- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (260 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (52 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (261 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (855 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (83 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (118 opinii)
Droga Czerwona: wizualizacje trasy. Uwagi do projektu do 10 grudnia
Na trzech spotkaniach mieszkańcy mogli poznać założenia projektu Drogi Czerwonej. Projektanci i przedstawiciele GDDKiA odpowiadali na pytania i wątpliwości. Do 10 grudnia można składać uwagi do inwestycji, której budowa pierwszego etapu ma ruszyć w 2029 r., a skończyć się trzy lata później.
Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Zobacz pokazaną przez projektantów prezentację z Drogi Czerwonej
Materiały udostępnione przez projektantów są na stronie internetowej drogaczerwona.pl w zakładce Galeria.
Droga Czerwona najwcześniej w 2032 r.
Nie jest przesądzone, że będą realizowane wszystkie odcinki.
- Pierwszy odcinek zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na budowę.
- Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem, który nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.
Droga Czerwona: harmonogram 1. odcinka
- Odbiór Koncepcji Programowej dla 1. odcinka - II kwartał 2025 r.
- Złożenie wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - III kwartał 2025 r.
- Uzyskanie decyzji - III kwartał 2026 r.
- Ogłoszenie przetargu w formule Zaprojektuj i wybuduj - I kwartał 2027 r.
- Podpisanie umowy na roboty budowlane - III kwartał 2027 r.
- Opracowanie projektu budowlanego - II kwartał 2028 r.
- Planowany termin złożenia wniosku o decyzję ZRiD - II kwartał 2028 r.
- Uzyskanie ZRiD - I kwartał 2029 r.
- Rozpoczęcie prac budowlanych - I kwartał 2029 r.
- Koniec prac budowlanych - I kwartał 2032 r.
Na spotkaniach zaprezentowano różne brane pod uwagę warianty Drogi Czerwonej dla każdego z odcinków. Wybór konkretnych do realizacji poprzedza analizy związane z kosztami i geologią.
W przypadku pierwszego etapu na końcu, czyli na węźle Kwiatkowskiego, droga ma zostać podłączona do planowanej drogi Via Maris oraz ul. Puckiej.
Informacje na specjalnej stronie, uwagi do 10 grudnia
Kolejne spotkania odbyły się w czwartek i piątek. Po ich zakończeniu projektanci czekają na uwagi od mieszkańców. Dopiero po ich analizie będą wybierane konkretne rozwiązania do dalszej pracy.
Swoje uwagi do 10 grudnia można wysyłać na adres biuro@mostykatowice.pl
Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-11-30 06:29
Po co ta droga? (11)
Zbudowano już dziesiątki torów w Gdyni więc teraz trzeba przerzucić cały transport z portu na tory. Po to chyba były zbudowane bo jeżeli nie to po co zabrano duży teren pod te tory w centrum miasta (pomiędzy Polską a Jana z Kolna. Cały transport z portu na torach a wtedy ulice będą dla mieszkańców.
- 39 45
-
2023-11-30 10:13
Po czy żyjesz
Po co najlepiej nic nie robi
- 2 0
-
2023-11-30 09:17
odc.1154 po co?! (1)
Po co nam port? po co nam droga? po co fabryka?
przecież w hamburgu som ..- 12 6
-
2023-12-02 07:37
Nie marnuj tlenu. My wydamy kasę, a Chińczycy będą na tym zarabiać...
- 0 0
-
2023-11-30 08:13
nie zbudowano a reanimowano... (7)
W ksztalcie sprzed stu lat.
A wszystko wisi na prowizorycznym, jednotorowym i kolizyjnym z Hutnicza polaczeniu w Chyloni.
Fajnie ze to zrobiono, ale jeszcze duzo jest do zrobienia. A w infrastrukturze najwazniejsze jest planowanie i konsekwencja dzialania. W Gdyni konsekwentne byly jedynie zaniechania. A propozycja realizacji etapu pierwszego "czerwonej" w blisko dziesiec lat to wlasnie kunktatorskie zaniechanie.- 13 2
-
2024-01-24 08:08
kolizyjny przejazd na hutniczej
Tam albo powinno się puścić auta dołem pod torami albo góra by odblokować ten przejazd i umożliwić przejezdność drogi. W chwili gdy rogatki się zamykają n tej drodze robi się gigantyczny korek
- 0 0
-
2023-12-02 00:56
Nie tylko tym w Chyloni.
- 0 0
-
2023-12-01 01:18
Jakiej Hutniczej? (3)
Nic nie wisi na żadnej Hutniczej, tor przez Hutniczą jest drugorzędnym połączeniem. Port wisi na wygodnym, bezkolizyjnym wjeździe za Gdynią Główną pod torami SKM. Zresztą już Główną zmodernizowano wcześniej tak, żeby pociągi towarowe nie jeździły przy krawędziach peronowych. A teraz układ torowy w porcie gruntownie zmodernizowano do najwyższych
Nic nie wisi na żadnej Hutniczej, tor przez Hutniczą jest drugorzędnym połączeniem. Port wisi na wygodnym, bezkolizyjnym wjeździe za Gdynią Główną pod torami SKM. Zresztą już Główną zmodernizowano wcześniej tak, żeby pociągi towarowe nie jeździły przy krawędziach peronowych. A teraz układ torowy w porcie gruntownie zmodernizowano do najwyższych standardów z istotną poprawą przepustowości, z nowymi wiaduktami kolejowymi na czele. Dzięki korektom układu torowego zapewniono też rezerwę terenową pod Drogę Czerwoną, np. przy ulicy Polskiej. To, czego ewidentnie teraz będzie brakować, to modernizacja i elektryfikacja węglówki na pomorskim odcinku, odkładana z roku na rok. Na terenie samej Gdyni PLK jak na razie działa z głową. Planowane cztery tory do Wejherowa to też full opcja, na bogato.
- 2 2
-
2023-12-01 08:48
ktore wymaga rozformowywania skladow (2)
I zmiany czola.
Nie jest wiec wygodna.
Dlatego powstala ta prowizorka i jest eksploatowana.
Takie byly uwarunkowania, gdy Gdyna powstawala. Obecnie to calkowity anachronizm i powazne ograniczenie sprawnosci dzialania.
Zwrocili na to uwage Niemcy i majac inne uwarunkowania, zaczeli budowac podejscie odI zmiany czola.
Nie jest wiec wygodna.
Dlatego powstala ta prowizorka i jest eksploatowana.
Takie byly uwarunkowania, gdy Gdyna powstawala. Obecnie to calkowity anachronizm i powazne ograniczenie sprawnosci dzialania.
Zwrocili na to uwage Niemcy i majac inne uwarunkowania, zaczeli budowac podejscie od zachodu. Niewiele jednak udalo zrobic w trakcie wojny a pozniej nikt nie rozumial takiej potrzeby
Dobrze jest, jak jest. Przewrocilo sie? Niech lezy...- 1 2
-
2023-12-01 09:23
Bez przesady (1)
Zmiana czoła to żaden problem i normalka na grupach towarowych i dotyczy tylko pociągów jadących do wschodniej części portu. A do czasu budowy Portu Zewnętrznego można łącznicę przez Hutniczą przebudować. Teraz i tak nie byli skoordynowani z planowanym ruchem osobowym do Kosakowa, itp. Ten temat na spokojnie może poczekać, bo od reszty układu torowego jest właściwie niezależny.
- 0 0
-
2023-12-01 17:51
szklanka zawsze jest w polowie pusta
Lub pelna... ;)
Jest to normalka, gdy sie w tym siedzi i to robi. Staje sie to sensem dzialania. Z boku, gdy liczy sie czas, juz tak normalnie to nie wyglada.
Port powinien miec podejscie od zachodu i wydajna "zawijke" od wschodu. Tym bardziej, ze dziala tam regularne wahadlo produktow naftowych, gdzie deklarowane jestLub pelna... ;)
Jest to normalka, gdy sie w tym siedzi i to robi. Staje sie to sensem dzialania. Z boku, gdy liczy sie czas, juz tak normalnie to nie wyglada.
Port powinien miec podejscie od zachodu i wydajna "zawijke" od wschodu. Tym bardziej, ze dziala tam regularne wahadlo produktow naftowych, gdzie deklarowane jest nawet 6 skladow po 30 wagonow dziennie. Dorzuc plany polaczen pasazerskich (choc lepiej aby zostaly poprowadzone wzdluz Wisniewskiego... Tego tez nie wzieto pod uwage podczas rewitalizacji).
To nie jest na kiedys.- 0 0
-
2023-11-30 09:56
dokładnie. "Nie jest przesądzone, że będą realizowane wszystkie odcinki."
w zasadzie nie jest przesądzone, że cokolwiek będzie realizowane. oni chcą _zacząć_ projektować za cztery i pół roku.- 4 0
-
2023-11-29 14:40
Oby powstała jak najszybciej wraz z OPAT i VIA Maris (10)
Korki na Chyloni, Cisowej i Rumi są ogromne w sezonie a i niemałe poza nim. Tłumy turystów przejeżdżających pod oknami mieszkańców. Poza tym Estakada Kwiatkowskiego też zblokowana nieustającym ruchem tirów....
- 123 10
-
2023-11-30 09:49
bierzcie przykład z Gdańska ! U nas estakada wlotowa od Elbląga (dzięki której jest bardzo duże odciążenie ruchu samoch.) (1)
będzie wyburzona ! Tak to się robi w naszym pięknym mieście.
- 2 0
-
2023-12-01 10:00
A kto to teraz wlatuje tędy od Elbląga?
- 0 1
-
2023-11-30 00:27
Skąd ten pośpiech? Dlaczego nie 2129? Naiwni wyborcy finansują pasywnych biernych samorządowców i gitara.
Ta droga powinna powstać w latach 90, obecnie powinni kończyć tunel pod kanałem portowym na oksywie. Samorząd w przypadku gdyni niszczy powojenny dorobek i zaprzepaszcza dziejową szansę. Za 10 lat dotacje z UE będą szły na ukraine i być może turcję lub maroko. Pomorze stać będzie jedynie na remonty dylatacji w estakadzie.
- 5 0
-
2023-11-29 17:33
Nie słyszałem oprócz opowiadań internautów (3)
aby OPAT miał powstać w najbliższej przyszłości więc to jest raczej wishful thinking.
A i droga czerwona może nie powstać jak Tusk i jego koledzy z orlika zaczną likwidować Polskę. Nie słyszałem aby mieli coś budować ale o likwidowaniu to już tak. I nie obruszajcie się bo to nie moje słowa tylko właśnie Tusk i jego pomagierzy to mówili, trzeba było słuchać.- 7 22
-
2023-11-29 17:59
Ciągle się o tym mówi. Patrz wyżej w tym artykule nawet
- 3 1
-
2023-11-29 17:55
Jak nie słyszałeś? Ciągle o tym trąbią. Nawet w tym art. jest wspomniane
- 2 1
-
2023-11-29 17:45
Przecież pisze w artykule o VIA Maris a jak ma powstać VIA Maris to logiczne że i OPAT bo sam OPAT wisieć nie będzie bez polaczenia
- 8 1
-
2023-11-29 17:07
Żeby tylko Chylonia, Cisowa i Rumia były obsługiwane SKM
żeby tylko...
- 3 2
-
2023-11-29 16:58
Zanim te drogi powstaną to mam wrażenie że świat w którym żyjemy ma poleciał mocno się pozmieniać...
- 6 0
-
2023-11-29 14:51
Dokładnie tak. To ogromna inwestycja, której region bardzo potrzebuje. Droga Czerwona wraz z Opat i Via Maris to wisienka na torcie dla naszego regionu. Szkoda tylko że tak późno...Plany były juz dziesiątki lat temu...
- 31 0
-
2023-11-29 14:33
Budować budować i jeszcze raz budować (4)
Zanim rozsypie się droga miejska nazwana Estakada Kwiatkowskiego.
- 148 6
-
2023-11-29 16:08
Budować i nie zadawać niepotrzebnych i zbędnych pytań
- 9 1
-
2023-11-29 15:26
Nic i nikt nie powstrzyma triumfalnego marszu drogi czerwonej
Pierwszy sekretarz Szczurek zaniesie kaganek smogokracji aż po kraniec kaszub
- 3 7
-
2023-11-29 15:02
Już widzę rząd donka jak inwestuję w polskie miasto Gdynia (1)
- 11 21
-
2023-11-29 16:01
Gdynia i jej aparat urzędniczy nie potrafi się porozumieć z sąsiadami a co dopiero z władzą Centralną
to efekt sukcesu w postaci bezpartyjnego Prezydenta
- 17 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.