- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (262 opinie)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (53 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (262 opinie)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (23 opinie)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (857 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (87 opinii)
Wiadukt na Puckiej: widać już konstrukcję
Prace przy budowie wiaduktu wchodzą w decydującą fazę.
Budowany wiadukt na Puckiej w Gdyni coraz bardziej przypomina docelowy obiekt, co widać na naszym filmie. Będą po nim jeździli kierowcy nad torami prowadzącymi do portu. Inwestycja wraz z otoczeniem ma być gotowa pod koniec roku.
- Wiadukt na Puckiej: stan aktualnych prac
- Parametry budowanego wiaduktu na Puckiej
- Za sam wiadukt na ul. Puckiej płaci PKP
- Kiedy drugi wiadukt na Puckiej?
Obecnie konstrukcja coraz bardziej przypomina docelowy obiekt, po którym będą jeździć kierowcy ponad torami.
Wiadukt na Puckiej: budowa na filmach
Wiadukt na Puckiej: stan aktualnych prac
Udało się już wykonać prace żelbetowe na podporach oraz na płycie ustroju nośnego przęsła pierwszego. Wcześniej zamontowano tam prefabrykowane belki typu Kujan.
Na drugim przęśle zamontowano konstrukcję stalową w zakresie pomostu, łuków oraz stężeń, a także przygotowano szalunek pod płytę ustroju.
- Aktualnie trwają prace związane z montażem wieszaków na konstrukcji stalowej oraz wykonywaniem murów oporowych z prefabrykowanych elementów małogabarytowych na dojazdach do obiektu - informują przedstawiciele wykonawcy.
Parametry budowanego wiaduktu na Puckiej
- Całość będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m.
- Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m.
- Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik.
- Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.
- Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.
W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.
Za sam wiadukt na ul. Puckiej płaci PKP
Wiadukt budowany jest na mocy umowy pomiędzy PKP PLK a Gdynią. Podpisany jesienią 2019 r. dokument zobowiązał PKP do sfinansowania budowy.
PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.
Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli wyburzonych budynków.
- Koszt całej inwestycji: 78,970 mln zł brutto.
- Wykonawca: Strabag.
- Termin zakończenia: listopad 2024 r.
Kiedy drugi wiadukt na Puckiej?
Dodajmy przy okazji, że według zapowiedzi z końca 2023 r. w pierwszym półroczu PKP PLK ma ogłosić przetarg na modernizację odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork.
Inwestycja zawiera budowę oczekiwanego przez gdyńskich kierowców wiaduktu kolejowego nad torami SKM przy ul. Puckiej, co umożliwi przejazd bez konieczności oczekiwania na szlabanach.
Inwestycja potrwa trzy lata.
Przejazd przez Pucką. Kiedy drugi wiadukt?
Czy znasz wszystkie mosty Trójmiasta?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-06 13:38
Wiadukt był potrzebny ale nie w tym miejscu (1)
W Gdyni od od lat 30 zeszłego stulecia powstał jeden przejazd pod torami (Węzeł Ciegielskiej) i Estakada Kwiatkowskiego którą zaczęła budować poprzednia władza w poprzednim stuleciu. W mieście które było zaplanowane jako nowoczesne i przyjazne dla ludzi obecna władza wszystko zaprzepaściła.
- 54 5
-
2024-03-06 18:22
w kronikarskiego obowiązku
Jeszcze wiadukty kolejowe nad "różową"...
I wiadukt bliźniaczy do przedwojennego na Wiśniewskiego przy przystanku Stocznia.
Oraz wypasiony przepust pod torami dla... Kaczej, aby ogródków działkowych nie zalała...
Nie zalała, ale za to zniosła most, który później latami był naprawiany. W sumie nie wiem czy został naprawiony...
Nie za dużo jak na kolejarsko-portowe miasto...- 2 1
-
2024-03-06 07:19
Ćwierćmilionowe miasto portowe, kilka kadencji nie starczyło na wiadukt nad torami... Ten przy Chylońskiej (15)
- 142 11
-
2024-03-06 11:23
Ni ma piniędzy i ni będzie!
-a kto wybiera tych ludzi na kilka kadencji?!
- 13 6
-
2024-03-06 11:01
Wystarczyłoby
Ale w mieście są nie tylko kierowcy
- 4 13
-
2024-03-06 09:53
(3)
Nie starczyło, bo najpierw lotnisko trzeba spłacić.
- 15 7
-
2024-03-06 11:41
Lotnisko (2)
Niech spłaca platforma
- 2 10
-
2024-03-06 12:36
Szczurek jest z jakiejś platformy? (1)
- 9 2
-
2024-03-06 14:32
To nie szczurek
Zablokował dobry projekt wykorzystania istniejącego lotniska. Projekt zablokowała gdanska platforma zwana dla zmyłki obywatelską
- 4 6
-
2024-03-06 09:40
oj biedni kierowcy, siedzą w tych swoich małych puszkach, wdychają spaliny i mózgi przestają działać (8)
pod torami w Chyloni jest tunel od chyba 50 lat albo dłużej, nikt nie broni skorzystać, drugi jest w Cisowej, wystarczy iść przez nie pieszo, minuta spaceru zamiast pół godziny czekania na szlaban, no ale do tego trzeba umieć myśleć oraz chcieć się ruszyć, ludzie uważający że wożenie tyłka w każde jedne miejsce jest ich prawem a kilometrowy spacer jest formą opresji powinni się leczyć bo są po prostu chorzy
- 8 25
-
2024-03-06 16:12
Czy to spaliny Tobie szkodzą na pisownię ?
- 3 1
-
2024-03-06 15:25
I taki troglodyta
Mówi że eko jest stanie tam i nie trzema budować tunelu. Chory pisiewicz nie kuma że ludzie w okol jadą żeby nie stać i to generuje dodatkowy ruch, spaliny itd. nie mówię 9 wygodzie dla rowerzystów normalnych którzy by mogli również przejechać
- 5 1
-
2024-03-06 15:21
Pseudo rowerzysta się odezwał
Jeżdżę autem przez ten przejazd ale również rowerem. I stoję tam czasem albo przechodzę pod szlabanami. Jak trzeba mieć nasr*ne w głowie żeby nie widziec że to dla każdego korzysc. A pisiewicz i jego kukielka mają problem do aut a nie chodzi im o rozwój miasta
- 6 1
-
2024-03-06 15:22
Chory pisiewicz
I kukielka
- 5 1
-
2024-03-06 12:37
Znowu jakiś pacjent ze Srebrzyska
Tam powinni zrobić całą klinikę leczenia kalesoniarzy
- 5 4
-
2024-03-06 11:52
Głowny gdyński aktywista rowerowy
wygląda gorzej od niejednego kierowcy: ziemistoblada cera, no i wychudzony. Może powinien się przesiąść z roweru do samochodu?
- 11 4
-
2024-03-06 11:03
(1)
Głupszego komentarza w życiu nie czytałem
- 15 2
-
2024-03-06 15:22
Bo to kukła
Z.rąb główny obluza
- 3 1
-
2024-03-06 08:05
(12)
I co z tego? Przejazd z Chylońskiej na hutniczą kilkaset metrów będzie dalej trwał 45 minut i dłużej przez ile dekad jeszcze?
- 113 10
-
2024-03-06 12:57
Nie ma problemu, Rumia Janowo i Wejherowo zapraszają
Tam czekają na kierowców nowe wygodne tunele pod torami, szybciej tam się przejedzie przez tory razem z dojazdem niż na Puckiej. Da się? Da się!
- 8 1
-
2024-03-06 09:43
(4)
artykuł przeczytałeś ? "Dodajmy przy okazji, że według zapowiedzi z końca 2023 r. w pierwszym półroczu pkp plk ma ogłosić przetarg na modernizację odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork. Inwestycja zawiera budowę oczekiwanego przez gdyńskich kierowców wiaduktu kolejowego nad torami SKM przy ul. Puckiej, co umożliwi przejazd bez konieczności oczekiwania na szlabanach"
- 5 10
-
2024-03-06 10:34
(1)
ach ma ogłosić przetarg do którego będą odwołania potem trochę potrwa wydanie pozwolenia na budowę i może za 5 lat zaczną ile czasu trwała biurokracja na trasie kaszubskiej od ogłoszenia że ją zbudują do momentu aż ją otworzyli?Kilkanaście lat to było?Poza tym super pomysł bo przy okazji zlikwidują przejazdy na Piaskowej i Północnej czyli głupie dekle skomasują ruch drogowy na jednej przeprawie z 3 dostępnych dziś no brawo nie wiem czy śmiać się czy płakać z tych głupich baranów
- 9 3
-
2024-03-06 11:44
przetarg na odcinek Słupsk - Lebork został rozstrzygnięty w zeszłym roku
Trójmiasto jest na końcu.
- 5 0
-
2024-03-06 10:11
A wiesz ile już razy PLK podchodziło do modernizacji i rozbudowy linii Gdynia-Kościerzyna? Tu będzie to samo.
- 3 2
-
2024-03-06 10:00
właśnie przeczytał..będzie trwało wieki
- 4 1
-
2024-03-06 09:27
Tam nigdy nie bedzie tunelu, mostu czy co tam sobie ktos wymysla. Nie mialo byc, nie ma i nie bedzie. Nawet planu nie ma
- 7 0
-
2024-03-06 09:23
Nie od razu Kraków zbudowano (4)
Tak krawiec kraje jak mu staje, czy jakoś tak ...
Mądre polskie stare przysłowia.
Faktem jest, że przejazd na Puckiej od Chylońskiej to tragedia i najwyższą pora coś z tym zrobić a nie tylko gadać. Ale to wymaga współpracy z PKP i kasy, której zapewne nie ma. Może po zmianie władzy coś się ruszy. Zobaczymy, czy to była wina ekipy Szczurka czy może nowa władza teZ będzie mieć z tym problem.- 8 0
-
2024-03-06 11:54
determinację gdyńskiego samorządu w tej sprawie widać... (3)
...w porównaniu z działaniami podjętymi przez samorządy "małego" Trójmiasta.
Ciekawe jest również porównanie wydanych kwot, gdzie węzeł przesiadkowy zbudowany w Rumi Janowie (tunel jest komponentem) za kwotę porównywalną z kosztem podziemnego garażu w Chyloni i połowę kosztu poniesionego przez Gdynię na rabatki pod oknami urzędu miasta - park(ing) centralny.- 5 2
-
2024-03-06 13:46
Pewnie dlatego, że Gdynia ma bezkolizyjnych punktów styku z infrastrukturą kolejową (2)
więcej nie tylko niż całe małe Trójmiasto razem wzięte, ale też chociażby i Gdańsk. Więc zaiste determinacja do rozwiązywania za ludzi ich niezbyt racjonalnych pomysłów odnośnie wyboru miejsca zamieszkania za publiczne pieniądze nie musi być najsilniejsza.
- 2 4
-
2024-03-06 20:57
za arogancję bijącą z tej wypowiedzi należy się dyskwalifikacja... (1)
Czy uważasz, że mieszkańcy Chyloni i Cisowej oraz okolic nie mają ochoty i potrzeby korzystać z zasobów Rumi czy Rewy?
Poziom aroganckiej ignorancji i bufonady wskazuje na okolice urzędu miasta...
Oczywiście, trudno zaprzeczyć, że Gdynia ma jakieś (!) bezkolizyjne punkty styku z infrastrukturą kolejową...
Nawet można się zgodzić, że najwięcej w Trójmieście...
Tylko co z tego??!
Nie tam, gdzie trzeba, nie tak, jak trzeba i nie to, co trzeba...- 1 1
-
2024-03-06 22:03
Dalekie przedmieścia nie bez powodu są na całym świecie dalekimi przedmieściami
I ich mieszkańcy zawsze uważają, że są niedoinwestowani i pokrzywdzeni. Nie są. Ich mieszkania były dużo tańsze niż dobrze skomunikowane dzielnice nie bez powodu. A co jak co, ale Chylonia i Cisowa na świetne połączenie i z centrum, i Rumią. Nazywa się SKM.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.