- 1 Mała uliczka, duży problem (145 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (429 opinii)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (109 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (267 opinii)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (168 opinii)
- 6 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (105 opinii)
Skarga na Nową Politechniczną oddalona przez sąd
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę stowarzyszenia Królewska Dolina na decyzję Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dotyczącą budowy linii tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie zgadzają się na to, by w pobliżu ich mieszkań przebiegała trasa Nowej Politechnicznej.
WSA odrzuciło skargę Królewskiej Doliny, uznając ją za bezzasadną.
- Przez cały czas trwania przygotowań do inwestycji, od 2016 roku prowadzone były rozmowy z mieszkańcami. Ostatnia z nich odbyła się 27 czerwca 2022 roku właśnie z przedstawicielami Stowarzyszenia Królewska Dolina - mówi Joanna Bieganowska z UM w Gdańsku.
Przypomnijmy, że do końca roku trwać będą prace projektowe Nowej Politechnicznej. Wykonawcą jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Opracowanie projektu, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.
Decyzje środowiskowe i odwołania stowarzyszenia Królewska Dolina
- Dla obu wariantów w 6.02.2017 roku wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie Decyzji środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia.
- Decyzję dla preferowanego wariantu z włączeniem tramwaju w Aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Boh. Getta Warszawskiego uzyskano 9.12.2019 roku.
- Strony postępowania wniosły odwołania od powyższej decyzji.
- Strony postępowania (obszar ul. Bohaterów Getta Warszawskiego) wniosły odwołania od powyższej decyzji.
- Decyzję GDOŚ uzyskano 3.03.2022 roku.
- Strony postępowania wniosły odwołanie do WSA 22.04.2022 roku, GDOŚ 24.05.2022 roku przekazał sprawę do WSA z wnioskiem o oddalenie skargi.
- 28.07.2022 roku WSA wyznaczyło termin posiedzenia niejawnego.
Wizualizacja trasy GP-Wrzeszcz. Film z 2016 r.
Opinie wybrane
-
2022-08-05 21:18
jakie racjonalne argumenty przemawiają za tą trasą? (10)
jaki jest sens wpuszczania ruchu z Moreny na ul. Grunwaldzką w zasadzie nigdzie? Ani blisko do dworca Wrzeszcz PKP ani do innych ważnych miejsc. Mieszkam na Morenie i taki tramwaj nie odpowiada żadnym moim potrzebom komunikacyjnym. No dobra, do teatru Miniatura będzie łatwiej się dostać... Ale już do Opery Bałtyckiej czy Multikina jest potrzebna
jaki jest sens wpuszczania ruchu z Moreny na ul. Grunwaldzką w zasadzie nigdzie? Ani blisko do dworca Wrzeszcz PKP ani do innych ważnych miejsc. Mieszkam na Morenie i taki tramwaj nie odpowiada żadnym moim potrzebom komunikacyjnym. No dobra, do teatru Miniatura będzie łatwiej się dostać... Ale już do Opery Bałtyckiej czy Multikina jest potrzebna przasiadka..
Tak więc powstanie połączenie, które nie będzie wygodne (wymagana przesiadka, żeby dojechać w sensowne miejsce) a zniszczy sporo:
1) teren rekraacyjny przy zbiorniku retencyjnym obok ulicy Wileńskiej
2) teren rekreaacyjny Park Królewskiej Doliny
3) tereny zabytkowe w Królewskiej Dolinie (m.in. pozostałości sierocińca)
4) powiększy problemy komunikacyjne i parkingowe na Morenie jednostka A, jednostka B i przy ulicy Wileńskiej
5) pomniejszy w znaczącym stopniu tereny zielone wokół ulicy Wileńskiej
Morena jest stosunkowo dobrze skomunikowana (ok, w godzinach porannego szczytu autobusy do Wrzeszcza są pełne - to są autobusy w okolice Dworca Wrzeszcz - nowy tramwaj tego nie rozwiąże) - czy ta trasa rozwiąże jakiekolwiek aktualne problemy komunikacyjne?
Czy są zrobione badania potrzeb komunikacyjnych?
Osobisty komentarz: dla mnie to wygląda jakby ktoś na siłę forsował wizję tramwaju w tym miejscu bez logicznego uzasadnienia i wzięcia pod uwagę aktualnych (2022) potrzeb...
To będzie drogie rozwiązanie, które sporo zniszczy a co da?!?- 90 28
-
2023-03-15 10:19
Do Opery i Multikina przesiadka? To jest 600m od przystanku Miszewskiego/Teatr Miniatura - kilka minut spaceru. Serio, nawet tramwajem wszędzie trzeba podjeżdżać pod drzwi?
- 0 0
-
2022-08-08 21:09
Mieszkan na Morenie (1)
To że taki tramwaj nie odpowiada Twoim potrzebom, nie znaczy że wszystkim - mi np. bardzo pomoże. Jazda na około tramwajem przez Urząd Miasta to spora strata czasu, autobusy też jeżdżą długo i tak - zdarza się że to 227 jest zapchana albo mocno spóźnione, a kilka razy nie przyjechało wcale. Kolejne połączenie, i to tramwajowe, które jest niezależne od korków na drodze to super wiadomość. Im bardziej gęsta siatka połączeń, tym lepiej dla dzielnicy.
- 0 2
-
2022-08-17 14:30
Też mieszkam na Morenie i codziennie jeżdzę do Wrzeszcza i dalej SKM
I nie wiem jakie naokoło tramwajem? 262 i 162 jedzie jaśkową najkrótszą trasą do Wrzeszcza. Wrzucanie kolejnego tramwaju na skrzyżowanie przy Macu i na rondzie z Wileńską zrobi tam jeszcze większe korki. Czas zjazdu 162 się wydłuży. Natomiast tramwaj nie będzie żadną alternatywą, bo tą trasą będzie jechał dłużej do Wrzeszcza i nie będzie w żaden
I nie wiem jakie naokoło tramwajem? 262 i 162 jedzie jaśkową najkrótszą trasą do Wrzeszcza. Wrzucanie kolejnego tramwaju na skrzyżowanie przy Macu i na rondzie z Wileńską zrobi tam jeszcze większe korki. Czas zjazdu 162 się wydłuży. Natomiast tramwaj nie będzie żadną alternatywą, bo tą trasą będzie jechał dłużej do Wrzeszcza i nie będzie w żaden sensowny sposób skomunikowany z SKM. Zamiast 12 minut 162 mam jechać 18 minut tramwajem przez Do Studzienki (będą ograniczenia prędkości na pewno przy starych kamienicach i Politechnice) albo na domiar złego 18 minut autobusem przez Jaśkową (bo na pewno wydłuży się przejazd autobusu przez wspomniane wyżej skrzyżowania)
- 0 0
-
2022-08-06 00:00
Dokładnie
- 3 1
-
2022-08-05 21:58
Zaraz. Spod Miniatury do Opery byś się przesiadał?
Przecież to ledwie 500 metrów... .
- 7 7
-
2022-08-05 21:36
(4)
Widać, że albo jesteś już na emeryturze i nie musisz dojeżdżać do pracy albo jesteś z innej dzielnicy i zwyczajnie kłamiesz. 227 do Wrzeszcza w ciągu roku szkolnego jedzie około godziny. Tramwajem przez Gdańsk? Też masakra. PKM Brętowo trochę ratuje sytuacje (pomijając fakt, że przystanek jest beznadziejnie usytuowany) ale obecnie jeździ raz na
Widać, że albo jesteś już na emeryturze i nie musisz dojeżdżać do pracy albo jesteś z innej dzielnicy i zwyczajnie kłamiesz. 227 do Wrzeszcza w ciągu roku szkolnego jedzie około godziny. Tramwajem przez Gdańsk? Też masakra. PKM Brętowo trochę ratuje sytuacje (pomijając fakt, że przystanek jest beznadziejnie usytuowany) ale obecnie jeździ raz na godzinę i w godzinach szczytu jest cała zapchana.
Rozumiem, że to twoje zdanie ale skomunikowanie Moreny z Wrzeszczem czy Oliwą jest na masakrycznie słabym poziomie i jedyna opcja to tramwaj albo buspas.- 13 20
-
2022-08-06 23:06
a komu przeszkadzał 142?
znasz taką linię?
Więc tramwaj nie jest jedyną opcją. A w proponowanym wariancie, jest żadną opcją...- 7 0
-
2022-08-06 12:08
Z Moreny do Alchemii w max 30 min, bus + skm. Tak dojeżdżam do pracy, więc nie kłam
A ten tramwaj ten czas tylko wydłuży.- 7 0
-
2022-08-06 00:23
Nie kłam że 227 jeździ godzinę z Moreny do Wrzeszcza
Jeżdżę sama więc wiem.
W godzinach szczytu niemal zawsze autobus jest opóźniony, ale jedzie max 20min, a powinien z 10.
Co powinni zrobić? Dać więcej kursów 227 i przywrócić starą linie autobusową 142. To wystarczy i nie potrzeba tramwaju za grube miliony- 16 4
-
2022-08-05 23:38
zgadzam się, ale czy tramwaj Wileńską i BGW pomoże?
- 12 1
-
2022-08-07 09:34
Czemu kilkanaście lat temu jak budowano drogę Żołnierzy Wyklętych nikt nie pomyślał o tramwaju . To byłoby idealne miejsce na linie łącząca Morenę z Wrzeszczem i byłby mniejszy koszt
- 34 2
-
2022-08-05 20:49
Problem z BGW mają lokalni mieszkańcy, ale większą głupotą projektu jest wariant z Wileńską. (8)
Jest od dziesięcioleci rezerwa terenowa na tramwaj, przebiega wzdłuż Potoku Królewskiego obok GPNT (mnóstwo osób tu pracuje), pod wiaduktem Rakoczego (sąd). Dalej w górę równolegle do Piekarniczej... Korki i rozwój urbanistyczny tej części miasta jest kolosalny. Tramwaj by się włączył do linii w okolicy kościoła przy Piekarniczej na morenie.
Jest od dziesięcioleci rezerwa terenowa na tramwaj, przebiega wzdłuż Potoku Królewskiego obok GPNT (mnóstwo osób tu pracuje), pod wiaduktem Rakoczego (sąd). Dalej w górę równolegle do Piekarniczej... Korki i rozwój urbanistyczny tej części miasta jest kolosalny. Tramwaj by się włączył do linii w okolicy kościoła przy Piekarniczej na morenie.
Ale nie... Lecimy Wileńską. Niszczymy piękną okolicę wokół zbiornika retencyjnego, budujemy tunel jak w Misiu - a co, stać nas (!!!) i łączymy linie przy skrzyżowaniu Rakoczego/Jaśkowa Dolina przy McD. To skrzyżowanie już teraz jest bardzo mocno obciążone. Już to widzę co się dzieje w tym miejscu po dodaniu kolejnych torów. Ręce opadają.- 112 17
-
2022-08-17 15:11
Dlaczego Trójmiasto.pl nie przypomina wariantu przez PG
To była najsensowniejsza nitka, która skomunikowałaby ogromną część Gdańska z UCK, politechniką i gumedem.
- 0 0
-
2022-08-06 09:23
Kolejny przekręt. (3)
Za uwolnienie sensowniej rezerwy pójdzie kasa pod stołem. A za linię tramwajową w chorym przebiegu zapłaci miasto, czyli my
- 22 1
-
2022-08-06 16:21
(2)
właśnie w tej chwili buduje się budynek który jest na terenie rezerwy: przy ulicy Trzy Lipy - jakim cudem to dostało pozwolenie?
- 13 0
-
2022-08-07 10:21
Jak to w Gdańsku. Ktoś dostał "zniżkę" na mieszkanie lub akcje firmy.
- 2 1
-
2022-08-06 23:21
fakty
dokonane.
Determinacja coraz bardziej zrozumiała...
I końce w wodę..- 6 0
-
2022-08-05 21:06
W końcu jakiś głos rozsądku. Wydaje mi się, że wielu mieszkańców Moreny i okolic zbiornika obudzi się jak będzie za późno i jak ta trasa zabierze im wspaniale tereny rekreacyjne. Do tego dochodzi absurdalna kasa za tunel, ktorą my będziemy musieli wybulić.
- 40 6
-
2022-08-05 20:55
przeciez wlasnie o te tereny chodzi (1)
Pojda do deweloperow.
A "zoptymalizowana" trasa komunikacyjna da nastepne fundusze do wydojenia na tunele na zbocu i tory nad stawem...
Oczywiscie, na BGW tez trzeba sie bedzie wykazac cicha technologia torowiska, a tanie to na pewno nie bedzie. Urzednicy sie zatroszcza... Sprowadza kosmiczne rozwiazania. Za nasza kase...
Anpotem nie bedzie kasy na utrzymanie i konserwacje. To sie znowu "zoptymalizuje" i... pojdzie protokoj zniszczenia...
Koniaczku?- 33 7
-
2022-08-17 15:12
PG ma tereny które chce sprzedać deweloperom a nie miasto
To politechnika zablokowała pierwotną nitkę i lobbuje za tym koszmarem komunikacyjnym.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.