- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (111 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (180 opinii)
- 3 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (63 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (261 opinii)
- 5 Dwóch 29-latków z narkotykami (86 opinii)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (418 opinii)
"Sąsiadka segreguje moje śmieci"
Fakt, że coś wyrzuca się do śmietnika nie oznacza, że daje się innym przyzwolenie na grzebanie w tych śmieciach - z takiego założenia wychodzi Aniela, która śmieci nie segreguje, ale nie jej sąsiadka, która notorycznie rozrywa wyrzucone worki i dokonuje segregacji śmieci, bo inaczej na użytkowników wiaty może zostać nałożona kara. Sytuacja wydaje się groteskowa, ale stanęła u podłoża bardzo poważnego konfliktu, na którego zażegnanie się nie zanosi.
Śmieci stanowią podłoże wielu sporów sąsiedzkich. Nieustannie słyszy się o zostawianych na klatce, śmierdzących workach, porzucaniu śmieci w lesie czy pod zamkniętymi drzwiami wiat, na terenie innej wspólnoty czy spółdzielni, czy ogólnie - o śmieceniu, gdzie popadnie.
"Grzebanie w moich śmieciach narusza moją prywatność"
Sprawa, z jaką zwróciła się do nas Aniela, jest jednak zdecydowanie bardziej nietypowa - nasza czytelniczka ma pretensje do swojej sąsiadki o to, że ta... segreguje jej nieposegregowane śmieci.
- Nie segreguję śmieci. Nie mam na to czasu, nie mam miejsca na dodatkowe pojemniki w małym mieszkaniu, nie mam też wiedzy na temat tego, jak zrobić to poprawnie i przyznam szczerze, że nie mam z tego powodu najmniejszych wyrzutów sumienia - opowiada Aniela, mieszkanka Suchanina. - Nie kryję się z tym i jestem gotowa ponieść pełną odpowiedzialność za swoje działania. Niestety, moja sąsiadka ma z tym jakiś problem i już kilka razy przyłapałam ją na rozrywaniu moich worków i segregowaniu śmieci. Kiedy zwróciłam jej uwagę, że nie powinna tego robić, stwierdziła, że przecież działa na rzecz środowiska i sąsiadów, bo jeśli ktoś zarzuci nam, że śmieci są źle segregowane, na wszystkich użytkowników wiaty zostanie nałożona kara.
Czytaj też:
Osiedlowa walka na kartki o porządek w śmietniku
Dlaczego naszej czytelniczce tak przeszkadza, że jej śmieci ktoś posegreguje?
- Przyznaję, dla osoby ekologicznie zaangażowanej, segregacja śmieci może być istotna - tłumaczy Aniela. - Tym bardziej, kiedy widzi, że większość moich worków wypełniają ścinki papierów i kartony, które wykorzystuję do pracy - jestem plastykiem i dekoratorem wnętrz, pracuję w domu. W tych samych workach znajdują się jednak bardzo osobiste rzeczy. Na myśl o tym, że ktoś mógłby je przeglądać, dotykać czy przerzucać, robi mi się ogromnie wstyd. Śmieci to coś, czego chcemy się pozbyć, ale jednocześnie coś bardzo intymnego. Inna sprawa, że większość papierów, które wyrzucam, jest obklejona bądź pomalowana i nie nadaje się do powtórnego przetworzenia, a ja nie mam czasu szukać tych, które mogą trafić do niebieskiego pojemnika. Reasumując fakt, że nie segreguję śmieci nie powinien być jednoznaczny z tym, że ktoś systematycznie w nich grzebie. Nie ma na to mojej zgody.
Nie masz prawa decydować o losie wyrzuconych śmieci?
Pani Aniela zgłosiła swój problem do wspólnoty mieszkaniowej. Usłyszała jednak, że administrator jest bezsilny, bo wyrzucone śmieci nie podlegają ochronie.
- Usłyszałam, że gdyby chodziło o osoby spoza mieszkańców uprawnionych do korzystania z wiaty śmietnikowej, można by zarzucić im np. włamanie - wiata jest zamykana. Niestety, moja eko sąsiadka posiada klucz i pełne prawo do tego, aby w niej przebywać. Nawet jeśli ta obecność miałaby się wiązać z segregowaniem moich śmieci, na co nie wyrażam zgody. Jeśli nie chcę, aby przy okazji przerzucała też np. moją wyrzuconą bieliznę, muszę zacząć sama segregować. Czy to nie bzdura?
I choć chciałoby się przyznać rację pani Anieli, bo każdy ma prawo do prywatności, to jednak trudno nie okazać zrozumienia jej sąsiadce - jeśli chodzi o segregację odpadów, obowiązuje bowiem odpowiedzialność zbiorowa. W przypadku stwierdzonego braku segregacji nalicza się podwyższoną opłatę (zazwyczaj podwójną - ale to zależy od decyzji danej gminy) za miesiące, w których stwierdzono uchybienia. Sęk w tym, że muszą ją zapłacić wszyscy mieszkańcy nieruchomości, w której stwierdzono brak lub niepoprawną segregację. Nawet jeśli winna jest jedna osoba z dużego bloku, zwiększenie opłaty nalicza się np. kilkudziesięciu właścicielom mieszkań.
Czytaj też:
Są pierwsze kary za brak segregacji śmieci
Jak segregować śmieci w Trójmieście? Zobacz nasz poradnik.
Segregowanie cudzych śmieci - równie niedorzeczne, co popularne
Sytuacja, o której poinformowała nas czytelniczka, to bez wątpienia skrajność. Nie oznacza to jednak, że wyrzucając śmieci, wszyscy i zawsze koncentrują się na tych własnych.
- Przyznaję, że zdarza mi się robić porządek w śmietnikach, kiedy widzę, że np. w pojemniku na plastik leżą kartony. I zapewniam, że wśród użytkowników naszych śmietników nie jestem jedyna - komentuje Dorota, mieszkanka gdańskiego Jasienia. - Ludzie czasem wrzucają jak popadnie - papier do plastiku, szkło do papieru. Dla mnie to żaden problem przełożyć pudełka, czy butelki wrzucone nie tam, gdzie trzeba, bo nie rozumiem jak można śmieci nie segregować. No ale grzebanie w cudzych workach to przesada i tego nigdy bym nie zrobiła.
Czytaj też:
Segregujcie śmieci, to naprawdę nie boli
Można by zadać sobie pytanie, dlaczego do takich pomyłek dochodzi. Oznaczenia na pojemnikach wydają się przecież jasne i oczywiste.
- Zmusza się nas do rygorystycznego segregowania, na które nie zawsze mam ochotę - tłumaczy Andrzej z Moreny. - Zdarza mi się więc, że wrzucę na pokaz do pojemnika na plastik butelkę z papierową etykietą, do pojemnika na papier brudne i mokre pudełko po pizzy, do pojemnika na szkło zakręcony słoik z resztkami majonezu. Na naszej wiacie pojawiła się kartka z informacją, że osoby niesegregujące śmieci będą wyłapywane przez monitoring i zmuszone będą płacić większe opłaty za wywóz odpadów, a ja tego nie chcę. Póki co jedyny monitoring to sąsiad z pierwszego piętra, który oparty o parapet śledzi wszystko, co dzieje się na naszym podwórku. Z odległości jego okna nie widać, co wrzucam, a jedynie to, że podchodzę do różnych pojemników. Jestem kryty. Takim osobom, jak pani Dorota, jestem wdzięczny, bo to bardzo miło z ich strony, że działają na rzecz środowiska i sąsiadów, którzy dzięki nim unikną kary za brak segregacji.
Opinie wybrane
-
2022-05-07 21:36
Ani anielo! (62)
Co z panią nie tak ! Co za problem wrzucić plastiki do plastików papiero do papieru i bio do bio oraz szkoło do szkła oraz mieszane ? Przecież na każdym osiedlu są osobne pojemniki na odpady na których jest napisane jak byk co gdzie wrzucać. Również mieszkam w małym mieszkaniu kawalerce i nie mam miliona pojemników. Wyrzucam na bieżąco co za problem lol
- 980 124
-
2022-05-13 13:45
To przekracza jej poziom inteligencji.
- 0 0
-
2022-05-08 23:01
Jak pani jest gotowa zapłacić kilka tysięcy złotych miesięcznie za dodatkowe koszty to nie ma problemu, ale coś czuję że by była pierwszą osobą co by krzyczała że tak nie mozna
- 7 1
-
2022-05-08 18:43
Segregacja.
Widać sąsiadce bardziej zależy na tym by dodatkowo nie płaciła za czyjąś.....
niesubordynację- 8 3
-
2022-05-08 18:03
Odrobina dobrej woli żaden problem
- 4 1
-
2022-05-08 14:07
do raczej z sasiadka cos nie tak.
zwyczjany stalking. babe trzeba izolowac.
- 5 22
-
2022-05-08 12:57
Pani Aniela powinna płacić podwyższoną opłate za cały budynek
Skoro twierdzi że jest gotowa ponieść konsekwencje. Kara finansowa jest najbardziej skuteczna i wychowawcza.
- 29 5
-
2022-05-08 11:11
ja pani Anielo pania rozumie, naprawdę (3)
mnie tez w szkole nie uczono jak wygląda plastik, szczerze mowiac nie potrafie rozroznic po fakturze, masie czy dzwieku co jest szkłem a co plastikiem. Tego w obecnych szkołach nie uczą. Tak samo nie potrafie rozroznic co jest paierem a co wyglada jak papier a jest plastikiem (proponuje kazdemu zrobic eksperyment i spalic kawałek tego co wygląda
mnie tez w szkole nie uczono jak wygląda plastik, szczerze mowiac nie potrafie rozroznic po fakturze, masie czy dzwieku co jest szkłem a co plastikiem. Tego w obecnych szkołach nie uczą. Tak samo nie potrafie rozroznic co jest paierem a co wyglada jak papier a jest plastikiem (proponuje kazdemu zrobic eksperyment i spalic kawałek tego co wygląda jak papier do pakowania zywnosci, po kolorze ognia mozna sie zdziwic, bo pali sie i skreca jak plastik). Tak samo nie wiem nic o innych materiałach, materiałoznawstwa nie studiowałem. Miasto nie moze mnie zmusic na studiowanie wiedzy o materiałach albo ani tym bardziej karac mnie za brak tej wiedzy. Dlatego dziele smieci na mokre, suche i bio, ale gdy trzeba to tylko na mokre, wtedy bio, mokre i suche polane szklanka wody - wszystkie staja sie mokre i trafiaja do pojemnika na mokre.
- 3 26
-
2022-05-09 08:49
Otóż mylisz się, każdy przedszkolak powie Tobie jakie produkty trzeba wrzucać do określonych pojemników. A materiałów problematycznych jest tak naprawdę niewiele.
- 2 3
-
2022-05-08 12:09
ale obsługi komputera jakoś się nauczyłeś (1)
- 16 2
-
2022-05-09 03:23
co to ma do rzeczy?
- 1 2
-
2022-05-08 10:35
W Polsce wszystko jest bez sensu. (1)
Kasowanie biletu, przestrzeganie limitu prędkości, palenie w miejscach wyznaczonych, parkowanie w dozwolonych miejscach, uczciwość na egzaminach. To wszystko jest bez sensu, teraz dochodzi jeszcze segregowanie śmieci.
- 30 6
-
2022-05-09 03:23
Lepiej stać na baczność i wykonywać co tylko UE sobie wymyśli.
- 4 7
-
2022-05-08 08:18
To jej wybór i uszanować go należy. (3)
- 6 54
-
2022-05-08 10:37
Nie, to nie jest jej wybór. Wybrała, że jest członkiem współdzielni, musi się dostosować. (1)
Nie ma prawa zmuszać innych do płacenia wyższych stawek. Straszna egoistka.
- 58 7
-
2022-05-09 03:22
Inni nie mają prawa zmuszać do segregacji. Wcale nie jesteście w większości wielbiciele eko!
- 3 10
-
2022-05-08 08:35
Jej wybór by był gdyby mieszkała w domu. Niech kupi dom. Nie stać? Teraz jest częścią społeczności która może płacić za nią karę. Czego tu nie rozumiecie? Mieszkasz z ludźmi, dostosuj się. Albo wyprowadz się tam gdzie ich nie ma
- 80 7
-
2022-05-08 07:16
Pani Anielo! (4)
Pani prawo do prywatności i nie segregowania odpadów to tak samo myśli motocyklista rozkręcając manetkę gazu żeby zrobić hałas, właściciel kłada rozjeżdżający las, głośno rozmawiający przez telefon z balkonu lub w pociągu, parkujący gdzie popadnie lub na chodniku... itd Tych przykładów jest mnóstwo. Za kilkanaście lat młoda dziewczyna podejdzie do
Pani prawo do prywatności i nie segregowania odpadów to tak samo myśli motocyklista rozkręcając manetkę gazu żeby zrobić hałas, właściciel kłada rozjeżdżający las, głośno rozmawiający przez telefon z balkonu lub w pociągu, parkujący gdzie popadnie lub na chodniku... itd Tych przykładów jest mnóstwo. Za kilkanaście lat młoda dziewczyna podejdzie do P. Anieli kopnie w głowę, zabierze telefon i torebkę i jeszcze się na Panią wypróżni. Jeszcze możemy kąpać się lejąc hektolitry wody, jeździć do sklepu kilkaset metrów samochodem, kupować co chwilę nową bluzkę, buty, nowy telefon, nie sortować śmieci - jeszcze... jeszcze....
- 75 8
-
2022-05-08 08:59
(3)
Nie do końca, z tego co się orientuje choc moge sie mylić. Smieci objęte są prawem i nie możesz od tak ruszać ich
- 3 28
-
2022-05-08 20:26
Podaj odpowiedni paragraf adwokacino z fejsbuka.
- 3 0
-
2022-05-08 09:48
(1)
Tak jak prawem jest nie placic kary za innych za brak segregacji. Mozesz w ramach tzw. swojej wolnosci nie segregowac i zyc w zdewastowanym srodowisku ale rob to na swoj wlasny koszt dopoki nie zrozumiesz, ze takim dzialaniem naruszasz prawo innych do zycia w czystszym i zdrowszym srodowisku.
- 35 9
-
2022-05-09 03:21
Ja chętnie będę w takim żył.
- 2 3
-
2022-05-08 01:04
Sortowanie nie ma sensu (1)
99% tych śmieci trafia do wschodniej Azji i sobie leży wśród przyrody. Sortowanie zwiększa spalanie benzyny śmieciarek ze względu na dodatkowy czas jazdy i czasem nawet oddzielne śmieciarki. 99% plastiku nie jest recyklingowane. Recykling nie działa ze względu na to ze Chiny przestały kupować te śmieci jakieś 3 lata temu. Jedyny sposób na polepszenie środowiska to nie używanie plastiku i tyle.
- 17 59
-
2022-05-08 08:55
wozisz/ woziłeś śmieci z trójmiasta do wschodniej Azji ?? .Nie ? , to o czym tu piszesz.
- 42 4
-
2022-05-08 00:50
*** (2)
Jak tej kobiecie nie chce się segregować to niech zapłaci karę
- 59 14
-
2022-05-08 10:20
niech płaci sama a nie wszyscy mieszkańcy za nią. Powinna zgłosić się samodzielnie
- 46 3
-
2022-05-08 08:19
Mieszkańcy segregujacy śmieci
Powinni płacić odpowiednią mniejszą kwotę. Pani Aniela powiększoną o kwotę kary, ktora obciążyłaby wszystkich mieszkańców.
- 68 6
-
2022-05-07 21:50
(35)
Taki problem, że to jest działanie zupełnie bez sensu! Wiesz, że te śmieci później i tak trafiają do sortowni, gdzie są segregowane? Widać pani Aniela nie ma mentalności niewolnika (jak Ty), że robi bez szemrania i zastanowienia to, co jej się każe.
- 50 258
-
2022-05-13 13:45
Ty jesteś bez sensu
- 0 0
-
2022-05-09 14:44
dumny Polak nie będzie się w śmieciach grzebał
dumny Polak śmieci wywozi do lasu.
- 2 2
-
2022-05-08 18:44
Odpowiadasz za czystosc miejsca.
Segregacja pozwala na lokowa ie odpadów do recyklingu.
Nie rozumiesz ,?
Ucz się.- 10 4
-
2022-05-08 12:07
Wiesz jak działa sortownia?
bo chyba nie masz zielonego pojęcia!
- 11 1
-
2022-05-08 08:52
Panie Marku -nie ma mentalności niewolnika ale ma mentalność komunistki - a to już gorzej.
- 27 2
-
2022-05-08 08:39
I dzieje się tak właśnie przez takie Aniele i inne pożal się Boże artystki (6)
- 68 9
-
2022-05-08 09:09
Sama jestem absolwentką ASP w gdansku (5)
I nie robię problemów z segregacji a sama maluje w kawalerce obrazy i te mam mało miejsca także nie wszystkie takie są ;)
- 60 5
-
2022-05-08 10:20
(4)
ta pani jest po prostu leniwa :) ale już grzebanie w śmieciach jej przeszkadza bo to ogranicza jej prywatność :) co za rozczeniowy leń
- 94 7
-
2022-05-08 12:37
A co Ci do tego? (3)
Nie chce to nie segreguje.
- 8 38
-
2022-05-09 11:00
To niech jeszcze zapłaci,
jak nie segreguje. Ale nie tylko za swoje 23 m2, ale tak za całą kondygnację.
- 6 2
-
2022-05-08 12:47
To mi do tego, że gdyby była moją sąsiadką to i ja musiałabym płacić kary za jej lenistwo.
- 42 6
-
2022-05-08 12:44
Nic, stwierdzam, że nie potrafi żyć w społeczeństwie i respektować podstawowych zasad wspólnego życia.
- 39 6
-
2022-05-08 07:20
Marku i pewnie się nie szczepiłeś ? (1)
Ważne , że jesteś wolnym człowiekiem !!!
- 64 10
-
2022-05-09 03:17
Wolność jest najważniejsza.
A czyjeś szczepienie to nie twoja sprawa.
- 5 11
-
2022-05-07 21:59
(2)
a ty wiesz, że te śmieci wstępnie posegregowane znacznie zwiększają wydajność segregacji?
- 107 11
-
2022-05-07 23:00
(1)
To segreguj, możesz tez do mnie przyjeżdżać posegregować będziesz miał miano pro eko elo.
- 21 96
-
2022-05-08 08:58
Po prostu jestes lujem
- 73 12
-
2022-05-07 21:57
(1)
Pozatym wiaty nie są przynajmniej u mnie zamykane na klucz maja też prześwity przez które dostają się ptaki i dziobami grzebią w śmieciach. Pani sprzątająca ze spółdzielni codziennie sprząta te wiatę. Także kolejni dotykacze śmieci pani anielo niech się pani ma na bacznosci ! Druga sprawa artykuł pokazuje również jak durna jest redakcja trójmiasto.pl że wogole pisze o takich sprawach ! Co za ludzie pracują w tej redakcji śmiech na sali
- 44 21
-
2022-05-08 13:55
Staraj się pisać po polsku. To jakiś bełkot.
- 7 10
-
2022-05-07 21:53
Na zachodzie segregacja to coś normalnego (15)
Tylko oczywiście polski chłop wie lepiej. Widocznie powinieneś żyć w Bangladeszu gdzie ludzie są wolni i rzeki spływają plastikowymi butelkami
- 223 23
-
2022-05-19 20:15
tak, tylko
za posortowane śmieci na zachodzie (np. kontener z odpadami plastikowymi) nie płaci się za wywóz albo jest dużo taniej. A tutaj bądź frajerem, segreguj, a oni i tak podwyższają opłaty. Śmiech na sali
- 0 0
-
2022-05-09 03:16
Granice otwarte. Możesz wyjeżdżać. (1)
- 8 2
-
2022-05-09 08:08
Natomiast Twoje granice są ciągle zamknięte
- 1 7
-
2022-05-08 11:17
ty zachod to chyba w TV widziales tylko (9)
w ktorym to kraju narod ma mentalnosc niewolnika? wskaz ten kraj. W UK wsadzasz wszystko do jednego kontenerka i won. Tam na smieciach robi sie biznes rekami zakladow utylizacyjnych a nie bandy ktora sobie w sejmie wyllobowała by lezec, pachniec i kase pobierac a niewolnik niech segreguje za nich. Chce przypomniec, ze w tym zafajdanym kraju kazdy
w ktorym to kraju narod ma mentalnosc niewolnika? wskaz ten kraj. W UK wsadzasz wszystko do jednego kontenerka i won. Tam na smieciach robi sie biznes rekami zakladow utylizacyjnych a nie bandy ktora sobie w sejmie wyllobowała by lezec, pachniec i kase pobierac a niewolnik niech segreguje za nich. Chce przypomniec, ze w tym zafajdanym kraju kazdy sprzedawany produkt od pinezki po samochod ma wliczony w podatek oplate utylizacyjna, ktora zgodnie z jej przeznaczeniem powinna byc przeznaczona na utylizacje tego produktu po trafieniu na smietnik, zlom etc. A pobieranie podwojnych opłat za to samo to granda nadajaca sie do Trybunału Europejskiego
- 24 58
-
2022-05-13 13:46
kiedy ktoś mi przedstawi dowody na ten superśmieciowy biznes, zyski zakładów utylizacyjnych obojętnie z jakiego kraju Europy
- 0 0
-
2022-05-09 09:50
Ludzie cywilizowani segregują swoje śmieci.
Ty do cywilizowanych się nie zaliczasz? Robisz też pod siebie?
- 11 3
-
2022-05-08 15:36
przestań tyle pić
Cały zachód segreguje odpady, włącznie ze skandynawią i Szwajcarią. Brytyjskie slumsy w których mieszkałeś tyrając na zmywaku się nie liczą
- 42 8
-
2022-05-08 11:36
Segregacja śmieci to bzdurny wymysł, jakich wiele, unii europejskiej (5)
- 22 52
-
2022-05-09 14:50
W Japonii jest 27 frakcji segregacyjnych.
A Japonia w Unii nie jest.
- 5 2
-
2022-05-08 21:34
Jeden troll zawsze sie musi znaleźć (2)
Reszta płaci, przez lenia
- 26 4
-
2022-05-09 08:08
ODPowiedzialność Zbiorowa - jest bezprawna!
ale w tym kraju oPiSowo z dykty g. i trocin ... jak widać wszystko i każde BEZpRAWiE można przegłosować...
- 2 8
-
2022-05-09 03:16
I bardzo dobrze.
- 1 10
-
2022-05-08 20:11
Tak jak mycie rąk
Głupi wymysł. Ktoś widział kiedyś bakterie?
- 39 9
-
2022-05-08 11:14
Na alfą centauri jest to zas całkowita abstrakcja. (1)
- 5 18
-
2022-05-10 19:18
To leć na tę Alfę.
Tylko nie alfĄ Romeło.
Ale możesz bliżej znaleźć takie szczęśliwe miejsca wystarczy wybrać się do slamsów w Azji lub Afryce.- 0 1
-
2022-05-07 20:19
Śmieci (20)
nie powinno się segregować w domu tylko na wysypisku,koszty wywozu 5 samochodów/każdy na inne śmieci/+ osobny na wielogabaryty jest większy niż zatrudnienie większej ilości osób do segregacji na wysypisku zważywszy że koszty paliwa wysoki
- 255 224
-
2022-05-10 08:55
popieram w całej rozciągłości (1)
- 1 1
-
2022-05-10 19:08
Popieram popieranie twojego popierania...
...aaaleee o co chodzi?
- 0 0
-
2022-05-09 09:39
No ale
czy te pięć samochodów jeździ wypełnionych tylko w 1/5?
- 2 2
-
2022-05-09 08:51
Brak logiki
Skoro 5 samochodów odbiera posegregowane śmieci. 5 samochodów będzie również odbierało nieposegregowane, bo ich ilość się nie zmniejszy.
- 8 1
-
2022-05-08 20:44
takie rozwiazanie dla stalkerki pani Anieli.
Niech ta sasiadka zatrudni sie na sortowni jak ma zbyt wiele czasu i czuje powolanie
- 2 12
-
2022-05-08 17:10
śmieci sie powinno segregować wszędzie, gdzie się da.
- 9 4
-
2022-05-08 14:08
Na segregowni nie maja pojecia od kogo to smieci, a tu sasiadka ja zwyczajnie stalkuje. rozumiesz teraz jeden z drugim
Dla wszystkich tych co nie rozumieja lub maja daleko do rozumu dedykuje.
Napierw pomyslcie i potem sie wypowiadajcie.- 3 26
-
2022-05-08 11:15
To odseparuj chleb od potluczonego szkła i papier czysty od kupy
I resztek jedzenia jak również styropian od odpadów bio. Segregacja smieci w domu jest jedynym sposobem uzyskania wysokiej ilości odzyskanych odpadów. Segregowane śmieci w domu są bardziej potem segregowane na wysypisku kolory szkła kolory plastików papiery itd.
- 24 5
-
2022-05-08 09:10
Nie masz pojęcia o czym bełkoczesz
Ty na serio wierzysz że na wysypisku ktoś rozrywa worki ze śmieciami i każdy worek drobiazgowo segreguje? Że na tym polega segregacja śmieci na wysypisku?
- 18 5
-
2022-05-08 08:57
nie AZ tylko Greta T. , ślad węglowy ??
- 2 8
-
2022-05-08 08:32
(3)
Wrzuć do jednego worka papier, resztki jedzenia i kawałki potłuczonej szklanki. Co z tego uda się odzyskać na wysypisku? Zabrudzony, rozmoczony papier? Bio z kawałkami szkła? Chyba jednak segregacja w domu ma jakiś sens.
- 42 7
-
2022-05-08 14:58
głupia segregacja moze byc i w domu ale za to powinnoi sie płacic ,albo odbieranie smieci powinno byc darmowe (2)
- 10 12
-
2022-05-08 23:49
Płacić za segregacje śmieci?
Za to że na kasie samoobsługowej się sam kasujesz sklep pewnie też powinien ci płacić, bo robisz pracę kasjera, co nie cebulaku?
- 6 6
-
2022-05-08 23:19
za oddychanie jeszcze powinni płacić...
co za roszczeniowa i leniwa nacja ;D- 7 5
-
2022-05-08 01:28
*** (3)
To się tam zatrudnij,to taka super praca, leć tylko nie połam skrzydełek
- 16 30
-
2022-05-08 20:45
sasiadka niech sie tam zatrudni - bedzie spelniona.
- 3 4
-
2022-05-08 07:52
(1)
Przecież tam są zattudnieni ludzie i to robią..
- 29 4
-
2022-05-08 20:45
ale widac sasiadce odmowili i ma problem
- 4 2
-
2022-05-07 23:02
dokładnie / genau (1)
trudno tego nie zauwazyc
- 14 17
-
2022-05-10 21:20
ja, jaaa genau. Raus nach DDR du Besserwisser.
- 0 1
-
2022-05-07 18:28
Firmy recycklingowe powinny śmieci od nas odkupywać (21)
bo nimi handlują i czerpią niemały zysk. Gdyby szkło, makulaturę i plastik można było odsprzedać, nawet za grosze, to ludzie by to robili i problem niesegregowania by zniknął. Za wywóz posegregowanych śmieci płaci mieszkaniec, a ktoś (firmy) jeszcze na tym zarabia, dostając gotowy produkt. To jest paranoja, i to na całym "cywilizowanym" świecie.
- 420 98
-
2022-05-13 13:56
to jeszcze sprzedaj swoje kupy Saurowi, no biznesplan jak ta lala :D
- 1 0
-
2022-05-10 00:55
ale muszą ponosić wysokie koszty odbioru tych śmieci
więc jeśli będą musiały ponosić koszty segregacji to cena zwyczajnie wzrośnie. W tej branży panuje wolny rynek, jest duża konkurencja więc ceny również są nią wymuszone. Nie chcesz segregować to zapłacisz za segregację.
- 1 1
-
2022-05-09 12:48
a opłacalność możnaby dodatkowo zwiększyć
gdyby firmy recyklingowe dostawały np. podwójny zwrot VAT za sprzedaż odzyskanych materiałów
- 0 1
-
2022-05-08 20:55
Mam podobnie walnietego sasiada. Probuje ulepszac zycie innym sasiadom. Tymczasem sam łamie przepisy przeciwpozarowe w budynku. (1)
czekam az ta durnowata sasiadka zacznie sprawdzac odchody i podpaski oraz prezerwatywy swej ofiary.
- 1 13
-
2022-05-09 11:09
sr*sz pan do śmietnika?
- 2 1
-
2022-05-08 17:46
To załóż firmę, odkupuj, zarabiaj kokosy na odkupionych za grosze śmieciach i wszyscy będą szczęśliwi
Tylko szybko okaże się, że gdyby się to opłacało, to byłoby to już robione.
- 8 4
-
2022-05-08 14:59
Niezupełnie tak jest w wiekszosci krajów za segregacje sie płaci segregujacym albo maja ulgi za odbieranie smieci
- 6 2
-
2022-05-08 14:39
Znajdź mi miejsce gdzie skupują makulaturę i szkło, to zacznę tam wozić i dzielimy się 50/50 zyskiem.
- 14 1
-
2022-05-08 13:19
Bredzisz
Pozbieraj sobie swoje cenne surowce przez 2 miesiące nie wyrzucając śmieci. Zobaczymy ile ci za te skarby dadzą.
- 12 5
-
2022-05-08 10:43
nie ktore smieci sa platne (3)
tylko BIO i REST (te, ktore nie nadaj sie do niczego) podlegaja oplacie. Pozostale jak papier, tworzywo sztuczne i szklo sa zwolnione z oplat za wywoz.
Dlatego tak WAZNE jest segregowanie smieci.- 5 5
-
2022-05-08 11:44
to dlaczego ceny wywozu śmieci na łebka licząc poszły w górę o 600% (2)
- 15 3
-
2022-05-08 23:25
(1)
bo miłościwie panująca nam władza zwiększyła tysiąckrotnie opłaty za magazynowanie odpadów ;D
- 3 4
-
2022-05-09 10:22
a zachodnie firmy wywożące śmieci jak przystało na monopolistę podwyższyły koszty wywozu
- 4 0
-
2022-05-08 10:38
No właśnie, pan też zdałża.
- 3 1
-
2022-05-08 09:21
W Polsce brak firm
W Polsce brakuje firm przerabiających odpady segregowane! Plastik zalega w sortowniach, metal obecnie jest bardzo cenny, a hitem jest szkło którego da się wykorzystać w ponownym procesie tylko kilka procent bo kolory są zmieszane(Niemcy od ponad 30 lat segregują osobno różne barwy szkła)
- 9 4
-
2022-05-08 07:00
(4)
głupoty gadasz. puszki ameliniowe można bez problemu sprzedać - ile widziałeś nieżuli zbierających kilogram puszek i biegnących po tte 4? złote,
- 17 1
-
2022-05-08 20:03
Chodzi głównie o plastik
Jest na to niezliczona ilość dowodów.
I nie jest to tylko nasz problem ale całej Europy- 1 2
-
2022-05-08 13:54
To tylko puszki. (2)
A widziałeś żuli zbierających plastik albo szkło?
- 18 0
-
2022-05-08 14:40
Nawet makulatury już nie zbierają, bo nikt tego nie skupuje. (1)
- 14 1
-
2022-06-14 22:34
Skupują i plastik i makulaturę. Tylko ze dosłownie za grosze , i nie oszukujmy się ale lepiej jest zanieść kilogram puszek za 4 zl niż kilogram makulatury za np 5 groszy.(cen nie znam taki przyklad daje)
A i tak najlepiej to sprzedawać metale szlachetne- 1 0
-
2022-05-08 03:42
Na recyklingu nie ma zysku !!!!!
Całe bale plastiku i tak wysyłamy do indii właśnie z tego powodu
- 21 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.