• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa wiaduktu przy PGE Arena Gdańsk

Maciej Naskręt
1 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Przebudowa wiaduktu na ul. Uczniowskiej zakłada jego wydłużenie o ok. 45 m. Przebudowa wiaduktu na ul. Uczniowskiej zakłada jego wydłużenie o ok. 45 m.

W połowie czerwca ruszy przebudowa wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Uczniowskiej w Letnicy. Zostanie zmodernizowany, wydłużony i zyska nowe wjazdy. Musi być gotowy przed Euro 2012.



Czy wiadukt przed PGE Areną obsłuży ruch podczas Euro 2012?

Od dawna wiadomo, że Gdańsk nie zdąży na Euro 2012 z budową Drogi Zielonej, która miała zapewnić bezpieczny i komfortowy dojazd do stadionu w Letnicy. Z konieczności postawiono więc na rozwiązanie doraźne, czyli generalną przebudowę wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska. Właśnie wyłoniono zwycięzcę przetargu: firmę MTM z Gdyni, która za pracę dostanie 16,5 mln zł.

- Budowa ruszy w połowie czerwca. Umowę ze zwycięzcą podpiszemy lada dzień - informuje Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Istniejący wiadukt został wybudowany ok. 1902 r. Zgodnie z projektem przebudowy jego charakterystyczna, czerwona barwa nie zmieni się, lecz jedynie zostanie odświeżona. - Konstrukcja stalowa mostu (dźwigary) jest w dobrym stanie. Problem stanowią tu przyczółki, czyli skrajne podpory obiektu, które są one mocno zużyte. To na nich skupi się wysiłek wykonawcy przebudowy - wyjaśnia dyrektor gdańskiego ZDiZ.

Dziś wiadukt w Letnicy ma długość ok. 130 m. Zostanie znacznie wydłużony - do 176 m - ponieważ pobiegnie on także nad nową ul. Stadionową, biegnącą równolegle do torów.

W ramach inwestycji przewidziana jest także przebudowa dojazdów do wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej - od strony ul. Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska (ok. 253 m) i od strony ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska (ok. 320 m). Drogowcy przebudują również skrzyżowanie ul. Kochanowskiego z ul. Uczniowską zobacz na mapie Gdańska.

Dotychczas po wiadukcie nie mogły jeździć pojazdy ciężarowe. Po modernizacji ma się to zmienić. - Wiadukt będzie umożliwiał swobodnie poruszanie się pojazdów o wadze nawet do 50 ton - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski.

Zakończenie remontu przewidziano do końca czerwca 2011 r.

Miejsca

Opinie (198) ponad 10 zablokowanych

  • Jaki lol

    znowu prowizorka, bez sensu zupełnie

    • 10 1

  • A gdzie ścieżka rowerowa ?

    • 5 1

  • Czy będzie przystanek SKM przy stadionie? (4)

    Kiedyś chyba był

    • 13 1

    • (2)

      Nie było stadionu, to jak mógł być przystanek przy stadionie?

      • 1 2

      • Nie, choć logika nakazywałaby jego stworzenie.

        • 0 0

      • chodzi o przystanek w tym miejscu

        oj chłopie

        • 2 0

    • Gdańsk Zaspa Towarowa

      Przystanek dalej stoi w zaawansowanym stanie rozkładu a szkoda :(

      • 6 0

  • fajnie (1)

    ale aż żal serce ściska, jak obok nowych pieknych budowli, niszczeje równie piękna, zabytkowa parowozownia wraz z wieżą ciśnień...

    • 13 5

    • Zrobiłem na wiosnę sporo zdjęć, więc radzę zrobic to innym. Najśmieszniej wyglądają kolesie na tym wiadukcie co to zamiast robić fotki tego co jeszcze pozostało z tej kolejowej infrastruktury to robią zdjęcia tego betonowego gniota.

      • 3 0

  • aaa, idąc za pytaniem LG-Fan (13)

    dlaczego nie uruchomi sie lini SKM do Nowego Portu??? wszystko jest, trzeba tylko zmodernizować. Bezpośredni dojazd z dworca w 5 minut dyskfalifikuje wszystkie mniej lub bardziej udane pomysły. podobno tory stare, hmmm, niech ten pociąg jedzie 40 kmh, a i tak będzie szybciej niż tramwaj lub samochód.

    gotowe rozwiazanie lezy pod nosem, a ci szukaja jakichś bezsensownych "rewolucji".

    • 22 2

    • (11)

      jakie zmodernizować trzeba ją od nowa zbudować mowa o torowisku dodatkowo budowa nowego przystanku, i to tylko w celu obsłużenia stadionu bo mieszkańcy nowego portu z skm nie będą korzystali mając bezproblemową komunikację tramwajową. Inwestycja ta nie zwróci się nawet za 30 lat

      • 1 4

      • Zapewnienie sprawnego dojazdu na MIEJSKI stadion jest obowiązkiem miasta. Ze względu na możliwości masowego transportu SKM jest z pewnością najlepszym rozwiązaniem. A ci raptem szarpnęli się na malowanie 110-letniego wąskiego mostu. Sukces malowany!

        • 4 0

      • KOSZTY (2)

        bo kolejarze chcieli aby miasto za wszystko zapłaciło. Mialo to kosztować ok. 100mln. Przy potencjalnym natezeniu pasazerow ktorzy mieliby korzystac z tej trasy, bylaby to bardzo droga inwestycja - w dodatku finansowana z pieniedzy podatników.
        Trzeba pamietac ze ramach GPKM wszystkie niezmodernizowane odcinki w N. Porcie będą zrobione, wiec byloby to niejako dublowaniem inwestycji.

        • 0 0

        • Jakie 100 milionów? Dojazd na stadion potrzebny jest miastu, nie kolei, więc miasto powinno sfinansować. Zwróci się w postaci mniejszych korków na ulicach okołostadionowych, sprawniejszej obsłudze imprez.

          • 2 0

        • O ile pamiętam to jednym z argumentów lokalizacji stadionu w Letniewie była właśnie dostępność tuż pod nosem linii kolejowej. Nawet jeśli te skrócone SKM-ki wywiozłyby ok. 5000 widzów w godzinę to i tak gra warta świeczki, niż zaczopowanie (nie zakorkowanie a zaczopowanie) Jana z Kolna, Hallera, Uczniowskiej na jakieś potencjalnie dwie godziny. To teraz już jest koszmar na kilkanaście minut do pól godziny a co dopiero jak dojdzie kilkanaście tysięcy dodatkowych pojazdów. Chytrośc włodarzy Gdańska jest zdumiewająca jak już zgodzili się wydać te 600 czy 700 baniej na stadion za pieniądze podatnika to niech też Nas nie terrozryzują że będzie ciężko tamtędy jechać. Cos się chyba komuś poj...łos.

          • 3 0

      • koszt peronu (4)

        "Peron Włoszczowa Północ do użytku został oddany w październiku 2006 roku. Koszt budowy wraz z modernizacją tego odcinka torów kosztował 3 miliony złotych, natomiast sam peron kosztował 900 tysięcy złotych."
        Czy to taka porażająca cena za sprawny dojazd na stadion?

        • 3 1

        • to nie tylko koszt peronu (3)

          koszt szacowany byl - jak wczesniej wspomnialem - na ok. 100 mln. PLK chcialo aby przebudować cale torowisko do Brzezna (odc. do N.Portu i tak nie mógłby zostać przywrocony) - a jednocześnie nie bylo w stanie wylożyć ani złotówki (nawet na projekt)

          • 0 0

          • A kto to wyceniał? Ci którzy nie mieli motywacji aby zbudować peron. Włoszczowa kosztowała 3 mln i tego się trzymajmy. Przebudowano linię dla pociągów mających jeżdzić 250 km/h. A tu mamy właściwie bocznicę kolejową i mały peron.

            • 1 0

          • pytanie (1)

            a dlaczego do N. Portu nie da sie przywrocic ruchu? przecież miejsce na polozenie torow jest. pamietam ze problem tkwil w przejezdzie - nikt nie chcial go naprawic..

            • 0 0

            • Jeśli nie chce się zrobić - szuka się problemów nie do pokonania.
              Jeśli chce się zrobić - szuka się sposobu na pokonanie problemów.

              • 0 0

      • tylko???

        chodzi głownie o stadion, bo jego pojemnośc, to ilośc mieszkańców Nowego Portu i Brzeźna.

        zastanów się zanim cos napiszesz!

        • 0 1

      • przecież przeprowadzono modernizację

        fragment torowiska został wyrementowany za środki własne PKP w kwietniu. Szyny co prawda nie są nowe (pochodzą z odzysku z linii E65) ale i tak są w lepszym stanie niż to, co tam było.

        • 1 0

    • dlatego, że tory już dawno pokradli

      nie mówiąc już o trakcjii i zadżunglonych peronach.

      • 0 0

  • Szkoda

    mam sentyment do tego starego wiaduktu

    • 1 2

  • zaduma (4)

    Wszystko zaczyna układać się wlogiczny ciąg. Najpierw obiecywali przebudowaną ulicę Słowackiego, trasę Sucharskiego z tunelem pod Martwą Wisłą na most wantowy i do południowej obwodnicy Gdańska. Co z tego zostało ? Stadion w polu z przebudowanym wiaduktem prowizorycznie oraz prawdopodobnie ECS. Trudno o bardziej trafny symbol wieloletnich , nieudolnych rządów Budynia. Skończa się mistrzostwa , to skończy się bajanie o wyżej wymienionych trasach. Mieszkańcy Gdańska zas obudzą sie w ręką w nocniku i zadłużonym budżetem miasta niezdolnym do żadnej inwestycji. Za to nasi rajcy będą się rozkoszowlai ciepłymi synekruami w ECS. Ulice Gdańska, któe już przypoinają trasy przełajowe będą jeszcze gorsze.

    • 21 4

    • NIC dodac NIc ujac

      • 5 0

    • Daj se siana z tym ECS (2)

      Od tygodni piszesz w kółko to samo.

      A może chodzi o taką reklamę ECS przez zaprzeczenie? To tym bardziej idź spamować gdzie indziej.

      • 1 5

      • matołki zawsze reagują tak samo (1)

        kiedyś była stonka teraz ECS
        To taki zabieg socjologiczny pis na ciemnym ludzie.
        Trzeba wzkazać wroga

        • 1 4

        • A tobie niestety ktoś zapomniał "wzkazać" słownik ortograficzny...

          • 2 0

  • 1902-2010 (1)

    Dobrze, ze wybudowano ten wiadukt w 1902 r bo tak to z niczym by nie zdazyli... tragedia... co ze Slowackiego???????

    • 22 1

    • mieli przeciez zaczac od stycznia. Ktos tu nawet pisal pod koniec listopada, ze w styczniu oglosza brak mozliwosci budowy ul. Slowackiego. Widac, jego slowa sa prorocze.

      Moze nie zauwazylem stojac w korku na Slowaka, ale zadnego burzenia budynkow nie widzialem

      • 3 0

  • ale się obśmiałem!

    uliczka o parametrach ścieżki rowerowej jako dojazd do 40totysięcznego stadionu! BEKA!

    • 22 2

  • (4)

    74% - będzie chaos komunikacyjny

    a wśród głosujących na tą opcję podział jest taki:
    15% - ...i dlatego skorzystam z komunikacji miejskiej,
    85% - ...ale i tak pojadę tam na mecz samochodem.

    :D

    • 7 1

    • A jaka jest alternatywa? Z Zaspy czy Przymorza tramwajem z przesiadką w Nowym Porcie?
      A wystarczyłoby odbudować 3 km torów dla SKM i jeden peron przy stadionie.

      • 4 0

    • nie pojada

      przeciez wymogi UEFA nie dopuszczaja ruchu indywidualnego w poblizu stadionu. Za wyjątkiem pojazdow VIP, karetek etc. strefa bedzei wylaczona z ruchu przed i po meczu

      • 4 0

    • bez obaw (1)

      z ponad 40tys kibiców na meczach eliminacyjnych jedynie 1300 kibiców będzie się rekrutować spośród lokalersów, bo tak wynika z podziału biletów uefa i
      nie ma zagrożenia że spowodują paraliż, bo marynarki polskiej, hallera i kilka jeszcze innych ulic w pobliżu będzie od 6 godzin przed i parę po zamknięta dla ruchu; dla GD, GA, GSP, GDA, GWE itp będą telebimy na fan-zonach i park&ride przy marketach, nie stadion
      taka jest specyfika tej imprezy, nic nie poradzicie

      • 0 3

      • Nie chodzi o 2012. te 4 mecze jakoś przetrwamy. Co najwyżej - w dni meczów Brzeźno i NP zostaną odcięte od świata. Pozostaje dojazd intensywnie rozbudowywaną ścieżką rowerowa wzdłuż plaży.
        Ale stadionu po ME chyba nie rozbiorą? Są wielkie plany, wielka piłka w Gdańsku, koncerty, imprezy itp. Jeśli ma na siebie zarobić i pozwolić na spłatę kredytu na budowę - musi ściągać tłumy co parę dni. Przy takiej organizacji dojazdu najwierniejsi kibice się zniechęcą.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane