• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: wizualizacje trasy. Uwagi do projektu do 10 grudnia

Patryk Szczerba
29 listopada 2023, godz. 14:30 
Opinie (136)
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
  • Odcinek 1 - wariant 1A.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.

Na trzech spotkaniach mieszkańcy mogli poznać założenia projektu Drogi Czerwonej. Projektanci i przedstawiciele GDDKiA odpowiadali na pytania i wątpliwości. Do 10 grudnia można składać uwagi do inwestycji, której budowa pierwszego etapu ma ruszyć w 2029 r., a skończyć się trzy lata później.



Czy projekt Drogi Czerwonej zostanie utrzymany przez przyszły rząd?

Przypomnijmy: tydzień temu projektanci z firm Mosty Katowice przedstawili po raz pierwszy zebranym w Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości mieszkańcom warianty przebiegu osi drogi i omówili uwarunkowania związane z tymi propozycjami.

Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
  1. węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Zobacz pokazaną przez projektantów prezentację z Drogi Czerwonej



Materiały udostępnione przez projektantów są na stronie internetowej drogaczerwona.pl w zakładce Galeria.


Droga Czerwona najwcześniej w 2032 r. Droga Czerwona najwcześniej w 2032 r.

Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że będą realizowane wszystkie odcinki.

  • Pierwszy odcinek zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem, który nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


Droga Czerwona: harmonogram 1. odcinka



  • Odbiór Koncepcji Programowej dla 1. odcinka - II kwartał 2025 r.
  • Złożenie wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - III kwartał 2025 r.
  • Uzyskanie decyzji - III kwartał 2026 r.
  • Ogłoszenie przetargu w formule Zaprojektuj i wybuduj - I kwartał 2027 r.
  • Podpisanie umowy na roboty budowlane - III kwartał 2027 r.
  • Opracowanie projektu budowlanego - II kwartał 2028 r.
  • Planowany termin złożenia wniosku o decyzję ZRiD - II kwartał 2028 r.
  • Uzyskanie ZRiD - I kwartał 2029 r.
  • Rozpoczęcie prac budowlanych - I kwartał 2029 r.
  • Koniec prac budowlanych - I kwartał 2032 r.




Na spotkaniach zaprezentowano różne brane pod uwagę warianty Drogi Czerwonej dla każdego z odcinków. Wybór konkretnych do realizacji poprzedza analizy związane z kosztami i geologią.

W przypadku pierwszego etapu na końcu, czyli na węźle Kwiatkowskiego, droga ma zostać podłączona do planowanej drogi Via Maris oraz ul. Puckiej.

Informacje na specjalnej stronie, uwagi do 10 grudnia



Kolejne spotkania odbyły się w czwartek i piątek. Po ich zakończeniu projektanci czekają na uwagi od mieszkańców. Dopiero po ich analizie będą wybierane konkretne rozwiązania do dalszej pracy.

Swoje uwagi do 10 grudnia można wysyłać na adres biuro@mostykatowice.pl

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Po co ta droga? (11)

    Zbudowano już dziesiątki torów w Gdyni więc teraz trzeba przerzucić cały transport z portu na tory. Po to chyba były zbudowane bo jeżeli nie to po co zabrano duży teren pod te tory w centrum miasta (pomiędzy Polską a Jana z Kolna. Cały transport z portu na torach a wtedy ulice będą dla mieszkańców.

    • 39 46

    • nie zbudowano a reanimowano... (7)

      W ksztalcie sprzed stu lat.

      A wszystko wisi na prowizorycznym, jednotorowym i kolizyjnym z Hutnicza polaczeniu w Chyloni.

      Fajnie ze to zrobiono, ale jeszcze duzo jest do zrobienia. A w infrastrukturze najwazniejsze jest planowanie i konsekwencja dzialania. W Gdyni konsekwentne byly jedynie zaniechania. A propozycja realizacji etapu pierwszego "czerwonej" w blisko dziesiec lat to wlasnie kunktatorskie zaniechanie.

      • 13 2

      • kolizyjny przejazd na hutniczej

        Tam albo powinno się puścić auta dołem pod torami albo góra by odblokować ten przejazd i umożliwić przejezdność drogi. W chwili gdy rogatki się zamykają n tej drodze robi się gigantyczny korek

        • 0 0

      • Nie tylko tym w Chyloni.

        • 0 0

      • Jakiej Hutniczej? (3)

        Nic nie wisi na żadnej Hutniczej, tor przez Hutniczą jest drugorzędnym połączeniem. Port wisi na wygodnym, bezkolizyjnym wjeździe za Gdynią Główną pod torami SKM. Zresztą już Główną zmodernizowano wcześniej tak, żeby pociągi towarowe nie jeździły przy krawędziach peronowych. A teraz układ torowy w porcie gruntownie zmodernizowano do najwyższych standardów z istotną poprawą przepustowości, z nowymi wiaduktami kolejowymi na czele. Dzięki korektom układu torowego zapewniono też rezerwę terenową pod Drogę Czerwoną, np. przy ulicy Polskiej. To, czego ewidentnie teraz będzie brakować, to modernizacja i elektryfikacja węglówki na pomorskim odcinku, odkładana z roku na rok. Na terenie samej Gdyni PLK jak na razie działa z głową. Planowane cztery tory do Wejherowa to też full opcja, na bogato.

        • 2 2

        • ktore wymaga rozformowywania skladow (2)

          I zmiany czola.

          Nie jest wiec wygodna.
          Dlatego powstala ta prowizorka i jest eksploatowana.

          Takie byly uwarunkowania, gdy Gdyna powstawala. Obecnie to calkowity anachronizm i powazne ograniczenie sprawnosci dzialania.

          Zwrocili na to uwage Niemcy i majac inne uwarunkowania, zaczeli budowac podejscie od zachodu. Niewiele jednak udalo zrobic w trakcie wojny a pozniej nikt nie rozumial takiej potrzeby

          Dobrze jest, jak jest. Przewrocilo sie? Niech lezy...

          • 1 2

          • Bez przesady (1)

            Zmiana czoła to żaden problem i normalka na grupach towarowych i dotyczy tylko pociągów jadących do wschodniej części portu. A do czasu budowy Portu Zewnętrznego można łącznicę przez Hutniczą przebudować. Teraz i tak nie byli skoordynowani z planowanym ruchem osobowym do Kosakowa, itp. Ten temat na spokojnie może poczekać, bo od reszty układu torowego jest właściwie niezależny.

            • 0 0

            • szklanka zawsze jest w polowie pusta

              Lub pelna... ;)

              Jest to normalka, gdy sie w tym siedzi i to robi. Staje sie to sensem dzialania. Z boku, gdy liczy sie czas, juz tak normalnie to nie wyglada.

              Port powinien miec podejscie od zachodu i wydajna "zawijke" od wschodu. Tym bardziej, ze dziala tam regularne wahadlo produktow naftowych, gdzie deklarowane jest nawet 6 skladow po 30 wagonow dziennie. Dorzuc plany polaczen pasazerskich (choc lepiej aby zostaly poprowadzone wzdluz Wisniewskiego... Tego tez nie wzieto pod uwage podczas rewitalizacji).

              To nie jest na kiedys.

              • 0 0

      • dokładnie. "Nie jest przesądzone, że będą realizowane wszystkie odcinki."

        w zasadzie nie jest przesądzone, że cokolwiek będzie realizowane. oni chcą _zacząć_ projektować za cztery i pół roku.

        • 4 0

    • odc.1154 po co?! (1)

      Po co nam port? po co nam droga? po co fabryka?
      przecież w hamburgu som ..

      • 12 6

      • Nie marnuj tlenu. My wydamy kasę, a Chińczycy będą na tym zarabiać...

        • 0 0

    • Po czy żyjesz

      Po co najlepiej nic nie robi

      • 2 0

  • Przecież nowy premier nie będzie rozwijał polskich portów. Zapomnijcie o porcie zewnętrznym, drodze czerwonej (7)

    o terminalu kontenerowym w Świnoujściu. Jak rządził to bez mrugnięcia okiem zamknął Stocznię w Gdyni i Szczecinie.

    • 34 16

    • Swoich? Ty Chińczykiem jesteś?

      • 0 0

    • Twoj premier buduje prom w Szczecinie . Port już ma na mierzeji

      • 2 2

    • wy ze swoją nienawiścią umrzecie z nadmiaru jadu (4)

      ale jedno masz rację, port zewnętrzny w Gdyni to głupota, lepiej rozbudować port w Gdańsku, tam już jest dobry dojazd drogowy i kolejowy którego w Gdyni nigdy nie będzie nawet po budowie drogi czerwonej

      • 3 10

      • aPOlogeta

        aPOlogeta nowej władzy... "brawo" obywatelu- telewizja po ich stronie robi z tobą co chcesz

        • 3 1

      • Ty że swoją głupotą zamilknij i (2)

        naucz się czytać, nikt nie napisał, że port w Gdyni to głupota więc nie wiem do czego się odnosisz .

        • 4 0

        • (1)

          umiesz czytac? pisza o porcie zewnętrznym, ma gosc racje ze nie powinno go sie budowac

          • 0 4

          • Kia

            Nie ma gość racji. Port Zewnętrzny jest niezbędny, dobrze przygotowany i przemyślany. A że w Gdańsku się go boją i robią wszystko, żeby projekt uciąć, pokazuje ten wpis. Kłopoty w Baltic Hub pokazują, że niezbędna jest konkurencja. I że jest potencjał na dwa duże porty w Trójmieście. Mówi o tym biznes, który chce w Gdyni inwestować, mówią firmy spedycyjne, armatorzy. Kolejowe inwestycje idą wolno, ale idą i na początek Portu Zewnętrznego dojazd kolejowy będzie lepszy niż w Gdańsku, w którym też robi się wąskie gardło.

            • 2 1

  • Przypomnę tylko, że jak poprzednio rządził ten który będzie premierem, to w Gdyni nie było żadnej dużej inwestycji (7)

    Jak prezydent Gdyni pojechał do Warszawy załatwiać drogę czerwoną, to nikt znaczący go nie przyjął.

    • 24 6

    • Mało wiesz, śledziu namiotowy.

      • 0 0

    • (4)

      Przypomnę, że było ich znacznie więcej. Za Tuska zbudowano stadion Arki Gdynia!
      Od 8 lat marazm.. przypadek?

      • 4 12

      • na który Gdynia wzięła kredyt. Nawet przedłużenie Kwiatkowskiego do obwodnicy wybudowali za miejskie pieniądze, (2)

        • 11 1

        • z ogromnym dofinansowaniem unijnym

          • 1 2

        • bo im się inwestycje z kosztami

          pomyliły...

          • 3 1

      • To nie jest stadion Arki!!!!

        • 7 0

    • Ten co z serduszkiem w klapie

      życzy śmierci prezydentowi...

      • 3 1

  • piękne plany (3)

    a jak tam obwodnica Witomina? Poślizg już na etapie projektu wynosi chyba z pół roku...

    • 16 7

    • A remont Gdyni Podmiejskiej, Leszczynek i Grabówka?

      Wykonawca chyba pojechał szlak ratrakiem ubijać dla 1 Narciarza RzePy.

      • 0 0

    • A co ma rząd centralny do obwodnicy Witomina?

      • 1 2

    • Rząd nie będzie budował obwodnicy dzielnicy miejskiej, nie ten adres

      • 8 1

  • Połowa z was tego nie dożyje... tak to się szybko buduje (8)

    Połowa z was tego nie dożyje... tak to się szybko buduje-- w dodatku nowy rząd musi zapytać o zgodę Unii czy moga takie coś budować

    • 26 8

    • (7)

      zgoda to formalność, za to jest dofinansowanie, niemałe

      • 4 2

      • Nie wydaje mnie się żeby nowy Rząd musiał o ten projekt pytać UE. (3)

        Ale nawet gdyby tak było to to i tak zawsze lepiej niż pytać o cokolwiek kulawego :))))))))))))))))))))))))))

        • 4 4

        • wystarczy, że zapyta sam siebie... (2)

          A odpowiedź w Gdyni już poznaliśmy wielokrotnie:

          "2014r tuż przed ewakuacją do Brukseli:
          Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."

          Jak to było... Słodowy? "Zrób to sam"?

          • 1 3

          • Horała wróci to Ci nową piaskownice i hopkę wybuduje (1)

            • 2 0

            • A ma jeszcze te łopaty kupione za dietki?

              • 0 0

      • No właśnie jest na odwrót. (2)

        Kasy było w ostatnich latach od groma w funduszach na takie inwestycje. Za to brak determinacji ,,góry''.

        • 6 1

        • i możliwości przerobu (1)

          ktoś to musi zrobić...
          I tak "klęska urodzaju" przeradza się w marnotrawstwo.

          • 1 0

          • Święte słowa. Na dokładkę gdyński guru inwestycyjny

            pilnował Baranów za ogromną kasę!

            • 0 0

  • im wiecej dróg, tym wiecej samochodów a nie ,że bedzie się lepiej jeździło. Udowodnone w praktyce. (1)

    Nie powinii nic budować tylko stawiać na komunikację miejską ze swoimi pasami. Chesz szybko i bez korków wskakuj do autobusu/tramwaju/trolejbusu. Czyli dokładać pas ale tylko pod buspas ale nie dla elektryków i taksówek (bo tam też wożą w 90% przypadkow 1 osobę, czyli jak osobówka tylk oza kasę). Tam ma być tylko autobus.

    • 0 1

    • nie odzywaj sie, jak starsi rozmawiaja...

      Tu nie chodzi o komunikacje miasta, tylko portu. Miasto ma tylko tyle do rzeczy, ze nalezy uwzglednic jego obecnosc i jego interesy.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Oby powstała jak najszybciej wraz z OPAT i VIA Maris (10)

    Korki na Chyloni, Cisowej i Rumi są ogromne w sezonie a i niemałe poza nim. Tłumy turystów przejeżdżających pod oknami mieszkańców. Poza tym Estakada Kwiatkowskiego też zblokowana nieustającym ruchem tirów....

    • 123 10

    • bierzcie przykład z Gdańska ! U nas estakada wlotowa od Elbląga (dzięki której jest bardzo duże odciążenie ruchu samoch.) (1)

      będzie wyburzona ! Tak to się robi w naszym pięknym mieście.

      • 2 0

      • A kto to teraz wlatuje tędy od Elbląga?

        • 0 1

    • Skąd ten pośpiech? Dlaczego nie 2129? Naiwni wyborcy finansują pasywnych biernych samorządowców i gitara.

      Ta droga powinna powstać w latach 90, obecnie powinni kończyć tunel pod kanałem portowym na oksywie. Samorząd w przypadku gdyni niszczy powojenny dorobek i zaprzepaszcza dziejową szansę. Za 10 lat dotacje z UE będą szły na ukraine i być może turcję lub maroko. Pomorze stać będzie jedynie na remonty dylatacji w estakadzie.

      • 5 0

    • Nie słyszałem oprócz opowiadań internautów (3)

      aby OPAT miał powstać w najbliższej przyszłości więc to jest raczej wishful thinking.
      A i droga czerwona może nie powstać jak Tusk i jego koledzy z orlika zaczną likwidować Polskę. Nie słyszałem aby mieli coś budować ale o likwidowaniu to już tak. I nie obruszajcie się bo to nie moje słowa tylko właśnie Tusk i jego pomagierzy to mówili, trzeba było słuchać.

      • 7 22

      • Ciągle się o tym mówi. Patrz wyżej w tym artykule nawet

        • 3 1

      • Jak nie słyszałeś? Ciągle o tym trąbią. Nawet w tym art. jest wspomniane

        • 2 1

      • Przecież pisze w artykule o VIA Maris a jak ma powstać VIA Maris to logiczne że i OPAT bo sam OPAT wisieć nie będzie bez polaczenia

        • 8 1

    • Żeby tylko Chylonia, Cisowa i Rumia były obsługiwane SKM

      żeby tylko...

      • 3 2

    • Zanim te drogi powstaną to mam wrażenie że świat w którym żyjemy ma poleciał mocno się pozmieniać...

      • 6 0

    • Dokładnie tak. To ogromna inwestycja, której region bardzo potrzebuje. Droga Czerwona wraz z Opat i Via Maris to wisienka na torcie dla naszego regionu. Szkoda tylko że tak późno...Plany były juz dziesiątki lat temu...

      • 31 0

  • Są projekty, wizualizacje

    Miliony zapłacone, drogą i tak nie powstanie. Nigdy. Gdynia to Włocławek północy połączony z Radomiem . Wstyd

    • 1 0

  • Co na to urzędnicy gdyńscy??

    Jeśli pozwolicie się zająć władzom Gdyni tą drogą to oni wam pokażą jak to robić. Najpierw powstanie koncepcja koncepcji. Będzie to trwało 5 lat. Po ujawnieniu dzielnie przystąpią do realizacji właściwej koncepcji. Zajmie to kolejne 4 lata. Potem po około 6 latach powstanie projekt. Kolejne pozwolenia zajmą około 5 lat. Następnie ogłoszą, że muszą odłożyć pracę o 3 lata. Po tych 3 latach ogłoszą przetarg, który wygra nie kto inny jak najlepszy/terminowy MTM. Po czym okroją koncepcję i namalują białą farbą buspasy i ścieżki na morskiej i poinformują, że Unia i tak zakazała pojazdów spalinowych a kontenery przecież można przeładować w Hamburgu.

    • 1 0

  • Pan Niemiec

    Kochani zapraszam wszystkich chętnych na szparagi do mnie w przyszłym roku

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane