- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (260 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (52 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (261 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (857 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (84 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (119 opinii)
Sprawdzamy postęp prac na ul. Chwarznieńskiej. Nie jest różowo
Ulica Chwarznieńska w Gdyni jest rozkopana w dwóch miejscach: na Chwarznie i na Witominie. Roboty w pierwszym miejscu, choć opóźnione, zakończą się pod koniec marca. Gorzej jest na Witominie. - Błędy w dokumentacji projektowej wydłużyły prace - przyznają urzędnicy. Nowego terminu ich zakończenia na razie nie podają.
- Rozbudowa Chwarznieńskiej na Chwarznie. Zakres inwestycji
- Ul. Chwarznieńska: w lipcu 2023 r. przedłużono termin prac
- Duża część prac na Chwarznieńskiej już się kończy
- Błędny projekt opóźnia prace przy Chwarznieńskiej na Witominie
- Przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie, zakres prac
- Będą kary dla projektanta
- Roboty drogowe na ul. Chwarznieńskiej trwają od kilku miesięcy w dwóch lokalizacjach.
- Chociaż chodzi o jedną ulicę, są to dwie różne inwestycje, prowadzone przez różne firmy.
- Razem kosztują blisko 90 mln zł.
- Mają poprawić przede wszystkim komfort poruszania się pasażerów komunikacji miejskiej i rowerzystów.
Rozbudowa Chwarznieńskiej na Chwarznie. Zakres inwestycji
- Budowa parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera, na początku buspasa.
- Przebudowa ulic, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów.
- Nowa organizacja wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.
Prace na ul. Chwarznieńskiej. Film z 24 stycznia
Tutaj prace prowadzi firma Strabag. W ofercie zadeklarowała, że prace wykona za 33 mln zł w 34 tygodnie. Gdynia pozyskała na tę rozbudowę dofinansowanie w wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Po analizie ofert złożonych w przetargu wybrano najdroższą z nich, ponieważ zakładała najkrótszy czas realizacji.
Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze
Ul. Chwarznieńska: w lipcu 2023 r. przedłużono termin prac
Tyle że w lipcu 2023 r., na miesiąc przed terminem, kiedy prace miały już się kończyć, okazało się, że potrwają dłużej, niż zakładano.
- Pierwotnie planowano ułożenie nowej nawierzchni ścieralnej na istniejącej konstrukcji na Chwarznieńskiej na odcinku od ronda ze Staniszewskiego do skrzyżowania z Amona. Ostatecznie ten fragment zbudowano od zera. Zdecydowaliśmy się też na dodatkowe działanie, jakim jest przebudowa drogi dla rowerów od ul. Amona do Szkoły Podstawowej nr 48. To wydłużyło czas prac i spowodowało wzrost wartości inwestycji - opowiadał wówczas Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta.
Przedłuży się przebudowa ul. Chwarznieńskiej. Wywłaszczeni czekają na odszkodowania
Przyczyną opóźnień były też perturbacje z wypłatą odszkodowań dla właścicieli działek, zajętych pod inwestycję. Przebudowa miała skończyć się pod koniec 2023 r., ale na miejscu wciąż widać robotników.
Inwestycje mieszkaniowe na Chwarznie i Wiczlinie
Duża część prac na Chwarznieńskiej już się kończy
Urzędnicy informują, że przebudowa finiszuje, a całkowicie zostały zakończone prace, jak: przebudowa sieci gazowej i wodociągowej, budowa sieci teletechnicznej, zabezpieczenie kolidującej sieci ciepłowniczej.
Z kolei kończą się już prace przy przebudowie kanalizacji deszczowej i sanitarnej, oświetlenia ulicznego, a także - co najważniejsze - roboty drogowe.
- Wykonana została także większość dodatkowo zleconych prac, takich jak przesadzenie dodatkowych drzew i wykonanie dodatkowych ogrodzeń ochronnych, wykonanie dodatkowych warstw nawierzchni, przebudowa i zabezpieczenie dodatkowego odcinka wodociągu, wykonanie wtopionego krawężnika w obrębie skrzyżowania przy S6 - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dodaje, że rozwiązany został także problem różnić w wysokości przy SP 48, gdzie stanęła balustrada zabezpieczająca. Zakończony został również dodatkowy pakiet robót nawierzchniowych w rejonie ul. Krauzego, remont chodnika i drogi rowerowej od Amona do SP 48, a także budowa progów zwalniających.
Co jeszcze pozostało do zrobienia i jaki jest termin zakończenia prac?
- dokończenie przebudowy sygnalizacji świetlnej i montażu tablic informacji pasażerskiej oraz małej architektury,
- wprowadzenie docelowej organizacji ruchu i przesadzenie drzew, które zostały zabrane na czas inwestycji,
- dodatkowo zlecone roboty drogowe,
- dodatkowa sygnalizacja świetlna.
- Obecny termin wykonania robót łącznie ze zgłoszeniem gotowości do odbioru to 22 marca 2024 r. - deklaruje Marek Łucyk.
Filmy z remontu ul. Chwarznieńskiej
Błędny projekt opóźnia prace przy Chwarznieńskiej na Witominie
Problem pojawił się niestety także na witomińskim odcinku Chwarznieńsiej, gdzie warte 54 mln zł prace prowadzi od kwietnia 2023 r. firma MTM.
Co da remont Chwarznieńskiej na tym odcinku?
Po zakończeniu prac ul. Chwarznieńska nadal będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Nie będzie buspasa, jednak władze miasta zapewniają, że ruch zostanie uporządkowany przez sygnalizację świetlną.
Pojawią się też nowe zatoki autobusowe, ponieważ przystanki będą w nowych miejscach. Będzie też nowe oświetlenie, odwodnienie i droga rowerowa oraz chodniki dla pieszych.
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie, zakres prac
- budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
- przebudowa ul. Sosnowej,
- budowa skrzyżowania Chwarznieńska/Rolnicza/Małokokacka/Wielkokacka,
- budowa drogi rowerowej w ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ul. Rolniczej,
- budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
- budowa odcinka ul. Hodowlanej (od wyniesionego skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej).
Według umowy prace powinny zostać zakończone do 20 stycznia. Termin minął, a na razie udało się wykonać większość prac podziemnych. Władze miasta zapowiadają, że ten rok będzie czasem prac drogowych.
Będą kary dla projektanta
Dlaczego inwestycja jest opóźniona?
- Termin zostanie wydłużony ze względu na błędy w dokumentacji projektowej i niedopełnienie obowiązku przez projektantów. W tym zakresie wyciągniemy konsekwencje w postaci kar finansowych w stosunku do projektanta, firmy Transprojekt Gdański - zapowiada Marek Łucyk.
Przypomnijmy, że Gdynia zapłaciła za dokumentację 1,2 mln zł brutto.
Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku
Na razie najbardziej zaawansowane są prace rozbiórkowe (60 proc.) i budowa murów oporowych (70 proc.).
Podobnie zaawansowana jest:
- przebudowa sieci gazowej,
- przebudowa sieci sanitarnej (ponad 70 proc.),
- przebudowa sieci wodociągowej i ciepłociągów (65 proc.),
- kanalizacja deszczowa (75 proc.).
- Połowa prac została wykonana w przypadku robót ziemnych i podbudów, zatok autobusowych i związanych z budową krawężników. W 35 proc. mamy już podbudowy bitumiczne. W całości do wykonania zostały prace należące do Energii - informuje Marek Łucyk.
Urzędnicy nie podają aktualnego terminu zakończenia prac na tym odcinku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-01 07:17
Nawet mnie to nie dziwi (9)
W większości inwestycji pojawiają się jakie niespodzianki. Biorąc pod uwagę, że remonty obejmują ulice zbudowane w czasach słusznie minionych, to niespodzianki mogą być. Jak ktoś ma mieszkanie z wielkiej płyty i robi remont, wie o co chodzi.
Myślę, że ci, którzy optymistycznie oczekują końca remontów, nieistotne czy tego czy innego,W większości inwestycji pojawiają się jakie niespodzianki. Biorąc pod uwagę, że remonty obejmują ulice zbudowane w czasach słusznie minionych, to niespodzianki mogą być. Jak ktoś ma mieszkanie z wielkiej płyty i robi remont, wie o co chodzi.
Myślę, że ci, którzy optymistycznie oczekują końca remontów, nieistotne czy tego czy innego, są nieco naiwni.
Mam tylko nadzieję, że warta była skórka wyprawki, i mieszkańcy dostrzegą jakąkolwiek poprawę życia na Witominie w stosunku do stanu przed remontem oczywiście.- 40 90
-
2024-02-01 08:54
A mnie dziwi. (1)
Żaden remont i przygotowanie projektowe nie jest poprzedzone inwentaryzacją. To potem są niespodzianki i błędy projektowe.
- 8 1
-
2024-02-01 09:09
Aż tak naiwny bym nie był
Tyle, że część tzw punktów inwentaryzacji jest schowana głęboko pod ziemią. A to wychodzi w trakcie prac. I to jestem w stanie zrozumieć.
- 5 1
-
2024-02-01 08:42
Żadnych korzysci
Jak twierdzisz że zawsze są niespodzianki to powinno się to umieścić w planach bufor jakiś a nie ciągle mydlenie oczu. Po drugie kiedyś wszystko musiało być zatwierdzane i nanoszone na plany zanim się coś zrobiło. Większość bylejakości powstało za czasów aktualnej władzy bo wszyscy sobie kable układają jak chcą. Po drugie 2 lata lub więcej straty
Jak twierdzisz że zawsze są niespodzianki to powinno się to umieścić w planach bufor jakiś a nie ciągle mydlenie oczu. Po drugie kiedyś wszystko musiało być zatwierdzane i nanoszone na plany zanim się coś zrobiło. Większość bylejakości powstało za czasów aktualnej władzy bo wszyscy sobie kable układają jak chcą. Po drugie 2 lata lub więcej straty dla mieszkańców na czas remontu który nic nie usprawni. Nawet nie ma jak było obiecanych prawo i lewo skrętów żeby nie blokować przejazdów. Jest tylko wąska droga po jednym pasie. Wizualizacje kompletnie nie pokrywają się z tym co jest wykonywane, ktoś.obcial projekt za tą samą kasę i teraz trzeba to rozliczyć.
- 10 0
-
2024-02-01 08:18
spaliniarze narzekają a przecież mogą wskoczyć na rowerek (2)
rowerkiem śmigam nie stojąc w korku ani minuty. Przyspawani do szrotów tego nie zrozumieją
- 4 25
-
2024-02-01 09:08
też śmigam rowerkiem
ale Gdynia w tym roku ma w odwłoku odśnieżanie ścieżek rowerowych zimą więc rowerkiem tez się robi ciężko
- 4 3
-
2024-02-01 08:35
Kiedyś znajdziesz pracę,jak już będziesz duży
- 17 3
-
2024-02-01 07:38
A mnie dziwi (2)
Nie do końca tak jest. Domy z wielkiej płyty były konstrukcyjnie przemyślane dokładnie. Wszystko musiało do siebie pasować, jak klocki Lego więc były kanały energetyczne i piony wodne, wszystkie w tych samych miejscach. Remont był przewidywalny, no chyba że kolejny lokator sam coś pozmieniał.
- 14 6
-
2024-02-02 07:30
Żart ;-))) Tak było, tylko na papierze.
W rzeczywistości każdy blok był inny, a z materiałów przeznaczonych na budowę wybudowało się prywatnie pewnie pół Gdyni. Każdy kombinował jak tylko potrafił, jak coś wywieść i jednocześnie posklejać inwestycje żeby to jakoś wyglądało ;-)) Nie masz zielonego pojęcia pojęcia o czasach PRL.
- 0 1
-
2024-02-01 08:14
Jesteś przeuroczy w swojej naiwności.
- 7 7
-
2024-02-01 08:33
Jak można finansować z budżetu miasta tak kosztochłonną inwestycje (5)
I nie zrobić BusPasa, skoro było tam tyle miejsca. To jest po prostu wałek i tyle!
- 166 25
-
2024-02-01 09:11
Miasto żyje buspasami. (4)
Myślę, że gdyby można było buspas tam wciupić to byłby na pewno. Przecież włodarze nasi szczycą się nimi. Więc kolejny powód do szczytowania by sobie podarowali na złość mieszkańcom Witomina?
- 16 6
-
2024-02-01 14:21
Smiało mozna było zrobić buspas. Zabrano mnóstwo miejsca na sciezke rowerowa i pasy zieleni. W rezultacie jezdnia będzie węższa niz poprzednio. Jeszcze do tego koszmarne wysepki na skrzyzowaniach. A samochodów coraz wiecej...
- 9 2
-
2024-02-01 09:19
Mogli, ale woleli zrobić niezbyt potrzebne lewo i prawoskręty. I teraz wciąz będzie uzasadnienie dla Obwodnicy Witomina, aby (2)
- 12 1
-
2024-02-01 11:17
(1)
Budowa obwodnicy Witomina może na tyle ograniczyć korki na tym odcinku, że buspasy nie będą potrzebne
- 8 1
-
2024-02-01 11:36
Ile lasów jeszcze wytniemy?
Przecież to jest największe bogactwo Gdyni
- 3 12
-
2024-02-01 08:19
Łucyk - konkretnie jakie błędy w tym projekcie były, że roboty są w takim proszku? (20)
Co takiego tam było? Chodnik trzeba było przesunąć o pół metra? Czy studnię o 20 cm? Dlatego rok dłużej się będziecie z tym brandzlować? W tym mieście żadna inwestycja nie jest wykonana na czas.
- 251 7
-
2024-02-02 09:21
Pytam się kolejny raz! dlaczego ścieżka rowerowa na Witominie ul. Chwarznieńska jest szersza od pasa dla samochodów (1)
- 4 0
-
2024-02-02 11:23
Bo oficer rowerowy w Gdyni tak chciał
- 2 0
-
2024-02-01 16:40
Bo to nie jest miasto dla mieszkańców a dla urzędników nieudaczników
- 11 1
-
2024-02-01 15:15
Szykuja sie karwiny Biss i znowu Mam Trzy Maszyny
Tam prawie 2 lata po terminie oddali coś co nazwali węzłem kawrwiny mimio że najważniejszych rzeczy tam nie rozbili ( przebudowa wiaduktu nad torami miał być szerszy o pas w każdym kierunku, przebudowa Sopockiej , parking pętla autobusowa wtedy można by było to nazwać węzłem Karwiny a tak była to przebudowa wszystkich sieci pod ulica i tyle, nawet asfalt zostawili podziurawiony krzywy , bo akurat w tych miejscach. Nie było sieci pod ziemią.
- 17 0
-
2024-02-01 14:33
możesz napisać do niego jak chcesz
w komantarzach rzaczej ci nie odpowie
- 0 1
-
2024-02-01 10:39
Już wyjaśniam firma MTM. By się wyrobiła w terminie. Lecz Pewik Gdynia i OPEC. Mają do Przesunięcia Rury wodne i Ciepłownicze. (1)
- 3 10
-
2024-04-15 09:27
Odpowiedzialność za realizację harmonogramu jest po stronie Generalnego. Jeśli wiedzieli, że są prace gdzie potrzebują zewnętrznych firm, które mogą sobie robic w jakim tempie chcą to trzeba było to przewidzieć na etapie projektowania albo układania kolejności prac.
- 0 0
-
2024-02-01 10:30
Przecież opóźnienia są na całej budowie! Ostatni raz jechałem tam chyba pół roku temu i praktycznie NIC się nie zmieniło (1)
Jeżeli są jakieś problemy w jednym miejscu, to można podgonić na innym. Przeciaż tam praktycznie nie ma ludzi. Kilka osób, kilka maszyn i koniec. Podobnie jak wczesniej na Wielkopolskiej. Dopiero jak poczuli nóż na gardle, to rzucili więcej robotników na zakończenie budowy i faktycznie było widać zwiększenie tempa. Ale to na Wielkopolskiej. Na WitAminie dalej bryndza
- 21 1
-
2024-02-01 12:24
Dokładnie - wszędzie rozgrzebane i nic nie skończone.
- 9 0
-
2024-02-01 10:19
Śle za to obaj z gryzoniem teraz cosziennie wstawiają posty na fb (1)
Jak to prężnie działają l, oj i ah jak cudownie jest w Gdyni za ich (za długiego) panowania - rzygam
- 18 0
-
2024-02-01 22:26
To late
- 0 0
-
2024-02-01 10:15
(1)
MTM i reszta jest milczeniem. Kurtyna.
- 25 2
-
2024-02-01 10:19
CBA i CBŚ - do roboty
- 18 1
-
2024-02-01 09:53
(2)
Uświadomię was. Pracuje na tej budowie i to nie jest tak szybko przeprojektować instalacje, ponieważ gdy jest kolizja jednej sieci, to oznacza że drugą trzeba przeprojektować. Tylko że nie wystarczy tej drugiej przeprojektować i już, tylko trzeba w jakimś odcinku wykonać nową instalację, wykonać próby, odbiory itd, przełączyć i dopiero wtedy można tą pierwszą dalej robić. A to wszystko wymaga niestety sporo czasu. Spowodowane jest to złą inwentaryzacją sieci X lat temu jak były wykonywane.
- 11 7
-
2024-02-01 12:22
No tak dlatego się milczy przez cały okres inwestycji, przychodzi w terminie zakończenia i wtedy są błędy i kolizje.
Dlatego termin się obsuwa o rok.
- 9 0
-
2024-02-01 10:22
Ale z tego co się orientuję, to rzecz powszechna w Gdyni i za skutki nie ponosi wina projektant
Bo błedy są w dokumentacji instalacji, czego na powierzchni nie widać. To musi być coś innego.
PS. Co k.. robili ludzie odpowiedzialni za dokumentowanie instalacji wiele lat temu? Oczywiście, to wszystko już przedawnione, ale przydałoby się chyba napisać, jaka jednostka nie dopełniła obowiązków.- 18 0
-
2024-02-01 08:48
instalacje podziemne pewnie, o których nikt nie wiedzial
- 9 9
-
2024-02-01 08:41
Konkretnym błędem każdego gdyńskiego projektu drogowego jest sam Marek Łucyk. (2)
- 64 0
-
2024-02-01 22:25
Czy vickiem od inwestycji nie jest p.Guć? (1)
- 2 0
-
2024-02-02 09:20
Ten mąż pielęgniarki z Redłowa
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.