• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: wizualizacje trasy. Uwagi do projektu do 10 grudnia

Patryk Szczerba
29 listopada 2023, godz. 14:30 
Opinie (136)
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
  • Odcinek 1 - wariant 1A.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.

Na trzech spotkaniach mieszkańcy mogli poznać założenia projektu Drogi Czerwonej. Projektanci i przedstawiciele GDDKiA odpowiadali na pytania i wątpliwości. Do 10 grudnia można składać uwagi do inwestycji, której budowa pierwszego etapu ma ruszyć w 2029 r., a skończyć się trzy lata później.



Czy projekt Drogi Czerwonej zostanie utrzymany przez przyszły rząd?

Przypomnijmy: tydzień temu projektanci z firm Mosty Katowice przedstawili po raz pierwszy zebranym w Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości mieszkańcom warianty przebiegu osi drogi i omówili uwarunkowania związane z tymi propozycjami.

Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
  1. węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Zobacz pokazaną przez projektantów prezentację z Drogi Czerwonej



Materiały udostępnione przez projektantów są na stronie internetowej drogaczerwona.pl w zakładce Galeria.


Droga Czerwona najwcześniej w 2032 r. Droga Czerwona najwcześniej w 2032 r.

Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że będą realizowane wszystkie odcinki.

  • Pierwszy odcinek zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem, który nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


Droga Czerwona: harmonogram 1. odcinka



  • Odbiór Koncepcji Programowej dla 1. odcinka - II kwartał 2025 r.
  • Złożenie wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - III kwartał 2025 r.
  • Uzyskanie decyzji - III kwartał 2026 r.
  • Ogłoszenie przetargu w formule Zaprojektuj i wybuduj - I kwartał 2027 r.
  • Podpisanie umowy na roboty budowlane - III kwartał 2027 r.
  • Opracowanie projektu budowlanego - II kwartał 2028 r.
  • Planowany termin złożenia wniosku o decyzję ZRiD - II kwartał 2028 r.
  • Uzyskanie ZRiD - I kwartał 2029 r.
  • Rozpoczęcie prac budowlanych - I kwartał 2029 r.
  • Koniec prac budowlanych - I kwartał 2032 r.




Na spotkaniach zaprezentowano różne brane pod uwagę warianty Drogi Czerwonej dla każdego z odcinków. Wybór konkretnych do realizacji poprzedza analizy związane z kosztami i geologią.

W przypadku pierwszego etapu na końcu, czyli na węźle Kwiatkowskiego, droga ma zostać podłączona do planowanej drogi Via Maris oraz ul. Puckiej.

Informacje na specjalnej stronie, uwagi do 10 grudnia



Kolejne spotkania odbyły się w czwartek i piątek. Po ich zakończeniu projektanci czekają na uwagi od mieszkańców. Dopiero po ich analizie będą wybierane konkretne rozwiązania do dalszej pracy.

Swoje uwagi do 10 grudnia można wysyłać na adres biuro@mostykatowice.pl

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • W wizualizacjach Gdynia jest mistrzem

    • 8 1

  • No i pięknie poproszę via maris wrysować i wybudować

    Koniecznie jako drogę omijającą nie tylko Rumię, ale też Redę. Via Maris nie rozwala Redy tak jak planowany OPAT. Pozwala też wyprowadzić ruch turystyczny (krótki, bo krótki, ale uciążliwy bardzo).

    • 6 0

  • Wybory idą to i wizualizacje się pojawiają. Aż czekam na odgrzanie kotleta o tunelu pod Sopotem.

    • 9 2

  • Bez sensu trochę ta droga (11)

    Do Słupska S6 i na południe Polski, Trasa Kwiatkowskiego prowadzi z portu, jest to najkrótsza trasa dla Tirów. Droga czewona jest w kierunku Rumii i Wejherowa i będzie głównie wykorzystywana przez osobówki. Jest znane powiedzenie wśród urbanistow: Im wiecej asfaltu tym wieksze korki. Takie planowanie jest wbrew zasadom projektowania miast. Gdynia i sąsiednie gminy powinna inwestować w poprawę komunikacji SKM i autobusowej, itd. aby latwo i szybko dojechać w kierunku Cisowej, Rumii oraz Pogórza,itd. Aby zachęcić mieszkańców do zostawienia auta w garażu. Obecnie jest 600 pojazdów na 1000 mieszkańców, władze powinny dążyć do 300 pojazdów na 1000 mieszkańców. Wtedy korki będą mniejsze. Droga czerwona spowoduje wzrost ruchu samochodowego. Co na to prezydent Gdyni, wiceprezydent i zdiz? Czy w ogóle mają taką świadomość, jakie skutki ma poszerzanie dróg i budowa nowych dwupasmówek?
    Jak już mleko się rozlało, to zrobić w obie strony na calej dlugosci jeden buspas i drugi pas dla pozostałych pojazdów.
    Przy okazji, jeżdżę komunikacją za 250 zł miesięcznie zamiast za 700 zł wlasnym autem. Zajmuje mi to wiecej czasu 2 h 20 minut zamiast 1h 30 minut autem o ile nie ma mega korków, latem turysci i zimą gdy śnieg pada

    • 3 25

    • to nie jest projekt miasta (5)

      to jest projekt portu.

      • 8 1

      • I co z tego? (4)

        Czy tylko portowcy będą nią jeździć? Droga przechodzi przez miasto. Wszystko powinno być skoordynowane. A nie każdy oddzielnie realizuje plany. Chociaż miasto niewiele ma przychodu z portu. Zarzad portu odprowadza zyski do skarbu państwa.

        • 0 10

        • droga nie przechodzi przez miasto (tereny mieszkalne) (3)

          przechodzi przez tereny przemysłowe.
          Wyjątkiem jest Południowa a tam ma być tunel. Co ciekawe, również dotyczy (?) to Kcyńskiej?

          Cytując "męską" wypowiedź gdyńskiego zarządu, droga "czerwona" nie zaspokaja żadnych potrzeb mieszkańców, dlatego miastu jest ona obojętna.

          "A nie każdy oddzielnie realizuje plany"
          W tym to właśnie magistrat się specjalizuje.

          "Chociaż miasto niewiele ma przychodu z portu"
          Miasto mogło być udziałowcem portu ale bardzo nielojalnie tę szansę skonsumowało. Przez co port otarł się o groźbę likwidacji. I wcale nie jest powiedziane, że ta groźba zniknęła.

          • 6 2

          • To jest temat poboczny, lepiej się skupić na tym o czym jest w artykule (2)

            Ale przy okazji: Tereny przemysłowe są miejskie i tyle. Gdyński zarząd widocznie nie zna się i nie wie co mówi. Albo wiedzą doskonale, tylko udają głupka - umywają ręce. Od początku powstania ustawy o portach, tereny portowe są skarbu państwa i są zarządzane przez zarząd portu. Jako stary portowiec, nie kojarzę, aby była rozważana opcja posiadania udziałów przez miasto w porcie. Port nie jest komunalny.
            Nie było groźby likwidacji portu - wyssane z palca nowinki

            • 1 3

            • nie, te tereny akurat maja status "terenow portowych"

              I to jest troche inna para kaloszy. Na tym polegaly matactwa zarzadu miasta. Spojrz sobie na mape wladania miasta Gdyni.
              Polska jest wrecz droga zakladowa, w utrzymaniu portu.

              • 3 1

            • sprawa jest opisana na portalu gospodarkamorska dot pl

              Dotyczyla formalistycznego zabiegu majacego doprowadzic do wiekszej synergii miedzy miastem i portem. Autorem artykulu jest Maciej Borkowski. Tylulu nie podam, bo jest dosc radykalnie sformulowany i spowoduje usuniecie posta.

              Likwidacja, a przynajmniej wykastrowanie portu grozilo w wyniku zamieszania zwiazanego z przenosinami Nauty. Przechwycono wtedy czesc terenow wokol Weglowej i Chrzanowskiego. Gdyby nie reakcja Skarbu Panstwa, poszloby to dalej i zewnetrzna czesc portu zostalaby odcieta od swiata. A tak "tylko" kilka apartamentowcow narzeka na wegiel.

              "miedzytorze" docelowo mialo zajac caly teren miedzy Polska a Jana z Kolna. Przynajmniej w niektorych glowach. Powolano nawet spolke celowa z PKP.

              • 2 0

    • (2)

      600 pojazdów na 1000 mieszkańców to mit, ale widzę następny zamordysta chce mówić ludziom jak mają żyć! I powołuje się przy tym na "znane powiedzenia wśród urbanistów". To ja Ci proponuję znane powiedzenie wśród rabinów: Jeden rabin powie tak, a inny powie nie.
      A jak tak Cię boli, że inni mają samochody, a Ty nie, to przeprowadź się do Korei Północnej - tam odetchniesz!

      • 5 4

      • Dzięki za dobrą radę z przeprowadzką. Ktoś się chyba wkurzył? Czyżby jakiś potencjalny rasista?

        Tylko proszę czytać uważnie, samochód mam i nie jakiegoś rzęcha. Jak na razie centrum Gdyni odpowiada mi.
        Jeździłem autem po Berlinie, gdzie jest połowa samochodów co u nas. I widziałem różnicę.
        Byłem też Manchesterze - to u nas nie ma korków, tam są.
        Pojedź do Madrytu, Helsinek, albo Kopenhagi - zobacz jak tam wygląda komunikacja publiczna, jak wygląda śródmieście bez samochodów, ile samochodów porusza się i jakie korki są. Tam to dopiero są zamordyści wg Twojego pojmowania świata

        • 3 0

      • 600 na 1000 to żaden mit, tylko oficjalne dane

        • 2 3

    • co Wy macie z tą Rumią?! (1)

      Ludzie pisze się " z Rumi", "do Rumi" a nie "Rumii" ! Nawet pisma prawnicze czytałem z takim błędem. Jak piszecie o Gdyni to też przez dwa i ? Z Gdynii ?!

      • 3 1

      • Rumii - ciekawiej wygląda, rzuca się w oczy:)

        • 0 0

  • w tym tempie za 10 lat nie będzie śladu po estakadzie

    Za 10 lat to już Estakady Kwiatkowskiego nie będzie. W tym tempie to my murzynów nie przegonimy

    • 7 1

  • Super plan (1)

    Wynika z tego, że biurokracja zabiera dwa razy więcej czasu niż budowa. Brawo.

    • 9 0

    • 3x

      faktycznie.

      Raczej w planie jest planowe opóźnienie.
      Ogólnie, jedna wielka obstrukcja GDDKiA...

      A "zakopiankę" potulnie ciągną...

      • 1 0

  • Co tak długo?

    Miasto nie jest w stanie wybudować tak ważnej drogi. Państwo będzie sie bawiło
    9 lat, a deweloper wybudował by tą drogę w 9 miesięcy.

    • 5 1

  • jak dokładnie ma iść ta droga,z wizualizacji nic nie wynika (1)

    • 7 0

    • powstala strona drogaczerwona dot pl

      Na niej jest dokumentacja tych pomyslow...

      I tak jak na etap pierwszy spojrznano dosc wnikliwie, to na Wisniewskiego i Polska pomyslu nie ma. Nie ma tez "nowej weglowej" ani wiaduktu w osi Chrzanowskiego. Ogolnie, bez specjalnego pojecia i tworczego szalu. Nie ma tez wzmianki o tunelu pod torami na Hutniczej a tam bedzie sie dzialo...

      • 3 0

  • Która to juz wizualizacja?

    Ale załóżmy, że w ciągu najbliższego ćwierćwiecza roboty w końcu ruszą. W takim przypadku proszę rownolegle przygotować projekt rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta, bo ta nie zniesie rozbudowy portu, z którym trasa czerwona ja połączy

    • 19 0

  • Tak tylko wspomnę.. (1)

    że w normalnym mieście i normalnym państwie ta droga powinna być już w użytku co najmniej od 10 lat a nie być w planach za 10 lat..

    • 9 0

    • Przy normalnych wyborcach

      tak by było ale chcemy igrzysk.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane