29 09:48
Ta krzyżówka to patologia
Lewoskręt i prawo skręt skutecznie blokują morską ale za to jest bus pas wiec korek od UM jest ekologiczny
- 1 0
-
2023-11-29 00:25
powinny być normalne światła i możliwość skrętu z ul. Zakręt do Oksywia w Morską do centrum (1)
ale u nas pewnie ktoś myśli, że to spotęguje korki, przecież "raptem" 300 metrów dalej można zawrócić pokonując 3 pary świateł... to przykre, że u nas nikt nie widzi, że dodatkowe światła i opcje skrętu skracają korki, a nie je wydłużają
- 7 0
-
2023-11-29 07:31
Oczywiście jeszcze więcej świateł co 50-100 m a co
- 4 1
-
2023-11-28 17:05
Buspas na wielkopolskiej znacznie skrócił czas dojazdu (6)
mam nadzieje, że powstaną również w innych częściach miasta
- 53 82
-
2023-11-28 18:58
(3)
Na Kwiatkowskiego buspas nie przyśpieszył przejazdu, ponieważ dodano również światła i kolejny przystanek.
- 16 4
-
2023-11-29 07:51
żałosne są te nowe przystanki (1)
kilka bloków ma 3 minuty krótsze dojście na przystanek ale w zamian kilka dzielnic ma całą podróż o minutę dłuższą, to ma głęboki sens... nie wiem co w głowach mają projektanci ale uważam że dla przystanków powinny być standardy odległości: lokalizacja poniżej 500 metrów od siebie tylko w bardzo wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach popartych
kilka bloków ma 3 minuty krótsze dojście na przystanek ale w zamian kilka dzielnic ma całą podróż o minutę dłuższą, to ma głęboki sens... nie wiem co w głowach mają projektanci ale uważam że dla przystanków powinny być standardy odległości: lokalizacja poniżej 500 metrów od siebie tylko w bardzo wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach popartych bardzo dużym ruchem w danym miejscu, przesiadkami lub brakiem alternatywnych dojść, każda przypadek poniżej 500 metrów powinien być przeznaczony do likwidacji
- 7 4
-
2023-11-29 11:49
Parkingi
Bliżej niż 500 metrów od miejsca docelowergo tylko w wyjątkowych przypadkach
- 2 0
-
2023-11-29 07:31
Na karwinach też dodali dwa nowe przystanki w stronę centrum których wcześniej nie było
- 6 2
-
2023-11-28 17:17
Łubudubu urzędnicy UM gdynia:) (1)
- 30 14
-
2023-11-28 17:42
Tak jest :) W końcu coś im wyszło :)
- 8 19
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.