- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (170 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (188 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (49 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (152 opinie)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
- 6 Zajrzyj do międzywojennych witryn (37 opinii)
Wyburzają wiadukty na obwodnicy. Weekendowe utrudnienia na Chwaszczyńskiej
W piątek wieczorem w okolicy obwodnicy Trójmiasta drogowcy na trzy dni zamkną ul. Chwaszczyńską w Gdyni. Objazd zostanie poprowadzony przez Dąbrowę. Utrudnienia są związane z wyburzeniem wiaduktu na obwodnicy. W jego miejscu powstaną nowe i szersze obiekty, mieszczące po trzy pasy w każdym kierunku. Przejazd pod trasą S6 będzie zamknięty do poniedziałkowego poranka.
Po ostatnich - nietypowych zmianach w organizacji ruchu - tym razem drogowcy muszą zamknąć przejazd ul. Chwaszczyńską. Utrudnienia potrwają trzy dni i są konieczne, bo w tym czasie ruszy rozbiórka dotychczasowego wiaduktu na obwodnicy.
- W związku z koniecznością rozbiórki istniejącego obiektu WD-102 na węźle Gdynia Wielki Kack w ciągu obwodnicy Trójmiasta zachodzi konieczność zamknięcia ul. Chwaszczyńskiej w obszarze prowadzonych prac przy budowie drogi ekspresowej S6. Stare wiadukty trzeba rozebrać, by na ich miejscu wybudować nowe, szersze, mieszczące po trzy pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju - informuje Andrzej Szyler, naczelnik wydziału ds. zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na czas prowadzonych prac pod wiaduktem na jezdni ul. Chwaszczyńskiej zostaną ułożone specjalne maty zabezpieczające.
Ze względu na spore natężenie ruchu w tym miejscu początek prac zaplanowano na piątek, 20 sierpnia, na godz. 20:00. Utrudnienia potrwają do poniedziałku, 23 sierpnia, do godz. 6:00.
Na czas realizacji tych robót będą wprowadzone objazdy odpowiednio dla relacji:
a) z kierunku centrum Gdyni i Sopotu:
- dojazd do Kościerzyny i Chwaszczyna (DK20) przez ulicę Nowowiczlińską i ul. Rdestową,
- dojazd do Obwodnicy kierunek Gdańsk, Łódź przez ulicę Nowowiczlińską, zjazd w kierunku Szczecina, z zawróceniem na węźle Chwarzno.
b) z kierunku Kościerzyny i Chwaszczyna oraz ulicy Krzemowej: - dojazd do centrum i Sopotu przez ulice Rdestową i Nowowiczlińską,
c) z kierunku Szczecina:
- dojazd do centrum i Sopotu przez ulice Rdestową i Nowowiczlińską,
d) z kierunku Gdańska i Łodzi:
- dojazd do Kościerzyny i Chwaszczyna (DK20) objazd w kierunku Szczecina, z zawróceniem na węźle Chwarzno.
- Na skrzyżowaniu ulic Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej sygnalizacja świetlna będzie pracować w trybie awaryjnym [żółte światło pulsacyjne - dop. red.]. W przypadku tworzenia się zatorów na trasie objazdu ruchem pokierują ręcznie pracownicy wykonawcy - informują drogowcy.
Czy Chwaszczyńska będzie przejezdna rano? (18 opinii)
Opinie wybrane
-
2021-08-20 08:46
Predykcja (16)
Często zastanawiam się, czy przy pierwotnej budowie nie należałoby w newralgicznych punktach od razu zbudować na wyrost. Ile to potem jest mniej problemów.
Pierwotną budowę mieliśmy nie tylko kiedyś w stosunku do obecnej ale mamy też obecnie w stosunku do ewentualnej, kolejnej.- 57 18
-
2021-08-23 09:30
Niestety nie
To znaczy można, ale jest z tym związany poważny problem - jeśli masz np dwupasmową drogą i budujesz most "na wyrost" na trzy pasy, to dopóki droga nie zostanie zbudowana, musisz płacić za utrzymanie "przerośniętego" mostu. Dla obiektów tego typu to są duże koszty. Nie mówiąc o tym, że jeśli nigdy nie dojdzie do rozbudowy, to strata pieniędzy. Do
To znaczy można, ale jest z tym związany poważny problem - jeśli masz np dwupasmową drogą i budujesz most "na wyrost" na trzy pasy, to dopóki droga nie zostanie zbudowana, musisz płacić za utrzymanie "przerośniętego" mostu. Dla obiektów tego typu to są duże koszty. Nie mówiąc o tym, że jeśli nigdy nie dojdzie do rozbudowy, to strata pieniędzy. Do tego może być taki problem jak z obwodnicą - jest taka wąska, gdyż wybudowaną ją według prawa budowlanego obowiązującego w latach 70. W międzyczasie prawo budowlane się zmieniło i dla takiego indeksu prędkości pasy muszą być szersze - więc nawet gdyby w latach 70-tych zbudowano "na zapas" szersze obiekty, dzisiaj byłyby niewystarczające.
- 0 0
-
2021-08-21 19:11
a dasz na to pinionzki aby tak robic?
Moze odrazy zbydyhny dwotrzec pkp na kaczych buajch tak na przyszłsoc, aha i lotnisko mzoe co ?
- 0 0
-
2021-08-20 17:29
(1)
Nie chodzi o to żeby zrobić tylko żeby robić.
- 6 0
-
2021-08-20 18:02
Geniusz się marnuje
- 3 1
-
2021-08-20 10:07
(1)
Słowo klucz: pieniądze. S7 na odcinku Elbląg - Gdańsk w pasie drogowym i obiektach ma miejsce na trzeci pas, ale zdecydowano się na wariant "dwupasowy". Za 10 - 15 lat na tej trasie czeka nas Armageddon przy poszerzaniu.
- 3 6
-
2021-08-20 20:35
Nie będzie za co poszerzać, bo PiS i jego tłuste koty rozgrabią całą Polskę do cna!
- 5 5
-
2021-08-20 09:10
Obwodnica była budowana na wyrost. Wtedy mało kto nią jeździł bo mało kto miał samochód. (9)
Może tego nie pamiętasz ale ja pamiętam.
- 55 0
-
2021-08-23 10:21
A to prawda
I nie trzeba daleko wstecz sięgać. Jeszcze w połowie lat 90-tych aut było niewiele i nie raz się zdarzało, że można było wyjść na główną drogę i nie widzieć żadnego auta. Moja siostra zdawała prawo jazdy w Rumi, chyba w 1992 roku i przez 45 minut egzaminu nie widziała żadnego innego samochodu na drodze. Ja pamiętam jeszcze, jak dziadkowi mnie gonili, żebym się nie bawił na ulicy - na Czerwonych Kosynierów w Gdyni (dzisiejsza Morska), gdzieś pod koniec 80-tych.
- 0 0
-
2021-08-20 12:42
Zgadzam się (1)
Dzisiaj budowanie OM to NIE jest na wyrost. OM była potrzebna już lata temu.
Tak samo rozważania czy dobudować na obwodnicy trzeci pas NIE jest na wyrost dzisiaj. Trzeci pas byl potrzebny już lata temu.- 1 1
-
2021-08-21 18:31
Tylko jak ten ruch rozprowadzić z obwodnicy? Zjazdy i drogi nie wyrabiają.
Niestety taki mamy układ aglomeracji, że trudno znaleźć alternatywy.
- 1 0
-
2021-08-20 09:33
Nie tylko obwodnica (5)
Takie samo pytanie można postawić w stosunku do ewentualnej rozbudowy A1.
Dobudowa 3-go pasa to zapewne przebudowa wszystkich wiaduktów ale może się mylę.- 8 6
-
2021-08-23 10:28
Trzypasmowa droga o dużej prędkości
ma prawie taką samą pojemność / przepustowość, jak dwupasmowa. Powód jest psychologiczny - kierowcy instynktownie trzymają się dalej od siebie. Duże zwiększenie przepustowości przy zmianie 4->6 pasów jest na drogach o niskiej i śrenidej prędkości.
- 0 0
-
2021-08-20 09:57
A1 jest przewidziana na 3 pasy.
- 5 0
-
2021-08-20 09:45
No mylisz się. (2)
Wszystkie nowo budowane obiekty drogowe na autostradach i drogach ekspresowych, mają przewidzianą rezerwę na trzeci pas. Jak byś jeździł i zwrócił uwagę , to skarpy nasypów są bardzo daleko od skrajni jezdni.
- 30 0
-
2021-08-20 09:49
inna technologia budowy tych mostów
łatwiej je poszerzyć, bo inaczej wygląda ustrój nośny.
Różnica na OT polega na tym, że pojawią się pod spodem 3 jezdnie inne niż planowane i poszerzenie niewiele da, skro w ogóle mają w innym miejscu przebiegać.- 2 0
-
2021-08-20 09:47
To OK
- 9 0
-
2021-08-23 09:43
Poniedziałek rano (2)
Jak w tej chwili wygląda przejazd w tym miejscu? Czy z Chwaszczyna na Karwiny można już przejechać czy trzeba jechać przez Dąbrowę?
- 2 0
-
2021-08-24 11:14
Przez Dabrowe
- 0 0
-
2021-08-23 15:03
Napisali, ze do godziny 6 rano w pon beda trwaly utrudnienia, jechalam dzisiaj po 12 i w dalszym
Ciagu objazd przez dabrowe- 0 1
-
2021-08-20 11:24
Nowowiczlińska (5)
Mam pytanie na temat starych wiaduktów obwodnicy nad ulicą Nowowiczlińską, czy one też będą burzone w jakimś kolejnym etapie, aby zbudować w ich miejsce szersze?
- 16 8
-
2021-08-23 08:12
Tak jeszcze w sierpniu
- 0 0
-
2021-08-21 07:35
Owszem
Tak
- 2 0
-
2021-08-20 19:53
zadano tylko pytanie ale minusy polecialy, walić to, milego weekendu
- 9 1
-
2021-08-20 18:42
Wszystko wyburzyć!
na co to komu? Po co to komu?
- 4 3
-
2021-08-20 11:30
Podobno tydzień później
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.