- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (113 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (206 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (628 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 5 35 mln na remont gmachu Straży Granicznej (46 opinii)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (524 opinie)
Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku
Na początku 2021 roku powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na witomińskim odcinku. Gdynia za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski nad inwestycją zapłaci 1,2 mln zł.
Koncepcja zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, co nie spodobało się kierowcom. Władze miasta ogłosiły, że wracają do pomysłu budowy obwodnicy Witomina, a ul. Chwarznieńska zostanie rozbudowana według nowej koncepcji.
Ul. Chwarznieńska: nowe wytyczne
W ostatnich dniach Gdynia podpisała umowę wartą 1,2 mln zł z firmą Transprojekt Gdański na przygotowanie koncepcji projektowo-kosztorysowej, prac geodezyjnych i nadzoru autorskiego rozbudowy ul. Chwarznieńskiej według nowych wytycznych.
Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:
- budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
- przebudowa ul. Sosnowej,
- budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
- budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
- budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
- budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
- budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
- budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
- nasadzenie zieleni.
Władze Gdyni: odciążenie newralgicznej arterii drogowej
Przedstawiciele magistratu informują, że będzie to droga jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Na tym newralgicznym odcinku drogi pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna. Wzdłuż jezdni wykonane zostaną także chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa będzie poza pasem jezdni.
- Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej ma za zadanie odciążyć newralgiczną arterię drogową biegnącą przez centrum dzielnicy Witomino - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej: co z buspasem?
Wraz z podpisaniem umowy na projekt wróciły kontrowersje związane z kwestią umiejscowienia buspasa na witomińskim odcinku, który był w dokumentacji będącej bazą pierwotnej wersji inwestycji.
Społecznicy z Miasta Wspólnego wskazują, że w dokumentacji przetargowej, na bazie której wyłoniono projektanta nowej wersji, są wytyczne, by stworzyć drogę rowerową, zatoki postojowe i chodniki w miejscu "uprzednio zaprojektowanego buspasa w projekcie BBPK".
Władze miasta odpowiadają, że to czy buspas powstanie, okaże się dopiero po zakończeniu tworzenia dokumentacji projektowej.
- W ramach postępowania wykonawca projektu ma wskazania, jednak ostateczne rozwiązanie organizacji ruchu w ramach rozbudowanej infrastruktury będzie znane w momencie odbioru końcowej dokumentacji projektowej. Obecnie nie można przesądzać o rozwiązaniach szczegółowych - zaznacza Marek Łucyk.
Miejsca
Opinie (113) 9 zablokowanych
-
2020-05-11 14:46
Opinia wyróżniona
(1)
Obwodnica Witomina jednocześnie Chwarzenska z buspasami i uspokojonym ruchem, wilk syty i owca cała
- 64 11
-
2020-05-13 10:57
A północna Gdynia zapomniana.
Brak tunelu, estakada pęka w szwach, a Kwiatkowskiego jak po wojnie. Szczurek musi mieć ekstra dojazd do centrum :)
- 2 1
-
2020-05-11 15:02
Opinia wyróżniona
Do wszystkich nienawidzących samochodów (6)
Czy wy kiedyś zrozumiecie, że zrównoważony transport ma sens wtedy i tylko wtedy kiedy zachowana jest ciągłość dróg, ścieżek rowerowych i buspasów oraz wysoki stopień zintegrowania różnych środków lokomocji? Budowanie 100 metrów buspasa, dwujezdniowej dwupasmowej drogi na odcinku 500m czy ścieżki rowerowej znikąd do nikąd przez 60 metrów nie
Czy wy kiedyś zrozumiecie, że zrównoważony transport ma sens wtedy i tylko wtedy kiedy zachowana jest ciągłość dróg, ścieżek rowerowych i buspasów oraz wysoki stopień zintegrowania różnych środków lokomocji? Budowanie 100 metrów buspasa, dwujezdniowej dwupasmowej drogi na odcinku 500m czy ścieżki rowerowej znikąd do nikąd przez 60 metrów nie rozwiąże żadnych problemów a tylko zwiększy ilość tzw. wąskich gardeł które szkodą wszystkim. Popatrzecie na miasta holenderskie lub niemieckie, jest skąd brać przykłady. Nawet w Polsce jest dobry przykład, tak wyśmiewana i wyszydzana stolica Podlasia - Białystok
- 74 11
-
2020-05-12 10:38
faktycznie niepoprawny, przypuszczalnie dysponujący ograniczoną wyobraźnią
Większość rowerzystów miejskich ma prawo jazdy i samochód w swoim gospodarstwie domowym. Nie sądzę, by nienawidzili samochody - jeśli by faktycznie mieli takie emocje, to by dawno pozbyli się samochodów. Przypuszczalnie sam masz problem: nie zauważasz, że na jezdni ulicy uspokojonego ruchu zarówno rowerzyści jak i kierowcy mogą się czuć bezpiecznie
Większość rowerzystów miejskich ma prawo jazdy i samochód w swoim gospodarstwie domowym. Nie sądzę, by nienawidzili samochody - jeśli by faktycznie mieli takie emocje, to by dawno pozbyli się samochodów. Przypuszczalnie sam masz problem: nie zauważasz, że na jezdni ulicy uspokojonego ruchu zarówno rowerzyści jak i kierowcy mogą się czuć bezpiecznie i współpracować ze sobą w zachowywaniu odstępów. Nie trzeba jeździć do miast holenderskich lub niemieckich, wystarczy wybrać się do Tczewa lub Gdańska by zauważyć wiele elementów sensownie rozplanowanej infrastruktury dla pieszych, rowerzystów i korzystających z samochodów w rozsądny sposób. Warto byś poznał pewną zasadę: miasto przyjazne dla rowerów to takie, w którym znaczna część centrum jest objęta strefą wolną od jeżdżących i parkujących samochodów, a wzdłuż dróg prowadzących do centrum prowadzone są wygodne, dwukierunkowe drogi dla rowerów tworzone kosztem niekiedy chodnika, niekiedy kosztem szerokości jezdni, na których skutecznie uspokojono ruch i wyeliminowano przejazdy o charakterze tranzytowym, pozostawiając umiarkowany ruch lokalny.
- 3 0
-
2020-05-11 15:17
Meduzo ,zacznijmy ze przypisujesz uczucia swoje prymitywne innym.I chcesz kogos pouczać ? (4)
Możesz się zapisac na głupotologie stosowaną co najwyżej.I jeszcze chwalisz się skrajną głupotą. Niema czegoś takiego jak zrównoważony transport !! Jest nowoczesna komunikacja miejska oparta na transporcie zbiorowym i na rowerach oraz ewentualnie innych pojazdach elektrycznych jak hulajnogi deskorolki itp. ,inne wynalazki. I Jeszcze jedno małolacie
Możesz się zapisac na głupotologie stosowaną co najwyżej.I jeszcze chwalisz się skrajną głupotą. Niema czegoś takiego jak zrównoważony transport !! Jest nowoczesna komunikacja miejska oparta na transporcie zbiorowym i na rowerach oraz ewentualnie innych pojazdach elektrycznych jak hulajnogi deskorolki itp. ,inne wynalazki. I Jeszcze jedno małolacie nie podawaj przykładów z krajów zachodnich bo co najwyzej je widziałeś na obrazku może coc przeczytałeś w necie i właśnie potwierdziłeś ze nic z tego nie zrozumiałeś ,ale zato jesteś wazeliniarzem urzędasów . Ja tam mieszkałem ,w Polsce i trójmieście każdy metr bus pasa czy drogi rowerowej jest potrzeby przybliża nas do standardów zachodni europejskich.
- 5 17
-
2020-05-19 08:34
ped**arze to jednak specyficzny gatunek...
- 2 0
-
2020-05-12 08:41
(1)
Dlaczego tylko na rowerach a nie skuterach i motorach? Też zajmują mało miejsca i tak jak rower są pojazdami jednośladowymi
- 3 1
-
2020-05-12 10:31
tak, ale hałasują niemiłosiernie i są wybierane przez znikomo małą grupę mieszkańców
do ich prowadzenia potrzeba pewnych specjalnie nabywanych umiejętności, nie każda kobieta potrafiąca swobodnie jeździć rowerem potrafi opanować motocykl dużej mocy. Dla motocyklistów już jest ciągła infrastruktura drogowa, dla rowerów i pieszych ciągle jest nieciągła. Mam nadzieję, że to potrafisz ogarnąć: nie jestem autorem ostrych tekstów napisanych wyżej przez internautę skupiającego uwagę wyłącznie na infrastrukturze, chociaż momentami nieźle prawi. ;-)
- 3 1
-
2020-05-11 16:28
o matko znowu jakiś zakompleksiony się odezwał
- 6 1
-
2020-05-11 16:59
Opinia wyróżniona
Proponuje zrobić ulice jedno kierunkowe (1)
Chwarznienska przez Witomino w strone Chwarzna jeden kierunek , Hodowlana jednokierunkowa na dół . Jeżeli noe mozna poszerzyć Chwarznienskiej od lasu do połączenia z Hodowlaną to na połączeniu zbudować duże rondo.
- 48 13
-
2022-03-14 10:22
A na rondzie duzeee lotnisko
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2022-08-01 15:56
Ale ta Gdynia jest śmieszna...
Raz przez to Witomino, a potem lasem, coś tam gryzmolą planują kasę wydają i tak w kółko Macieju
- 0 0
-
2020-05-11 16:59
Opinia wyróżniona
Proponuje zrobić ulice jedno kierunkowe (1)
Chwarznienska przez Witomino w strone Chwarzna jeden kierunek , Hodowlana jednokierunkowa na dół . Jeżeli noe mozna poszerzyć Chwarznienskiej od lasu do połączenia z Hodowlaną to na połączeniu zbudować duże rondo.
- 48 13
-
2022-03-14 10:22
A na rondzie duzeee lotnisko
- 1 0
-
2021-09-04 11:41
To chyba jakiś żart? Koniecznie musi być buspas
- 5 1
-
2020-12-03 22:57
Ale ta Chwarznieńska ma stać się drogą osiedlową nie interesują mnie jakieś wieski z Wiczlino to niech jeżdżą do roboty na
- 13 1
-
2020-12-03 22:51
50- letnie płyty
Słoneczna, to jedyny objazd dla tej Chwarznienskiej. A tymczasowe płyty betonowe leżą już ponad z 50 lat!!!!!!!! A do tego dochodzi że ludzie muszą zgłaszać ten remont tej Słonecznej na budżet obywatelsko bo ten Gryzoń tamtędy nie jeździ.
- 14 0
-
2020-10-28 15:51
50- letnie płyty
Ul. Słoneczna, to jedyny objazd dla ul. Chwarznieńskiej. A tymczasowe płyty betonowe leżą już ponad od 50 lat!!!!!!!!!!!!!!! A do tego dochodzi, że ludzie muszą zgłaszać ten remont Słonecznej na budżet obywatelski, bo ten Szczurek nie jeździ tamtędy.
- 17 0
-
2020-10-23 05:08
50 letnie płyty
Ul. Słoneczna, to jedyny objazd dla ul. Chwarznienskiej. Tymczasowe płyty leżą już od ponad 50 lat!!!!!!!!!!!
- 18 0
-
2020-10-22 20:17
50- letnie płyty
Słoneczna, to jedyny objazd dla ul. Chwarznieńskiej. A tymczasowe płyty betonowe leżą już od ponad 50 lat!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 15 3
-
2020-09-07 09:19
Ale śmieszne to witomino...
- 20 0
-
2020-05-11 16:52
Ten Kucyk to jakiś miejski żart jest? (4)
- 51 9
-
2020-09-07 09:15
Miejski?
To znaczy kiepski...
- 9 0
-
2020-05-26 18:33
Miejski?
Znaczy kiepski...
- 24 0
-
2020-05-11 21:35
Miejski?
Raczej kiepski ten żart...
- 11 1
-
2020-05-11 18:51
miejski?
Czyli kiepski...
- 23 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.