- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (215 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (272 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (149 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (299 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Wystartowała większa marina w NCŻ
Otwarcie rozbudowanej mariny w NCŻ.
Po niemal roku zakończyła się rozbudowa mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa w Gdańsku. Zyskała ona nowe pomosty, w sumie 100 miejsc do cumowania, przystanek tramwaju wodnego, ale też nowoczesny system, pozwalający na bezgotówkowe i wygodne rozliczanie się.
Rozbudowę rozpoczął nieżyjący już szef i twórca NCŻ - dr Krzysztof Zawalski. Przed śmiercią, w marcu zeszłego roku, zdołał jeszcze doprowadzić do opracowania projektu nowej części przystani i do pozyskania środków finansowych na jej budowę.
- To jest milowy krok dla naszego żeglarstwa i w zrównaniu naszych szans z Europą Zachodnią czy ze Stanami Zjednoczonymi. Obiecałem dopełnić to Krzysztofowi Zawalskiemu. Obecnie oddajemy do użytku inteligentną, ekologiczną marinę żeglarską. W tej chwili jest ona na 100 jednostek pływających. Jej ekologiczność wynika z tego, że istnieje możliwość odprowadzania nieczystości, można też pobrać wodę. Inteligenta dlatego, że przy pomocy karty magnetycznej będzie można bezobsługowo korzystać ze wszystkiego, co tutaj jest - wyjaśnia prof. Waldemar Moska, rektor AWFiS.
Prace przez rok prowadziła Hydrobudowa Gdańsk. Najpierw musiano rozebrać stary, drewniany pomost, pogłębiono basen przystani do 4,5 m i wzmocniono jego dno. Umocniono przyczółek, przy którym wybudowano nowy pirs (pomost prostopadły do nabrzeża NCŻ). Ma on prawie 115 m długości i 4 m szerokości, konstrukcję żelbetową, z płytą osadzoną na palach.
Od strony północnej znajdują się przy nim stanowiska cumownicze dla patrolowca Morskiego Oddziału Straży Granicznej z wydzieloną strefą odpraw granicznych jachtów obcych bander, statku ratowniczego Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa SAR w Gdyni i statku inspekcyjnego Urzędu Morskiego w Gdyni. Po drugiej stronie do pirsu są zamocowane pomosty pływające ze stanowiskami postojowymi dla 60 jachtów i łodzi, wyposażonymi w urządzenia cumownicze oraz w punkty poboru wody i energii elektrycznej. Na końcu pirsu jest przystanek tramwaju wodnego.
Poza jednostkami z uczelni, miejscami do cumowania są też zainteresowani prywatni armatorzy i NCŻ planuje je odpłatnie udostępniać. Ma to na celu zbilansowanie wydatków NCŻ.
- Szukamy jeszcze środków finansowych, by postawić radar. Dzięki temu, jeżeli ktoś wyśle sms-a z telefonu komórkowego, będzie można sobie zarezerwować tutaj miejsce, a radar będzie namierzał wszystkie jednostki przebywające w okolicy i informował o miejscach do cumowania i możliwości skorzystania z terenu mariny. Będzie to duże udogodnienie i - co ważne - obsługiwane bezgotówkowo - tłumaczy Moska.
To nie koniec inwestycji w NCŻ. Jest plan zacieśnienia współpracy z Polskim Związkiem Żeglarskim, który może dołożyć środki na nadbudowę budynku NCŻ, czy też zagospodarowanie sąsiedniej plaży do slipowania desek czy łódek. AWFiS chce także porozumieć się z ZTM i miastem, by w sąsiedztwie NCŻ powstał przystanek miejskiego autobusu.
Rozbudowa mariny wyniosła w sumie ponad 6,6 mln zł. Była finansowana z funduszy Unii Europejskiej, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 oraz z dotacji Ministerstwa Sportu i Turystyki.
W najbliższą sobotę żeglarze będą mieli kolejny powód do radości. 23 maja w ramach obchodów Święta Miasta odbędzie się kolejne, dwunaste już Otwarcie Sezonu Żeglarskiego w Gdańsku. Dla wszystkich uczestników i mieszkańców Trójmiasta organizatorzy przygotowali szereg atrakcji w rejonie Targu Rybnego i na Motławie.
Wydarzenia
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (55) 8 zablokowanych
-
2015-05-20 16:07
Czarter po przystępnej cenie - czy doczekamy wreszcie normalnego rynku??? (8)
Ceny wynajmu łodzi w Trójmieście są z kosmosu. Kiedy doczekamy się wreszcie normalnego rynku czarterowego, po przystępnych cenach?
- 34 4
-
2015-06-05 20:52
Koszty, kochany, koszty
Żeglarstwo jest kosztowne - utrzymanie jachtu, jego postoje, slipowania, to wszystko wpływa na koszt czarteru. A i tak dużo bardziej się opłaca zapłacić za czarter niż utrzymać własny jacht. Nie wspominając o kosztach zakupu i amortyzacji. Właśnie to przerabiam na własnym przykładzie.
- 0 0
-
2015-05-21 15:44
ja mam jacht i wynajmuję i musze zapłacic sporo kasy za sezonowanie,opłaty sa gigantyczne
Marina w Gdyni przebija juz nawet Szwecję. Ubezpieczenie jachtu + opłaty do urzędu, konserwacja itp. Dlatego takie ceny. Połowa rejestruje jachty w Szwecji bo taniej a tu co roku płac urzędasowi co przyłazi i mierzy jacht czy może nie urósł przez rok. Chore.
- 6 0
-
2015-05-20 16:20
To jest milowy krok dla naszego żeglarstwa i w zrównaniu naszych szans z Europą Zachodnią czy ze Stanami Zjednoczonymi. (1)
to i ceny Zachodnie
- 14 1
-
2015-05-21 15:42
ceny z d.y np. w Gdyni postuj za sezon
ok 9 tys zł a na Górkach połowa tego tyle ,że zad..e
- 1 0
-
2015-05-21 12:32
Wynajmowałem Śmigłę z Górek za 40zł/h.
Na Mazurach za 200zł ma się dobę za jachcik mieszkalny.
Nawet pomeranką kaszubską bym pożeglował gdyby można było z tej łach piachu w ujściu Wisły Śmiałej taką łódź zesztrandować.
Byleby pokazała się oferta dla zwykłego Polaka.- 1 0
-
2015-05-21 06:43
doczekamy sie jak sam zainwestujesz i bedziesz taniej czarterowal..
- 0 4
-
2015-05-20 18:14
Jak sezon będzi trwał tyle co w Grecji czy w Chorwacji (1)
To ceny też będą takie same. Pozostałe koszty są podobne tylko rynek "płytszy"
- 5 3
-
2015-05-20 20:51
Na mazurach jest duzo taniej
- 6 2
-
2015-05-21 22:20
inteligentna
to inteligencją marina zrównała się już z Waldemarem Moską. Kto kształcił takich prof.?
- 6 0
-
2015-05-21 16:43
Marina (1)
Nowoczesna do "bolu" Chcialbym aby ten grubas co przemawial, wniosl mi pare skrzynek napoi i pare kartonow z zywnoscia na lodke,stapajac po tych cienkich pomostach dzielacych miejsca postojowe!Tam trzeba linoskoczka a nie zeglarza!!!
Zrobili powtorke z Gdyni,grzie co drugi pomost ma szerokosc stopy!Znowu ktos "zaoszczedzil"!"- 4 1
-
2015-05-21 18:47
Niski poziom
Ale może bez obrażania innych.
- 2 1
-
2015-05-21 15:50
mnie ciekawia ceny za sezonowanie jachtu
W Gdyni to juz prawie 10 tyś za sezon. Niszczą żeglarzy na koszt motorówek, lansu i wypożyczalni dla warszawki. A obsługa to dramat, łaskę Ci robią o wszystko i jeszcze złodzieje łażą bo bramki sa otwarte.
- 4 0
-
2015-05-20 18:58
hej (2)
Ile kosztuje dzień zacumowania? Tyle co w Szwecji 1 miesiąc
- 14 3
-
2015-05-20 22:21
W Sztokholmie jest jedna z najdroższych marin w jakich cumowałem. (1)
- 0 2
-
2015-05-21 15:47
nieprawda Kopenhaga-Marina królewska droższa
- 0 0
-
2015-05-21 15:16
zxxx
w zasadzie to nad kazda woda panstwowa powinna byc przystan do cumowania czy spuszczania obiektow plywajacych oraz maly parking moze byc nawet parkometr ale dzis wystarczylby nr konta do oplaty i kwitek z komputera to jest dostepne dla kazdego motorowodniaka z godziny na godz
- 2 0
-
2015-05-20 16:35
(3)
Hahaha szkoda tylko, że nikt nie wziął po uwagę dojazdu przez Górki Zachodnie, dziura goni dziurę...
- 29 2
-
2015-05-21 13:17
Dokładnie wszystko super tylko droga do NCZ to wstyd !!
- 2 0
-
2015-05-21 13:17
Dokładnie wszystko super tylko droga do NCZ to wstyd !!
- 2 0
-
2015-05-20 18:03
Jakto goni ?
- 1 5
-
2015-05-20 15:27
Ten przystanek tramwaju wodnego będzie na żądanie??? (2)
Czy znów omijany... I papa...
- 29 9
-
2015-05-21 11:11
A po co tam Blanik?
Pcha sie jak celebryta wszedzie
- 1 1
-
2015-05-20 21:39
na żadanie
- 1 0
-
2015-05-21 11:09
hahahah czemu trojmiasto.pl wprowadza cenzure i wyrzucilo moj komentarz? cytuje: "inteligientne" - rektor od fikołków". Moze niech Sz.P. Jego Ekscelencja Rektor Moska sie nauczy mowic po polsku, chyba ze tytul mgr zdobyl pod biurkiem, a wiele na to moze wskazywac.
- 6 0
-
2015-05-21 10:59
czy pas był dostatecznie długi. .?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.