• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Raport z budowy: tak powstaje Trasa Słowackiego

Maciej Naskręt
29 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak powstają wszyskie odcinki Trasy Słowackiego.


Sprawdziliśmy, jak toczą się prace przy budowie Trasy Słowackiego. Robota wre, aż miło popatrzeć!



Pełną parą toczą się prace na trzech spośród czterech odcinków Trasy Słowackiego, której budowę zleca miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.

Przebieg Trasy Słowackiego w okolicach lotniska. Przebieg Trasy Słowackiego w okolicach lotniska.
Tu drogowcy rozpoczęli prace najwcześniej, bo w marcu tego roku. Trasa Słowackiego w Rębiechowie i Matarni to najmniej skomplikowany odcinek spośród wszystkich zaplanowanych w ciągu Trasy Słowackiego.

Na wielu fragmentach widać już nawierzchnię bitumiczną, choć nie są to jeszcze wszystkie jej warstwy. Aktualnie drogowcy zajmują się budową chodników i ekranów akustycznych. Przyglądając się postępowi prac napotkaliśmy ekipę drogowców układających nawierzchnie na wysokości ul. Elewów zobacz na mapie Gdańska.

Wiele do zrobienia pozostało drogowcom w obrębie przejazdu kolejowego w pobliżu ul. Radarowej zobacz na mapie Gdańska. Trwają tam prace kanalizacyjne, które przedłużyły się o tydzień.

Lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego ma być gotowy jesienią tego roku. Wykonawcą jest firma Wakoz, która za zbudowanie drogi otrzyma 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.

Miejski odcinek. Miejski odcinek.
Co udało się drogowcom dokonać od kwietnia tego roku, kiedy ruszyła budowa? Widać już światło trasy na jej górnym odcinku. Ułożono m.in krawężniki, które wytyczają przebieg obu jezdni przy zbiorniku retencyjnym "Srebrzysko".

W sąsiedztwie "Garnizonu" trwają prace przy przełożeniu koryta Potoku Strzyża. Woda z górnego tarasu Gdańska będzie niebawem płynąć w wykonanym z żelbetu kanale. Znajduje się on pięć metrów na południe od dotychczasowego koryta.

Prace toczą się też przy budowie estakady nad al. Grunwaldzką i wiaduktu kolejowego, kawałek dalej w stronę Zaspy. Wznoszone są tam mury oporowe i przyczółki przyszłych obiektów inżynierskich. Na wsypie centralnej skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej wyrosły filary, które będą podpierać przyszłą estakadę.

Miejski odcinek Trasy Słowackiego buduje konsorcjum firm Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii za sumę 159 mln zł. Droga ma być przejezdna przed końcem przyszłego roku.

Droga Zielona. Droga Zielona.
Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.

Budowa tego 2,1-kilometrowego odcinka zaczęła się najpóźniej. Tam w połowie sierpnia ruszyły prace rozbiórkowe na terenie ogródków działkowych po południowej stronie ul. Uczniowskiej.

Roboty toczą się w dość niecodziennej atmosferze, bowiem pracownicy podwykonawcy muszą nie tylko burzyć altany po rezydujących tam wcześniej działkowiczach, ale też chronić teren przed plądrującymi go zbieraczami złomu. - Trudno skupić się na pracy, grasuje tu kilkudziesięciu złomiarzy - opowiada nam jeden z pracowników.

Niebawem zniknie też z powierzchni ziemi stara lokomotywownia położona tuż obok ul. Kochanowskiego. Jej wyburzenie zaplanowano na początek września.

Odcinek Drogi Zielonej pochłonie z kasy miasta nieco ponad 135 mln zł. Firma Budimex zobowiązała się, że wybuduje go do końca 2012 r.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.

Przebieg tunelowego odcinka Trasy Słowackiego. Przebieg tunelowego odcinka Trasy Słowackiego.
Na rozpoczęcie prac przy drążeniu tunelu i budowie dojazdów do tego obiektu trzeba jeszcze nieco poczekać. Konsorcjum firm, której liderem jest FCC Connstruction, złożyło odwołanie od drugiego rozstrzygnięcia przetargu. O sprawie pisaliśmy w połowie sierpnia.

Teraz Krajowa Izba Odwoławcza zbada odwołanie, którego podstawowym argumentem wciąż są niskie koszty wykonania. Konsorcjum Hydrobudowy, PBG S.A. i Aprivia S.A. z liderem - Obrascon Huarte Lain zaproponowało najkorzystniejszą ofertę, czyli budowę odcinka za 885 mln zł w 36 miesięcy. Jest to o propozycja o ok. 300 mln zł tańsza niż konsorcjum firm, której liderem jest FCC Connstruction.

Miejsca

Opinie (128)

  • Bardzo ładnie (2)

    Budować Panowie budować! na razie jest ciężko poruszać się po Gdańsku ale jak skończycie będzie pięknie! Szkoda tylko, że ta inwestycja nie ruszyła o rok wcześniej.

    • 55 5

    • korki beda zawsze

      korki beda zawsze...

      • 0 0

    • lub o dwa

      a jeszcze lepiej z 10 ...

      • 6 0

  • Gdzie jest FRAG? Dlaczego nie bronią starej lokomotywowni? (2)

    Piękna przedwojenna architektura ulegnie zniszczeniu a FRAG milczy?

    • 27 39

    • dostali w lape

      bo dostali w lape

      • 0 0

    • Gdyby chcieli ocieplic styropianem lokomotywownię wówczas FRAG by protestował

      Gdyby chcieli ocieplić styropianem lokomotywownię wówczas od razu zgłosiłby się FRAG protestując i robiąc marsz styropianowy a tak zniknie kolejny obiekt przemysłowy piękny z cegieł jedyny taki zachowany w Gdańsku.

      • 6 6

  • Wszystko by było pieknie ale nie jest (2)

    Nie będzie dojazdu do ul. Nowej Słowackiego i bezpośredniego dojazdu do lotniska, bez pokonywania objazdu ulicami Nowatorów i Budowlanych dla mieszkańców Żukowa i okolic Pan Ad.mowicz rządzi chyba jak lokalny dyktator i wszystkie gminy mają POdporządkować sie jego woli (włącznie z Gdynią). Będzie protest!

    • 2 7

    • Połączenie.

      Połaczenie Trasy Słowackiego z Baninem jest konieczne. Teraz do lotniska będzie pusta dwupasmówka a potworne korki nadal będa na Kartuskiej , Nowatorów i Budowlanych. Nawet skrzyżowanie Budowlanych ze Slowackiego nie bedzie przebudowane.To jest "biały kruk" na skale światową. Na świecie buduje sie potężne tunele estakady-żeby połaczyć państwa, miasta itd. Gdańsk likwiduje newralgiczne połaczenie z gminą przyległą. Start Gdańska do Europejskigo Miasta Kultury to jakiś zart.

      • 1 0

    • Gdynia nie musi się podporządkowywać

      może zbudować brakującą drogę, pozwalam ;-)

      • 2 0

  • To rozumiem,że korki na Słowackiego pójdą w zapomnienie (4)

    ???

    • 29 9

    • Nie znikną

      Skrzyżowanie z Grunwaldzką mimo estakady wcale nie będzie miało dużo większej przepustowości niż obecnie. Obstawiam, że korki w dół będą takie same.

      • 0 1

    • jeśli rozbudują handlowo teren Galerii B. i dworca (tak jak planują)

      to korki będą takie same.

      • 5 4

    • Niestety nie

      Zainstaluja nam swiatla na nowej trasie...

      • 3 3

    • albo tylko przeniosą się niżej

      też dobrze :)

      • 6 2

  • Przyjaciel z niemiec, urodzony w Gdansku komentuje:

    Gdansk bardzo dobrze inwestuje w przyszłość!!!Naprawde duzo starej infrastukry jest w niemiec i sie wali (autostrady, krajowki, centra, i.t.d. sa z 70 i 80 lat duzej ilosci....Nowe, jest nowe, Polska sie rozbuduje na nowze i lepsze!!!Dalej tak!!Pozdrowienia!

    • 1 1

  • Trasa przed remontem. (10)

    To dobrze ze cos sie w infrastruktórze drogowej dzieje. Ale czy jest to dobra robota? Czy w ramach oszczędności wykonastwo, materiał jest dobry? Czy zaraz po oddaniu lub nie wiele dalej nie czeka nas remont tej i innych nowych tras?

    • 35 78

    • gikowski pr...

      i'm loving it ;). hipokryzja w najczystszej mozliwej postaci. ciekawe kiedy tak naprawde ktos przedstawi prawdziwa strone medalu tego super inwestora i ze to on jest winien opoznieniu prac na stadionie, i calej reszcie absurdow.na koniec pozdrawiam inwestora w szczegolnosci ponizsze suporexy :)karol k. - pseudonim "subklazula"bernard l. - pseudonim "siwz"malgorzata s. - pseudonim "zgodnie z siwz"anna d. - pseudonim "a co to siwz?"

      • 2 2

    • oby tylko globalne ocieplenie w październiku nie sypnęło śniegiem

      • 1 0

    • Gościu powtarzasz głupoty, popatrz na obwodnice, Spacerową, Słowackiego

      remonty były 10 lat temu, widzisz gdzieś koleiny ?

      • 20 1

    • (4)

      maruda

      • 20 5

      • jaki maruda? (3)

        Skoro cos robią za moje, twoje pieniądze to mamy prawo wymagac dobrej roboty.

        • 9 15

        • przestań stękać i...

          ..weź się do roboty!!

          • 13 2

        • (1)

          maruda

          • 15 6

          • maruda podatnik, kierowca,

            • 7 0

    • Byk

      ... byk wali po oczach aż miło :)))

      • 7 0

    • Kto powie za ile będzie remont tej drogi?

      • 8 12

  • Ciągle jednak brak odcinka od Rzeczpospolitej do Hallera, ruch ma się kierować przez Jana Pawła i Czarny Dwór, bez sensu... (7)

    • 78 21

    • kto daje na takie poronione projekty unijną KASE? (1)

      toż to skandal!!! Najlepiej Polska poradziłaby sobie bez tej skorumpowanej Unii, bo jak można budować coś takiego?

      • 0 22

      • Skandalem jest to, że taki bezmózg jak ty dorwał się do kompa, dotarł jakoś na stronę trójmiasta i takie kretynizmy wypisuje!

        • 3 0

    • nikt nie wspomina o ECS?

      To ja nawiążę- co z Nową Wałową? Znowu będzie aneks? ;)

      • 1 1

    • Wcale nie bez sensu

      To i tak BARDZO pomoże w odkorkowaniu Słowackiego i Podwala Przedmiejskiego.Tranzyt i tak w większości pojedzie Południową Obwodnicą, która już robią. Mało kto jadać z Wawy do Gdyni będzie się pchał mostem wantowym i przez miasto, skoro można obwodnicą południowa i potem "starą" obwodnicą. Oczywiście byłoby lepiej, gdyby została zachowana ciągłość, ale i tak będzie niebo lepiej niż jest teraz, więc pisać "bez sensu.." jest bez sensu.

      • 18 4

    • Robie! (1)

      Dajesz 100 mln zl i robie te droge od jutra, ok?

      • 9 8

      • Za 100mln to nikt łopatą nie ruszy tego odcinka drogi Darku.

        • 13 2

    • ok kosciuszki bedzie teraz zakorkowana..

      • 5 8

  • Gdyby nie pieniadze z Unii Europejskiej ( czytaj. podatnik z Niemiec ) (9)

    Nie byloby zadnej Slowackiego, PKM, stadionu, tramwajow, PO PROSTU NICZEGO!Takie sa rzady kolejnych polskich rzadow i nierobow w Sejmie...Najlepszy przyklad to Gawron w stoczni. Dno i 2 metry mulu!Tydzien temu jechalem 300 km/h pociagiem w Niemczech po trasce jak spod igly, a u nas w Trojmiescie w SKMkach drzwi miedzy przedzialami wypadaja. Dramat i dno.

    • 5 13

    • Pier...cie Hipolicie

      Już ci Przem dobrze napisał. Za członkowstwo w UE zapłaciliśmy bardzo wysoką cenę. Zarżnęliśmy własny przemysł i handel dla niemieckich i francuskich koncernów. Dziś mamy Reale, Lidle, Kauflandy, Kerfury drenujące nasze kieszenie zamiast rodzimych sieci Społem.

      • 1 0

    • Dlaczego glosowac na nie, skoro podane sa FAKTY (ale nie z TVN) ? (6)

      Przeciez Niemcy, niemieckie rodziny ciezko codziennie pracujace, placa za cala przebudowe Polski i Trojmiasta...PKM finansowanie z UE w 85%, 15% pozyczki z bankow.... Tramwaje to samo, stadion to samo, Slowackiego...to samo. Realnie my Polacy nie mamy NIC.

      • 0 5

      • (5)

        Realnie to płacimy składki do UE, to że potrafimy z unii wyciągnąć więcej niż płacimy to nasz sukces, tyle w temacie. A stadion zbudowany z miejskiej kasy z niedużym dodatkiem z budżetu państwa, żadnych unijnych pieniędzy. Poczytać zamiast pisać głupoty nic nie kosztuje.

        • 6 1

        • Alez tupieciarz z ciebie, skrajnie bezczelny. (4)

          Gno wplacasz do unijnej kasy, pasozycie jeden. Ten budzet istniej dzieki dziasiatkom miliardow euro z Europy.Wplacamy na hamburgera, a bierzemy 65 miliardow euro przez kilka lat.Monstrualnej wielkosci pieniadze.Szkloda, ze Niemcy cokolwiek daja temu krajowi jak widze takich zarozumialych palantow jak ty. Mieszkam w Niemczech i szkoda mi straconych pieniedzy na trojmiejskie pyskate dresiarstwo... Nie zaslugujesz na nic, prosty parobku.

          • 1 7

          • Niedobrze, naprawdę niedobrze.

            "Wpłacamy na hamburgera, a bierzemy 65 mld euro". Jest się czym martwić, chyba nie będę mógł spać tej nocy. O następnych nie wspomnę. Ty chyba wolałbyś żebyśmy wpłacali 65mld i dostawali za to tylko wursta. Wtedy byłbyś szczęśliwy. A swoją drogą nie jest tak do końca. Bierzemy póki możemy, jeszcze dostaniemy popalić.

            • 3 0

          • nie pyskuj bo tak dla Niemców jesteś człowiekiem 4 kategorii i zwykłym robolem

            • 2 0

          • Nam też szkoda pieniędzy jaki nasz kraj wydał na wykształcenie i wychowanie Ciebie. A ty co dla niego zrobiłeś. Wyjechałeś i płacisz podatki w Niemczech. Z tymi miliardami z Niemiec to nie przesadzaj, bo Polska co prawda wychodzi na plus jeżeli chodzi o uzyskiwanie finansowania w UE, ale te pieniądze nie pochodzą tylko z Niemiec, bo krajów z ujemnym bilansem jest dużo więcej. Po drugie pamiętaj, że UE ma dwie strony medalu, dzięki temu że idą do nas pieniądze z Unii, to kraje Unii tworzą sobie duży rynek zbytu, a póki co akurat handel z Unią mamy ujemny (więcej importujemy niż eksportujemy).Zaraz pewnie powiesz, że jesteś jednym z tych co mają podwójne obywatelstwo i pewnie nie pracujesz tylko żyjesz z socjala Niemieckiego i boisz się, że zabraknie ci go :P.

            • 3 1

          • Poczytaj czym był plan Marschalla, a potem się burz. Niemcy za free dostali więcej niż nam się mogłoby zamarzyć.... ale fakt faktem pewnie złodziei w białych krawatach było wtedy tam mniej....

            • 5 0

    • Z każdego euro "niemieckich" dotacji dla Polski 85 eurocentów wraca do Niemiec.

      Projekt stadionu jest z Niemiec, bursztynowe panele stadionu są z bawarskich fabryk Bayera itp., itd. To jest taki Plan Marshala spóźniony o 50lat i okupiony nędzą , upodleniem i zniszczeniem naszego przemysłu w latach '90 przez UE domagająca się "otwarcia" rynku (czytaj: zniszczenia rodzimego przemysłu i handlu).

      • 4 1

  • Szkoda lokomotywowni

    Czy na prawdę trzeba ją burzyć, aby postawić TYMCZASOWĄ ZAJEZDNIĘ dla autobusów na 4 mecze Euro 2012? :(

    • 4 2

  • prawda ???? ta trzecia.

    Bo to wszystko dzięki preziowi i całemu pisuarowi ,bo Tusk nic nie robi.Buuuuuuuhahahahahaha.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane