• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazd przez Pucką. Kiedy drugi wiadukt?

Patryk Szczerba
4 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (157)
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Podobne fotografie często trafiają do naszego raportu. Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Podobne fotografie często trafiają do naszego raportu.

W pierwszym półroczu PKP PLK ma ogłosić przetarg na modernizację odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork. Inwestycja zawiera budowę oczekiwanego przez gdyńskich kierowców wiaduktu kolejowego nad torami SKM przy ul. PuckiejMapka. Potrwa trzy lata.




Czy jeżdżąc samochodem, często przejeżdżasz przez tory?

Przejazdy kolejowe przy ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni. Przedstawiciele PKP PLK mówili o modernizacji odcinka linii nr 202 Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork, która zawiera budowę wiaduktu.

Tyle, że już w 2020 roku było wiadomo, że finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte na kolejne lata i inwestycja zaczęła się opóźniać.

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Ostatnia informacja była prawie rok temu - do końca 2023 roku miało się rozpocząć postępowanie przetargowe.


Wiadukt na Puckiej powinien już być, a przetarg nawet nie ruszył Wiadukt na Puckiej powinien już być, a przetarg nawet nie ruszył

Przetarg na wiadukt kolejowy na Puckiej do czerwca



Nic takiego się jednak nie stało. Prawdopodobnie dlatego, że nie było pieniędzy, bo niepewne było dofinansowanie unijne. Przedstawiciele przewoźnika podkreślali, że kluczowe jest zapewnieniu środków finansowych, pochodzących z perspektywy UE na lata 2021-2027, na które została przesunięta inwestycja.

Takie zmiany czekają nas w okolicy ul. Puckiej. Kiedy? Najwcześniej w 2027 roku. Takie zmiany czekają nas w okolicy ul. Puckiej. Kiedy? Najwcześniej w 2027 roku.
Obecnie podawanym terminem przetargu jest pierwsze półrocze tego roku.



Mieszkańców najbardziej interesuje budowa wiaduktu nad torami, po których jeździ SKM. Obiekt zastąpi przejazd kolejowo - drogowy w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Nie będzie tunelu.

Wymiary wiaduktu kolejowego na Puckiej



Wiadukt kolejowy przy ul. Puckiej będzie miał ponad 20,5 metra długości, blisko 32,5 metra szerokości oraz 4,5 metra wysokości.

- Zgodnie z porozumieniem zawartym z Gdynią w dniu 18 grudnia 2017 r. inwestycja w części kolejowej zostanie sfinansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a w części drogowej przez Gdynię. Dokumentacja techniczna jest obecnie opiniowania i uzgadniania m.in. przez miasto - wyjaśnia Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP.
Początkowo wstępnie szacowany koszt inwestycji opiewał na ok. 30 mln zł. Obecne realia rynkowe każą zakładać, że będzie trzeba wyłożyć co najmniej 50 mln zł.

Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł

Dodajmy, że za rok powinien być gotowy inny wiadukt na Puckiej, budowany od kilku miesięcy. Trwają intensywne prace przy budowie przeprawy, który ma ułatwić przejazd przez tory na Puckiej prowadzące do portuMapka.

W ostatnich dniach montowano górną podporę systemowych klatek stalowych na montaż konstrukcji łuku stalowego, po jednej ze stron wiaduktu.

Po nowym roku prace są kontynuowane po drugiej stronie konstrukcji.

Wiadukt drogowy na Puckiej: wymiary



Całość będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m. Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi. Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.



W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe. Część z tych prac została już wykonana.

Gdynia płaci więcej niż PKP



Wiadukt budowany jest na mocy tego samego porozumienia pomiędzy PKP PLK a Gdynią, która uzgadniała warunki budowy konstrukcji nad torami linii 202. Podpisane w 2017 roku porozumienie, potwierdzone dwa lata później przez umowę, zobowiązało PKP do sfinansowania budowy.

PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

De facto miasto płaci przez to więcej. Wkład z budżetu miejskiego to 55 mln zł, a PKP to 24 mln zł.

Wiadukt na Puckiej. Film z końca grudnia

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (157)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane