• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej kursów Polregio w Trójmieście

szym
6 grudnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (115)
Polregio ogłasza zmiany w rozkładach. Polregio ogłasza zmiany w rozkładach.

Polregio ogłasza plany na rozkłady w 2024 roku. Utrzymana zostanie m.in. większa liczba składów kursujących z Wrzeszcza na lotnisko. Ze zmian powinni ucieszyć się także pasażerowie podróżujący między Gdynią a Szczecinkiem oraz między Gdynią a Smętowem.



Jak często jeździsz składami Polregio?

Na odcinku Gdańsk-Wrzeszcz - Gdynia Główna (linią PKM) w wyniku połączenia tras pociągów powstały bezpośrednie relacje Gdańsk-Wrzeszcz - Gdynia Główna, Gdynia Główna - Gdańsk-Wrzeszcz. Dodatkowo uruchomiono jedną parę pociągów pomiędzy Gdynią Główną a stacją Gdańsk Osowa.

W wyniku połączenia dotychczasowych relacji podróżni zyskali bezpośrednie połączenia Szczecinek - Gdynia Główna i powrotne Gdynia Główna - Szczecinek, a także bezpośrednie połączenie Szczecinek - Tczew.

O której odjeżdża twój pociąg? Sprawdź rozkłady



Sześć dodatkowych pociągów na trasie Wrzeszcz - lotnisko



Jak informują kolejarze, ważną zmianą jest uruchomienie sześciu dodatkowych par pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych, kursujących na odcinku Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Port Lotniczy w relacjach m.in. z Malborka i Tczewa.



Dodatkowo wydłużona do Laskowic Pomorskich zostanie jedna para pociągów, dotychczas kursująca na odcinku Gdynia - Smętowo.
szym

Opinie (115) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (7)

    Kible będą jeździć na lotnisko? Nie wstyd?

    • 14 10

    • Jak to zobaczymem to wstyd jak nie wiem (2)

      XXI wiek a pociągi z lat 70

      • 6 8

      • bo w tych czasach tkwi Pomorskie

        Poczawszy od zarzadzajacych a na infrastrukturze skonczywszy...

        • 5 2

      • Mysle, ze gdyby taki sklad podstawic w Krakowie czy Warszawie, to bylyby reklamacje o zwrot kasy. My jestesmy przyzwyczajeni do jazdy w takich warunkach.

        • 3 2

    • (1)

      Wstyd to jest brak elektryfikacji linii Gdynia-Kościerzyna, za którą odpowiada pkp plk.

      • 8 2

      • tak pomorskie dba o wlasne interesy...

        A tymczasem gorale zapewnili sobie 12 miliardow zlotych na przebudowe linii kolejowych w Malopolsce.

        Na dodatek, kazdy rzad potulnie buduje im "zakopianke".

        Ale gorale wiedza, jaki jest ich interes...

        • 4 4

    • Jeżdżą od czerwca. (1)

      Następny się obudził

      • 6 0

      • Ale zmodernizowane

        • 1 2

  • A jak tam Fala na kolei ?

    Pytanie retoryczne. Bo Fala na kolei w ogóle nie odpali. Za dużo czasu straciła spółka na nic nierobieniu. Teraz już za późno. Projekt idzie w kierunku katastrofy.

    • 18 3

  • PKP to państwo w państwie (12)

    Cieszcie się że jeżdżą pociągi a niczego więcej nie oczekujcie jak np. czystości, punktualności czy prędkości.

    • 16 12

    • Polska w ruinie. (1)

      Od 8 lat.

      • 7 6

      • gdyby nie te osi lat, nie byloby nawet ruiny

        Zaorane, wyczyszczone i przyklepane pole.
        Jak po deweloperskich wypaleniach.

        • 3 4

    • polregio to nie PKP (7)

      • 10 3

      • a co, PKS? (5)

        a może LOT?

        • 3 7

        • Po prostu Polregio (4)

          Tak samo jak PKM to nie PKP

          • 7 1

          • ...ale jeździ po infrastrukturze należącej do (1)

            do pkp plk czy po 18 km należących do PKM

            • 0 4

            • Raczej dokladnie na odwrot, znawcy

              • 0 0

          • (1)

            Nie pitol i nie siej zametu jak sie nie znasz. Polregio to PKP Przewozy Regionalne, tylko nazwa marketingowo zmieniona, aby tacy jak ty sie nabierali.

            • 0 5

            • A kto jest właścicielem Polregio?

              • 3 0

      • na dodatek, ma bardzo wiele wspolnego...

        ...z samorzadem wojewodztwa.

        Wiecej niz z PKP.

        • 3 0

    • Polskie przedsiębiorstwo transportowe, prowadzące działalność w zakresie pasażerskich przewozów kolejowych. Powstało przez formalne wydzielenie z Polskich Kolei Państwowych.

      Udziałowcy
      Agencja Rozwoju Przemysłu
      16 samorządów wojewódzkich

      • 5 0

    • Z tego co wiem, to marszalek mogl dowolnie zorganizowac transport i inni marszalkowie z tego skorzystali a unas zasiedzenie i indolencja. Taki udzial pkp w transporcie kolejowym to chyba tylko na podkarpaciu jest. Nie uderza jak wjedziesz do mazowieckiego, slaskiego, malopolskiego czy wielkopolskiego?? Bogate wojewodztwa sa niezalezne od polregio. Tak wiec to, czym jezdzimy, jest skutkiem wyborow urzedu marszalkowskiego. Ba, nawet nie wyborow, marszalek tak ustawil przetarg, zeby tylko polregio bylo w stanie sie wywiazac, tudziez skm

      • 5 0

  • Ciekawe kiedy zacznie jeździć ten pociąg przez niestepowo przyjazn glincz...

    • 17 4

  • Ten pociąg do Szczecinka (5)

    to jaką trasą i jak długo jedzie?

    • 12 0

    • Tczew Chojnice Człuchów - ok.3,4 h (2)

      • 1 0

      • Sprawdziłem. (1)

        210 kilometrów 3 godziny 33 minuty. Czy mamy XXI wiek?

        • 8 0

        • ty sie ciesz, ze to w ogole sie kula...

          Odcinek Czarne-Szczecinek pokonalem onegdaj skladem SA101.
          Bylo to ostatnie miejsce w Polsce, gdzie ten wynalazek byl eksploatowany. Tory byly w takim stanie, ze wagon nie mogl rozpedzic sie bardziej, niz 20-30 km/h...
          Wiec jest progres, bo byl remont... I nawet przewidziana do zamkniecia linia Szczecinek-Slupsk rowniez zostala wyremontowana. Tylko nie bardzo ma tam co jezdzic...

          • 6 0

    • Przez Bergamutki Licheń Tleń (1)

      • 1 1

      • Dotychczas jeździłem przez Słupsk.

        • 4 0

  • Niezła wizytówka . (1)

    Pociągi zwane "kiblami"

    • 13 5

    • Najlepiej to ilustruje osobowy do Bydgoszczy. Przejazd wykonywany przez ich oddzial to nowoczesny elf, przejazd organizowany przez nasz oddzial- stary kibel. Wstydu nie mają. Ale w kuj-pomie polregio musi sie postarac, bo muszą rywalizowac z Arrivą, przez to są tez tansi. A u nas- marszalek wrecz dostosowuje przetargi tak, aby inne podmioty poza pkp nie mialy szans.

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    To w sumie dobra wiadomosc (1)

    Choc sporo trzeba poprawić w kursowaniu pociągów

    • 61 0

    • LolRegio to obóz pracy.

      • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    (16)

    Nie mogą puścić więcej pociągów w relacji Gdańsk Wrzeszcz--Gdynia Główna przez port lotniczy i Osowę? Po napakowaniu pociągów widać, że więcej kursów jest potrzebne na tej relacji, a oni chcą puścić pociągi tylko do portu lotniczego...

    • 122 7

    • Podziękuj pkp plk, że nie zrobili elektryfikacji linii 201 (1)

      • 44 4

      • PLK to jest dziwne stworzenie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie jest uwaga uwaga... w Grupie PKP.

        • 12 2

    • (12)

      Nie mogą, bo brakuje składów spalinowych. PLK stawało na głowie, żeby tej elektryfikacji nie robić, bo pomorskie nie było ich. Mam nadzieję, że jak powstanie nowy rząd, to temat ruszy.

      • 32 5

      • nadzieja matka glupich...

        Ale kazda matke trzeba kochac...

        • 2 10

      • ale tak było i przed elektryfikacją (10)

        czyli to jednak sa decyzje niezależne od typu składów, ale od widzi mi się (i głupoty) zamawiającego takie a nie inne połączenia

        Przykre ale to chyba niestety marszałek, który nie słucha jako samorządowiec, swoich wyborców

        • 8 0

        • (8)

          Podejrzewam, ze jest to raczej zwiazane z wladzami Gdyni. Pewnie musieliby sie "dogadac", cos dołozyc. Widocznie im nie zalezy. Jakby zalezalo to na pewno byloby dwa razy wiecej kursow.

          • 3 6

          • a skąd taki pomysł? (3)

            • 1 1

            • Bo nie ma elektryfikacji, bo nie ma trzeciego toru na odcinku Gdynia Główna - Osowa, (2)

              a nie ma trzeciego toru, bo Gdynia przy realizacji Węzła Karwiny nie przebudowała wiaduktów na Wielkopolskiej. Dlaczego - bo nie ma pieniędzy w budżecie i chce przepchnąć te koszty na pkp plk. i jest to przewidziane w tzw. drugim etapie, który nie jest w ogóle planowany.
              Mógł być oczywiście zmieniony zakres i kolejność prac w inwestycji i wiadukty, oraz węzeł przy PKM Karwiny mogły być kompleksowo przebudowane w pierwszej kolejności (rozwiązując przy okazji problem niewydolnego skrzyżowania Wielkopolska - Sopocka - Strzelców), ale władze Gdyni nie chcą rozwiązywać problemów.

              • 9 2

              • Odwracanie kota ogonem. PKM mogłoby bezproblemowo kursować w Gdyni częściej - ale priorytetem od początku jest Gdańsk.

                I tak nastąpiła istotna poprawa - na początku z Gdyni wczesnym rankiem wyjeżdżało kolejno kilka składów, które wracały późnym wieczorem. I na tej zasadzie udowadniano, że to kolej "metropolitarna". A stworzono gdańską kolej miejską na koszt województwa.

                • 3 2

              • PKM pierwotnie z premedytacją (rzekomo - w każdym razie nie brakowało swego czasu artykułów tłumaczących, czemu takie rozwiązanie jest lepsze) budowano jako spalinową i powyższy argument (o tegorocznej przebudowie Węzła Karwiny) nie ma związku z funkcjonowaniem PKM w Gdyni od kilkunastu już lat.

                • 0 0

          • (3)

            Pierwotnie Gdynia dołożyła się do PKM (w postaci wszystkich dwóch gdyńskich przystanków), Gdańsk na swój budowany od podstaw odcinek (bodajże 730 mln ówczesnych złotych) nie wyłożył nawet złotówki. A PKM pozostaje w gestii marszałka województwa.

            Generalnie PKM w Gdyni od lat udaje, że jest - i ostatnia przebudowa Węzła Karwiny nic w tym względzie nie zmienia.

            • 3 0

            • istotna zasluga Gdyni jest fakt, ze PKM istnieje... (2)

              Bo pierwotnym pomyslem byla komunikacja lotnisk. Gdansk chcial tramwaj... Gdynia kolej.

              Potem gdanski uklad stwierdzil, ze bierze wszysko a Gdynia z przedsiewziecia zostala wyryckana... Tak, musiala dolozyc do przystankow, ale marszalek dorzucil sie tez. I wtedy zmieniono tez scope na komunikacje satelitow.
              To smutne, ze sie tak "koledzy" po fachu kantuja. Jednak zamiast strzelac focha, Gdynia powinna lepiej dbac o rozwoj infrastruktury... Co jednak zrobic, jak o dochody sie nie zadbalo a okres prosperity skonsumowalo na fasadowe wydmuszki...

              • 3 0

              • Rzecz w tym, że Gdańsk do swojej z lekka 20 razy bardziej kosztownej części nie musiał nawet grosza dorzucić. A kolejne etapy rozbudowy PKM lokowane są oczywiście w Gdańsku, nadal na koszt województwa (wyjątek z ostatniej chwili - po nastu latach w końcu Gdańsk dorzuci się do projektu południowej nitki), podczas gdy zapowiadana północna odnoga PKM została w praktyce całkowicie zapomniana.

                Notabene, na głównej stronie PKM w pierwotnej odsłonie długo wisiało stwierdzenie - że "PKM skomunikuje zachodnie tarasy Gdańska i Gdyni". Taki był oryginalny cel, realizacja przeczy temu całkowicie i, rzecz jasna, owo stwierdzenie po cichu usunięto już lata temu.

                Jak w tym kontekście ma dbać Gdynia "o rozwój infrastruktury"? Tzn., sama ma sobie kolej miejską zbudować? Tak, widziałem już artykuły z powyższą tezą. Tylko z jakiej racji Gdańsk takową kolej miejską dostaje gratis za miliardy z wojewódzkiej kasy a Gdynia ma radzić sobie sama? Potrzeby miast są podobne a, powiedzmy szczerze, że Gdańsk również by sobie sam PKM-ki nie sfinansował. Patrząc na realne dokonania w tym obszarze, nawet w ten szybki tramwaj powątpiewam - tzn., czy by powstał.

                Pomijam już, jak to faktycznie działa - bo nawet w aktualnej formie PKM-ka w Gdyni mogłaby odgrywać istotniejszą rolę - ale, póki co, to kompletna fikcja. A przebudowa Węzła Karwiny (czy też brak trzeciego toru) w kontekście tych już nastu lat funkcjonowania PKM-ki nijak ma się do tematu. Ogólnie, zawsze znajdzie się szereg fikcyjnych argumentów z cyklu, jak to winna wszystkiemu jest Gdynia. I nadrzędna zasada/pokrętna logika, wg których wszelkie dofinansowania regionalne/centralne (na zrównoważony rozwój - niezły żart) powinny trafiać wyłącznie do Gdańska. Po prostu kalizm w czystej postaci.

                Swoją drogą, bardzo chciałbym się dowiedzieć, jakie konkretnie pomysły w tym obszarze mają oponenci Szczurka... Tzn. jak zamierzają przełamać impas związany z brakiem dużych inwestycji regionalnych/centralnych - PKM, Droga Czerwona, itd.

                • 1 0

              • Na marginesie - marszałek "dorzucił", bo zostały pieniądze, które w innym razie musiałby zwrócić. I stąd ten bezprecedensowy poryw "hojności"...

                • 0 0

        • przed? przecież na tym odcinku nie ma elektryfikacji i o to chodzi

          • 1 1

    • Brak sieci trakcyjne za Rębiechowem.

      • 14 1

  • Pkmki w godz 8 9 przepelnione

    Ze ledwo mozna wsiąść. Na dodatek czesto mlodziez stoi w drzwiach a wysiadaja dopiero we wrzeszczu. Stad ciagle spoznienia

    • 19 3

  • Gdańsk Kokoszki PKM nowy przystanek

    nie będzie wykorzystany

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane