• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: wizualizacje trasy. Uwagi do projektu do 10 grudnia

Patryk Szczerba
29 listopada 2023, godz. 14:30 
Opinie (136)
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
  • Odcinek 1 - wariant 1A.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.

Na trzech spotkaniach mieszkańcy mogli poznać założenia projektu Drogi Czerwonej. Projektanci i przedstawiciele GDDKiA odpowiadali na pytania i wątpliwości. Do 10 grudnia można składać uwagi do inwestycji, której budowa pierwszego etapu ma ruszyć w 2029 r., a skończyć się trzy lata później.



Czy projekt Drogi Czerwonej zostanie utrzymany przez przyszły rząd?

Przypomnijmy: tydzień temu projektanci z firm Mosty Katowice przedstawili po raz pierwszy zebranym w Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości mieszkańcom warianty przebiegu osi drogi i omówili uwarunkowania związane z tymi propozycjami.

Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
  1. węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Zobacz pokazaną przez projektantów prezentację z Drogi Czerwonej



Materiały udostępnione przez projektantów są na stronie internetowej drogaczerwona.pl w zakładce Galeria.


Droga Czerwona najwcześniej w 2032 r. Droga Czerwona najwcześniej w 2032 r.

Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że będą realizowane wszystkie odcinki.

  • Pierwszy odcinek zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem, który nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


Droga Czerwona: harmonogram 1. odcinka



  • Odbiór Koncepcji Programowej dla 1. odcinka - II kwartał 2025 r.
  • Złożenie wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - III kwartał 2025 r.
  • Uzyskanie decyzji - III kwartał 2026 r.
  • Ogłoszenie przetargu w formule Zaprojektuj i wybuduj - I kwartał 2027 r.
  • Podpisanie umowy na roboty budowlane - III kwartał 2027 r.
  • Opracowanie projektu budowlanego - II kwartał 2028 r.
  • Planowany termin złożenia wniosku o decyzję ZRiD - II kwartał 2028 r.
  • Uzyskanie ZRiD - I kwartał 2029 r.
  • Rozpoczęcie prac budowlanych - I kwartał 2029 r.
  • Koniec prac budowlanych - I kwartał 2032 r.




Na spotkaniach zaprezentowano różne brane pod uwagę warianty Drogi Czerwonej dla każdego z odcinków. Wybór konkretnych do realizacji poprzedza analizy związane z kosztami i geologią.

W przypadku pierwszego etapu na końcu, czyli na węźle Kwiatkowskiego, droga ma zostać podłączona do planowanej drogi Via Maris oraz ul. Puckiej.

Informacje na specjalnej stronie, uwagi do 10 grudnia



Kolejne spotkania odbyły się w czwartek i piątek. Po ich zakończeniu projektanci czekają na uwagi od mieszkańców. Dopiero po ich analizie będą wybierane konkretne rozwiązania do dalszej pracy.

Swoje uwagi do 10 grudnia można wysyłać na adres biuro@mostykatowice.pl

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Budować budować i jeszcze raz budować (4)

    Zanim rozsypie się droga miejska nazwana Estakada Kwiatkowskiego.

    • 148 6

    • Już widzę rząd donka jak inwestuję w polskie miasto Gdynia (1)

      • 11 21

      • Gdynia i jej aparat urzędniczy nie potrafi się porozumieć z sąsiadami a co dopiero z władzą Centralną

        to efekt sukcesu w postaci bezpartyjnego Prezydenta

        • 17 6

    • Nic i nikt nie powstrzyma triumfalnego marszu drogi czerwonej

      Pierwszy sekretarz Szczurek zaniesie kaganek smogokracji aż po kraniec kaszub

      • 3 7

    • Budować i nie zadawać niepotrzebnych i zbędnych pytań

      • 9 1

  • Połowa z was tego nie dożyje... tak to się szybko buduje (8)

    Połowa z was tego nie dożyje... tak to się szybko buduje-- w dodatku nowy rząd musi zapytać o zgodę Unii czy moga takie coś budować

    • 26 8

    • (7)

      zgoda to formalność, za to jest dofinansowanie, niemałe

      • 4 2

      • No właśnie jest na odwrót. (2)

        Kasy było w ostatnich latach od groma w funduszach na takie inwestycje. Za to brak determinacji ,,góry''.

        • 6 1

        • i możliwości przerobu (1)

          ktoś to musi zrobić...
          I tak "klęska urodzaju" przeradza się w marnotrawstwo.

          • 1 0

          • Święte słowa. Na dokładkę gdyński guru inwestycyjny

            pilnował Baranów za ogromną kasę!

            • 0 0

      • Nie wydaje mnie się żeby nowy Rząd musiał o ten projekt pytać UE. (3)

        Ale nawet gdyby tak było to to i tak zawsze lepiej niż pytać o cokolwiek kulawego :))))))))))))))))))))))))))

        • 4 4

        • wystarczy, że zapyta sam siebie... (2)

          A odpowiedź w Gdyni już poznaliśmy wielokrotnie:

          "2014r tuż przed ewakuacją do Brukseli:
          Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."

          Jak to było... Słodowy? "Zrób to sam"?

          • 1 3

          • Horała wróci to Ci nową piaskownice i hopkę wybuduje (1)

            • 2 0

            • A ma jeszcze te łopaty kupione za dietki?

              • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Oby powstała jak najszybciej wraz z OPAT i VIA Maris (10)

    Korki na Chyloni, Cisowej i Rumi są ogromne w sezonie a i niemałe poza nim. Tłumy turystów przejeżdżających pod oknami mieszkańców. Poza tym Estakada Kwiatkowskiego też zblokowana nieustającym ruchem tirów....

    • 123 10

    • Dokładnie tak. To ogromna inwestycja, której region bardzo potrzebuje. Droga Czerwona wraz z Opat i Via Maris to wisienka na torcie dla naszego regionu. Szkoda tylko że tak późno...Plany były juz dziesiątki lat temu...

      • 31 0

    • Zanim te drogi powstaną to mam wrażenie że świat w którym żyjemy ma poleciał mocno się pozmieniać...

      • 6 0

    • Żeby tylko Chylonia, Cisowa i Rumia były obsługiwane SKM

      żeby tylko...

      • 3 2

    • Nie słyszałem oprócz opowiadań internautów (3)

      aby OPAT miał powstać w najbliższej przyszłości więc to jest raczej wishful thinking.
      A i droga czerwona może nie powstać jak Tusk i jego koledzy z orlika zaczną likwidować Polskę. Nie słyszałem aby mieli coś budować ale o likwidowaniu to już tak. I nie obruszajcie się bo to nie moje słowa tylko właśnie Tusk i jego pomagierzy to mówili, trzeba było słuchać.

      • 7 22

      • Przecież pisze w artykule o VIA Maris a jak ma powstać VIA Maris to logiczne że i OPAT bo sam OPAT wisieć nie będzie bez polaczenia

        • 8 1

      • Jak nie słyszałeś? Ciągle o tym trąbią. Nawet w tym art. jest wspomniane

        • 2 1

      • Ciągle się o tym mówi. Patrz wyżej w tym artykule nawet

        • 3 1

    • Skąd ten pośpiech? Dlaczego nie 2129? Naiwni wyborcy finansują pasywnych biernych samorządowców i gitara.

      Ta droga powinna powstać w latach 90, obecnie powinni kończyć tunel pod kanałem portowym na oksywie. Samorząd w przypadku gdyni niszczy powojenny dorobek i zaprzepaszcza dziejową szansę. Za 10 lat dotacje z UE będą szły na ukraine i być może turcję lub maroko. Pomorze stać będzie jedynie na remonty dylatacji w estakadzie.

      • 5 0

    • bierzcie przykład z Gdańska ! U nas estakada wlotowa od Elbląga (dzięki której jest bardzo duże odciążenie ruchu samoch.) (1)

      będzie wyburzona ! Tak to się robi w naszym pięknym mieście.

      • 2 0

      • A kto to teraz wlatuje tędy od Elbląga?

        • 0 1

  • Bardzo sprytnie na wizualizacji nie pokazano (1)

    ... przebiegu Drogi czerwonej wzdłuż Ulicy Północnej, do której najwięcej uwag na pierwszych konsultacjach.

    • 20 1

    • jak to nie?

      Do Hutniczej w osi Północnej a potem na resztki "Meksyku" i "Abisynii".
      Ciekawym jak miną się z powstającym wiaduktem?
      Bo zdaje się, że to mocno nieskoordynowane działania...
      Na pewno przebudowa okolic tego wiaduktu realizowana obecnie pójdzie pod rozwałkę.

      Ciekawy jest wariant niebieski, ma większe możliwości i przebiega przez mniej ciasne tereny.
      Czerwony ogranicza możliwości rozbudowę jednotorowych obecnie połączeń do portu a to oczywisty kierunek rozbudowy.

      • 4 0

  • piękne plany (3)

    a jak tam obwodnica Witomina? Poślizg już na etapie projektu wynosi chyba z pół roku...

    • 16 7

    • Rząd nie będzie budował obwodnicy dzielnicy miejskiej, nie ten adres

      • 8 1

    • A co ma rząd centralny do obwodnicy Witomina?

      • 1 2

    • A remont Gdyni Podmiejskiej, Leszczynek i Grabówka?

      Wykonawca chyba pojechał szlak ratrakiem ubijać dla 1 Narciarza RzePy.

      • 0 0

  • Przypomnę tylko, że jak poprzednio rządził ten który będzie premierem, to w Gdyni nie było żadnej dużej inwestycji (7)

    Jak prezydent Gdyni pojechał do Warszawy załatwiać drogę czerwoną, to nikt znaczący go nie przyjął.

    • 24 6

    • (4)

      Przypomnę, że było ich znacznie więcej. Za Tuska zbudowano stadion Arki Gdynia!
      Od 8 lat marazm.. przypadek?

      • 4 12

      • na który Gdynia wzięła kredyt. Nawet przedłużenie Kwiatkowskiego do obwodnicy wybudowali za miejskie pieniądze, (2)

        • 11 1

        • bo im się inwestycje z kosztami

          pomyliły...

          • 3 1

        • z ogromnym dofinansowaniem unijnym

          • 1 2

      • To nie jest stadion Arki!!!!

        • 7 0

    • Ten co z serduszkiem w klapie

      życzy śmierci prezydentowi...

      • 3 1

    • Mało wiesz, śledziu namiotowy.

      • 0 0

  • Po co mają budować drogę i niszczyć planetę? (1)

    Przecież wszelkie przeładunki można zrobić w Niemczech. Tam mają infrastrukturę.

    • 24 15

    • I tu masz rację, trzeba oszczędzać swoje a używać służbowe (czyli obce).

      • 0 1

  • Przecież nowy premier nie będzie rozwijał polskich portów. Zapomnijcie o porcie zewnętrznym, drodze czerwonej (7)

    o terminalu kontenerowym w Świnoujściu. Jak rządził to bez mrugnięcia okiem zamknął Stocznię w Gdyni i Szczecinie.

    • 34 16

    • wy ze swoją nienawiścią umrzecie z nadmiaru jadu (4)

      ale jedno masz rację, port zewnętrzny w Gdyni to głupota, lepiej rozbudować port w Gdańsku, tam już jest dobry dojazd drogowy i kolejowy którego w Gdyni nigdy nie będzie nawet po budowie drogi czerwonej

      • 3 10

      • Ty że swoją głupotą zamilknij i (2)

        naucz się czytać, nikt nie napisał, że port w Gdyni to głupota więc nie wiem do czego się odnosisz .

        • 4 0

        • (1)

          umiesz czytac? pisza o porcie zewnętrznym, ma gosc racje ze nie powinno go sie budowac

          • 0 4

          • Kia

            Nie ma gość racji. Port Zewnętrzny jest niezbędny, dobrze przygotowany i przemyślany. A że w Gdańsku się go boją i robią wszystko, żeby projekt uciąć, pokazuje ten wpis. Kłopoty w Baltic Hub pokazują, że niezbędna jest konkurencja. I że jest potencjał na dwa duże porty w Trójmieście. Mówi o tym biznes, który chce w Gdyni inwestować, mówią firmy spedycyjne, armatorzy. Kolejowe inwestycje idą wolno, ale idą i na początek Portu Zewnętrznego dojazd kolejowy będzie lepszy niż w Gdańsku, w którym też robi się wąskie gardło.

            • 2 1

      • aPOlogeta

        aPOlogeta nowej władzy... "brawo" obywatelu- telewizja po ich stronie robi z tobą co chcesz

        • 3 1

    • Twoj premier buduje prom w Szczecinie . Port już ma na mierzeji

      • 2 2

    • Swoich? Ty Chińczykiem jesteś?

      • 0 0

  • Opłacało się zmienić władze centralne! (1)

    od razu pojawiły się konkrety, a nie tylko obietnice horały

    • 8 28

    • te "wizualizacje" są efektem wpisania tego zadania do ustaw portowych, przepchnięte przez tego parlamentarzystę w poprzedniej

      Potem znalazła się inna fucha, a miejscowi jakoś nie mieli ochoty się tym zająć.
      Wolą czekać, aż im samo skapnie...

      GDDKiA (gdańska) z obrzydzeniem ale musiała się tym zająć.
      Co widać po całej dokumentacji i terminach...
      To chyba "zakopianka" szybciej powstanie?
      Ale górale znają swój interes.

      • 6 0

  • Ta inwestycja nie jest zgodna z zasadami europejskiej praworządności. (3)

    Ma dwie podstawowe okoliczności obciążające: służy rozwojowi polskich portów oraz nie została skonsultowana z niemieckimi organizacjami ekologicznymi. Mam więc takie dziwne przeczucie, że przez kilka kolejnych lat jej realizacja nie wyjdzie poza fazę projektową.

    • 35 16

    • Droga ta nie jest potrzebna portowi. (1)

      Tiry z portu wyjadą Kwiatkowskiego w kierunku Łodzi, Warszawy i Słupska. Droga Czewona będzie głównie dla mieszkańców Cisowej, Rumii, Redy i Wejherowa. I tak będziemy stać w korkach.

      • 3 12

      • na estakadzie będzie zakaz ruchu dla ciężarówek

        o ile jeszcze do tego czasu się nie zawali.

        • 10 0

    • troll ocknij sie, przegraliscie wybory!! nie musisz juz realizowac waszego programu ordynarnej propagandy

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane