• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 firm chce przebudować ul. Chwarznieńską. Najtańsza za prawie 26 mln zł

Maciej Naskręt
13 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, budowę ul. Chwarznieńskiej będzie można rozpocząć w marcu. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, budowę ul. Chwarznieńskiej będzie można rozpocząć w marcu.

W gdyńskim magistracie otwarto oferty w przetargu na rozbudowę 1,5-kilometrowego - leśnego - odcinka ul. Chwarznieńskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni chce zainkasować 25,9 mln zł. Szykuje się też rekordowa w Trójmieście gwarancja na wykonane prace drogowe - 55 miesięcy.



Planowany zakres przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Planowany zakres przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.
Znamy potencjalnych wykonawców rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdyni, na odcinku od Chwarzna, przez Trójmiejski Park Krajobrazowy, do Witomina. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni che 25,9 mln zł. Tuż za nią - z ofertą o ok. 1,5 mln droższą - uplasowała się gdyńska spółka MTM, z tym że jej budowa miałaby zająć tylko 61 tygodni.

Obie firmy zaproponowały ponadto udzielenie 55-miesięcznej gwarancji na wykonane prace drogowe. Do tej pory w Trójmieście, jak i całym Pomorzu, urzędnicy w przetargach oczekiwali zaledwie trzyletniej rękojmi. Zdecydowana większość przetargów nie uwzględniała okresu gwarancji jako kryterium wyboru wykonawcy.

Jesienią 2012 r. usunięto drzewa i krzewy kolidujące z placem rozbudowy leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Uzyskano w ten sposób ponad 500 m. sześc. drewna.

Przypomnijmy, że o wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje w 95 proc. cena, a w 2 proc. okres udzielonej gwarancji. Natomiast 3 proc. to termin realizacji inwestycji.

Wiadomo, że Gdynia zaoszczędzi na rozbudowie ul. Chwarznieńskiej 24 mln zł.

- Zamawiający zamierzał na sfinansowanie zamówienia przeznaczyć ok. 50 mln - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w Urzędzie Miasta w Gdyni.

Inwestor potrzebuje teraz kilka dni na zbadanie złożonych ofert. Jeśli nie będzie żadnych odwołań, jest szansa, że umowa z wyłonionym wykonawcą na roboty budowlane, zostanie podpisana na przełomie lutego i marca.

Czy 55-miesięczna gwarancja na roboty drogowe to długi okres?

Przypomnijmy, że ulica Chwarznieńska zostanie rozbudowana na odcinku 1,5 km do dwóch jezdni. Na zmodernizowanym odcinku powstanie wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom, które będzie służyło także jako przejazd gospodarczy. Powstanie też kładka dla pieszych na wysokości Domu za Falochronem oraz ścieżka rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Na początku października ubiegłego roku rozpoczęły się przygotowania do inwestycji, w ramach których wycięto drzewa wzdłuż ulicy. Kierowcy odebrali to jako dobry znak, czekając na rozpoczęcie realnych prac.

Jeśli nie będzie opóźnień, dwujezdniową ul. Chwarznieńską przez las pojedziemy podczas wakacji w 2014 r.

Złożone oferty w przetargu.

Mota-Engil Central Europe SA
Cena: 32 164 429,51 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 82 tygodnie

"Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
Cena: 36 982 362,37 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 65 tygodni

Eurovia Polska
Cena: 36 006 708,96 zł
Gwarancja: 37 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie

MTM SA
Cena: 27 438 389,49 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 61 tygodni

Budimex SA
Cena: 34 821 914,00 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 104 tygodnie

Skanska SA
Cena: 33 170 882,33 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 76 tygodni

NDI SA
Cena: 34 114 668,22 zł
Gwarancja: 56 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie

Mostostal Warszawa
Cena: 34 994 659,51 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 64 tygodnie

Strabag
Cena: 25 923 026,46 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 79 tygodni

Konsorcjum: Pol-Dróg Gdańsk (lider)
Cena: 32 954 247,84 zł
Gwarancja: 49 miesięcy
Okres wykonania: 83 tygodnie

Miejsca

Opinie (148)

  • 1,5 kilometra w 79 tygodni Paranoja! (2)

    Masakra odcinek 1,5 kilometra chcą budować w półtora roku??!!!! No to ja już wiem czemu w Polsce są aż trzy autostrady. Sukces!!!

    • 23 1

    • odwodnienie!!!!!!!! (1)

      pomyśl.

      • 0 2

      • Mozg masz odwodniony. Co tam odwadniac jak w okół jest las??

        • 1 0

  • marzy mi sie Spacerowa poszerzona do 2 pasow w kazda strone... (1)

    ...ups, obudzilem sie :/

    • 8 1

    • problem jest ten sam co w Witominie, dwa pasy w lesie to bzdura, a wąskie gardło w Oliwie (czy Witominie)

      • 0 0

  • wsółczucia

    Gdynia nie zaoszczędzi tylko w dłuższej perspektywie wyda więcej bo za tanie pieniądze to psy kiełbasę jedzą! oferta jest 2krtonie niższa niż kosztorys inwestorski, który nie jest nigdy wygórowany to aż się nóż w kieszeni otwiera. dodatkowo ten starbag... a i należy dodać że 55 to nie najdłuższy okres gwarancji na Pomorzu - ZDW Gdańsk od kilku lat wymaga 5 letniej gwarancji

    • 7 1

  • brać piątą ofertę

    Plus 8 lat gwarancji od głównego wykonawcy i budowac ..

    • 3 0

  • hipokryzja (12)

    26 milionów za POSZERZENIE drogi, ktora już ISTNIEJE i nikt słowa nie powie.
    A jak wczoraj był artykuł o tym, że Gdynia przeznaczy 180 tysięcy na sporządzenie studium spojnego systemu komunikacji rowerowej, systemu, którego obecnie w ogóle NIE MA, to podniósł się lament, ile za to można by szpitali i żłobków dofinansować. To jest dopiero hipokryzja autoholików. To pytam się, ile można by dofinansować szpitali za te 26 baniek? Hmm?

    • 18 8

    • raczej twoja głupota

      tutaj buduje się wiadukt i kładkę, których NIE MA. Z tej drogi korzysta bardzo dużo ludzi

      • 8 5

    • hopokryzją jest 50 000 000

      które miasto chciało na to przeznaczyć - gdzie miało się podziać 25 000 000 - odpowiedźcie sobie sami - BRAWO SZCZUREK

      • 0 1

    • (8)

      Widziałeś projekt tej drogi, raczej nie. Człowieku jakie poszerzenie istniejącej drogi. W ty kraju każdy wypowiada się w temacie o którym ma pojęcie takie że coś usłyszał albo przeczytał w gazecie.

      • 10 7

      • Masz racje ludziom się wydaje, że znają się na wszystkim.

        Takie wypowiedzi są po prostu wskaźnikiem wykształcenia technicznego. Przecież z tej istniejącej drogi nie zostanie nic i dodatkowo jeszcze trzeba będzie zebrać dodatkową warstwę składającą się z mieszaniny korzeni.
        Czyli wymianę podłoża na taką która zwiększy nośność drogi.

        • 6 3

      • chyba masz problem z czytaniem ze zrozumieniem (6)

        Przecież nie chodzi o to, czy to będzie kosztować 3M czy 50M, nie chodzi o to, czy wystarczy zrobić druga nitkę czy trzeba budową osiem wiaduktów.
        Chodzi o to, że lekko ręką wywala się grube miliony po to, żeby zrobić trochę lepiej samochodziarzom z jednej dzielnicy (trochę, bo droga przecież jest - a że wąska to inna bajka), podczas, gdy 0.6 PROCENTA tej kwoty wydane w kierunku doprowadzenia infrastruktury rowerowej w całym mieście do jakichkolwiek europejskich standardów budzi wielkie ochy i niezdrowe emocje.
        Dlaczego pod tym artykułem nie ma opinii, by zamiast tej jednej drogi finansować żłobki i szpitale? Przecież to 166 razy większe środki!
        Pewnie ci wszyscy, co tak krzyczeli poprzednio, teraz nabrali wody w usta, bo tak naprawdę mają w d*pie szpitale i żłobki, liczy się dla nich tylko to, że się parę minut szybciej zwiozą swoją puszką do centrum.

        • 6 6

        • (2)

          zapomniales kolego ze to jest trasa obwodnica - centrum gdyni...

          • 4 4

          • ale nie jedyna

            • 4 1

          • jaka trasa? do centrum? a tam co?

            będą czekac z otwartymi parkingami na wszystkich chetnych samochodziarzy? hahah utkniesz w tym centrum, w normalnych miastach wjazd do centrum jest duzo płatny, jeżdzą ci co nie maja realnej alternatywy, a nie ci ktorzy jezdza z wygodnictwa, bo sie w końcu dorobili

            • 4 5

        • (1)

          Chcesz lansic się rowerem po Gdyni to sie opodatkuj na ten cel a nie bando obcisłogacich oszołomów potraficie tylko wyciagac lapy po pieniadze podatnikow.

          • 4 5

          • kompleks obcisłych gaci można wytłumaczyć tylko jednym...

            • 2 1

        • Panie alkoholik, a gdyby przeznaczyc te 10M za które wybudowano kładkę, która jest nieczynna...

          na cały system dróg rowerowych w Gdyni?
          Nie szukaj dziury, tam gdzie jej nie ma...
          Akurat to jest droga, która musi być dwupasmowa, bo to jest jedyna droga wlotowa/wylotowa z centrum miasta... Inna sprawa, to fakt kompletnego braku pomysłu na rozwiązanie problemu w okolicach "Domu starców".
          Czemu tak nie lamentowałeś, gdy Chylońska najpierw spaprali, a potem chcąc naprawić paprali dalej. Przecież to skrzyżowanie było przebudowywane 3x w ostatnich 10 latach...

          Popieram zrobienie dróg rowerowych w mieście, ale bez przesady. Cykliści i tak maja siebie za grupę permanentnie poszkodowaną, a każdy im w d... włazi...

          • 2 3

    • do lasu kolego, do lasu

      Budowa nowych dróg to konieczność . Jazda na rowerze niestety nie.I tak się dziwię że przewidziano przy nowej drodze trochę niejsca dla ciebie i twoich 3 kolegów.Jak na mój gust i wielu innych, za dużo.
      Właśnie o to "za dużo " które można przeznaczyć dla szpitali , przedszkoli itd, itd.

      • 3 4

  • Może ktoś mi odpowie (4)

    I co dalej????? Witomino będzie nadal ciasnym gardłem ?

    • 13 0

    • Będzie, chyba że wyburzą domy i zrobią po 2 pasy (3)

      Najlepiej byłoby przeznaczyć pieniądze na budowę obwodnicy trójmiasta, a Chwarznieńską zostawić jako drogę w miarę osiedlową... Ale na to się chyba nie zanosi bo ktoś woli wywalać pieniądze w błoto.

      • 2 0

      • sorry -miało być obwodnicy Witomina, nie trójmiasta (2)

        no.

        • 0 0

        • (1)

          a da się zrobić obwodnicę Witomina ? Z której strony ?

          • 0 0

          • Obwodnicy to raczej nie

            Z jednej strony cmentarz komunalny. Z drugiej kompleks leśny na znacznie zróżnicowanym terenie. Można podzielić ruch na dwa pasy w kierunku obwodnicy po drodze istniejącej i 2 pasy w kierunku centrum ulicą równoległą za kościołem.

            • 0 0

  • jak znam życie to pewnie pieniędzy będzie za mało i wszsytko się opóźni. W przetargach powinno się brać realne kwoty po przeprowadzeniu analiz a nie minimalne oferty, bo potem i tak wszystko pada (a to za słaby materiał i za rok znowu remont, a to robocina podrożeje) zawsze się coś znajdzie.

    • 3 0

  • (1)

    Gdańsk przypomina bańkę choinkową w koło miasta ładne drogi a w środku kompletna ruina.

    • 3 2

    • tylko co to ma wspolnego z drogą w Chwarznie?

      poza tym jakbys przyjechał do Gdańska na pewno zauważyłbys nowe drogi w miescie jak W-z, Havla, Łostowicką, Sucharskiego, Słowackiego i drogi wokół Ergo Areny czy PGE Areny. No ale to szczegół.

      • 0 0

  • mtm

    najlepiej " płaci " teraz stępa ma problem

    • 8 0

  • No to klops - STRABAG. Zobaczcie drugi rok remontu wojewódzkiej 218

    od Chwaszczyna w kierunku Wejherowa. Syf, kiła i mogiła. 2 dni pracują - tydzień ich nie ma. Rozwalony 10 km odcinek drogi i robią na raty. Masakra !!! Życzę powodzenia tamtędy jeżdżącym podczas budowy.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane