Fakty i opinie

stat

Tak zmieniała się Gdynia w 2016 r.

Kierunek Gdynia - film promocyjny podkreślający atuty miasta.


Początek zabudowy nadmorskiej części miasta, nowa fontanna, połączenie trolejbusowe do Fikakowa i zmiany w centrum - to najważniejsze zmiany w Gdyni w 2016 roku.



Jak oceniasz rozwój Gdyni w 2016 roku?

fantastycznie, miasto dynamicznie się rozwija

26%

bez fajerwerków, ale nie było źle

32%

fatalnie, to rok stagnacji

42%
Czasem trzeba coś zburzyć, żeby zacząć budować. Właśnie tak jest w nadmorskim centrum Gdyni, gdzie zaniedbane, industrialne tereny zastąpić mają całkiem nowe inwestycje mieszkaniowe i biurowe. Zanim jednak wyłonią się z ziemi, należy uporządkować teren i wywieźć tysiące ton gruzu.

Kolejne budynki po Dalmorze znikały przez kilka tygodni, a lada miesiąc ma zacząć się zabudowa, która całkowicie zmieni wizerunek nadmorskiej części Gdyni.

Początek wyburzania budynków Dalmoru.



Zabudowa centrum ożywia miasto

W 2016 roku nie brakowało jednak też inwestycji zakończonych. Jedną z największych była Baltiq Plaza, która wypełniła lukę w zabudowie ul. Świętojańskiej 43-45 zobacz na mapie Gdyni. Dzięki temu miejsce w tej części Śródmieścia wróciło trochę życia, pojawiło się więcej sklepów i punktów usługowych na parterze i w podziemiach, a wraz z nimi więcej ludzi.

Tak wygląda Baltiq Plaza.



Nowa fontanna w Śródmieściu

Zmiany w Śródmieściu to także fontanna na placu Kaszubskim zobacz na mapie Gdyni, który wzbogacił się o nową fontannę wraz z zieleńcem i ławeczkami. Fontanna wyposażona w 30 dysz zmieściła się na przestrzeni 27 na 2 metry. Wystrzeliwana "z chodnika" woda tworzy dwumetrowe słupy, sterowane elektronicznie i podświetlane na dowolny kolor.

Oficjalne uruchomienie fontanny. Na dobre wodotrysk ruszy wiosną.



Trolejbusy i nowe zasady ruchu

Zmiany zaszły także w zakresie komunikacji. Na Fikakowo pod koniec grudnia wyruszyły trolejbusy, co znacznie poprawi skomunikowanie tej dzielnicy z centrum miasta. Nowa pętla autobusowo-trolejbusowa zobacz na mapie Gdyni zapewni obsługę mieszkańców przez pojazdy trzech linii.

Do nowych rozwiązań musieli się też przyzwyczaić kierowcy, zwłaszcza w centrum, gdzie na wielu skrzyżowaniach na bocznych ulicach wprowadzone zostały inne zasady ruchu, przede wszystkim skrzyżowania równorzędne. Wbrew obawom niektórych, nie spowodowało to większej liczby kolizji. Wręcz przeciwnie, kierowcy zwolnili, także dlatego, że poczuli się mniej pewnie. Jest więc bezpieczniej także dla pieszych, którym pomagają też nowinki technologiczne.

Jedną z nich jest zaprogramowanie skrzyżowania ul. Derdowskiego i Żeromskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Gdy nie przejeżdżają przez nie żadne samochody, piesi mają zielone światło na każdym z czterech przejść. Czerwone świeci się natomiast dla wszystkich kierunków dla kierowców.

Opinie (277) 10 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.