- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (206 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (756 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (70 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (155 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (106 opinii)
Galeria, osiedla, ale TLK na stacji nie staje
Mieszkańcy Orłowa próbują przekonać władze spółki PKP Intercity do tego, by na stacji zatrzymywały się pociągi TLK. - Zyskaliby turyści, mieszkańcy oraz cała dzielnica - argumentują. Dodają, że wyremontowana kilka lat temu stacja nie jest odpowiednio wykorzystana.
- Kiedyś nie zatrzymywały się nawet pociągi regionalne
- Kto zyskałby na postoju pociągów dalekobieżnych w Orłowie?
- Przedstawiciele PKP Intercity od początku sceptyczni
Zastosowano białą kolorystykę, z czasem pojawiły się nowe wyświetlacze. Wielu liczyło, że tak jak przed laty, będą tu zatrzymywać się pociągi ekspresowe.
Obecnie stacja w Orłowie to bowiem jedyne miejsce z peronem dla pociągów dalekobieżnych między Gdańskiem Głównym i Gdynią Główną, gdzie "ekspresy" nie zatrzymują się.
Kiedyś nie zatrzymywały się nawet pociągi regionalne
Co więcej, do niedawna przez Orłowo jedynie przejeżdżały pociągi na linii PKM, kursujące z Kościerzyny do Gdyni Głównej i w drugą stronę. Szynobusy jadące od Wrzeszcza stawały w Sopocie i później na dworcu w Gdyni Głównej.
Zmieniło się to wraz z wprowadzeniem w grudniu nowego rozkładu jazdy na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i przejęciem obsługi wszystkich połączeń przez Polregio. Decyzję podjęto w Urzędzie Marszałkowskim, po uwagach pasażerów.
Orłowo doczekało się przystanku na linii PKM
Podobne uwagi trafią niebawem do PKP Intercity w formie petycji. Jej autor Michał Sakaluk ze stowarzyszenia Nasze Orłowo wymienia trzy powody, dla których pociągi powinny zatrzymywać się w Orłowie.
Kto zyskałby na postoju pociągów dalekobieżnych w Orłowie?
Po pierwsze zyskają turyści.
- Zlokalizowanych jest tutaj wiele punktów noclegowych. Pod tym względem naszą dzielnicę można porównać do wielu miejscowości turystycznych nad morzem i w górach, w których pociągi TLK się zatrzymują - argumentują członkowie stowarzyszenia.
Po drugie to zysk dla mieszkańców jeżdżących pociągami regionalnymi, którzy już teraz wybierają stację jako punkt przesiadkowy do południowych dzielnic Gdyni. Wśród argumentów pojawia się też bliskość dużego parkingu przy CH Klif.
Zyskać na znaczeniu mogłaby też sama dzielnica.
- Pociągi TLK zatrzymują się często na wielu mniej znaczących przystankach, niemających tak dużego znaczenia turystycznego, jak chociażby Bydgoszcz Leśna, Zagórz czy Smętowo - wskazują.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Oni sprzedają zwierzaki
Przedstawiciele PKP Intercity od początku sceptyczni
O sprawie pisaliśmy w 2018 roku. Zadaliśmy wtedy pytania przewoźnikowi dotyczące Orłowa.
- Nie ma takiego popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych. Przewoźnik nie przewiduje w najbliższym czasie zatrzymywania się pociągów na stacji - komentowała w 2018 roku Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Dlaczego pociągi Intercity nie stają w Orłowie?
Po 5 latach na nasze pytania odpowiada jeszcze bardziej stanowczo.
- W zapisach planu transportowego nie jest przewidziane wprowadzenie postoju pociągów dalekobieżnych na stacji Gdynia Orłowo - ucina Agnieszka Serbeńska.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-30 08:09
OLIWA to jest zagadką ? (16)
Po co się tam zatrzymuje. Orłowo jak najbardziej a końcowy/początkowy w Gdyni powinien być w Chyloni. Po to chyba powstał tam duży parking podziemny.
- 42 164
-
2023-06-30 12:28
spieszę z odpowiedzią
Oliwa -> Spacerowa, Wrzeszcz -> Słowackiego, Gdańsk -> Kartuska i ArmiKrajowej, Sopot -> Sopocka.
To sa ulice wylotowe z centrum, dlatego własnie tam zatrzymują sie wszystkie pociągi- 2 4
-
2023-06-30 09:48
będzie zmiana na planowany do rozbudowy węzeł PKP Przymorze (2)
w Oliwie zostanie tylko SKM. Na Przymorze trafią Intercity i Regio.
- 1 14
-
2023-06-30 12:59
Zobacz te plany uważnie
Stacja dalekobieżna nowa ma sie pojawić pomiędzy Oliwą i Przymorzem dokładnie, jakoś na wysokości OBC, z dojściem od obu
- 3 2
-
2023-06-30 11:10
Może za 100 lat ciekawe gdzie wybudują dworzec w powietrzu zapewne
- 11 1
-
2023-06-30 09:13
Gdańsk Oliwa ma 16. miejsce w Polsce (5)
pod względem wymiany pasażerów. Głównie za sprawą Przymorza i Żabianki
- 61 2
-
2023-06-30 12:58
I Osowej, o wiele wygodniej osowiakom podejść z pętli niż tłuc się do Wrzeszcza
- 7 0
-
2023-06-30 09:49
i dlatego będzie w następnych latach zmiana na Przymorze (1)
- 2 15
-
2023-06-30 12:59
Taka koncepcja się pojawiła, ale zmiana jak już to będzie na stację pomiędzy Przymorzem i Oliwą, taka Oliwa Centralna ;)
- 1 2
-
2023-06-30 09:18
(1)
Przecież koleś trolluje sobie. Każdy kto był na oliwskim peronie wie jakie tłumy potrafią się tam przewalać zwłaszcza w okresie letnim.
- 48 3
-
2023-06-30 11:09
Oo i nie tylko w lecie masa studentów jeździ chociażby do Tczewa i dalej kiedy kończą się zajęcia wracają do domu kilkaset km od Gdańska
- 9 1
-
2023-06-30 08:56
(1)
Podejdź sobie na dworzec w Oliwie jak podjeżdża pociąg i dowiesz się dlaczego on tam się zatrzymuje. Ludzi wchodz/wychodzi nieco mniej niż we Wrzeszczu, ale i tak jest ich mnóstwo.
- 70 5
-
2023-06-30 09:48
no nie
dlatego planowana jest zmiana
- 1 13
-
2023-06-30 08:55
Po prostu o pewne rzeczy się nie pyta bo sa oczywiste (3)
Na Oliwie się zatrzymuje, na Orłowie nie. Bo tak. Czego nie rozumiesz. Kolejarze mają gdzieś czy ktoś wsiada, czy nie, czy chciałby czy nie, tak im pasuje i tyle.
- 10 47
-
2023-06-30 09:17
(2)
Na Oliwie, na Orłowie...
Skąd przybyłeś?- 57 3
-
2023-06-30 18:10
W Grabówku, w Chyloni.
- 1 5
-
2023-06-30 09:39
Mysle, ze w tym przypadku to skrot od "na stacji Oliwa", ale moge sie mylic.
- 5 17
-
2023-06-30 07:10
Dalekobieżny (15)
powinien stawać tylko Gdynia Główna i Gdansk Główny. Na innych stacjach zatrzymuje się SKM.
- 214 117
-
2023-07-01 09:07
Bez sensu. Idąc takim tokiem myślenia to pociąg nie powinien się nigdzie zatrzymywać i przewozić powietrze, bo tak będzie najszybciej ;)
- 1 1
-
2023-07-01 08:24
No i sopot
- 1 1
-
2023-06-30 11:27
A potem jedzie 12h
Dalekobiezny jest dalekobiezny. A potem zdziwienie, ze pociagi jezdza 50km/h. Bo zatrzymuja sie co 5 min, zamiast na stacjach dalekobieznych co 30min.
- 7 2
-
2023-06-30 09:49
a w Warszawie tylko Centralny ;)
- 8 1
-
2023-06-30 07:48
Wrzeszcz (5)
jest stacją węzłową od jakiegoś czasu.
- 43 1
-
2023-06-30 07:56
W sumie fakt, z Wrzeszcza mozna sie dostac do Chojnic, Koscierzyny i Kartuz (4)
Nawet jak sie jezdzi z Gdyni do Chojnic, to pociag jedzie do Wrzeszcza, a pozniej jedzie w druga strone. To stacja wezlowa od jakiegos czasu
- 23 0
-
2023-06-30 08:50
I na lotnisko
z obserwacji sporo podróżnych wsiada/wysiada na lotnisku
- 5 0
-
2023-06-30 08:04
z Gdyni do Chojnic (2)
pociąg jedzie przez Gdańsk Główny 16:43, Tczew. W wakacje nie zatrzymuje się w Orłowie
- 1 0
-
2023-06-30 08:18
(1)
Ale do Chojnic można jechać przez Kościerzynę z przesiadka tam i następnie przez Lipusz i Brusy do Chojnic .Trasa jest o wiele bardziej malownicza. Niedawno też wyremontowali tory Kościerzyna Chojnice. Poza tym pociąg nie musi zmieniać kierunku ruchu jak w Tczewie. We Wrezsczu nie ma oblatywania składu, bo trasę obsługuja spalinowe jednostki trakycjne. Tylko obsług amusi przejśc do drugiej kabiny co zajmuje najwyżej 5 min.
- 7 1
-
2023-06-30 10:56
no chciałeś zabłysnąć a słabo wyszło
jaką zaletą jest zmiana czoła dwa razy we Wrzeszczu i Kościerzynie zamiast raz w Tczewie? pewnie nawet nie wiesz że pomijając wjazd na samą stację Tczew można do Chojnic dojechać bez żadnej zmiany czoła, albo że trasa malownicza? a przez Tczew to niby z okna nic nie widać? zaleta jazdy przez Tczew jest taka ze trasa bardzo prosta, nie buja na zakrętach, dwa tory na prawie całej trasie obniżają ryzyko opóźnień wtórnych przez mijanki
- 4 4
-
2023-06-30 07:19
+ (4)
Sopot Główny
- 43 12
-
2023-06-30 10:22
A Sopot Poboczny
to nie łaska?
- 4 0
-
2023-06-30 08:54
nie ma czegoś takiego jak Sopot Główny - jest Sopot
- 8 2
-
2023-06-30 08:43
Sopot od 1 maja do 1 października
OK?
- 9 3
-
2023-06-30 08:00
Sopot to dziura
Nic tu nie ma, oprócz masy pijaków i narkomanów w sezonie
- 42 24
-
2023-06-30 08:15
(7)
kolejarze sa dosyć konserwatywni, a pewne rozwiązania rozkładowe pochodza jeszcze sprzed II wojny swiatowej. W Orłowie pociągi dalekobieżne nie zatrzymywały się nigdy od coi najmniej 70 lat. Tak samo jak pociągi do Kościerzyny jeździły z Gdyni do Osowej. Dopiero po budowie PKM jeżdża z Gdyni do Wrzeszcza, a następnie przez Brętowo i Port Lotniczy do Kościerzyny.
- 17 53
-
2023-06-30 15:32
i dlatego mieszkańcy Osowy muszą się przesiadać by dostać się do Kartuz albo Kościerzyny bo pociągi muszą jeździć naokoło.
- 2 0
-
2023-06-30 11:27
Bredzisz kolego
- 5 1
-
2023-06-30 09:00
Nieprawda (3)
Przez długie lata, po wyjeździe z Gdyni Głównej, pociągi dalekobieżne zatrzymywały się w Orłowie, potem w Sopocie, Oliwie i Wrzeszczu zanim dojechały do Gdańska Gł.
- 23 3
-
2023-06-30 15:34
a w jakich latach? Bo z tego co pamiętam zatrzymywały się tylko osobowe.
- 3 0
-
2023-06-30 11:07
(1)
Za dużo stacji w ramach praktycznie jednego miasta
- 6 6
-
2023-07-01 06:44
2 stacje w Krakowie
Kraków dwa lub trzy razy większy od Gdańska a zatrzymują się pociągi tylko na dwóch stacjach Kraków Płaszów i Kraków Główny. Resztę przystanków kolejowych w jego obrębie obejmuje szybka kolej aglomeracyjna.
- 3 1
-
2023-06-30 08:22
Nie jest to prawdą.
W latach 90tych jeszcze stawały chociażby.
- 31 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.