• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zderzenie tramwajów przed "Zieleniakiem"

ms,mn
22 maja 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
aktualizacja: godz. 19:51 (22 maja 2014)

Skutki zderzenia tramwajów w centrum Gdańska.


Ponad trzy godziny trwały utrudnienia w ruchu tramwajowym w centrum Gdańska po wypadku, do jakiego doszło ok. godz. 16.30 na skrzyżowaniu ul. Podwale Grodzkie i ul. Wały Piastowskiezobacz na mapie Gdańska, gdzie zderzyły się dwa tramwaje.



Aktualizacja, godz. 19:45 Ruch tramwajów został wznowiony właśnie teraz.

Aktualizacja, godz. 18:50 Lada moment ruch powinien zostać przywrócony.

Aktualizacja, godz. 17:12 Znamy już przebieg wypadku, do którego doszło po godz. 16 przed Zieleniakiem. Zderzyły się dwa tramwaje: linii nr 7, który jechał od strony pl. Solidarności w kierunku centrum Gdańska oraz linii nr 12, który jechał spod dworca głównego PKP w kierunku Błędnika i Bramy Oliwskiej.

Na skutek zderzenia oba tramwaje się wykoleiły.

- Ruch tramwajowy od strony Stogów i Chełmu odbywa się poprzez ul. 3 maja. Tramwaje jadące od strony Wrzeszcza, Zaspy i Nowego Portu także jadą ul. 3 Maja - informuje Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.

Na szczęście w tym groźnie wyglądającym zdarzeniu nikt poważnie nie ucierpiał, choć kilku pasażerów mocno się poturbowało.

Szykują się bardzo duże utrudnienia w ruchu w centrum miasta. Ruch tramwajów przez al. Zwycięstwa został wstrzymany, kursują one objazdem przez ul. Jana z Kolna.

Tramwaje kursują z centrum tylko w kierunku stoczni.

  • Zderzenie tramwajów wywołało spore zamieszanie w ruchu tramwajów.
  • Zderzenie tramwajów wywołało spore zamieszanie w ruchu tramwajów.
  • Zderzenie tramwajów wywołało spore zamieszanie w ruchu tramwajów.
  • Zderzenie tramwajów wywołało spore zamieszanie w ruchu tramwajów.
ms,mn

Opinie (181) 3 zablokowane

  • Przebieg wydarzeń (1)

    Na jednym ze zdjec widac, ze za 7mka wjechal drugi tramwaj. Czyli 7mka miala zielone. 12stka przejechala na czerwonym, pewnie przez pomylke zerkajac na swiatlo zielone dla skretu w prawo do placu solidarności.

    • 3 0

    • Przebieg wydarzeń

      Chyba masz rację

      • 0 0

  • A motorniczowie... (19)

    ... to ślepi są? Świateł nie widzą? Ahh... Pewnie jak zwykle mieli słuchawki w uszach bądź rozmawiali przez telefon. Standard.

    • 237 60

    • Na tym skrzyżowaniu motłoch kierujący tramwajem bardzo często wpada na nie na czerwonym
      Tłumacząc dla motłochu to takie światło co świeci się w poziomie!!!

      Kiedyś pytałem dlaczego tak bywa, to pojazdy zkm są pojazdami uprzywilejowanymi... tak rarytas od kolesie jeżdżącego tymi kolosami

      • 0 0

    • Zapraszam na Stogi. Skręt z Nowotnej na Stryjewskiego, cały czas tramwaje śmigają na czerwonym/poziomym (6)

      • 13 3

      • (5)

        Bo się tam deklu sygnalizacja zawiesza i nie zapala się za każdym razem dla tramwajów. Wystarczy jeden matoł który zablokuje torowisko i światełko przemija nie zapalając sie ponoownie.

        • 6 11

        • (3)

          Przejazd na skrzyżowaniach na czerwonym świetle to standardowe zachowanie gdańskich motorniczych. Pora aby ktoś się zajął bezpieczeństwem pasażerów zanim dojdzie do tragedii.

          • 15 3

          • W autobusach (2)

            to samo - niestety. Kiedy kierowca widzi żółte, często przyspiesza. Bywa też, że przejedzie na czerwonym. Tyczy się to zarówno ZKM Gdynia jak i ZTM Gdańsk.

            • 6 2

            • Zapewne

              chodzi Ci o ZKM Gdańsk, jeśli mówisz o kierowcach. Zadania ZTM nie polegają na prowadzeniu pojazdów komunikacji miejskiej.

              • 0 0

            • A który kierowca nie przyśpiesza jak widzi żółte?

              Tylko nieliczni ... niestety.

              • 1 2

        • ... a świstak siedzi i zawija

          Tramwaj śmiga na czerwonym a po kilku sekundach wskakuje mu ZA KAŻDYM razem zielone. Te kilka sekund może kosztować czyjeś życie.

          • 2 1

    • Byłbym skłonny uwierzyć, że winna jest temperatura. (2)

      • 39 2

      • Znów winna jest zima? (1)

        • 27 2

        • zaskoczyła ZKM nawet w lato

          • 5 0

    • Piotr

      Nie słuchawki nie rozmowa przez telefon tylko sygnalizacja zawiodła nowy system

      • 1 2

    • (3)

      Przeczytaj to co napisałeś a na pewno stwierdzisz, iż pisał to idiota,

      • 50 30

      • Gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem... (2)

        ... to wiedziałbyś, że chodzi o to, że jak to się mogło stać? Tam są światła i przy okazji widać, że coś nadjeżdża z tamtej strony! Motorniczowie musieli zajmować się oczywiście czymś innym, czyli rozmową przez telefon lub słuchali mp3. Nie raz widziałem takie akcje.

        • 50 19

        • Pewnie jakis pasazer zawracal mu tylek ;)

          • 7 3

        • Ty święty!!!! proponuję zacząć porządki od siebie

          • 19 46

    • może kobieta prowadziła :P
      Albo motorniczy sprzedawał bilety akurat.

      • 0 9

    • (1)

      Wiesz wyprzedzanie na trzeciego jest manewrem, w którym łatwo o kolizję.

      • 40 2

      • szczegolnie, jak robisz to tramwajem...

        • 25 1

  • Dobrze że to te brzydkie "dortmundy", a nie "swingi" (6)

    • 72 57

    • lol (2)

      W dortmudzie jest więcej miejsc siedzących, nie przyśpiesza i hamuje tak gwałtownie że wszyscy w środku latają jak to w "swingu", no i klima nie powoduje choroby.

      • 29 8

      • (1)

        Tam nie ma klimy.

        • 0 2

        • brawo miszczu

          • 0 0

    • swingi dla swingersów

      • 9 3

    • sam/sama jesteś brzydki /brzydka tramwaje są ładne

      • 15 10

    • Swingi sa beznadziejne, niewygodne "krzywe" siedzenia

      • 42 21

  • Obecni motorniczy są beznadziejni (1)

    co chwile rozbijają tramwaje, niech zatrudnią kogoś kto jeździ bez wypadkowo, zamiast przypadkowych kierowców, którzy nawet własnych samochodów nie mają.

    • 1 1

    • Rozbijają o samochody, które "nie zauważyły " nadjeżdżającego tramwaju!

      • 0 0

  • I tak zwalą na Tuska :(

    • 0 0

  • i znów te tramwaje

    raz,dwa razy w miesiącu to standard, że z ich udziałem jest jakiś wypadek

    • 2 1

  • (1)

    Niestety większość motorniczych wjeżdża na skrzyżowania na czerwonym. Widzę to praktycznie codziennie.Przejazd zamknięty ale gość ciśnie twardo.

    • 2 3

    • Spokojnie, już od tego weekendu podróż Oliwa / Jelitkowo -> Łostowice specjalnie dla CIEBIE będzie trwała już nie 60minuty tylko 90 minut. Po co się spieszyć skoro płacą za godziny jazdy. Rozkład nie jest wszak żadna wyrocznią.

      • 0 1

  • To nie był wypadek!!!!!

    tylko kolizja, incydent. Radzę przeczytać definicję wypadku. Gdybym był szefem ZKM żądałbym sprostowania i przeprosin!

    • 2 1

  • Brak informacji

    Na przystanku Dworzec główny PKP o godzinie 18.30 stała masa ludzi i jakos nie było zadnego komunikatu na tablicach tylko normalny rozkładjazdy tramwajów! Więc nie dziwcie sięze ludzie stali jak debile na przystankach

    • 0 0

  • I tu widać wyższość trolejbusu nad tramwajem. (29)

    Jeden nieczynny trajtek to tylko jeden mniej trajtek w ruchu, tu stoi całe miasto.

    • 82 136

    • (19)

      Dokładnie, do tego dołóż ilość m2 przeznaczonych na tory, dodatkowe przystanki, linie przesiadkowe, o wiele bardziej skomplikowane serwisy ( = koszta).
      Tramwaj nie ma sensu. W godzinach szczytowych dla komunikacji miejskiej można zwiększyć częstotliwość, i to rozwiązałoby OGROMNE koszta.

      Likwidacja ich dziś także byłaby kosztem, ale w po 20 - 25 latach wyszłoby to na plus. No, ale to PL, ważne co jest dziś.

      Gdańsk to duże miasto, ale na tyle rozległe w zupełności dobra sieć autobusowa rozwiązałaby sprawę.

      • 10 64

      • Czy ogarniasz, że (5)

        przy dworcu głównym w Gdańsku w godzinach szczytu średnio co 75 sekund przejeżdża tramwaj? 48 tramwajów na godzinę. W jednym kierunku oczywiście. W większości pełne. Każdy o pojemności pi razy oko 200 osób.

        Czy już rozumiesz dlaczego Twoja teoria jest do kitu, czy trzeba tłumaczyć dalej?

        • 61 3

        • A wiesz czemu to Gdynia zdobyła nagrodę RegioStars 2014 za transport miejski (1)

          a nie Gdańsk?

          • 5 2

          • No właśnie nie wiem

            Za całą masę szrotów na liniach autobusowych? Za brak buspasów i to, że komunikacja miejska stoi w korkach razem z samochodami? Czy może za brak biletomatów?

            • 4 4

        • Skoro tak się podniecasz ilością tramwajów na godzinę to siądź tam i o policz (1)

          w tym samym czasie samochody (w tym autobusy). Część z tego mogłyby stanowić trolejbusy, gdyby zamiast torów były buspasy. W odróżnieniu od tramwajów drogi dostępne również dla autobusów a i inne zastosowanie mogłyby znaleźć, nie wspominając o karetce pogotowie czy straży pożarnej. Czy już rozumiesz dlaczego Twoja teoria jest do kitu, czy trzeba tłumaczyć dalej?

          • 1 6

          • Poznaj nowe pojęcie

            "Przepustowość skrzyżowań"
            Chcesz przez takie Hucisko przepuścić 2 razy więcej 2 razy mniej pojemnych pojazdów w pasie torów tramwajowych? To polecam przez 5 minut popatrzeć co tam się dzieje w godzinach szczytu.

            • 1 0

        • To zakompleksiony rybi wypierdek, takim jak on nie wytłumaczysz.

          • 22 2

      • Dokładnie, do tego.................... (2)

        Jeżeli piszesz o likwidacji tramwaju............. użyj wujka google i poczytaj o Olsztynie ;)

        • 3 1

        • Rozwiń wątek "dzikiego" i poczytaj. Szkoda, że Olszty popełnia taki błąd

          ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o...... wiadomo co.

          • 0 0

        • A Ty poczytaj wyżej

          • 0 0

      • dawno takiego idiotyzmu nie czytałem (1)

        brawo - tak trzymaj!

        • 6 1

        • To poczytaj sobie jeszcze a okaże się, że idiotyzmy to Ty prawisz

          .... w Szwajcarii eksploatowane są już trolejbusy dwuprzegubowe typu Hess lightram. Spotkać je można m. in. W Genewie, Zurychu i Lozannie. Nie są to prototypy, lecz pojazdy seryjne. Trolejbusy te mają 193 miejsca, a więc pojemność jest zbliżona do składu tramwajów Konstal 105Na (przy czym większy jest udział miejsc siedzących przy zmienionej aranżacji wnętrza pojemność mogłaby wzrosnąć). Wyprodukowanie takiego pojazdu z pewnością nie sprawiłoby też trudności technicznych dla słynącego z elastyczności Solarisa. Trolejbusy przegubowe spotkamy z
          kolei w Budapeszcie, Ostrawie czy nawet Czeskich Budziejowicach. W kwestii komfortu trolejbusy wyprzedzają autobusy rozruch w nich jest płynniejszy z racji na sterowanie prądem w sposób płynny przez taktujące kilkaset razy na sekundę tranzystory dużej mocy. Podobnie, płynniejsze jest hamowanie, gdyż realizowane jest za pomocą silnika elektrycznego, który dodatkowo zwraca energię do sieci trakcyjnej. Dodatkowo, silnik trakcyjny generuje mniej hałasu i wibracji niż wysokoprężny Diesel.
          Najpoważniejsze znaczenie mają kwestie ekonomiczne. O ile bowiem w wypadku budowy sieci trolejbusowej należy liczyć się z kosztem 3 mln zł za km, to koszt budowy linii tramwajowej będzie 2 razy wyższy i znacznie wzrośnie, gdy przyjdzie budować lub wymieniać skrzyżowania torów (krzyżownice) lub zwrotnice. Łódź tymczasem słynie ze zdewastowanych torowisk, wymagających potężnych inwestycji. Podobnie remontów wymagają też nawierzchnie ulic, co wspólnie wiąże się z ogromnymi kosztami. Trolejbusy tymczasem są w stanie jeśli nie zastąpić, to wspomóc tramwaje w obsłudze komunikacyjnej miasta, zwiększając przy okazji udział miejskiego transportu elektrycznego.
          Dodatkowo, jeden trolejbus kosztuje 1,7 mln zł to mniej niż kompleksowa modernizacja starego tramwaju, i kilkakrotnie mniej niż zakup nowego, niskopodłogowego tramwaju takiego jak PESA Swing, wartego 9 mln zł. Niestety, 1,7 mln zł to też dwa razy więcej niż cena autobusu z silnikiem Diesla, jednakże na taki nie dostaniemy już unijnego dofinansowania.
          Prawdopodobnie możliwe będzie wykorzystanie istniejącego układu zasilania sieci tramwajowej, a budowy zajezdni trolejbusowej można by uniknąć, gdyby trolejbusy wyposażono w niewielki silnik spalinowy, umożliwiający dojazd do istniejącej zajezdni autobusowej.
          Na korzyść trolejbusów przemawia też fakt, iż w Polsce funkcjonuje sprawdzony producent takich pojazdów. Solaria wyprodukował już trolejbusy 12-, 15- i 18-metrowe, z silnikami i bateriami pomocniczymi, z napędami od różnych producentów.
          Na niekorzyść trolejbusów stoi kwestia, iż energia elektryczna pochodzi w Polsce z elektrowni węglowych. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż zanieczyszczenia z kominów elektrowni w Bełchatowie, odległej od Łodzi o 60 km, opadające na powierzchni kilkuset kilometrów kwadratowych, będą mniej szkodliwe dla mieszkańców Łodzi, niż spaliny z samochodów czy autobusów kierowane prosto na chodniki i do okien kamienic.

          • 2 3

      • (3)

        Zapewne to, że cały dotychczasowy ruch tramwajowy przeniósłby się na ulicę (czyli kolejne -set pojazdów na ulicy w godzinach szczytu) nie wygenerowałoby żadnych korków...

        • 39 2

        • nie wygenerowaloby korkow (2)

          bo zaamsit lini tramwajowej masz kolejne pasy ruchu wtedy bez straty dla kierowcow moznaby nawet buspasy porobic

          • 6 31

          • (1)

            No tak, i niby ten jeden dodatkowy pas w każdą stronę załatwiłby wszystko?

            • 19 1

            • A czemu jeden?

              • 1 4

      • KosztY, kolego. (3)

        • 5 1

        • KosztY (2)

          Koszty (a nie koszta)
          Organy (a nie organa)
          Gusty (a nie gusta)
          Bilety (a nie bileta)

          itd.

          • 3 2

          • (1)

            akty czy akta?

            • 5 0

            • to zależy kto z kim ma do czynienia

              • 4 0

    • (2)

      tak tak pewnie dlatego wszystkie miasta w miarę możliwości kupują trajtki a nie budują metra lub tramwajów, ej, nie, czekaj hmmm hodor ?

      • 8 1

      • A kiedy będzie metro w Trójmieście?

        • 0 0

      • Ho ho Hodor !

        • 0 0

    • hahahaha... (1)

      Ale to, że trajtek co rusz gubi szelki zapewne nie wpływa na rozkład jazdy ?

      • 23 10

      • To dane sprzed dwudziestu lat

        • 0 0

    • ale za to tranwaje nie stoja w korkach :) a trolejbusy i autobusy tak prawie codziennie (1)

      • 20 0

      • Może dlatego, że mają trampasy?

        • 2 0

    • NIECZYNNE

      DWA PRZYSTANKI tramwaje jadą objazdem przez 3 maja.
      Ale ludzie to osły i to w takich sytuacjach widać najbardziej. komunikatu na przystanku nawet nie umieją przeczytać.

      • 8 1

    • Rozumiem, że...

      ...jednocześnie świadczy to o wyższości autobusu nad tramwajem? Bo dla podróżującego pojazdem pasażera trolejbus i autobus to w zasadzie to samo, więc Twoim zdaniem spokojnie tramwaje można zastąpić autobusami lub trolejbusami?

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane