- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (428 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (81 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (281 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (118 opinii)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (50 opinii)
- 6 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (22 opinie)
Przebudowa dworca PKP we Wrzeszczu za 13 mln zł
Nieco ponad 13 mln zł kosztować będzie przebudowa dworca PKP we Wrzeszczu. Obiekt zostanie podwyższony i zyska nową elewację, a w środku będzie większa poczekalnia i nowe boksy handlowe. Prace potrwają półtora roku.
We wtorek, 13.04., kolejarze poinformowali o wyborze firmy Tym-Bud z Pruszcza Gdańskiego, która zaproponowała wykonanie wszystkich prac za 13,190 mln zł.
Przypomnijmy, że gruntowna modernizacja zabytkowego dworca Gdańsk Główny PKP, która trwa od końca lata 2019 r. i potrwa do końca tego roku, kosztuje ok. 100 mln zł.
Dworzec PKP we Wrzeszczu zyska:
- nową elewację
- nieco większą poczekalnię
- podwyższony hol główny
- dodatkowe lokale handlowo-usługowe po stronie Galerii Bałtyckiej
- wyremontowane wnętrze
Niecałe 18 miesięcy prac budowlanych
W budynku dworca pozostaną kasy biletowe, toalety oraz bezpośrednie połączenie z tunelem pod torami, prowadzące na wszystkie perony kolejowe oraz do Galerii Metropolia. W poczekalni zamontowane będą elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.
Wykonawca będzie miał dokładnie 539 dni na wykonanie wszystkich prac od dnia podpisania umowy.
W trakcie trwania robót powstanie tymczasowy dworzec kontenerowy zlokalizowany w pobliżu przejścia pod torami z ul. Dmowskiego do parku Kuźniczki.
Zobacz także:
Kolejarze zbudowali w Gdańsku przystanek-atrapę
Opinie wybrane
-
2021-04-13 17:10
pytanko za milion dolarów (5)
A co z ulicą Lendziona? też zrobioją rewitalizacje, jeżeli
dworzec to ul też zwłaszcza przy numerach 3 a 4a 5a b- 33 14
-
2021-04-14 08:17
... (1)
Naprawdę? Jestem już zmęczona 30 remontami tych samych miejsc, aby wydać kasę. Bo przyjaciele królika potrzebują zarobić. Czemu nie ma jakiegoś przyszłościowego myślenia, że raz a porządnie tylko, co 10 lat - bach przebudowa i kaska z budżetu leci. Ech...
- 1 3
-
2021-04-14 09:55
W takim żyjemy (k)raju
Niestety, nie wszystkie inwestycje są przemyślane i często chodzi o wydanie kasy a nie faktycznie usprawnienia. To nie jest już kwestia polityki, ale mentalności. Tak jak piszesz, mało patrzenia w przyszłość, to jedno, a dwa, absurdalne decyzje, budowanie osiedli w szczerym polu a z drugiej strony drogi donikąd.
- 0 0
-
2021-04-14 01:07
no jak to jest?
przeciez ponoc galeria metropolia jest dworcem
- 1 1
-
2021-04-13 17:35
żartujesz? (1)
tę ulice to powinni zlikwidować tam i tak sama patola mieszka i tak samo te budynki przy tramwajach
- 7 14
-
2021-04-13 21:46
Zdaje się, że mają tam też swojego szeryfa.
- 2 1
-
2021-04-14 10:27
Budynki mają (2)
pełno blachy, kto tam latem wytrzyma w pracy i w poczekalni? To jest początek dzielnicy objętej ochroną konserwatorską. Czy naprawdę nie można było stworzyć coś ładniejszego?
- 30 6
-
2021-04-14 13:28
Elewacja z blachy
Istniej coś takiego jak elewacje wentylowane.
Mi się podoba- 0 1
-
2021-04-14 10:43
Ja tam widzę plusy ;)
Nie wiem czy zauważyłeś ale całe 3 perony są już obłożone taką blachą :) Po 2 stronie torów mamy nowoczesną galerie, tylko Dworzec pozostał taki jaki jest... stary i rozpadający się ;)
Nie wiem czy jesteś z tych do nagle wszędzie by widzieli tylko czerwoną cegłę, ale to rozwiązanie też ewidentnie by tam nie pasowało ;)- 3 1
-
2021-04-13 17:26
Zatoki autobusowe (12)
Zatoki autobusowe widać w projekcie zacofane. Dlaczego chcą postawić małe wiaty zamiast większą część zadaszyć?Ludzie w ścisku przed deszczem lub skwarem będą dalej stać? Do poprawki ten bubel. Jest nowy architektem miasta, więc może nanieść poprawki praktyczne. Zrobić to porządnie, a nie na pokaz, by tylko wstęgi przecinać.
- 131 6
-
2021-04-14 09:52
(1)
Bo w trojmiescie żadne miasto nie potrafi się dogadać z PKP i czegokolwiek logicznie zaplanować... to samo węzeł wzgorze w Gdyni, dworzec główny w Gdyni... jakoś prywaciarz budujący galerie metropolia był w stanie się tak dogadać ze nawet perony są połączone z galeria... gratulacje władzom miast które rządzą nieudolnie od tylu lat
- 1 1
-
2021-04-14 10:10
To jest projekt dworca PKP , to co maja wadze miasta do dworca.
- 0 0
-
2021-04-14 08:23
masz rację.
Płytę na rąbek stojący w parterze ludzie porozwalają. To bardzo źle dobrany materiał wykończeniowy. Dlaczego nie nawiązano do otoczenia? Nie wykonano elewacji trójwarstwowej krytej klinkierem, albo płytą cementowo-wapienną, wytrzymałą na uszkodzenia? W przejściach pod SKM dobrano taki materiał a tutaj? Kto się na to zgodził? Dlaczego tak ważny budynek nie posiada dominanty architektonicznej, jest najważniejszym obiektem w otoczeniu urbanistycznym. A tutaj kolejny barak.
- 4 1
-
2021-04-13 20:35
Postawią małe wiaty we Wrzeszczu bo będą duże w Pcimiu. (2)
- 3 2
-
2021-04-14 01:31
hehehe bo wiecie, Obajtek, to on rządzi wszyskim w Gdańsku! (1)
- 2 1
-
2021-04-14 10:09
A kto pisze o bajtku ? Chodzi o metody dzielenia tej bolszewickiej wadzy.
- 0 0
-
2021-04-13 20:14
To nie inwestycja miasta a PKP (1)
Wygląd tej obskurnej pętli i przystanków autobusowych a także infrastruktury w postaci chodników i nawierzchni ulic odpowiada miasto Gdańsk a więc magistrat. Remont dworca prowadzi PKP i oczywiście to wielka szkoda, że nie udało się skorelować inwestycji miasta i PKP w zakresie całościowego projektu dworca i przylegającej do niego infrastruktury
Wygląd tej obskurnej pętli i przystanków autobusowych a także infrastruktury w postaci chodników i nawierzchni ulic odpowiada miasto Gdańsk a więc magistrat. Remont dworca prowadzi PKP i oczywiście to wielka szkoda, że nie udało się skorelować inwestycji miasta i PKP w zakresie całościowego projektu dworca i przylegającej do niego infrastruktury miejskiej. Wielka porażka władz miasta polega na tym, że brak jakiegokolwiek zainteresowania oraz dialogu z PKP w tej sprawie. I to jest dobre pytanie do magistratu: dlaczego nie przygotowano tej inwestycji wspólnie z PKP by stworzyć w tym miejscu nowoczesny węzeł przesiadkowy? Dlaczego brak jest jakiejkolwiek współpracy pomiędzy magistratem a również innymi spółkami kolejowymi jak SKM czy PR oraz urzędem marszałkowskim? Przecież to oczywiste, że w tym miejscu powinien powstać dworzec z prawdziwego zdarzenia, który integrowałby różne środki transportu - również tramwaj. Takie plany były już prezentowane ok. 10 lat temu ale nic w tym temacie się nie dzieje... To bardzo przykre, że w największej dzielnicy Gdańska będziemy mieli miniaturowy, mało urodziwy i nisko funkcjonalny dworzec kolejowy. Pętla autobusowa będzie dalej straszyć a stać na niej będą te same obskurne wiaty z katalogu co niemal na każdym innym przystanku w mieście Gdańsku można zobaczyć.
- 15 1
-
2021-04-14 09:48
właśnie
tak patrzę, że urodziwość tego dworca jakoś drastycznie ,dzięki tym zabiegom-remontowym ,raczej nie pójdzie w górę. ...Dalej niezbyt piękny pawilon w okolicy innych bud i budek i okolica też pozostawia sporo do życzenia..
- 1 0
-
2021-04-13 20:01
Nie mogą bo autobusy ledwo wykrecaja
A ja się jakiś spóźnia to niech ludzie mokną albo ze smierdzielkami na przystanku się tłoczą
- 2 4
-
2021-04-13 19:35
a to dlatego
chodzi o to, żeby ludzie nadal ze sobą konkurowali
- 1 1
-
2021-04-13 18:03
(1)
Dworzec PKP to nie dworzec autobusowy. Nie ten remont
- 10 4
-
2021-04-14 09:54
nieprawda, zwróc uwagę na zagospodarowanie, uległo zmianie w rejonie autobudowym.
a zatem i ten obszar jest elementem przedsięwzięcia budowlanego.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.