• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Slalomem przez przystanek w Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
27 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ruch w obrębie przystanku jest szczególnie utrudniony podczas postoju tramwaju. Ruch w obrębie przystanku jest szczególnie utrudniony podczas postoju tramwaju.

Projektantom oraz wykonawcom remontu torowisk w Nowym Porcie zabrakło wyobraźni i stworzyli przystanek, który jest zawalidrogą dla pieszych.



Rozwiązaniem mogłaby być węższa wiata, lub taka bez ścian bocznych, jakich wiele stoi na gdańskich przystankach. Rozwiązaniem mogłaby być węższa wiata, lub taka bez ścian bocznych, jakich wiele stoi na gdańskich przystankach.
Przystanek, który stanowi barierę nie do pokonania dla matki z wózkiem i jest przeszkodą dla pieszych, znajduje się przy ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdańska. To konstrukcja typowa dla gdańskich przystanków. Standardowa, ale tylko dla miejsc, w których jest dostatecznie szeroko.

Na Władysława IV chodnik jest wąski, a dodatkowo miejsce na nim zajmują szafy techniczne ustawione tuż przy krawędzi jezdni.

- Najwygodniej przejść na wprost przez wiatę, bo wciąż nie ma w niej szyby - żartuje pan Jakub, nasz czytelnik. Szybko jednak poważnieje: - Dlaczego, skoro już postanowiono wyposażyć przystanek w wiatę, nie wybrano takiej o mniejszej szerokości, która pozwoliłaby na swobodne przejście po chodniku? Taką właśnie zamontowano na kolejnym remontowanym przystanku przy ul.Strajku Dokerów.

Pracownicy Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które odpowiadają za przebudowę torowisk w Nowym Porcie, obiecują przyjrzeć się tej sprawie.

Jak oceniasz jakość remontów torowisk?

- Nadzór budowy zweryfikuje ustawienie wiaty i sprawdzi jej zgodność z projektem, ale przede wszystkim z logiką. Jeśli wiata jest zamontowana w sposób uniemożliwiający swobodne dojście na pewno znajdziemy rozwiązanie, by takie dojście ułatwić - zapewnia Magdalena Skorupka - Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Bez zmian natomiast pozostanie lokalizacja szaf technicznych. Ich ustawienie w tym miejscu wymusza przebieg kabli tzw. średniego napięcia. Najlepszym rozwiązaniem pozostaje więc wykonanie wiaty bez ścianek bocznych. Tego typu konstrukcje spotkać można m.in. na niektórych przystankach w ciągu ul. Marynarki Polskiej.

Znany jest już także termin zakończenia opóźnionej przebudowy torowiska w rejonie Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska. Pierwotnie prace miały się tutaj zakończyć we wrześniu, jednak daty tej nie udało się dotrzymać ze względu na błędy w dokumentacji projektowej. Obecnie funkcjonuje wyłącznie odcinek przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna zobacz na mapie Gdańska, co pozwala na utrzymanie ruchu w relacji Nowy Port - Śródmieście (na tej trasie kursuje linia 94), a przede wszystkim dojazd do samej zajezdni w Nowym Porcie.

- Tramwaje pojadą ulicą Kliniczną do końca listopada. Do końca listopada planujemy również zakończyć prace w Nowym Porcie, choć mamy nadzieję, że uda się to wykonać kilka dni wcześniej - informuje rzecznik GIK.

Nieco dłużej na tramwaje poczekają mieszkańcy Brzeźna. Trwający od września remont torowisk w ciągu al. Hallera zobacz na mapie Gdańska powinien się zakończyć w połowie grudnia. Po zakończeniu prac zmieni się jednak nieco przebieg samej linii tramwajowej. Pojazdy nie będą tak jak dotychczas w kierunku Nowego Portu / Mazurskiej skręcać w ul. Gdańską na wysokości ul. Chrobrego zobacz na mapie Gdańska, lecz pojadą nowym torowiskiem wzdłuż ul. Uczniowskiej / Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska i tam dopiero skręcą w ul. Gdańską zobacz na mapie Gdańska. Nowy łącznik ma funkcjonować wraz ze wznowieniem ruchu w ciągu al. Hallera.

Miejsca

Opinie (139) 9 zablokowanych

  • przynajmniej mają wiatę, 4 przystanki na starym chełmie nigdy je nie miały i pewnie miec nie będą. A co tam. nie szkodzi że prawie na kazdy autobus czeka 7-15 osób. po co im wiata albo ławeczka?

    • 1 1

  • nie no jasne (2)

    "Bez zmian natomiast pozostanie lokalizacja szaf technicznych. Ich ustawienie w tym miejscu wymusza przebieg kabli tzw. średniego napięcia."wychodzisz z tramwaju a tu szafa!nie żeby istniało coś takiego jak przełożenie kabli...ale po co zrobić dobrze od razu jak można zaraz zlecić prace dodatkowe, za dodatkową kasę...

    • 25 0

    • Proponuję ściąć te szafki jakim starym polonezem ...

      ... za drugim-trzecim razem zrozumieją i przestawią.

      • 1 0

    • A co by było gdyby...

      ...któryś pracownik przyciął kable tak, aby szafa musiała być zamontowana na torach. Czy przesunięto by tory?A tak przy okazji ten prześwit z tyłu wiaty to dla dzieci, aby mogły ganiać się wokół.Oj projektanci z Bożej łaski.

      • 5 0

  • "ustawienie w tym miejscu wymusza przebieg kabli" (1)

    Ludzie na księżyc latają a u nas ciągle panuje tosieniedaizm. Śmiech na sali!

    • 7 0

    • bo mamy mnustwo wazeliniarzy którzy ciagle nawet na tym forum piszą oco tyle krzyki

      niczego niewymagaja i podoba sie im jak jest

      • 1 0

  • co dziennie sie przekonujemy ze urzedasy sie kompromituja!!I że są Politycznie tylko wybierani

    Ktos przeciez ten projekt zatwierdzi i przy jego wykonwaniu nadzorował apotem odebrał!!!W Urzedzie nie powinni siedziec politycy tylko menadzerowie!!Ludzie wybierani w drodze konkursu i kwalifikacji!!W rajskiej wyspie Budynia wszyscy są z ramienia politycznego mianowani!! Dlatego co dziennie sie przekonujemy ze ich interesuje tylko polityka!!!I dzieki własnie temu nieponoszą zadnej odpowiedzialnosci mało tego jeszce sobie przyznają premie i są na tyle beszcelni ze tłumacza ze wszystko co robią wykonują najlepiej i lepiej sie nie da.Gdyby postawili słup na śrdoku torów tez by tłumaczyli ze tak musi byc!!Niestety by co kolwiek zmienic mozna tylko na wyborach ale na wyborach tylko sami politycy i juz sie one odbyły!

    • 4 0

  • gratulujemy projektantom

    pomyslowosci i sprawnego oka.

    • 2 0

  • Dlaczego debila który to wymyślił

    Nie nazwać wprost debilem

    • 4 0

  • Jak zwykle, inżynierowie pokazali swoje podejście do ludzi.

    Brawo ZDiZ!

    • 3 1

  • Kolejny Hit ! (4)

    Zaraz po wiadukcie w Letnicy.Czekamy a następne ;)

    • 108 3

    • zapomniałeś o podwójnych schodach przy ERGO Arenie

      na ich wzór powinni postawić obok drugą wiatę dla tych mniej szczupłych:)

      • 3 1

    • Te dwa minusy

      to dali te dwa pacany co wiatę stawiali,zaraz dojdą kolejne od projektantów :)

      • 9 1

    • (1)

      Polecam przejażdżkę prawym pasem ul. Marynarki Polskiej w Nowym Porcie, który wiedzie prosto na... krawężnik i słup. Przy skręcie w prawo w ul. Wolności emocje gwarantowane!

      • 15 1

      • projektanci chyba nigdy nie byli w tym miejscu, stąd takie niespodzianki

        • 6 1

  • niech otwierają drzwi na tym przystanku z drugiej strony

    problem zniknie

    • 4 2

  • (7)

    najpierw się robi, później się myśli

    • 140 2

    • Kto za to zapłaci? (3)

      Proponuję by tym razem urzędas, który był za ten projekt odpowiedzialny pokrył przebudowę z własnej kieszeni!

      • 9 1

      • chore tlumaczenie pani magdaleny (1)

        co robil nadzor, w trakcie budowy i na odbiorze koncowym?to dobry przyklad jak wyglada praca w giku, sami spece, "bułkę przez bibułkę". dali du** za talerz zupy i tyle w temacie.

        • 3 1

        • jakim odbiorze końcowym jak prace jeszcze nieskończone?

          Trochę tu za mało informacji by kogoś jednoznacznie obwinić. Może projekt był zły a może wykonawca zrobił nie tak jak należy... Nadzór inwestorski w trakcie budowy się nie popisał ale nie jest powiedziane, że ten przystanek w takiej formie został by ostatecznie odebrany.

          • 0 0

      • michol

        Jak to?!Kto za to zapłaci - ano ja, Ty, Tamta Pani i ten Pan też!! Jak zwykle!!! A budyń ze swoją ekipą przydzieli sobie kolejne premie za ten "sukces"!!!!!!

        • 5 1

    • Chciałbym zaznaczyć, że ta wiata nie daje możliwości by wstawić w nią szyby. Więc mamy bezsensownie szeroki przystanek w którym nie będzie szyb.

      • 5 0

    • a poźniej jest: "o k*..., jaką ściemę teraz plebsowi puścić?"

      • 8 0

    • podobnie na przystanku pod manhattanem, gdzie automat na bilety

      blokuje dojscie do pasow.

      • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane