Fakty i opinie

Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku

Najnowszy artukuł na ten temat

Czy na obwodnicy Witomina będą buspasy?

Przebudowa ul. Chwarznieńskiej wraz z obwodnicą przez las ma odkorkować Witomino.
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej wraz z obwodnicą przez las ma odkorkować Witomino. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Na początku 2021 roku powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na witomińskim odcinku. Gdynia za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski nad inwestycją zapłaci 1,2 mln zł.



Na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Koncepcja zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, co nie spodobało się kierowcom. Władze miasta ogłosiły, że wracają do pomysłu budowy obwodnicy Witomina, a ul. Chwarznieńska zostanie rozbudowana według nowej koncepcji.

Ul. Chwarznieńska: nowe wytyczne



W ostatnich dniach Gdynia podpisała umowę wartą 1,2 mln zł z firmą Transprojekt Gdański na przygotowanie koncepcji projektowo-kosztorysowej, prac geodezyjnych i nadzoru autorskiego rozbudowy ul. Chwarznieńskiej według nowych wytycznych.

mat. prasowe
Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
  • nasadzenie zieleni.


Władze Gdyni: odciążenie newralgicznej arterii drogowej



Przedstawiciele magistratu informują, że będzie to droga jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Na tym newralgicznym odcinku drogi pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna. Wzdłuż jezdni wykonane zostaną także chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa będzie poza pasem jezdni.

- Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej ma za zadanie odciążyć newralgiczną arterię drogową biegnącą przez centrum dzielnicy Witomino - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
graf. Trojmiasto.pl

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej: co z buspasem?



Wraz z podpisaniem umowy na projekt wróciły kontrowersje związane z kwestią umiejscowienia buspasa na witomińskim odcinku, który był w dokumentacji będącej bazą pierwotnej wersji inwestycji.

Społecznicy z Miasta Wspólnego wskazują, że w dokumentacji przetargowej, na bazie której wyłoniono projektanta nowej wersji, są wytyczne, by stworzyć drogę rowerową, zatoki postojowe i chodniki w miejscu "uprzednio zaprojektowanego buspasa w projekcie BBPK".

Władze miasta odpowiadają, że to czy buspas powstanie, okaże się dopiero po zakończeniu tworzenia dokumentacji projektowej.

- W ramach postępowania wykonawca projektu ma wskazania, jednak ostateczne rozwiązanie organizacji ruchu w ramach rozbudowanej infrastruktury będzie znane w momencie odbioru końcowej dokumentacji projektowej. Obecnie nie można przesądzać o rozwiązaniach szczegółowych - zaznacza Marek Łucyk.

Opinie (108) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • A może najpierw naprawić koleinę na Małokackiej na której motocyklista może się rozbić (7)

    Szczególnie przyjezdny, który jej nie zna i jest niedoświadczony... Po co obwodnice jak na istniejących drogach są niebezpieczne dziury.
    Zapraszam wiceprezydenta i resztę decydentów do obejrzenia tej koleiny na końcu buspasa pod górę, za zakrętem.
    Pewnie jest już od dawna dlatego, że nie da się jej po prostu zamalować białą farbą... Zaklejenie asfaltem to zbyt poważna inwestycja - dolny odcinek wyremontowano a koleina na górnym została...

    • 44 9

    • rowerzyści nie narzekają (1)

      bo mogą jeździć pomiędzy koleinami

      • 3 10

      • Rowerzysta z wąskimi kołami też może się przewrócić...

        Jeszcze łatwiej, jak pojedzie środkiem pasa i oba koła wpadną w koleinę.

        • 7 6

    • Czy przy 50 ktokolwiek wywrócił się na koleinie? (3)

      Czy może jednak wszystkie tego typu wypadki wiążą się z przekraczaniem dopuszczalnej prędkości?

      • 7 8

      • Tak, niedoswidczony przy 50km/h moze się tam przewrocic (2)

        Przednie kolo wpadnie w koleine i poczatkujacy moze spanikowac. Gdyby sie przewrocil to by koleiny nie bylo bo miasto zaplaciloby odszkodowanie i szybko by naprawilo. Czy naprawdę potrzeba tragedii aby po prostu załatać tę dziurę?
        Naprawde zapraszam do obejrzenia tej koleiny.

        • 8 6

        • a może po prostu nie jest tak jak próbujesz to ubarwić

          • 6 5

        • obawiam się, że właśnie tak jak piszesz: potrzeba tragedii bo inaczej nie dotrze

          • 11 1

    • aaa! Wiem która i potwierdzam, ja mam to głęboko i jadę buspasem skoro nie naprawiają

      rzeczywiście jest to niebezpieczne jak się wpadnie, zwłaszcza czymś co ma nieduże koła np. w nadwoziu skutera. Wpadnięcie w nią przypomina jazdę rowerem w szczelinie szyny tramwajowej, a to zwykle kończy się glebą.

      • 7 3

  • Burakom w swoich 20 letnich blachosmrodach nie podoba sie nic co zbliza nas do rozwoju miast zachodnich! (12)

    Jeśli urzędasy kosztem bus pasa chcą zrobić parking dla blachoszrotów cofają nas o kolejne kilkadziesiat lat ,a jednocześnie powodują straty bo i tak będą musieli ten bus pas wykonać i wtedy nakłady będą podwójne .za wszystko naturalnie zapłacą mieszkańcy miasta.!

    • 23 76

    • (1)

      Widzę że kolega społecznik :)

      • 15 8

      • obawiam się, że nawiedzony pseudospołecznik

        a może prowokator trollujący? W każdym razie przypuszczalnie ma jakiś problem.

        • 9 0

    • o rety... (5)

      nie nasza wina, że jesteś takim nieudacznikiem, że nawet na stare auto cię nie stać i frustracje wylewasz. Idź do pracy a na pewno za jakiś czas coś sobie kupisz. Powodzenia - trzymamy kciuki :)

      • 12 11

      • (2)

        Samochód to dzisiaj żaden wyznacznik statusu społecznego. Dziś używany jest w zasięgu największej biedoty. Tym bardziej należy promować ograniczenie korzystania z aut w przestrzeni miejskiej bo zakorkujemy się na amen.

        • 5 12

        • (1)

          To sa argumenty czlowieka bezdzietnego, ktory pracuje w budzetowce na najnizszej krajowej bo tylko na tyle pozwalaja mu kwalifikacje i mieszka w centrum / blisko centrum tylko dlatego, ze odziedziczyl mieszkanie w wielkiej plycie.

          • 13 5

          • Nie mierz innych swoją miarą.

            Bo sam wystawiasz o sobie świadectwo. Nikt nie mówi o likwidacji ruchu samochodowego tylko o jego rozsądnym ograniczaniu. Nie oznacza to też szykanowania kierowców obostrzeniami, zamiast tego można natomiast promować komunikację miejską poprzez budowę buspasów wzdłuż istniejących lub nowobudowanych dróg. Ja sam czasem korzystam z samochodu ale gdy tylko mogę korzystam z komunikacji lub jeżdżę rowerem/poruszam się pieszo. Chyba każdemu z nas zależy na zmniejszeniu korków. Im więcej osób będzie korzystało z autobusów tym szybciej kierowcy będą docierali do celu. Czy tak trudno to dostrzec?

            • 6 6

      • w dobrze zarządzanych miastach ludzie zamożni jeżdżą rowerem lub komunikacją miejską (1)

        w źle zarządzanych miastach biedni ludzie jeżdżą samochodami i klną na korki, które sami tworzą.

        • 0 8

        • Oczywiście.

          Bardzo interesujące.

          • 2 5

    • Lepiej co 5 lat kupowac nowy samochod a stary zlomowac?

      Bedzie bardziej ekologicznie niz 20 letnim jeździć?
      Moze bloki po 40 latach wyburzajcie, o kamienicach nie wspomne, po co mieszkac w zabytkach ktore potrzebuja duzo ciepla do ogrzewania?
      Sprzetu tez nie naprawiajcie, ciuchow nie pierzcie, tylko wszystko od razu na smietnik, swiat bedzie lepszy jak wszystko bedzie nowe.
      O starych kamienicach i kosciolach nie wspominam, od razu burzyc! Bo idzie nowe!

      • 9 6

    • (1)

      Nie podoba się to na rowerek, i na ddr.... tylko "kolarze" nie potrafią po takich jeździć :D

      • 7 5

      • dlaczego ściemniasz?

        kolarze nie lubią jeździć po ddrach tworzonych kosztem chodnika. Wiele z nich prowadzi znikąd do nikąd. W dobrze zarządzanych miastach nie ma obowiązku korzystania przez kolarzy z dróg dla rowerów nie spełniających pewnych minimalnych standardów jakości, których w naszych miastach jest wiele.

        • 3 3

    • Prawdopodobnie nie stać go na samochód

      stąd ta ta frustracja. Zupełnie pospolity przypadek trolla.

      • 6 0

  • W Gdyni najlepiej wychodzą projekty do szuflady. (4)

    W prywatnym przedsiębiorstwie taka rozrzutność nosiłaby znamiona działania na szkodę firmy. Co do wypowiedzi "rozwiązanie organizacji ruchu w ramach rozbudowanej infrastruktury będzie znane w momencie odbioru końcowej dokumentacji projektowej" to obnaża brak fachowości decydentów. Jeśli zamawiają projekt to powinni wiedzieć co chcą otrzymać. Istnienie lub nie w projekcie buspasa jest jak by nie patrzeć kwestią dość kluczową. Wszystkie te działania wyglądają łagodnie mówiąc lekkomyślnie.

    • 83 6

    • Bo urzędas za nic nie odpowiada (2)

      A jakby tak poinformować grzecznie Regionalną Izbę Obrachunkową albo NIK o wywaleniu do kosza projektu za półtora bańki? Chyba że w Gdyni to norma

      • 11 2

      • Stale tak gadacie i nic nie robicie

        to jest tak samo jak z tym rozliczaniem PO i wsadzaniem za kratki od 2015. Wielkie nic

        • 4 1

      • W gestii Izby Obrachunkowej znajduje się też sprawa opłaty śmieciowej dyskryminujacej gospodarstwa 1 i 2 osobowe.

        • 2 1

    • Przecież to ewidentna korupcja i marnotrastwo. Nie trzeba być jasnowidzem żeby wiedzieć że w tych firmach konsultingowych

      W tych firmach konsultingowych pracuje rodzinka urzędasów, to skrajny przykład nepotyzmu i korupcji. W taki sposób europa zmierza ku upadkowi, w chinach koncepcja, projekt i budowa to miesiąc, za ułamek wartości , nie wspominając że koncepcja i projekt gratis.

      • 1 0

  • Nie znam szczegółów ale na litość ...... DWA pasy, zachowajcie chociaż dwa pasy ! (8)

    Nie róbcie tych wysepek ! Błagamy. My naród.

    • 78 16

    • Jest dla ciebie prosta rada znajduje sie na złomowisku :) Tam mozesz swojego gruchata oddac. :) (6)

      i korzystać z komunikacji miejskiej lub kupic sobie rower choćby elektryczny którym doskonale dojedziesz wszędzie bez zatruwania innych spalinami. Wiec tak bus pas i droga rowerowa powinien powstać nawet kosztem jednego pasa dla szrotów których jest unas najwięcej .

      • 10 15

      • poradził polski łysy stary brzuchaty śmierdziel.... na pewno posłucham :) (2)

        właściciel gruchota

        • 8 8

        • Leming ty słuchasz tylko równie głupich jak sam jestes :) (1)

          ale niedługo sam zrezygnujesz jak będziesz musiał płacić za jazdę tym gruchotem tak jak w miastach zagranicą .
          No i naturalnie pochwaliłeś się inteligencją :)

          • 6 11

          • jeśli sądzisz że cofając się w rozwoju idziesz do przodu to sam jesteś inteligentny

            dla mnie możesz nawet pływać ekologicznie w szparze pod krawężnikiem

            • 3 3

      • Najlepiej zrób ogłoszenie że wszystkim będziesz dowoził komunikacja miejska....wirusa też :)

        • 7 3

      • (1)

        Jest budowana Trasa Kaszubska która dodatkowo wtłoczy większą ilość aut do miasta więc tutaj też należy ułatwiać życie kierowcom

        • 2 1

        • jak się ułatwia życie kierowcom, to oni sami sobie wzajemnie zaczynają utrudniać życie

          bez sensu

          • 2 0

    • Musisz jeszcze odśpiewać Rotę i Boże coś Polskę pod urzędem

      Inaczej się nie liczy

      • 9 1

  • Projekt Forum Kultury (8 mln), projekt nowego urzędu, projekt na Chwarznieńską - do kosza. Stać nas! (1)

    • 53 4

    • Nie ich, to wydają

      Cudze wydaje się najlepiej.

      • 5 3

  • "CO (1)

    nie spodobało się kierowcom."

    • 9 19

    • WIncyj samochdów, wincyj pasów.

      • 5 1

  • (2)

    Projekt. To tylko projekt a nie rozbudowa. Przypominam, żeby nikt się nie pomylił i nie łyknął, że budowa ruszy :)))

    • 55 10

    • Chyba, że jest rok wyborczy, to co innego: (1)

      "- Wiemy, że mieszkańcy czekają na rozpoczęcie prac i ta inwestycja traktowana jest jako priorytet w działaniach inwestycyjnych miasta Gdyni - mówi Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju." 22 listopada 2018
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Dwie-oferty-na-przebudowe-Chwarznienskiej-w-Gdyni-n129516.html
      I tak co 4 lata...

      • 10 1

      • skoro Gdynianom to pasuje....
        show must go on!

        • 7 1

  • To jakiś żart? Koniecznie buspas musi byc! (2)

    • 38 17

    • Sens budowania busspasa jest wtedy kiedy są korki. Czyli zakłada się że nowa inwestycja z góry jest skazana na niepowodzenie ?/

      • 9 1

    • po co buspas w dobie koronawirusa - nikt nie będzie jeździł autobusami.

      • 6 3

  • Ale ta Gdynia jest śmieszna... (3)

    Raz przez Witomino, potem lasem, coś tam gryzmolą, planują, kasę wydają i tak w kółko.

    • 78 8

    • Najlepszą kasę robi się na drogich, słomianych projektach!

      • 20 3

    • W sumie to nie Gdynia a władze Gdyni (1)

      No ale z drugiej strony to gdynianki i gdynianie (tak się mówi w Gdańsku) w wolnych i demokratycznych wyborach wybrali

      • 12 1

      • Wybor jak zwykle byl pomiedzy HIV i WZW typu C. PiS tu nigdy nie wygra bo ludzie w trojmiescie nie sa d**ilami co to sie za 500+ pojda ku*wic i nie wybrali analfabety co to nie umie policzyc VATu od faktury, a zostal przewodniczacym komisji ds. VAT.

        • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.