• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: wizualizacje trasy. Uwagi do projektu do 10 grudnia

Patryk Szczerba
29 listopada 2023, godz. 14:30 
Opinie (136)
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
  • Odcinek 1 - wariant 1A.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.

Na trzech spotkaniach mieszkańcy mogli poznać założenia projektu Drogi Czerwonej. Projektanci i przedstawiciele GDDKiA odpowiadali na pytania i wątpliwości. Do 10 grudnia można składać uwagi do inwestycji, której budowa pierwszego etapu ma ruszyć w 2029 r., a skończyć się trzy lata później.



Czy projekt Drogi Czerwonej zostanie utrzymany przez przyszły rząd?

Przypomnijmy: tydzień temu projektanci z firm Mosty Katowice przedstawili po raz pierwszy zebranym w Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości mieszkańcom warianty przebiegu osi drogi i omówili uwarunkowania związane z tymi propozycjami.

Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
  1. węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Zobacz pokazaną przez projektantów prezentację z Drogi Czerwonej



Materiały udostępnione przez projektantów są na stronie internetowej drogaczerwona.pl w zakładce Galeria.


Droga Czerwona najwcześniej w 2032 r. Droga Czerwona najwcześniej w 2032 r.

Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że będą realizowane wszystkie odcinki.

  • Pierwszy odcinek zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem, który nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


Droga Czerwona: harmonogram 1. odcinka



  • Odbiór Koncepcji Programowej dla 1. odcinka - II kwartał 2025 r.
  • Złożenie wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - III kwartał 2025 r.
  • Uzyskanie decyzji - III kwartał 2026 r.
  • Ogłoszenie przetargu w formule Zaprojektuj i wybuduj - I kwartał 2027 r.
  • Podpisanie umowy na roboty budowlane - III kwartał 2027 r.
  • Opracowanie projektu budowlanego - II kwartał 2028 r.
  • Planowany termin złożenia wniosku o decyzję ZRiD - II kwartał 2028 r.
  • Uzyskanie ZRiD - I kwartał 2029 r.
  • Rozpoczęcie prac budowlanych - I kwartał 2029 r.
  • Koniec prac budowlanych - I kwartał 2032 r.




Na spotkaniach zaprezentowano różne brane pod uwagę warianty Drogi Czerwonej dla każdego z odcinków. Wybór konkretnych do realizacji poprzedza analizy związane z kosztami i geologią.

W przypadku pierwszego etapu na końcu, czyli na węźle Kwiatkowskiego, droga ma zostać podłączona do planowanej drogi Via Maris oraz ul. Puckiej.

Informacje na specjalnej stronie, uwagi do 10 grudnia



Kolejne spotkania odbyły się w czwartek i piątek. Po ich zakończeniu projektanci czekają na uwagi od mieszkańców. Dopiero po ich analizie będą wybierane konkretne rozwiązania do dalszej pracy.

Swoje uwagi do 10 grudnia można wysyłać na adres biuro@mostykatowice.pl

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • Połączenie z ulica Hutniczną

    Czy przewidywane jest połączenie tej drogi z ulicą Hutniczą ? Myślę że w dużej mierze mogło by to odciążyć ulice morska a w planach tego nie widać.

    • 4 0

  • tunel jeszcze raz tunel

    Początek drogi, węzeł z ul. morską i ul. chylońską oraz przejazd pod torami na ul. północnej powinien być zaprojektowany jako TUNEL ( mieszkają tam ludzie ) .
    W wariantach gdzie ludzie nie mieszkają projektanci zaprojektowali tuneli co nie miara.
    szanujcie ludzi panowie projektanci oni też chcą mieszkać i żyć godnie.
    Mam nadzieję , że uwzględnicie nasze opinie z portalu trójmiasto.

    • 3 0

  • Donald Odnowiciel

    Piniędzy nie ma i nie będzie!!!

    • 3 0

  • Pan Niemiec

    Kochani zapraszam wszystkich chętnych na szparagi do mnie w przyszłym roku

    • 5 0

  • Co na to urzędnicy gdyńscy??

    Jeśli pozwolicie się zająć władzom Gdyni tą drogą to oni wam pokażą jak to robić. Najpierw powstanie koncepcja koncepcji. Będzie to trwało 5 lat. Po ujawnieniu dzielnie przystąpią do realizacji właściwej koncepcji. Zajmie to kolejne 4 lata. Potem po około 6 latach powstanie projekt. Kolejne pozwolenia zajmą około 5 lat. Następnie ogłoszą, że muszą odłożyć pracę o 3 lata. Po tych 3 latach ogłoszą przetarg, który wygra nie kto inny jak najlepszy/terminowy MTM. Po czym okroją koncepcję i namalują białą farbą buspasy i ścieżki na morskiej i poinformują, że Unia i tak zakazała pojazdów spalinowych a kontenery przecież można przeładować w Hamburgu.

    • 1 0

  • im wiecej dróg, tym wiecej samochodów a nie ,że bedzie się lepiej jeździło. Udowodnone w praktyce. (1)

    Nie powinii nic budować tylko stawiać na komunikację miejską ze swoimi pasami. Chesz szybko i bez korków wskakuj do autobusu/tramwaju/trolejbusu. Czyli dokładać pas ale tylko pod buspas ale nie dla elektryków i taksówek (bo tam też wożą w 90% przypadkow 1 osobę, czyli jak osobówka tylk oza kasę). Tam ma być tylko autobus.

    • 0 1

    • nie odzywaj sie, jak starsi rozmawiaja...

      Tu nie chodzi o komunikacje miasta, tylko portu. Miasto ma tylko tyle do rzeczy, ze nalezy uwzglednic jego obecnosc i jego interesy.

      • 0 0

  • Są projekty, wizualizacje

    Miliony zapłacone, drogą i tak nie powstanie. Nigdy. Gdynia to Włocławek północy połączony z Radomiem . Wstyd

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane