- 1 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (30 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (269 opinii)
- 3 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (11 opinii)
- 4 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (55 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (266 opinii)
- 6 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (887 opinii)
Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.
- Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
- Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?
- Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie
- Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca
Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.
- Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
- Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.
Droga Czerwona: więcej informacji
Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?
To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wizualizacja Portu Zewnętrznego.
Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.
Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.
Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji
Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie
Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.
Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.
Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca
- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.
Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:
- wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
- wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
- uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-23 20:48
Niezrozumiałe (5)
Nie potrafię zrozumieć tego, że ta droga jeszcze nie powstała. Porty przynoszę zyski, miejsca pracy, więc tego typu inwestycje jak Droga Czerwona powinny być realizowane.
- 96 1
-
2024-01-26 10:47
To proste
Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego tak długo i z opóźnieniami budowano autostradę A1 i modernizowano S3. trasy korytarza transportowego północ-południe. Odpowiedz sobie na pytanie czy korzystały na tym porty w Stralsundzie, Rostocku? Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego obecnie w krajowych mediach pojawiają się wypowiedzi "ekspertów" że, budowa
Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego tak długo i z opóźnieniami budowano autostradę A1 i modernizowano S3. trasy korytarza transportowego północ-południe. Odpowiedz sobie na pytanie czy korzystały na tym porty w Stralsundzie, Rostocku? Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego obecnie w krajowych mediach pojawiają się wypowiedzi "ekspertów" że, budowa terminala w Świnoujściu nie ma sensu. Czasem warto przeczytać co pisze małymi literami pod tekstem, bo ci "fachowcy" okazują się być doradcami, albo pracownikami zarządu portu w Hamburgu. To są tak wielkie interesy, i tak wielkie pieniądze, że oczywiste jest że, pewne rzeczy są hamowane i opóźniane przez lobbies biorące za to konkretne pieniądze.
- 1 0
-
2024-01-25 13:18
Dlatego że Gdynią rządzi wróg Polski, który nienawidzi Polaków i służy interesom państwa niemieckiego!
- 0 0
-
2024-01-25 08:25
Polska
Bo to kolejna marchewka wyborcza
- 1 0
-
2024-01-24 16:00
Zbliżają się wybory, studium projektów i makiet czas zacząć!
- 3 0
-
2024-01-23 21:06
portu w Gdyni mialo nie byc
Dewele usilowali przejac tereny po Naucie a na zabudowe "miedzytorza" miedzy Polska i Jana z Kolna byla zawiazana spolka celowa PKP z jedna z gdynskich firm. Rok 2015 pokrzyzowal szyki, ale swoi wrocili.
- 11 8
-
2024-01-23 20:19
Jestem sceptyczny (7)
Patrząc na ostatnie 30 lat inwestycji w Gdyni, to jestem sceptyczny. Wiele rzeczy miało być a jak jest każdy widzi.
- 170 16
-
2024-01-25 13:20
takiej kanalii jak szczurek nie ma chyba w żadnym mieście w Polsce, może poza Warszawą
- 0 0
-
2024-01-23 23:54
Ja tam widzę 8 lat PiSlamu dało w kość Gdyni (1)
Gdynia to małe miasto a dzieje się w nim więcej niż w większych miastach
- 1 15
-
2024-01-25 13:22
a teraz nie ma "pislamu", tylko niemiecka k...wa z pod latarni i rudy zdrajca
super, cnie?
- 1 0
-
2024-01-23 20:27
Gdynia (3)
Na szczęście za tą inwestycję nie odpowiada Urząd Miasta i Prezydent Szczurek, więc może się uda.
- 31 6
-
2024-01-24 06:54
Gdyby UM nie byłby odpowiedzialny, to takie informacje jak ten artykuł nie pojawiałyby się akurat przypadkiem w kilka miesięcy przed wyborami.
- 2 2
-
2024-01-23 20:40
(1)
Mylisz się! Na pewno "głównych" dwóch będzie odpowiedzialnych "prezydent"? miasta i jego zastępca! Najważniejszy łącznik między "prezydentem" a wykonawcami. Szczególnie zastępca. Przypomnijcie sobie "skarbnika" miasta!
- 11 9
-
2024-01-24 10:36
" Na pewno "głównych" dwóch będzie odpowiedzialnych"
Przy przecinaniu wstęgi...
Ale patrząc na szopki z odsłanianymi pomnikami, chyba jednak nie...- 0 0
-
2024-01-24 09:29
Inwestycja (2)
Minimum dwa lata opóźnienia będzie na bank jak nie więcej.
Została wybrana najtańsza firma gdzie po roku będą biegali z aneksem że koszty niestety będą większe i tym sposobem dojdzie do opóźnienia oddania inwestycji.
Wszędzie i zawsze w pl wygląda to podobnie,a po roku i tak będą remonty drogi bo gdzie jak gdzie ale w PL to my dróg robić nie potrafimy- 27 2
-
2024-01-25 13:23
tak to wygląda, kiedy rządzi PO i Szczurek
- 0 0
-
2024-01-24 10:53
główne zadanie, "droga czerwona", ma być projektowana 6 lat
I wcale nie jest powiedziane, że zostanie to zrobione w całości.
Więc mają czas...
Na dodatek, średnio rozgarnięty inżynier po jednym rzucie oka rozpozna brak konsekwencji w planowaniu "czerwonej".
Skutkuje to jej zakończeniem na placu Gombrowicza i pominięciem ostatniego kilometra estakad nad torowiskami w okolicachI wcale nie jest powiedziane, że zostanie to zrobione w całości.
Więc mają czas...
Na dodatek, średnio rozgarnięty inżynier po jednym rzucie oka rozpozna brak konsekwencji w planowaniu "czerwonej".
Skutkuje to jej zakończeniem na placu Gombrowicza i pominięciem ostatniego kilometra estakad nad torowiskami w okolicach Chrzanowskiego. Przestało się też mówić o "nowej Węglowej"...
To pokazuje, jak rzetelnie podchodzi się do tego przedsięwzięcia... :\
Jedyne co się posuwa, to linia zabudowy mieszkaniowej w otoczeniu portu...- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.