- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (173 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (120 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Więcej kursów Polregio w Trójmieście
Polregio ogłasza plany na rozkłady w 2024 roku. Utrzymana zostanie m.in. większa liczba składów kursujących z Wrzeszcza na lotnisko. Ze zmian powinni ucieszyć się także pasażerowie podróżujący między Gdynią a Szczecinkiem oraz między Gdynią a Smętowem.
W wyniku połączenia dotychczasowych relacji podróżni zyskali bezpośrednie połączenia Szczecinek - Gdynia Główna i powrotne Gdynia Główna - Szczecinek, a także bezpośrednie połączenie Szczecinek - Tczew.
O której odjeżdża twój pociąg? Sprawdź rozkłady
Sześć dodatkowych pociągów na trasie Wrzeszcz - lotnisko
Jak informują kolejarze, ważną zmianą jest uruchomienie sześciu dodatkowych par pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych, kursujących na odcinku Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Port Lotniczy w relacjach m.in. z Malborka i Tczewa.
Dodatkowo wydłużona do Laskowic Pomorskich zostanie jedna para pociągów, dotychczas kursująca na odcinku Gdynia - Smętowo.
Opinie wybrane
-
2023-12-06 07:51
(16)
Nie mogą puścić więcej pociągów w relacji Gdańsk Wrzeszcz--Gdynia Główna przez port lotniczy i Osowę? Po napakowaniu pociągów widać, że więcej kursów jest potrzebne na tej relacji, a oni chcą puścić pociągi tylko do portu lotniczego...
- 122 7
-
2023-12-06 08:28
Brak sieci trakcyjne za Rębiechowem.
- 14 1
-
2023-12-06 08:21
(12)
Nie mogą, bo brakuje składów spalinowych. PLK stawało na głowie, żeby tej elektryfikacji nie robić, bo pomorskie nie było ich. Mam nadzieję, że jak powstanie nowy rząd, to temat ruszy.
- 32 5
-
2023-12-06 08:58
ale tak było i przed elektryfikacją (10)
czyli to jednak sa decyzje niezależne od typu składów, ale od widzi mi się (i głupoty) zamawiającego takie a nie inne połączenia
Przykre ale to chyba niestety marszałek, który nie słucha jako samorządowiec, swoich wyborców- 8 0
-
2023-12-06 11:43
przed? przecież na tym odcinku nie ma elektryfikacji i o to chodzi
- 1 1
-
2023-12-06 10:22
(8)
Podejrzewam, ze jest to raczej zwiazane z wladzami Gdyni. Pewnie musieliby sie "dogadac", cos dołozyc. Widocznie im nie zalezy. Jakby zalezalo to na pewno byloby dwa razy wiecej kursow.
- 3 6
-
2023-12-06 15:50
(3)
Pierwotnie Gdynia dołożyła się do PKM (w postaci wszystkich dwóch gdyńskich przystanków), Gdańsk na swój budowany od podstaw odcinek (bodajże 730 mln ówczesnych złotych) nie wyłożył nawet złotówki. A PKM pozostaje w gestii marszałka województwa.
Generalnie PKM w Gdyni od lat udaje, że jest - i ostatnia przebudowa Węzła Karwiny nic w tym względzie nie zmienia.- 3 0
-
2023-12-06 19:30
istotna zasluga Gdyni jest fakt, ze PKM istnieje... (2)
Bo pierwotnym pomyslem byla komunikacja lotnisk. Gdansk chcial tramwaj... Gdynia kolej.
Potem gdanski uklad stwierdzil, ze bierze wszysko a Gdynia z przedsiewziecia zostala wyryckana... Tak, musiala dolozyc do przystankow, ale marszalek dorzucil sie tez. I wtedy zmieniono tez scope na komunikacje satelitow.
To smutne, ze sie takBo pierwotnym pomyslem byla komunikacja lotnisk. Gdansk chcial tramwaj... Gdynia kolej.
Potem gdanski uklad stwierdzil, ze bierze wszysko a Gdynia z przedsiewziecia zostala wyryckana... Tak, musiala dolozyc do przystankow, ale marszalek dorzucil sie tez. I wtedy zmieniono tez scope na komunikacje satelitow.
To smutne, ze sie tak "koledzy" po fachu kantuja. Jednak zamiast strzelac focha, Gdynia powinna lepiej dbac o rozwoj infrastruktury... Co jednak zrobic, jak o dochody sie nie zadbalo a okres prosperity skonsumowalo na fasadowe wydmuszki...- 3 0
-
2023-12-07 09:48
Na marginesie - marszałek "dorzucił", bo zostały pieniądze, które w innym razie musiałby zwrócić. I stąd ten bezprecedensowy poryw "hojności"...
- 0 0
-
2023-12-07 09:43
Rzecz w tym, że Gdańsk do swojej z lekka 20 razy bardziej kosztownej części nie musiał nawet grosza dorzucić. A kolejne etapy rozbudowy PKM lokowane są oczywiście w Gdańsku, nadal na koszt województwa (wyjątek z ostatniej chwili - po nastu latach w końcu Gdańsk dorzuci się do projektu południowej nitki), podczas gdy zapowiadana północna odnoga PKM
Rzecz w tym, że Gdańsk do swojej z lekka 20 razy bardziej kosztownej części nie musiał nawet grosza dorzucić. A kolejne etapy rozbudowy PKM lokowane są oczywiście w Gdańsku, nadal na koszt województwa (wyjątek z ostatniej chwili - po nastu latach w końcu Gdańsk dorzuci się do projektu południowej nitki), podczas gdy zapowiadana północna odnoga PKM została w praktyce całkowicie zapomniana.
Notabene, na głównej stronie PKM w pierwotnej odsłonie długo wisiało stwierdzenie - że "PKM skomunikuje zachodnie tarasy Gdańska i Gdyni". Taki był oryginalny cel, realizacja przeczy temu całkowicie i, rzecz jasna, owo stwierdzenie po cichu usunięto już lata temu.
Jak w tym kontekście ma dbać Gdynia "o rozwój infrastruktury"? Tzn., sama ma sobie kolej miejską zbudować? Tak, widziałem już artykuły z powyższą tezą. Tylko z jakiej racji Gdańsk takową kolej miejską dostaje gratis za miliardy z wojewódzkiej kasy a Gdynia ma radzić sobie sama? Potrzeby miast są podobne a, powiedzmy szczerze, że Gdańsk również by sobie sam PKM-ki nie sfinansował. Patrząc na realne dokonania w tym obszarze, nawet w ten szybki tramwaj powątpiewam - tzn., czy by powstał.
Pomijam już, jak to faktycznie działa - bo nawet w aktualnej formie PKM-ka w Gdyni mogłaby odgrywać istotniejszą rolę - ale, póki co, to kompletna fikcja. A przebudowa Węzła Karwiny (czy też brak trzeciego toru) w kontekście tych już nastu lat funkcjonowania PKM-ki nijak ma się do tematu. Ogólnie, zawsze znajdzie się szereg fikcyjnych argumentów z cyklu, jak to winna wszystkiemu jest Gdynia. I nadrzędna zasada/pokrętna logika, wg których wszelkie dofinansowania regionalne/centralne (na zrównoważony rozwój - niezły żart) powinny trafiać wyłącznie do Gdańska. Po prostu kalizm w czystej postaci.
Swoją drogą, bardzo chciałbym się dowiedzieć, jakie konkretnie pomysły w tym obszarze mają oponenci Szczurka... Tzn. jak zamierzają przełamać impas związany z brakiem dużych inwestycji regionalnych/centralnych - PKM, Droga Czerwona, itd.- 1 0
-
2023-12-06 10:58
a skąd taki pomysł? (3)
- 1 1
-
2023-12-06 13:42
Bo nie ma elektryfikacji, bo nie ma trzeciego toru na odcinku Gdynia Główna - Osowa, (2)
a nie ma trzeciego toru, bo Gdynia przy realizacji Węzła Karwiny nie przebudowała wiaduktów na Wielkopolskiej. Dlaczego - bo nie ma pieniędzy w budżecie i chce przepchnąć te koszty na pkp plk. i jest to przewidziane w tzw. drugim etapie, który nie jest w ogóle planowany.
Mógł być oczywiście zmieniony zakres i kolejność prac w inwestycji ia nie ma trzeciego toru, bo Gdynia przy realizacji Węzła Karwiny nie przebudowała wiaduktów na Wielkopolskiej. Dlaczego - bo nie ma pieniędzy w budżecie i chce przepchnąć te koszty na pkp plk. i jest to przewidziane w tzw. drugim etapie, który nie jest w ogóle planowany.
Mógł być oczywiście zmieniony zakres i kolejność prac w inwestycji i wiadukty, oraz węzeł przy PKM Karwiny mogły być kompleksowo przebudowane w pierwszej kolejności (rozwiązując przy okazji problem niewydolnego skrzyżowania Wielkopolska - Sopocka - Strzelców), ale władze Gdyni nie chcą rozwiązywać problemów.- 9 2
-
2023-12-07 09:56
PKM pierwotnie z premedytacją (rzekomo - w każdym razie nie brakowało swego czasu artykułów tłumaczących, czemu takie rozwiązanie jest lepsze) budowano jako spalinową i powyższy argument (o tegorocznej przebudowie Węzła Karwiny) nie ma związku z funkcjonowaniem PKM w Gdyni od kilkunastu już lat.
- 0 0
-
2023-12-06 15:59
Odwracanie kota ogonem. PKM mogłoby bezproblemowo kursować w Gdyni częściej - ale priorytetem od początku jest Gdańsk.
I tak nastąpiła istotna poprawa - na początku z Gdyni wczesnym rankiem wyjeżdżało kolejno kilka składów, które wracały późnym wieczorem. I na tej zasadzie udowadniano, że to kolej "metropolitarna". A stworzono gdańską kolej miejską na koszt województwa.- 3 2
-
2023-12-06 08:26
nadzieja matka glupich...
Ale kazda matke trzeba kochac...
- 2 10
-
2023-12-06 08:11
Podziękuj pkp plk, że nie zrobili elektryfikacji linii 201 (1)
- 44 4
-
2023-12-06 09:21
PLK to jest dziwne stworzenie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie jest uwaga uwaga... w Grupie PKP.
- 12 2
-
2023-12-06 07:32
To w sumie dobra wiadomosc (1)
Choc sporo trzeba poprawić w kursowaniu pociągów
- 61 0
-
2023-12-06 09:48
LolRegio to obóz pracy.
- 4 1
-
2023-12-06 08:06
Fajnie by było żeby Polregio zaczęło jeździć wg rozkladu (3)
Normą są opóźnienia 10 minutowe. A przy łączonych trasach to utrudnia znacznie zycie pasażerom.
No i niedostosowanie pojemności składow do liczby pasażerów- 83 6
-
2023-12-06 10:50
Ale czemu R mają opóźnienia? (2)
R są opóźnione, bo opóźnione są IC. IC mają wyższy priorytet, więc R muszą je przepuszczać...
- 12 3
-
2023-12-06 14:38
(1)
Na linii PKM pociagi IC nie jezdza, a Polregio i tak jest czesto opoznione
- 3 2
-
2023-12-06 17:18
Ostatnio ponad tydzień dojeżdżałem "PKM-ką" do pracy i z powrotem w godzinach różnych, i ani razu nie było spóźnienia.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.