- 1 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (326 opinii)
- 2 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (200 opinii)
- 3 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (348 opinii)
- 4 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (172 opinie)
- 5 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (141 opinii)
- 6 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (56 opinii)
Ta ulica powinna nazywać się "Łaciata"
- Remont ul. Wielkopolskiej na odcinku od Łowickiej do Racławickiej w Gdyni polega na cięciu asfaltu w poprzek jezdni i klejeniu łat. Należałoby zdjąć asfalt z jednego pasa ruchu, położyć nowy i to samo zrobić z drugim pasem. Wielkopolska powinna po tym remoncie zmienić nazwę na "Łaciata" - pisze w liście do redakcji pan Grzegorz.
Naprawy dróg po zimie prowadzone są w Gdyni już od kilku tygodni. W ostatnich dniach przybrały na sile. Modernizowane są kolejne ulice, o czym informowaliśmy w osobnym artykule.
![Kolejne drogi w Gdyni do naprawy po zimie. Możliwe utrudnienia](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3690/150x100/3690036__kr.webp)
Wśród nich jest ul. Wielkopolska
O remoncie piszą nasi czytelnicy m.in. w Raporcie z Trójmiasta.
Korek Wielkopolska przez zerwany asfalt (8 opinii)
Zdaniem naszego czytelnika, którego list trafił do naszej redakcji, remont jest prowadzony w sposób zły, a do tego wiele prac nie jest skoordynowanych z innymi pracami.
Oto jego przemyślenia:
Niedawno miasto robiło wielki remont na ulicach Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Z czym to się wiązało dla mieszkańców tej części Gdyni i nie tylko ich - nie muszę przypominać. Ogromne korki. Zmiany, jakie wprowadzono na ulicach dojazdowych, związane z brakiem zielonych strzałek dla skręcających w prawo, zmuszają mieszkańców okolicznych dzielnic do zwiększonej uwagi przy włączaniu się do ruchu.
Była przebudowa, zapomniano o dziurach
Generuje to niestety lokalne korki na ulicach dojazdowych do Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Cóż, miejscy planiści mieli taki pomysł, ponoć poparty badaniami. W swej ocenie pomyśleli również o tym, że można zaoszczędzić na budowie i nie remontować nawierzchni w kierunku Chwaszczyna, na odcinku pomiędzy ulicami Nałkowskiej i Górniczej. Przecież nie ma dziur, więc można zostawić.
Następnie zaczęto remont ulicy Nowowiczlińskiej, która jest główną arterią dla tych, którzy mieszkają na Dąbrowie. W nowym układzie na węźle Wielki Kack jest to ulica, która doprowadza ruch do obwodnicy w kierunku Cisowej. Na samym wyjeździe budowany jest Kaufland. I co tu mamy? Jedną nitkę drogi dla jadących na Dąbrowę, do marketu, na obwodnicę i Wiczlina. Trochę gęsto, nieprawdaż? Zbudowano piękną drogę rowerową i piękny pas zieleni. Nie można było znaleźć miejsca na drugi pas ruchu? W tym korku stoi też komunikacja miejska.
Była przebudowa, zapomniano o łączniku
Obecnie robiony jest remont na skrzyżowaniu Sopocka - Strzelców Wielkopolska. Robiony jest łącznik między pasami Wielkopolskiej.
Czy tego nie można było zrobić podczas tego wielkiego remontu ulicy Wielkopolskiej, gdzie prace na tym odcinku już się odbywały?
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Auta benzyna diesel do 30 tys. zł
Jest remont... są łaty
I teraz wisienka na torcie. Remont nawierzchni na odcinku od ulicy Łowickiej do Racławickiej. Kolejne korki - ale to już norma przy remontach. Natomiast sposób, w jaki to jest robione, rodzi pytanie, czy ludzie odpowiedzialni za to myślą?! Tnie się asfalt w poprzek jezdni i klei łaty.
Długość remontowanego odcinka jest tak duża, że należałoby zdjąć asfalt z jednego pasa ruchu, położyć nowy i to samo zrobić z drugim pasem. Ale władze mają pomysł na łaty. Wielkopolska powinna po tym remoncie zmienić nazwę na "Łaciata".
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2024-04-02 14:43
Odobina myślenia zamiast paniki przed wyborami (8)
Wystarczyło pociąć jeden pas, załatać i zabrać się za drugi. Zero dodatkowych nakładów finansowych - jedynie intelektualne!
Wycinane były kawałki albo na przemian pasami labo przez całą szerokość, zostawione na kilka dni bez oznaczeń, przez co samochody musiały w dzień robić slalom a w nocy wpadały w dziury po 10cm.
Trolejbusy miały mega problem wpadając w nie, przez co jechały kilkaset metrów 5km/h - ile zawieszeń wyzionęło ducha nie wiadomo - urzędnika to nie interesuje.- 88 7
-
2024-04-03 10:52
zapraszam na Jana Pawła II
miedzy dawnym terenem targu a "nowymi" blokami padają rekordy.
Ulica Hynka tez wola o pomstę do nieba..
A Rzeczypospolitej ...
Ci co mają uprawnienia na samochody to wiedzą...- 0 1
-
2024-04-02 19:05
(2)
A ile opon i felg wyzioneło ducha .. ogólnie komentarz w punkt!
- 3 1
-
2024-04-03 10:54
Wysylajcie wszyscy
zgloszenia do GZDiZ by oddali Wam pieniadze za naprawe układów zawieszenia.
Wydojmy tych frendzli tak jak oni doją nas!- 1 0
-
2024-04-02 20:20
Ja mam na jednej oponie 2 bąble właśnie wpadłem w te koleiny 0 oznaczeń.
- 1 0
-
2024-04-02 18:02
(1)
Tylko super uczciwi ludzie , jak Horala i Obajtek sa w stanie wyprowadzic polskie miasta z ruiny.
- 1 9
-
2024-04-02 18:28
Pryma aprilis był wczoraj.
- 6 1
-
2024-04-02 17:45
Żadne zawieszenie nie ucierpiało (1)
Nie mamy zgłoszeń. Sfrezowana głębokość to 4cm
- 0 7
-
2024-04-02 18:34
O 4 za duzo
- 4 0
-
2024-04-02 12:52
(10)
Tak, bo sa nieskonczone pieniadze zeby zawsze robic remonty w najbardziej kompleksowej formie.
Czy ludzie sa serio takimi i**otami zeby nie ogarnac ze jak sie takie czesciowe remonty w formie latania dziur zamiast odnowienia calej nawierzchni, to nie chodzi o to ze ktos myslal ze tak bedzie lepiej, tylko o to ze nie ma na to pieniedzy?- 40 71
-
2024-04-02 18:29
A byłeś gdziekolwiek na świecie?
Bo tak wyglądają drogi od Chicago po Krym.
- 4 1
-
2024-04-02 15:03
(1)
a wiesz goopku że w sensie makro to wyjdzie drożej? Bo rozcięta nawierzchnia wpuszcza wodę i w przypadku kolejnej zimy daję ci słowo że będą tam znowu dziury i to jeszcze gorsze należało zrobić jak na Chylońskiej koło dworca PKP sfrezować warstwę ścieralną na dłuższym odcinku i ją wykonać na nowo na całej szerokości jezdni to że te dzbany nie mają pieniędzy to czyja jest wina?Moja?
- 17 5
-
2024-04-02 15:44
Noe dyskutuj z urzęda.... cenzura
On "wie lepiej " ;)
- 12 3
-
2024-04-02 14:17
(2)
Chodzi o to jeśli nie ma kasy jesteś biedy to zrób to raz i porządnie by nie wydawać kasy na ciągle poprawki.
U nas tok myślenia władz jest odwroty nawet jak nie ma kasy robi się łaty i kleksy nawet nie postawi się pachołka a za parę sekund po tym jadą pojazdy.
Efekt taka bezmyślna praca żadnych efektów efekt gorszy syf i wydawanie w nieskończoność kupę publicznych pieniędzy.- 19 2
-
2024-04-02 20:29
(1)
Idealną ilustracją może być łata na wielkopolskiej, jadąc od Karwin w dół, za światłami przed bmw. Na prawym pasie łata, a na lewym pozostawiona przylegająca do niej już dosyć spora wyrwa asfaltu .... Trudno to skomentować.
- 3 1
-
2024-04-02 21:24
Zostawili na potem żeby mieć co robić
- 2 1
-
2024-04-02 13:45
juz czas na politechnike zeby zaczela pracowan nad aplikacja AI ogarniajaca podstawowe czynosci miasta (1)
transport, nawierznie, czystosc, zielen, oswitlenie, bezpieczenstwo i oznakowania, co jeszcze?. inaczej nie nadazymy placic na to bezwladne STADO urzednikow i ich maniery ze, cos jest robione.
- 13 2
-
2024-04-02 14:16
trzask pękających up słychać by było gdzieś w Karlskronie
- 4 1
-
2024-04-02 13:34
(1)
ale juz na swietowanie okraglej daty dziewiecdziesiecioosmioletnej powstania gdyni jest ok i na to kasa jest?
- 11 6
-
2024-04-02 13:39
NIE jest ok
- 5 1
-
2024-04-02 13:17
Droga docelowa na Obwodnicę i do Marketu (6)
Skandaliczne jest to, ze nie wykonano całości remontu ul. Chwaszczyńskiej tylko same skrzyżowania, nikt nie chciał sobie przypomnieć, że to również ulica prowadząca na Kaszuby oraz do Obwodnicy i jest obciążona dużym ruchem. Pozaty na tak szerokiej ulicy jak Nowowiczlińska naprawdę można było zrobić drugi pas ruchu, teraz jeden pas skręcający z
Skandaliczne jest to, ze nie wykonano całości remontu ul. Chwaszczyńskiej tylko same skrzyżowania, nikt nie chciał sobie przypomnieć, że to również ulica prowadząca na Kaszuby oraz do Obwodnicy i jest obciążona dużym ruchem. Pozaty na tak szerokiej ulicy jak Nowowiczlińska naprawdę można było zrobić drugi pas ruchu, teraz jeden pas skręcający z Chwaszczyńskiej na Dąbrowę jest zakorkowany popołudniu a co dopiero będzie gdy otworzą sklep, nie wiem czy nasi budowniczy wogóle myślą w takich momentach czy tylko zrobić szybko i na byle jak, zgarnąć kasę i iść dalej...a wy się potem wkurzajcie ludziska, bo dopiero te korki sie zwiekszą
- 68 4
-
2024-04-02 13:30
(5)
Najlepsze jest to, że gdyby przy okazji tych wszystkich prac przy strzelców, gdzie i tak robili ten nowy przystanek troche poprawili geometrię krawężnika to miejsca byłoby na odcinku Strzelców/Buraczana jest na trzy pasy. Moglliby pociągnąć buspas wprost od Amic do Nałkowskiej. Prawy dla samochodow byłby normalnie kontynuowany, lewy tak samo.
- 10 2
-
2024-04-03 07:49
Łaciate i dziurawe to jest 3/4 ulic w Gdańsku
Dziura obok dziury, łata na łacie, ja pierr ile lat można jeździć po tak POrytych ulicach uśmiechniętego magistratu????
- 2 0
-
2024-04-02 14:09
ale zauważyłeś, że to wszystko to jest obiekt - wiadukt nad torami (1)
którego własnością jest PKP :)
- 4 6
-
2024-04-02 15:16
no i oczywiście się nie dało w tym mieście nic się nie da
- 8 1
-
2024-04-02 13:39
(1)
Im więcej pasów dla samochodów, tym większe korki. Ciekawe dlaczego?
- 7 17
-
2024-04-02 17:01
To głupi i wyświechtany slogan. Były od zawsze dwa pasy i dwa mają zostać a nie zabieranie kawałkami na buspasy.
- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.