- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (504 opinie)
- 3 Był senator skazany na więzienie (278 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (127 opinii)
- 6 Sprzątanie świata w sobotę. Przyłączysz się? (54 opinie)
W sobotę manifestacja narodowców w Gdańsku
"Chcemy bezpiecznej granicy - nie dla gdańskiej Targowicy". Manifestację pod takim hasłem organizuje w Gdańsku w najbliższą sobotę Młodzież Wszechpolska wspólnie z Ruchem Narodowym. Pojawiły się apele do prezydent miasta o wydanie zakazu dla tego zgromadzenia. Zakazu nie będzie, ale na miejscu pojawią się urzędnicy, którzy będą mogli je rozwiązać.
Aktualizacja, 13 listopada, godz. 15:30
Manifestacje na Długim Targu nie przyciągnęły tłumów. Po 50 uczestników każdej z nich
Aktualizacja, godz. 12:18
Na sobotę zaplanowano dwie kontrmanifestacje do wydarzenia organizowanego przez Młodzież Wszechpolską.
Pierwsza z nich rozpocznie się o godz. 12:45 przy ul. Kaletniczej, nieopodal fontanny Neptuna. Jej hasło to "Nikt nie jest nielegalny. Bezpieczna granica bez umierania".
Druga zaplanowana jest na godz. 13 na Długim Targu, 100 metrów od fontanny Neptuna, pod hasłem "Żądamy godności na granicy".
Jak informują jej organizatorzy, będą chcieli zamanifestować "sprzeciw wobec masowej imigracji, sprzeciw wobec polityki prezydent Gdańska i wsparcie dla działań Straży Granicznej".
Marsz nie jest planowany
Demonstracja to pokłosie ostatniego protestu Wszechpolaków na konferencji prasowej władz Gdańska. Prezydent Aleksandra Dulkiewicz ogłosiła wtedy w ECS, że miasto wspiera działania Grupy Granica, organizującej pomoc dla uchodźców i imigrantów próbujących dostać się z Białorusi do Polski.
Kryzys na granicy
Młodzież Wszechpolska przyszła tam z transparentem "pomóż rodakom, nie imigrantom".
- Sobotnią manifestacją chcemy wyrazić swój sprzeciw wobec bezrefleksyjnej, proimigracyjnej polityce miasta Gdańska oraz pokazać poparcie dla obrony naszych granic przez Straż Graniczną i Wojsko Polskie. Straż Graniczna od tygodni bohatersko broni naszych granic, niekiedy tracąc przy tym zdrowie, będąc atakowana przez agresywnych imigrantów - mówi Rafał Buca, prezes Okręgu Pomorskiego Młodzieży Wszechpolskiej. - Nasza manifestacja ma też na celu sprzeciw wobec kolaborowania przez panią prezydent Dulkiewicz z grupami wspierających nielegalną imigrację. Wyrażamy sprzeciw wobec masowej, niekontrolowanej imigracji oraz budowy społeczeństwa multikulturowego.
Jak informuje nas Rafał Buca, demonstracja ma mieć charakter stacjonarny.
- Nie planujemy w jej ramach przemarszu - mówi nam prezes MW.
Ostatnia, większa, manifestacja Młodzieży Wszechpolskiej odbyła się w Gdańsku we wrześniu 2020r. pod hasłem Gdańsk przeciwko tęczowej agresji
Apele o zakazanie manifestacji
Kilkanaście organizacji pozarządowych - wśród nich m.in. Tolerado i Trójmiejska Akcja Kobieca, która organizuje protesty kobiet, apeluje do władz Gdańska o zakazanie sobotniej manifestacji.
- W opisie wydarzenia mnoży się od treści podszytych rasistowskim przekazem. Nie możemy dopuścić, by w naszym mieście wygłaszane były publicznie rasistowskie hasła oraz mowa nienawiści wobec uchodźców i uchodźczyń z Bliskiego Wschodu i Afryki, których reżim Łukaszenki sprowadza pod polsko-białoruską granicę, narażając ich na śmierć - argumentuje organizacja. - Z szacunku do ofiar i cierpienia uchodźców oraz bohaterstwa pomagających, apelujemy o cofnięcie zgody na sobotnią, rasistowską demonstrację środowisk faszystowskich w Gdańsku. Przypominamy, że to działacze Młodzieży Wszechpolskiej wydali "polityczny akt zgonu" na Prezydenta Pawła Adamowicza.
Zobacz też:
Marsz nacjonalistów i kontrmanifestacja w centrum Gdańska
- Apele o wydanie zakazu dla naszej manifestacji to hipokryzja, z której znane są te środowiska, które najgłośniej krzyczą o tolerancji i wolności słowa. Najchętniej zamykałyby usta wszystkim, którzy myślą inaczej od nich - komentuje to Rafał Buca z MW.
Manifestacja narodowców w Gdańsku, którą zorganizowano w 2018 r.
Zakazu nie będzie, ale będzie możliwość rozwiązania zgromadzenia na miejscu
Władze Gdańska tłumaczą, że sobotnią manifestację zgłoszono w tzw. trybie uproszczonym. Tryb ten nie przewiduje wydania żadnej zgody/zakazu, nie przewiduje wydania jakiejkolwiek decyzji administracyjnej przez jakikolwiek organ władzy publicznej. Samorząd przyjmuje jedynie do wiadomości fakt zgłoszenia zgromadzenia.
- Organizator spełnił wszystkie wymogi wynikające z obowiązujących przepisów prawa, a zatem zgłoszenie to, w sensie formalnym, jest poprawne. Jako miasto wyłącznie przyjmujemy do wiadomości chęć zorganizowania wiecu. W tej sytuacji, na etapie samego zgłoszenia nic więcej formalnie nie możemy zrobić - mówi Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Jeśli chodzi o sam przebieg wiecu, to z racji trybu, w którym zgromadzenie zostało zgłoszone, nie wymaga ono obecności przedstawiciela urzędu, ale mimo to zdecydowaliśmy o oddelegowaniu takiej osoby, żeby czuwała nad przebiegiem tego zgromadzenia. W przypadku, gdy podczas zgromadzenia zostanie naruszony porządek publiczny lub przepisy karne, nasz przedstawiciel będzie miał możliwość rozwiązać zgromadzenia - podkreśla.
Władze Gdańska tłumaczą, że sytuacja w Gdańsku nie jest tożsama ze sprawą Marszu Niepodległości w Warszawie.
- W stolicy decyzja dotyczy zgromadzenia cyklicznego, a takie stanowią wyjątek. W tym trybie decyzję administracyjną wydaje wojewoda, a prezydent/burmistrz/wójt może zaskarżyć ją do sądu. Z tego prawa skorzystał prezydent Trzaskowski. Gdańskie zgromadzenie zgłoszone na sobotę zostało zgłoszone w innym trybie, dlatego te zasady nie mogą być zastosowane - wyjaśnia Sieliwończyk.
Czy dziś są przewidziane jakieś marsze czy protesty? (16 opinii)
Wydarzenia
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-11-12 07:02
(92)
Najlepsze było przedstawienie w TV.Na TVP był marsz patriotów,w TVN marsz narodowców a na Polsacie Marsz Niepodległości...to były 3 osobne marsze?)O decyzji Trzaskowskiego szkoda pisać,ten zakazłby wszystkiego co nie po linni partii,jednak tłumy rodzin z dziećmi pokazały jak bardzo się mylił.Kiedy w końcu totalni zrozumieją żeby w pewnych sprawach mówić głosem Polski?
- 539 388
-
2021-11-14 12:31
Jakiej ?
Jakiej polski ? Takiej gdzie Polakom żyje się coraz gorzej ? Ceny rosną jak za komuny. Otwórz oczy. Polaku.
- 0 0
-
2021-11-14 12:19
Totalni ?
Widzę że totalnym ale i**otą jesteś ty.
- 0 0
-
2021-11-14 09:51
Narodowców, to zwykła chołota, zadymiarze i wrogowie Ojczyzny
- 0 0
-
2021-11-13 23:57
Folię ściągnij.
Strasznie szeleści.
- 0 0
-
2021-11-13 10:58
głos mafii kurdupla to nie "głos Polski"
a już na pewno głosem Polski nie jest darcie ryja faszystowskiego małpoluda o "krużganku oświaty".
- 0 1
-
2021-11-13 08:21
Polska dla Polakòw-Anglia dla Anglikòw.Niemcòw itd.itp...
Idąc dalej miliony Polakòw wynocha do Polski?
- 0 1
-
2021-11-13 06:41
Trol jak zwykle aktywny! Włącz tryb myślenie w miejsce szczucia
- 3 0
-
2021-11-12 22:40
"Rodziny z dziećmi"
To już jest śmieszne, to wyrażenie zyskało status papieru toaletowego, którym wyciera się wszelkie brudy, w dodatku nie ma sensu. "Rodzina z dziećmi" i co z tego? Bandziory, patusy i naziole też mają dzieci. Jeśli rodzina z dziećmi będzie np handlować narkotykami czy mordować ludzi na ulicy to też będzie rękojmią niewinności tych działań? Kpiny to już są.
- 2 5
-
2021-11-12 20:36
Nie no, Bąkiewicz i jego ekipa to sami patryjoci i demokraci
Taaa. Yhyyy.
- 6 5
-
2021-11-12 15:39
Tłumy zboczeńców, a nie rodzin z dziećmi. Pod takimi hasłami, przy takim zachowaniu uczestników, w takim marszu idzie tylko osoba chora.
- 7 5
-
2021-11-12 14:02
Wstajesz i łżesz
oto V kolumna tvnienawiść
- 9 8
-
2021-11-12 13:42
Brawo Polacy (4)
Był jeden marsz : Marsz Niepodległości i wbijcie sobie wszyscy to do głów. I żaden lewak czy inny postkomunista, kolorowy itp itd nie ma prawa zabraniać maszerować. Trzaskowski!! Łyso Ciiiii!?
- 14 10
-
2021-11-12 22:49
Łyse to tam naziolstwo pełzło.
- 4 4
-
2021-11-12 15:41
(2)
Wbij sobie do tego pustego prawackiego łba: żaden Polak nigdy z wami nigdzie pójdzie. Jesteście nienawistnymi śmieciami.
- 8 10
-
2021-11-13 00:12
i kto tu sieje nienawisc ? kaczynski ? WY !!! lewaki. jak mozna pisac "smieci" do kogos
- 5 3
-
2021-11-12 17:12
Uwaga...
Mowa miłości w pełnej krasie.
- 5 1
-
2021-11-12 11:01
(3)
Co wy macie z tymi rodzinami z dziecmi? To ma usprawiedliwiac te wszystkie nienawistne hasla wykrzykiwane na marszu?
- 18 17
-
2021-11-12 11:54
(2)
A nie pamiętasz marszów kobiet?Dużo dzieci i same wulgaryzmy...to jest ok?
- 18 11
-
2021-11-12 12:52
Porównujesz wulgaryzmy, których używa w Polsce 90% dorosłych do publicznego nawoływania (1)
do nienawiści sojuszników Polski z UE i USA? Do tego rasistowskie hasla typu biała Polska. Po pajacujesz i udajesz głupa?
- 8 13
-
2021-11-13 00:09
no i bardzo dobrze. ja tez jestem za biała Polska. mam prawo do tego.
- 4 2
-
2021-11-12 10:57
Partia
Dała kasę to było bezpiecznie, bez awantur.
- 9 6
-
2021-11-12 10:52
Trzaskowski tylko lubi marsze tęczowych
- 22 10
-
2021-11-12 10:52
Sven lyka propagande pis
Jak kaczka
- 13 12
-
2021-11-12 10:05
Narracja totalnych, jak co roku zresztą, jest taka, ze to maszerują naziści, faszyści, skrajni prawicowcy (2)
i Bóg wie kto jeszcze. Miło było patrzeć na dzieciaczki, do których totalni te określenia przyklejają. Swoją drogą ciekawe czy taki pięciolatek zdaje sobie sprawę z tego, że jest już nazistą? :-)
- 25 15
-
2021-11-12 12:57
Kupuj to dalej. ..
Naczelny tego medium 1 raz powiedział prawdę.
- 5 4
-
2021-11-12 11:11
mowa o bąkiewiczu nie o 5 latkach
- 13 13
-
2021-11-12 09:54
Przecież marsz byl zorganizowany przez narodowców z Bąkiewiczem (4)
na czele. Wiec to byl marsz narodowców, zgadza się. TVN powiedział prawdę. A to, że byli na nim patrioci i dzialo sie to w dzień niepodległosci, nie oznacza, ze to nie byl marsz narodowców.
- 21 19
-
2021-11-12 12:49
Patrioci, ha ha. Za ile? (3)
- 7 7
-
2021-11-12 14:27
Normalni ludzie czyli patrioci, nie narodowcy takze na nim byli. (2)
- 9 3
-
2021-11-12 15:27
(1)
Normalny nigdy nie maszerowałby z faszystami.
- 10 6
-
2021-11-12 22:46
Dokładnie!
- 2 3
-
2021-11-12 09:34
Hitler też porywał tłumy Tylko w 1945 roku nikt się nie przyznawał do uczestnictwa.
- 17 3
-
2021-11-12 09:12
A ty opowiedz jak wczoraj w pociągu do Warszawy manifestowaliście 11 listopada (1)
Milicja musiała was eskortować na marsz?
race i petardy w wagonie były? Falanga też?- 16 25
-
2021-11-12 10:08
Wy maszerujecie z faszystowskimi runami, i co? I nic!
- 9 4
-
2021-11-12 08:53
TVN to antypolska padlina i ich resortowe dziennikarstwo, dno kiła jakich mało tam (3)
- 42 28
-
2021-11-12 11:09
(2)
ciemniak czy troll?
- 14 14
-
2021-11-12 20:59
Sasza sam jesteś trollem, musisz się bardziej inteligentnie markować
Inaczej wychodzą z ciebie onuce i pazdzierz
- 3 1
-
2021-11-12 12:47
Jeżeli troll, to też nie grzeszący inteligencją.
- 13 8
-
2021-11-12 08:32
Chyba głosem wszechpolski. Przedwojenni patrioci przewracają się w grobie. Neonazisci w Polsce maszeruje sobie po ulicach, bosze..
- 22 25
-
2021-11-12 08:27
(3)
tak sie tworzy dezinformacje i polaryzuje ludzi. mialy byc burdy i plonaca warszawa a jedynym nagannym wystepkiem bylo oddawanie moczu trzymajac flage
- 16 12
-
2021-11-12 18:22
A pamiętasz jak ta sama impreza, organizowana przez tych samych ludzi, wyglądała rok temu?
- 2 0
-
2021-11-12 14:11
bez przesady
naganne by było, gdyby flagę odłożył na zasikaną podłogę. Nawiasem biorąc, w dużych miastach brak publicznych, ogólnodostępnych toalet. W Gdańsku też.
- 9 4
-
2021-11-12 12:46
Bo zabrakło koszy i kostki brukowej a ze sobą nie wzięli.
Na taki wysiłek już im ich "patriotyzmu" nie starczyło.
- 9 9
-
2021-11-12 07:18
(13)
Tak. A najwięcej było dzieci w kominiarkach, z racami w rączkach.
- 48 35
-
2021-11-12 07:35
Byli czarnoskórzy, były zakonnice (5)
Zero zniszczeń. Bardzo fajna impreza.
- 44 16
-
2021-11-12 07:39
Zwróć uwagę na reklamy - teraz w modzie jest ciemnoskóry mąż i biała żona. (4)
Taka poprawność polityczna.
- 15 28
-
2021-11-12 08:11
(3)
Gdzie ty takie reklamy widziałeś?
- 23 11
-
2021-11-12 08:51
W tefałenie. (2)
- 22 9
-
2021-11-12 09:36
manipuluj, kłam, łżyj i oszukuj nieoPiSanie ... jak TVPiS (1)
Wiemy ze to ściema ale jedziemy w to, bo ciemny lud to kupi
- 12 19
-
2021-11-12 13:08
O tvnienawiść piszesz?
- 10 7
-
2021-11-12 07:33
(6)
Dokładnie na strajku kobiet było to widoczne. Ale tak tam były dobre race 11.11 są źle race. Politycy z platformy też sobie robili fotki z racami w ręce ale wtedy to były race opozycji więc też były to dobre race nie te co w Warszawie xD hipokryzja u wyborców po i lewicy nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać
- 63 30
-
2021-11-12 08:58
Tak jak mnie naiwność pisowców (4)
Gdzie byli wczoraj twoi guru ? Skoro w marszu brali udział sami patrioci z rodzinami, to czego się bali ?
- 20 29
-
2021-11-12 09:18
(3)
Był tam gdzie każdego roku jeździ no ale wiadome aby to wiedzieć trzeba podejść obiektywnie a nie z przekonaniami z góry do temafu
- 18 10
-
2021-11-12 14:26
Co to za rząd, który nie uczestniczy w najwazniejszym marszu państwowym? (2)
To jest patriotyzm? Co moze byc wazniejszego w tym dniu dla rządu niz uczestniczenie w panstwowej rangi marszu?
- 10 7
-
2021-11-13 08:01
(1)
Powtarzasz bełkot z TVN.
- 2 1
-
2021-11-13 10:49
Bełkot?
Nie, fakty. nie było władz państwowych, ale na was, pisowców, chiocby pluto, to powiecie, że to deszcz. Byle 500 plus leciało
- 0 0
-
2021-11-12 08:56
xxx
To nie jest hipokryzja, to jest zakłamanie;)
- 36 0
-
2021-11-12 07:13
Dokładnie wszędzie to Marsz Niepodległości a w TVN Marsz Narodowców (34)
Piszę to jako osoba która przez długi czas bardzo dużo oglądała TVN - propoganda pełną gębą, całą dobę...
- 105 65
-
2021-11-13 09:19
Skoro tak, to gdzie był premier? Prezydent?
PiS jakos sie nie obnosił z poparciem
O....nie było władz Polski. Bo to był marsz narodowców. Rzutem na taśmę sie udał.
Były też rodziny - bo i narodowcy je mają- 2 0
-
2021-11-12 22:19
bi to patriotyczny marsz niepodległości narodowców był
a pozostali niepodległość już mają, więc się aż tak nie ciskają- 0 5
-
2021-11-12 15:03
Tom
Marsz organizowali narodowcy, więc to marsz narodowców.
- 4 10
-
2021-11-12 08:24
A kto był organizatorem tego marszu weź mi powiedz? (2)
- 19 14
-
2021-11-12 08:54
Narodowcy (1)
Za zgodą rządzących, którzy tak byli za, że żaden odważny inaczej się nie pojawił, udając ze Wawel ważniejszy niż największy marsz. Tchórze podlizujący się narodowcom
- 29 22
-
2021-11-12 08:56
I wszystko na temat dziękuję nie mam więcej pytań
- 12 15
-
2021-11-12 08:24
Tacy niepodlegli, a podlegli PiSowi za 3 mln dotacji... (2)
- 38 32
-
2021-11-12 19:09
3 miliony...
... na waciki dla jacusia by nie wystarczyło.
- 4 6
-
2021-11-12 19:04
Rząd wielkości Ci się pomylił...
... szcujnia tvpis dostaje 3 miliardy a nie miliony.
- 3 7
-
2021-11-12 07:29
Kto normalny ogląda szczujnie TVPiS
- 52 50
-
2021-11-12 07:27
(5)
Tvnienawiść,już dawno nie oglądam,sam jad.
- 58 45
-
2021-11-12 14:01
Włącz TVP i odstaw połowę tabletek
- 8 3
-
2021-11-12 13:48
ja takze
- 0 0
-
2021-11-12 11:07
(1)
a co oglądasz ? szweckie telenowele pajacyku? czy obrzydliwe kłamstwa i pomówienia tvp? brzydze sie takimi jak ty.
- 4 19
-
2021-11-12 11:24
"szweckie"? raczej "szwedzkie"... jak potop szwedzki ;)
- 24 0
-
2021-11-12 08:51
Jak dla porównania obejrzę czasem i to i to
to ilość jadu i prostackiej nagonki na opozycję, sądy, lgbt, unię, wszystko co ma czelność sprzeciwić się komitetowi centralnemu i jego proletariuszom, przekracza wszystko. Do tego codzienne wiadro wazeliny dla Jarosława i laurka dla rządzących. Troglodyta by nie zdzierżył. W TVN owszem, najczęściej krytyka pisu, ale jest tez wiele neutralnych
to ilość jadu i prostackiej nagonki na opozycję, sądy, lgbt, unię, wszystko co ma czelność sprzeciwić się komitetowi centralnemu i jego proletariuszom, przekracza wszystko. Do tego codzienne wiadro wazeliny dla Jarosława i laurka dla rządzących. Troglodyta by nie zdzierżył. W TVN owszem, najczęściej krytyka pisu, ale jest tez wiele neutralnych przekazów o rządzących i próby roZmow z nimi, a nie sami pisowcy i kilku tych samych ekspertów od wszystkiego pokroju karnowskich. Nie wspominając o jakości materiałów . I prawdziwości, jak pseudodziennikarstwo publiczne wyrzucające śmieci z kosza, wymyślające projektantów mody, przybyszów z USA, turystki w lesie zatrudnione w lasach państwowych i błyskotliwe paski. Nie ma nawet czego porównywać. Każdy średnio rozgarnięty to widzi. A, sorry. Elektorat sekty nie do końca
- 46 42
-
2021-11-12 07:25
Kto normalny ogląda TVN? (17)
- 100 93
-
2021-11-12 21:34
Najlepszy jest TVPis
telewizja sukcesu
- 4 4
-
2021-11-12 09:35
Każdy normalny. Półgłówki mają TVPiS (2)
- 23 38
-
2021-11-12 20:45
Sasza, ty normalny w swoim Kaliningradzie, to masz RT po angielsku i tam dla Was sama prawda..
- 6 1
-
2021-11-12 12:58
Swoją normalność i mało miasteczkowe prostactwo wlaśnie pokazałeś. Podejrzewam że jesteś z tych tolerancyjnych.
- 19 8
-
2021-11-12 07:30
(12)
Warto oglądać wszystkie media aby wyrobić sobie własne zdanie a nie wierzyć tylko w jeden przekaz
- 95 15
-
2021-11-12 10:45
Są jednak granice tolerancji. tvp i tvn od dawna je przekraczają.
- 12 9
-
2021-11-12 09:04
W HGTV wmawiają, że remont mieszkania można zrobić w weekend a na Polsacie, że dom można wybudować w tydzień. Nic się nie da oglądać
- 36 2
-
2021-11-12 08:54
xxx
Zwariujesz; oglądając wszystkie media.
- 25 1
-
2021-11-12 07:40
aby wyrobić sobie własne zdanie
to ty to wyrabiasz przez tv? tvnienawiść i tvpis to propaganda w czystej formie
- 36 14
-
2021-11-12 07:34
Dokładnie i dodatkowo patrzeć na nie krytycznie (7)
Taka analiza przyprawiano dreszcze nie tylko w przypadku TVP ale coraz bardziej w przypadku TVN.
- 70 28
-
2021-11-12 08:08
(6)
TVP zawsze było propaganda rządzącej partii ale aby prywatna stacja była propaganda partyjna to już zupełnie odlot
- 63 37
-
2021-11-12 10:03
A gdzie tu propaganda, skoro marsz zorganizowały środowiska narodowców? (2)
Hasła również były narodowców, z Bąkiewiczem na czele. Przecież sami narodowcy chwalili się, że postawili na swoim. Więc marszy był marszem narodowców. Masz problem z logicznym myśleniem? Gdyby w dzień niepodległości, marsz zorganizowały środowiska lgbt, byłby to marsz środowisk lgbt.
- 29 38
-
2021-11-12 22:42
Ale nazywajmy rzeczy po imieniu
Nazistów. Nazistów nie żadnych "narodowców".
- 4 9
-
2021-11-12 10:43
Trudno wymagać, żeby Niemcy byli organizatorem MN...ale to właśnie im jest bardzo "nie na rękę."
- 26 10
-
2021-11-12 08:55
xxx (2)
A skąd wiesz, kto stoi za jej kapitałem;) Może on realizuje interes obcych wywiadów?
- 36 16
-
2021-11-12 11:04
jbć tvp najwiekszych kłamców. naiwni jesteście jak owce przed rzezią.
- 24 31
-
2021-11-12 09:16
Masz dowody? Jeśli nie to tylko twoje przypuszczenia.
- 13 24
-
2021-11-12 07:47
(60)
Zawsze mnie zastanawiały określenia wszechpolska , prawdziwy patriota czy prawdziwy Polak . Czy te przymiotniki i ten zaimek ma powiedzieć że ten wszech czy prawdziwy ma powiedzieć że to co określają czyli patriotyzm czy ta "prawdziwa" polskość jest jednak inna ,oderwana oderwana od zasad panujących w demokratycznych społeczeństwach , wykluczająca
Zawsze mnie zastanawiały określenia wszechpolska , prawdziwy patriota czy prawdziwy Polak . Czy te przymiotniki i ten zaimek ma powiedzieć że ten wszech czy prawdziwy ma powiedzieć że to co określają czyli patriotyzm czy ta "prawdziwa" polskość jest jednak inna ,oderwana oderwana od zasad panujących w demokratycznych społeczeństwach , wykluczająca innych którzy wyglądają inaczej niż ja czy myślą inaczej niż ja . Jeżeli te przymiotniki i zaimki miały spełnić te zadania to tak , spełniły swoje zadanie ci ludzie są widoczni są wyraźni a co najgorsze są niektórym potrzebni więc przez nich opłacani a te grupy są w miarę przyzwolenia i zachęcania są coraz bardziej wszechgłośne , prawdziwie nienawistne innym i wszechrozpychające się w świecie normalnych ludzi którzy jak kania dżdżu pragną jedynie spokoju . Smutne .
- 286 92
-
2021-11-14 10:21
Ciekawski
Teraz napisz coś o strajku kobiet. Bo dlaczego kobiet? Przecież zdecydowana większość kobiet nie zgadza się z hasłami tej wrogo nastawionej do społeczeństwa grupki młodocianych. Gdańsk mnie załamuje swoim postępowaniem antypolskim jak i całe PO. Mam nadziej że to niedługo się skończy
- 0 0
-
2021-11-12 22:01
pojęcie Wszechpolska chyba w pierwszej kolejności należałoby łączyć z działalnością Romana Dmowskiego i np Przegląd Wszechpolski
- 0 0
-
2021-11-12 20:26
Marsze w Polsce
Zgadzam się, że wpis (55) jest smutny.
- 0 0
-
2021-11-12 14:20
Etymologia (1)
Etymologia tego słowa pochodzi od czasów zaborczych. Kiedy "Wszechpolskość" oznaczało jedność z ideą niepodległej Polski mimo różnic zaborczych. Autorem tego określenia był polityk, prawnik, dziennikarz Jan Ludwik Popławski. Wtedy to różnice mentalne między Polakiem z zaboru pruskiego, rosyjskiego, austriackiego były widoczne. A nawet są nawet
Etymologia tego słowa pochodzi od czasów zaborczych. Kiedy "Wszechpolskość" oznaczało jedność z ideą niepodległej Polski mimo różnic zaborczych. Autorem tego określenia był polityk, prawnik, dziennikarz Jan Ludwik Popławski. Wtedy to różnice mentalne między Polakiem z zaboru pruskiego, rosyjskiego, austriackiego były widoczne. A nawet są nawet widoczne do dzisiaj. Nie ma co się dziwić, 123 lata niewoli mocno się odbiły na psychice naszego narodu, tak samo jak ponad 40 lat istnienia PRL-u.
A co dziś oznacza Wszechpolskość? W zasadzie podobnie jak teraz ale i bardziej rozbudowanie. Czyli, członkiem narodu polskiego, będącego świadomym swojej tożsamości, misji doczesnej, niezamykającego się na inny sposób myślenia, który może pomóc narodowi, w chwili bieżącej ale też i na przyszłość.- 1 4
-
2021-11-12 14:47
ostatnie twoje zdanie...... "misja doczesna , niezamykająca na inny sposób myślenia który może pomóc narodowi" tylko dlaczego wykluczająca innych tych którzy myślą inaczej , wyglądają inaczej czy wierzą w co innego czy w ogóle nie wierzą ? Czy to co piszesz to nie w najczystszej postaci to co głosił jeden z przywódców który stworzył osobną
ostatnie twoje zdanie...... "misja doczesna , niezamykająca na inny sposób myślenia który może pomóc narodowi" tylko dlaczego wykluczająca innych tych którzy myślą inaczej , wyglądają inaczej czy wierzą w co innego czy w ogóle nie wierzą ? Czy to co piszesz to nie w najczystszej postaci to co głosił jeden z przywódców który stworzył osobną wydzieloną i uprzywilejowaną grupę nadludzi traktując innych jak podludzi ? Czym takie myślenie różni się od dzielenia Polaków na lepszy i gorszy sort, na swoich i na wrogów publicznych na tych których portrety można bezkarnie wieszać na szubienicach. To jest szaleństwo . I na koniec , nie jestem psychologiem ale powiedz mi jak na psychice młodego człowieka który często nawet nie zna podstawowych dat z historii Polski mogą odbić się wydarzenia z przed stu lat. Ja myślę ze ktoś po prostu wykorzystuje tych młodych często naiwnych ludzi dla swoich własnych celów opłacając jednocześnie suto niektórych takich jak organizatora ostatniego marszu w Warszawie .
- 4 1
-
2021-11-12 11:26
To się zainteresuj i poczytaj
Zaspokajaj swoje zastanowienia
- 0 0
-
2021-11-12 10:39
To nie są Polacy. Polak szanuje swój język. Te zwierzęta nie opanowały go w stopniu nawet elementarnym.
- 5 4
-
2021-11-12 10:17
tu nie ma nad czym zastanawiać się, oni mają błąd literowy ,powinni określać się ,,młodzież wszy polskie,,nie ranią a krew piją
- 4 3
-
2021-11-12 10:16
Podobnie jak (1)
Akcja kobiet, straj k kobiet, tolerado
- 1 1
-
2021-11-12 14:25
spasiba
- 0 0
-
2021-11-12 09:55
ale lanie wody... brawo :)
- 0 4
-
2021-11-12 09:38
To wszech jest ja Totalna
Więc czemu się czepiasz :)
- 1 3
-
2021-11-12 09:36
(3)
Będziecie się kiedyś wstydzić, że jesteście na tym zdjęciu. Będziecie opowiadać, że to błędy młodości, że tylko przechodziliście obok itp. Śmieszne to wszystko.
- 14 9
-
2021-11-12 09:53
(2)
Nie każdy jest szm.. jak Giertych który zmienia poglądy na te które w danej chwili mu się bardziej opłacają
- 6 9
-
2021-11-12 10:50
No żeby być nazikibolem, na pewno trzeba być szmatą.
- 8 4
-
2021-11-12 10:16
Lepiej zmieniać poglądy niż trwać w błędzie całe życie.
- 10 3
-
2021-11-12 09:14
a najlepsze (9)
taka banda narodowców samych imb***yli i nieuków
koszulki sobie pozakładali "Pamiętamy"
a Zapytani nie są w stanie wymienić - dowódców AK
- daty i miejsca koronowania Chrobrego
baaa - daty i kto przeniósł stolice do warszawy
o dopływy Wisły to nawet nie warto tych durni pytać.- 19 7
-
2021-11-13 00:17
a przeciwnicy LGBT mają t-shirty od geja armaniego
taka nacja, co zrobić
- 0 0
-
2021-11-12 10:17
Bób, szczypior, włoszczyzna ! (1)
- 6 4
-
2021-11-12 18:36
Humus nie szczypior
- 0 1
-
2021-11-12 09:52
(5)
Jak 95% społeczeństwa by ci na ulicy na takie pytania nie odpowiedziała. Tak samo by ten % wyglądał w sejmie i Senacie xD a a gdańskim ratuszu nikt by ci na tą pytania z marszu nie odpowiedział. No ale nie potrafisz obiektywnie podejść do tematu więc skąd możesz to wiedzieć
- 6 9
-
2021-11-12 11:38
Tobie też; nie po drodze do szkoły było, albo jest.
- 1 0
-
2021-11-12 10:47
Śmieszny jesteś. Przypadkowy człowiek na ulicy nie zakłada koszulki "pamiętamy". Jak się zakłada i idzie wrzeszczeć, że sie pamięta, to trzeba wiedziec, o czym się "pamięta". Jezeli nie wiesz - znaczy, ze Polskę masz w czterech literach, a chodzi ci tylko o wrzask, nienawiśc do innych i burdy.
- 8 4
-
2021-11-12 10:28
Ale to narodowcy mają się za wzorowych patriotów i Polaków z krwi i kości w 100%. (1)
- 7 3
-
2021-11-12 10:49
Żaden z nich jednego zdania po polsku bez błędów nie jest w stanie napisać. Tacy to udawani patrioci. Zwykły element stadionowy szukający okazji, żeby pobić słabszego.
- 10 5
-
2021-11-12 10:02
Tu nie chodzi o to, kto odpowie na te pytania tylko o frazesy na sztandarach. "Pamiętają" ale nie wiedzą o czym.
- 15 4
-
2021-11-12 08:50
xxx (12)
Rozumiem, ze ten marsz panu przeszkadza, ale marsz dzikich kobiet już jest całkiem cacy, choć tam wyzywanie, mowa nienawiści i nawoływanie do niszczenia? Albo pozwalamy każdemu nawiedzonemu na wyrażanie swoich poglądów, albo nikomu.
- 19 18
-
2021-11-12 10:15
(1)
Jest różnica między dyskryminacja kobiet a nawoływaniem do nienawiści wobec każdego kto nie jest białym hetero normatywnym katolikiem. Akurat przekleństwa są tu najmniejszym problemem.
- 8 2
-
2021-11-12 11:43
To jest to samo: rąb*nie słabszego.
- 1 1
-
2021-11-12 09:07
(9)
Mnie nie marsz przeszkadza ale stosunek tych ludzi do innego człowieka i przyzwolenia władzy na takie postawy . To przyzwolenie jest niebezpieczne bo tylko krok dzieli od publicznego wieszania portretów do prawdziwego mordu . Przykład ? Morderstwo Pawła Adamowicza i to co się wokół tego dzieje. Polecam doskonały film polski Hejter , tam zobaczysz
Mnie nie marsz przeszkadza ale stosunek tych ludzi do innego człowieka i przyzwolenia władzy na takie postawy . To przyzwolenie jest niebezpieczne bo tylko krok dzieli od publicznego wieszania portretów do prawdziwego mordu . Przykład ? Morderstwo Pawła Adamowicza i to co się wokół tego dzieje. Polecam doskonały film polski Hejter , tam zobaczysz jak wykorzystuje się takie grupy które często nie zdają sobie sprawy jak są manipulowani . Nie to co w nogach w czasie marszu jest ważne ale to co dzieje się w głowach na tych nogach noszonych
- 24 9
-
2021-11-12 09:17
xxx (8)
Ok, ale jak wspomniałem, na marszach kobiet dosłownie nawoływano do palenia kościołów i bito ludzi. Chodzi mi tylko o to, że albo zakazujemy wszystkich marszów nawołujących do nienawiści, ,albo jest wolna amerykanka i niech każdy sobie maszeruje.
- 12 13
-
2021-11-12 10:36
co ty pisdzisz ,to kaczyński wymyślił palenie i na cito obronę ich przez bezmózgowców co mieni się ,,straż chrystusowa ,,czy coś w tym stylu,to oni pod Jasną Góra dali popis wiary i miłości do bliźnich, a kto miał teleskopowe pałki na kobiety ,dlaczego do kościoła nie mogą wejść o innej orientacji gdy wśród kleru to bardzo dużo jest homoniewiadomo i jeszcze pedofile ,litanii jest dalszy ciąg ;dlaczego ,dlaczego ,
- 8 3
-
2021-11-12 09:53
Czemu kłamiesz? Na marszu kobiet nawoływano do nienawiści? (1)
Aha. Faktycznie precz z faszyzmem to według niektorych nawoływanie do nienawiści.
- 16 6
-
2021-11-12 11:02
Nie, nie nawoływano do przemocy, padały same słowa miłości.
Oczywiście TVN tego nie pokazywał, ale jak ja bym przytoczył te słowa miłości to nie miałbym wstępu nie tylko na tą stronę, ale na portal 3-miasta.
Wyzywanie, szarpanie i plucie na policjantów to był pikuś do tego jak się zachowywali.- 6 6
-
2021-11-12 09:36
A jakieś dowody (1)
Tzn kogo bito? I kto "dosłownie nawoływał do palenia kościolów"? Jakieś dowody na to? Czy Instytut Danych z d*py?
- 13 3
-
2021-11-12 10:40
Jedyni pobici ludzie to pokojowo protestujący przeciw bestialstwu, głównie kobiety.
- 9 4
-
2021-11-12 09:26
pozdrawiam
- 2 0
-
2021-11-12 09:24
(1)
faktycznie, na marszach kobiet bito ludzi, konkretnie kobiety były bite przez policję.
- 20 6
-
2021-11-12 10:00
Bito bardziej dzieci, kobiety traktowano gazem...
- 9 1
-
2021-11-12 08:05
w demokratycznych społeczeństwach (20)
a co powiesz na niedemokratyczną Komisję Europejską która, próbuje narzucać swoje arbitralne decyzje demokratycznym społeczeństwom?
- 29 59
-
2021-11-12 09:50
W ue jestesmy dobrowolnie i dobrowolnie mozemy (1)
ją opuścić jako suwerenny naród, skoro nam "narzuca" demokratyczny porządek.
- 11 3
-
2021-11-12 18:30
No możemy
A co potem??
- 2 0
-
2021-11-12 08:28
(11)
Jakim demokratycznym społeczeństwom? Polska i Węgry to już dawno nie są demokratyczne społeczeństwa. Brak wolnych sądów, mediów wyklucza nas z grona demokratycznych państw.
- 46 17
-
2021-11-12 10:26
Przepraszam, ale czy (3)
na świecie jest chociaż jeden kraj, poza Szwajcarią, demokratyczny?
- 5 1
-
2021-11-12 10:56
Szwajcaria jest demokratycznym krajem? Od kiedy? (1)
Widać jak bardzo "rozgarnięty" jesteś, bardzo mocno sugeruję żebyś tam pojechał i przekonał się na własnej osobie.
Szybciutko zmienisz swoją opinię.- 5 3
-
2021-11-12 11:58
Być może masz rację
i tamtejsza demokracja bezpośrednia to też tylko frazes. A zatem czystym frazesem jest mówienie o demokracji w jakimkolwiek kraju. Przykre
- 6 1
-
2021-11-12 10:45
jest , San Escobar.
- 9 0
-
2021-11-12 09:13
(1)
TVN zlikwidowali czy GW? XD
- 6 4
-
2021-11-12 10:45
TVN próbowali ale się wystraszyli USA
- 5 2
-
2021-11-12 08:52
xxx (4)
Wolne sady wypuszczają "swoich" zbrodniarzy na wolność(czyt dzisiejsze informacje), wolne sady czekały na telefon od pana z PO na decyzję, to były wolne sady? Teraz nie jest lepiej, ale sądy tworzą ludzie, a ci sa zalezni.
- 16 20
-
2021-11-12 13:01
Pojęcia nie masz o czym piszesz i powtarzsz
to, co ci "jedynie słuszne medium" wcisnęła.
Kurski raz powiedział prawdę,
o takich jak ty.- 4 3
-
2021-11-12 09:11
PiSowskie sądy nie robią nic! (2)
NiK zebrał dowody skompletował paragrafy na "wyrządzenie szkody wielkiej wartości" - skierował sprawę do PiSowskiej prokuratury i ... NiC!
od pół roku Sasin i Morawiecki nawet nie zostali przesłuchani w sprawie!- 23 4
-
2021-11-12 09:14
xxx (1)
Napisałem, ze teraz nie jest lepiej, co świadczy, ze sądy nie są i nie będą nigdy wolne, to jest mrzonka;)Każdy sędzia jest człowiekiem, coś przeskrobie i maja już na niego haka.
- 5 4
-
2021-11-12 13:41
Możesz przyrównywać, że teraz jest jak było kiedyś, ale to nieprawda. Teraz jest gorzej, bo nie było w Polsce wcześniej sytuacji, że wyroki sądów byłe olewane przez rząd.
- 5 3
-
2021-11-12 08:20
o czym piszesz , jakie to decyzje?
- 8 5
-
2021-11-12 08:17
ale nie o tym napisał?!
- 7 1
-
2021-11-12 08:08
(3)
Już czuję ruskie boty w akcji. W UE chce być 90proc Polaków, a jakieś weszpolaczki czy inny onr może sobie najwyżej pomarzyć jak przyłączamy się do Rosji
- 49 21
-
2021-11-14 10:26
Prostota
Można mieć mały rozumek i myśleć że bez obcego władcy Polacy nic nie zrobią. To jest tak żenujący poziom wiedzy o polityce że powinno zakazać niektórym wypowiadanie się. Może dla ciebie jest wybór UE która czerpie na takich jak ty, albo wschód. Masakra. Ale tak jest PO pierze mózgi od lat i mamy takich fachowców. Gdańsk to stolica PO.
- 0 0
-
2021-11-12 20:28
ruskie buty
Czy ten wpis to bełkot?
- 3 1
-
2021-11-12 10:25
Śmieszne jest to, że kto krytykuje instytucje UE i sprzeciwia się dalszej integracji jest z automatu ruskim botem, a równocześnie KE ponad naszymi głowami układa się z Putinem w sprawie gazu. A polskojęzyczni Europejczycy łykają jak pelikany
- 13 13
-
2021-11-12 10:06
no nieladnie oceniac po wyglądzie, przyznaję, ale (3)
tak ze zdjęcia to twarze nieskażone głębszą refleksją rzekłbym, na więszości maluje się bezmyślne skupienie a la premier Szydło, poza tym kilku kolesi pewnie gnębionych w podstawówce, którzy teraz w koncu "gdzieś przynależą" i realizują ważkie idee, oraz kilka niezbyt urodziwych panien
- 73 55
-
2021-11-12 23:28
wklej bohaterze swoją fotkę, a ocenimy twoją aparycję
- 4 3
-
2021-11-12 10:18
Oooo, samoocena w skrócie! (1)
- 9 10
-
2021-11-12 13:40
heh, riposta w stylu 6 latka
pochwal się, gdzie stoisz na zdjęciu (tym pod Neptunem)?
- 8 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.