• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płatne miejsca postojowe na stacji paliw

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
O tym, że parking jest płatny, informuje duża tablica stojąca na wjeździe od ul. Kołobrzeskiej. Podobne znaki stoją też w kilku miejscach wzdłuż parkingu. O tym, że parking jest płatny, informuje duża tablica stojąca na wjeździe od ul. Kołobrzeskiej. Podobne znaki stoją też w kilku miejscach wzdłuż parkingu.

Na początku grudnia miejsca postojowe na stacji paliw Lotosu przy ul. Kołobrzeskiej stały się płatne. To reakcja właścicieli na kierowców okolicznych biur i klientów centrum handlowego, którzy zajmowali miejsca przeznaczone dla klientów stacji. Teraz za parkowanie trzeba płacić, doba postoju kosztuje 25 zł.



Decyzja o wprowadzeniu opłat na stacji paliw:

Regulamin niestrzeżonego i płatnego parkingu na stacji paliw Lotosu przy Kołobrzeskiej w Gdańsku. Regulamin niestrzeżonego i płatnego parkingu na stacji paliw Lotosu przy Kołobrzeskiej w Gdańsku.
Parking na stacji Lotosu przy ul. Kołobrzeskiej stał się płatny z początkiem grudnia. Wprowadzenie opłat poprzedziła akcja informacyjna, a same znaki z widocznym regulaminem pojawiły się na stacji już w połowie listopada. To pierwsza stacja Lotosu w Trójmieście, na której funkcjonuje takie rozwiązanie.

Powodem wprowadzenia opłat były powtarzające się sygnały od klientów stacji narzekających na brak wolnych miejsc postojowych. Te mieli zajmować klienci znajdującej się tuż obok galerii handlowej, hipermarketu i pracownicy okolicznych firm.

- Wprowadzone 1 grudnia na stacji przy ul. Kołobrzeskiej rozwiązanie to odpowiedź na realne potrzeby naszych klientów - zapewnia Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy grupy Lotos. - Od dłuższego czasu docierały do nas sygnały od kierowców, którzy chcąc skorzystać z naszej oferty gastronomicznej, nie mogli znaleźć wolnego miejsca parkingowego w okolicy stacji. Stanowiska te były zajmowane przez klientów sąsiadującego ze stacją centrum handlowego oraz pracowników okolicznych biur.
Z opłat za parkowanie wyłączeni są klienci stacji, bowiem zakupy umożliwiają im do 30 min. bezpłatnego parkingu. Pozostali muszą płacić. Doba postoju kosztuje 25 zł, a abonament miesięczny - 250 zł. Opłata za zagubiony bilet także wynosi 250 zł.

- Warto też dodać, czemu nie wprowadzono taryfy godzinnej, a wyłącznie dobową i miesięczną - nie zależy nam bowiem na rozwijaniu tej działalności, zatrudnianiu dodatkowych osób itd. Naszym celem jest wyjście naprzeciw potrzebom naszych klientów, udostępnienie im tych miejsc oraz zmotywowanie pozostałych kierowców, będących m.in. klientami centrum handlowego, do korzystania np. z bezpłatnego parkingu zlokalizowanego w podziemiach centrum handlowego - dodaje Kasprzyk.

Pierwsi kierowcy zaskoczeni



O tym, że parking przy stacji paliw stał się płatny poinformował nas jeden z czytelników. Pan Paweł kilka dni temu zaparkował tam swoje auto i na ok. kwadrans oddalił się od samochodu. Widząc nowe znaki i cennik uznał jednak, że opłaty dotyczą postoju długoterminowego. Gdy po kilku minutach wrócił do samochodu, czekała go przykra niespodzianka: wezwanie do zapłaty z dopiskiem, że jeśli płatność nie zostanie uregulowana, sprawa zostanie zgłoszona na policję.

- W momencie parkowania samochodu w odległości paru kroków znajdował się pracownik stacji. Ani słowem nie poinformował mnie, że parkowanie, nawet krótkotrwałe, jest płatne. Po powrocie do samochodu poszedłem na stację, gdzie spotkałem kierownika. Od niego dowiedziałem się, że od początku grudnia parking jest płatny. Na moje uwagi, że mogłem zostać poinformowany o tym fakcie przez pracownika stacji, który bacznie mnie obserwował w momencie parkowania, usłyszałem, że "parking jest płatny, regulamin jest widoczny, a ja zbagatelizowałem regulamin parkingu".

Miejsca

  • LOTOS Gdańsk, Kołobrzeska 41A

Opinie (448) ponad 10 zablokowanych

  • Też zaatakowałbym kierowców gdyby w trójmieście była jedna spójna komunikacja miejska. (20)

    Codziennie opóźnienia i awarię, trasa którą jadę autem 20 minut komunikacja z przesiadkami 90 minut. Dlaczego władze nad tym nie pracują?

    • 134 114

    • (14)

      Bo tysiace aut blokuja kazda ulice. Trzeba ograniczac ich ilosc

      • 29 35

      • tysiąće aut blokują, bo ich użytkownicy mieszkają w baninie, szkołę mają na niedzwiedniku a pracę w centrum (7)

        pracują w centrum bo tam jest praca, a mieszkają w baninie bo tam ich stać

        • 28 5

        • Nie stać na mieszkanie w dobrej lokalizacji, a hrabia musi mieć ary i hektary (6)

          to musi być stać na kilka samochodów i marnowanie życia w korkach

          • 11 21

          • (5)

            Dobrze, że nas uwiadomiles. Szkoda, że nie do końca tak to działa...

            • 10 3

            • (4)

              A niby jak? Na całym świecie pewne mechanizmy funkcjonują,a my niby jesteśmy jedyni oryginalni?

              • 4 3

              • (2)

                Bo u nas marnuje się w centrum miejsce na zapyziałe ogródki działkowe. Przeznaczenie terenów ogródków pod mieszkaniówkę wywołałoby dużą podaż i spadek cen mieszkań, aby ludzie mieszkali w mieście zamiast na wioskach i zmniejszyłaby się patologia samochodowa.

                • 7 10

              • Obudź się (1)

                Mieszkasz w mieście, w którym ludzie jeżdżą 200 metrów po bułki, ustawiają się w kolejkach na stacjach z 5 groszy niższą ceną i stoją w korku na remontowanej drodze wzdłuż SKM. Jakby nawet cały teren w mieście naraz przeznaczyć na mieszkaniówkę, deweloper i tak oddawłby to etapami i ceny na polu za miastem byłyby ciągle niższe (tam teren jest praktycznie nieograniczony). Więc Janusz to kupi i potem będzie argumentował, że mu samochód mniej spali niż miesięczny. Nie weźmie pod uwagę dwóch pozostałych samochodów, kosztu ich zakupu, ubezpieczenia, napraw, przeglądów, czy wreszcie kosztu parkowania.

                • 1 1

              • Zapomniałeś dodać "w którym rowerzyści wożą rowery środkami komunikacji zbiorowej"

                Zamiast na nich jeździć.

                • 0 1

              • Jesteś dobrym przykładem syndromu Duninga-Krugera.

                • 0 0

      • Popieram!!! (4)

        Na początek zakazałbym wjazdu do centrów miast dieslom.
        Problem korków, smrodu i zadymienia zostałby rozwiązany.

        • 12 16

        • Zakładasz, że ludzie wjeżdżają do centrum dla przyjemności? To źle zakładasz.

          • 0 0

        • skoro patrzysz się na swojego trupa który dymi nie dziwie się twoim postulatom

          • 1 0

        • HyHyHy (1)

          Ta, g*wno by się rozwiązało. A Ty dygał byś na zad*pie po bułki , bo dostawczaki to ropniaki... :))

          • 8 3

          • Raz, że pojazdy z identyfikatorami są z takich obostrzeń wyłączone

            Dwa, nie wiem jak on, ale ja mam do piekarni 5 minut piechotą. Piekarni ze sklepem, nie samego sklepu.

            • 0 1

      • Dlaczego nie iść dalej? Może trzeba eksterminować samochody razem z ich kierowcami, rowerku?

        • 0 0

    • władze mają w d... mieszkańców (1)

      lubią ich tylko przed wyborami.
      ps. fakt komunikacja w gdańsku to jest porażka

      • 17 4

      • Mieszkancy lubia władze Gdańska

        Jak już został poruszonu temat władzy i wyborów w Gdańsku to śledzac wyniki z ostatnich ponad 20 lat, większość mieszkańców jest bardzo zadowolona z prowadzonej polityki w mieście bo ta sama opcja wygrywa tu od lat.Wiekszość uważa że miasto idzie w dobry kierunku od lat, a tylko kilka sfrustrowanych osób narzeka na forum trojmiasto.pl Jest demokracja i większość chce kontynuacji tak prowadzonego rozkwitu miasta.

        • 6 6

    • A te autobusy to mają latać nad zakorkowanymi ulicami, żeby było punktualnie? (1)

      • 11 8

      • Gdyby władze myślały i mieszkańcach to by nie sprzedawały terenów deweloperom bez wcześniejszego wybudowania ulic...

        • 19 3

    • Ależ nawiedzone ideami fix, władze pracują intensywnie nad tym, żebyś swoją trasę pokonywał autem w 60 minut.

      • 7 1

  • Kwik kierowczyków bezcenny (2)

    • 7 5

    • Napisał przedstawiciel grupy, która nie potrafi ominąć słupka o średnicy 6 cm.

      • 0 0

    • Twoje stroboskopy w rowerku wypaliły ci z głowy sporo oleum.

      • 0 0

  • Pan Paweł Cwaniak (7)

    Bez komentarza.

    • 389 11

    • (2)

      czekamy na płatne miejsca postojowe w korkach

      • 8 20

      • Nie czekamy , co najwyżej ty czekasz .

        • 0 0

      • E!

        Pawel, nie denerwuj sie. Po prostu czytaj ze zrozumieniem na przyszlosc. A teraz plac i placz. Tu sobie zaparkuje, tam se zaparkuje, do czyjegos domu wjade, bo ja na chwilke tylko. Nalezy mi sie.

        • 42 1

    • Cwaniak

      Widział znaki i olał to teraz zdziwiony .

      • 4 0

    • Parking jest płatny, regulamin jest widoczny, a Pan Paweł zbagatelizował regulamin parkingu. Ile jeszcze artykułów powstanie o tym, że czytelnicy portalu nie są czytelnikami regulaminów i później są oburzeni?

      • 15 1

    • Cwaniak to mało powiedziane. (1)

      Nie ludzie takich roszczeniowych ludzi, to jest wrzut na d*pie społeczeństwa.

      • 25 4

      • Wrzut ?????

        Ty i taTwoja polszczyzna...

        • 4 5

  • Tylko udowodnił, że jeździ nie patrząc na znaki... (1)

    Ciekawe, czy pan Paweł wymaga, by na każdym skrzyżowaniu pracownik z utrzymania dróg informował jaśniepana, kto ma ustąpić ?

    • 5 1

    • Tak. Przy czym nie powinien używać zdań złożonych.

      • 0 0

  • Kierowca cwaniaczek cebulaczek,myślał że się uda odjechać bez kary a tu hyc i 250 dla cebulariona

    • 5 0

  • (8)

    Kiedy w okolicy powstanie wielopoziomowy parking?!

    • 87 104

    • (4)

      Po co korposzczurze? Przymorze Male i Oliwa to byly mieszkalne dxirlnice dopoki gdanskie wladze nie uczynily z nich mordoru. Nie oznacza to, ze maja ci zbudowac do tego wszystkiego parking, zebyscie rozjechali fo konca nasze dzielnice. Wara i placic za postoj !

      • 23 5

      • (3)

        Już wszystko jest rozjechane... niemal codziennie ktoś zastawia mi bramę wyjazdową. Swoje biuro mam w domu, ale jak pracownicy wezwą, to muszę szybko się ubrać i wjechać z domu. I nie mogę, bo mi Janusz jakiś zastawi wyjazd! Po wezwaniu straży następują poszukiwania właściciela pojazdu po biurach, potem czekanie na lawetę, albo zakladanie blokad... a ja jestem uziemiony! I kierowca zawsze głupio się tłumaczy, że nie widział samochodu na podjeździe- samochód w garażu, a tablica informacyjna, że to brama wyjazdowa wisi na płocie i tego też nie widział. Dodatkowo pod moim domem zakaz parkowania obowiązuje w godzinach 9-15. A i tak janusze biurowcowe tu parkują. I jeszcze pretensje, że to było tylko na chwilę, albo jak tak można na kogoś straż miejską wezwać.

        • 16 1

        • (2)

          Popieram, bezczelność niektórych ludzi nie ma granic. U mnie jest też na chwilę, albo do sklepu, albo nie wystarczy 10 cm żeby przejść chodnikiem, chce malować płot nie mogę stoi jakieś blaszane g*wno, bo ktoś chce parkować 40 m od domu akurat pod naszym domem

          • 5 1

          • Jaki płot ty chcesz malować

            Chyba w psychiatryku

            • 0 1

          • I nigdy ulica nie może być wyczyszczona, bo akurat w dniu sprzątania, stado zaparkuje częściowo na ulicy, częściowo na chodniku! Zawsze muszę czekać do wieczora i samemu to sprzątać

            • 1 1

    • 1200 metrów dalej jest, 18 minut pieszo.

      • 6 3

    • jest.. pod ziemią ;)

      2 poziomowy. Pod galerią handlową ;)
      Moze dlatego go nie widziałeś?

      Widzisz człowiek cały czas sie uczy, Januszku ;)

      • 31 2

    • Nawet jak powstanie to i tak będzie stal pusty bo polska cebula woli parkować na trawnikach i chodnikach, byle nie zapłacić tych 0,80zł

      • 46 10

  • (1)

    Tam jest wystarczająco dużo miejsca dla dla klientów stacji,a miejsca parkingowe powinny służyć do krótkiego załatwienia sprawy np. w urzędzie skarbowym który nie posiada parkingu.Płatność płatnością,ale zaraz za całą dobę.

    • 2 10

    • ale to jest ich teren i mają prawo wymyślić takie warunki użytkowania, jakie im pasują XD

      dlaczego prywatny biznes ma się dokładać do tego, że US nie ogarnia że potrzebny parking?

      • 2 0

  • Objąć całe Przymorze strefą płatnego parkowania i po kłopocie.

    • 2 0

  • (2)

    Jeszcze dlugo bedziemy placic za zgode na taka koncentracje biurowcow w dzielnicach mieszkalnych !

    • 24 1

    • Za dociskanie kolanem ul. Grunwaldzkiej powinna być kara. To patologia, a nie urbanistyka.

      • 0 0

    • jest miasto są biurowce

      nie podoba się to sio na Mazury

      • 3 3

  • Tego typu sytuacje są wynikiem utraty panowania miasta nad komunikacją. (4)

    • 21 12

    • Korzystam z komunikacji i nie jest tak źle. (2)

      I ci w komunikacji i ci w samochodach stoją w korkach. Gdyby chociaż niektórzy z samochodów przesiedli się do komunikacji, korki byłyby mniejsze i wszystko funkcjonowałoby sprawniej. Ale jeśli nawet do kiosku trzeba jechać autem i parkować zawsze pod drzwiami, to jest jak jest.

      • 5 2

      • Gdyby tylko niektórzy przesiedli się z samochodów na komunikację

        To byłby jej paraliż. Jest niewydolna, przeładowana i nie można na niej polegać. Jak gra w rosyjską ruletkę. Wsiadasz i nie wiesz czy dojedziesz o czasie czy pół miasta z buta będzisz musiał drałować.

        • 1 0

      • Nie każdy mieszka przy torach.

        • 0 0

    • niestety, obecne osoby w urzędach nie wiedzą jak kierować takim miastem jak Gdańsk - dla nich liczy się szybki ich zysk i łapanie kontaktów jakby przez przypadek polecieli ze stołków. wszędzie tak jest i to nie dziwi, taki ustrój, takie normy. tam gdzie wszystko przeliczane jest na mamonę, człowiek jest tylko numerem na liście podatkowej.

      • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane