• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielkie barki powstają w Stoczni Crist

Wioletta Kakowska-Mehring, Robert Kiewlicz
4 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat MARS przejmie kolejne udziały w stoczni Crist?

Na dawnym terenie Stoczni Gdyni pracownicy Stoczni Crist kończą przebudowę specjalistycznych barek do przewozu elementów wież wiatrowych.



W stoczni Crist dobiega końca przebudowa czterech pełnomorskich barek, które będą przystosowane do transportu morskich siłowni wiatrowych. W przyszłym tygodniu zostaną wyprowadzone z suchego doku.



Barki są przebudowywane na zlecenie duńsko-niemieckiego koncernu Aarsleff, który znany jest m.in. z budowy betonowych fundamentów morskich elektrowni wiatrowych. Na każdej barce, mierzącej ponad 100 metrów, trzeba było zamontować ponad 1300-tonową konstrukcję, która umożliwi przewiezienie sześciu pełnowymiarowych wież wiatrowych. Barki wybudowała jedna ze stoczni na Dalekim Wschodzie. Jednak specjalistyczną przebudowę i przystosowanie do przewożenia wież wiatrowych powierzono właśnie stoczni Crist.

To już kolejne zlecenie, jakie stocznia zdobyła z rynku instalacji i obsługi morskich farm wiatrowych. Stocznia zbudowała już barkę służącą m.in. do obsługi lub instalacji wież i turbin wiatrowych dla koncernu Hochtief i buduje podobną (z własnym napędem) dla konsorcjum Beluga-Hochtief Offshore. Ostatni kontrakt wart jest 200 mln euro. Nowa jednostka będzie miała możliwość załadunku do 8 tys. ton, co umożliwi jej instalację ok. 40 turbin w ciągu roku.

Stocznia Crist jest jedną z większych spółek, które zakupiły w 2009 r. część majątku Stoczni Gdynia. Crist jest właścicielem rejonu prefabrykacji kadłubów. We wrześniu 2010 roku stocznia wylicytowała duży suchy dok Stoczni Gdynia za kwotę 175 mln zł.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (190) ponad 10 zablokowanych

  • Jak się chce, to można! (7)

    Byle z dala od polityki...

    • 124 11

    • prywaciarze (2)

      • 16 4

      • i od zwiazków zawodowych (1)

        Pamietajcie ze to ZZ rozmontowaly komune, a moglo byc tak pieknie

        • 17 1

        • ZZ rozmontowały komunę,

          a teraz rozmontowują gospodarkę rynkową. Bakterie są dobre na wszystko.

          • 2 1

    • Pozytywnie,robić kasę ,a nie politykę! (1)

      Jak widać bez guzików da się żyć:)

      • 27 0

      • oczywiście, ze sie da!!!!!!

        • 5 0

    • tam gdzie nie ma zwiazki zawodowe sie zbytnio nie udzielaja

      tam mozliwy jest sukces

      • 19 1

    • .. jak tak małymi kroczkami wypunktuja króla piotrusia

      zasłużył sobie

      • 2 2

  • ciekawe..

    bardzo ciekawe. informacja dnia :)

    • 16 21

  • A jednak można zarabiać na statkach.. (7)

    nie kradnąc i nie marnując pieniędzy.
    Wiadomow, żaden prywatny przedsiębiorca nie pozwoli na to aby go okradali.

    • 109 7

    • Oczywiście.

      Najwyżej sam się okradnie.

      • 0 12

    • na jakich statkach?

      • 2 6

    • Wyzyskiwacze (4)

      Można wszystko tylko jakim kosztem?Zapytajcie ludzi którzy tam pracują,czy są ubezpieczeni i czy płacą na nich składki emerytalne.W większości są to robotnicy ze wschodu dla których minimalna płaca to i tak eldorado.A nasi stoczniowcy na bezrobociu.

      • 8 20

      • Nie chciało się nosić teczki (1)

        to trzeba nosić woreczki hehe

        • 13 5

        • Profesor,to Ty nie wiesz kogo przede wszystkim wycinali?

          Wielu młodych inżynierów po zwolnieniu do dziś nie wróciło do zawodu,a często w ogóle nie mają pracy; a jakoś chciało im się nosić teczkę i zdobyli dyplom na PG!

          • 3 2

      • A czy ktoś cię zmusza do pracy u prywaciarza? (1)

        Inni jakoś sobie radzą.

        • 12 7

        • pieprzę to słowo jakoś w Anglii takiego "wybawcę" jak crist pogoniliby w try miga jak można przerzucać koszty działalności na pracowników i obracać ich pieniędzmi?

          • 2 0

  • Jakie budowanie? Nie ma takiego budowania bez związków! (1)

    Każdą działalność trzeba rozpocząć od utworzenia związków!

    • 36 63

    • Ja mam nadzieję, że

      osoby plusujące zrozumiały ironię, a minusujące mają takie zdanie o związkach, że nie wytrzymują żadnej ironi na ten temat :) Pozdrawiam obie grupy.

      • 31 1

  • wiecie co...

    jakoś mi wesoło, pomyślałem że się tym z wami podziele :)

    A w temacie:
    Niech budują co chcą, byle by chłopaki miały co robić

    Miłego dnia!

    • 88 2

  • ale mapka jest oki - fajny gadżet

    • 23 0

  • "gospodarka glupcze"

    • 13 3

  • POZDRAWIAMY STOCZNIA GDYNIA

    moze tylko przełom Grudnia 70 - BIS pomógłby w/w stoczni hahahaahhaah

    • 15 5

  • (2)

    Tytuł artykułu jest mylący. Te barki już powstały w Chinach a Criście sa doposażane

    • 34 3

    • Widzę ktoś tu pracuje na stoczni!

      info z pierwszej ręki

      • 0 0

    • Po prostu w Chinach nie opłaca się robić produktów nie standartowych , dla nich doposażanie barek jest marnowaniem sił i środków które w tym czasie mogą zarobić dużo większe pieniądze .

      • 0 0

  • mój Boże, czym ci ludzie się tak POdniecają? barkami do wykończenia (4)

    rodacy!
    związek radziecki dał nam milion par butów
    hurrra!
    ale do podzelowania
    łeeeeeeee

    • 28 54

    • sralux tęskni za komuszymi latami - he he (1)

      • 10 12

      • zatęsknisz i ty, ale bedzie za późno

        bez emerytury, na zielonej wyspie o nazwie tuskoland

        • 11 6

    • Milcz zaprzańcu !

      • 3 3

    • ale nawet

      g@llux jesteś zerem

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane