- 1 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (236 opinii)
- 2 Gdańsk tuż przed wojną. Film w kolorze (74 opinie)
- 3 Nie będzie Drogi Czerwonej, bo nie chcą CPK? (655 opinii)
- 4 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (316 opinii)
- 5 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (156 opinii)
- 6 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (176 opinii)
10 firm chce przebudować ul. Chwarznieńską. Najtańsza za prawie 26 mln zł
W gdyńskim magistracie otwarto oferty w przetargu na rozbudowę 1,5-kilometrowego - leśnego - odcinka ul. Chwarznieńskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni chce zainkasować 25,9 mln zł. Szykuje się też rekordowa w Trójmieście gwarancja na wykonane prace drogowe - 55 miesięcy.
Znamy potencjalnych wykonawców rozbudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni, na odcinku od Chwarzna, przez Trójmiejski Park Krajobrazowy, do Witomina. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni che 25,9 mln zł. Tuż za nią - z ofertą o ok. 1,5 mln droższą - uplasowała się gdyńska spółka MTM, z tym że jej budowa miałaby zająć tylko 61 tygodni.
Obie firmy zaproponowały ponadto udzielenie 55-miesięcznej gwarancji na wykonane prace drogowe. Do tej pory w Trójmieście, jak i całym Pomorzu, urzędnicy w przetargach oczekiwali zaledwie trzyletniej rękojmi. Zdecydowana większość przetargów nie uwzględniała okresu gwarancji jako kryterium wyboru wykonawcy.
Jesienią 2012 r. usunięto drzewa i krzewy kolidujące z placem rozbudowy leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Uzyskano w ten sposób ponad 500 m. sześc. drewna.
Wiadomo, że Gdynia zaoszczędzi na rozbudowie ul. Chwarznieńskiej 24 mln zł.
- Zamawiający zamierzał na sfinansowanie zamówienia przeznaczyć ok. 50 mln - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w Urzędzie Miasta w Gdyni.
Inwestor potrzebuje teraz kilka dni na zbadanie złożonych ofert. Jeśli nie będzie żadnych odwołań, jest szansa, że umowa z wyłonionym wykonawcą na roboty budowlane, zostanie podpisana na przełomie lutego i marca.
Na początku października ubiegłego roku rozpoczęły się przygotowania do inwestycji, w ramach których wycięto drzewa wzdłuż ulicy. Kierowcy odebrali to jako dobry znak, czekając na rozpoczęcie realnych prac.
Jeśli nie będzie opóźnień, dwujezdniową ul. Chwarznieńską przez las pojedziemy podczas wakacji w 2014 r.
Mota-Engil Central Europe SA
Cena: 32 164 429,51 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 82 tygodnie
"Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
Cena: 36 982 362,37 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 65 tygodni
Eurovia Polska
Cena: 36 006 708,96 zł
Gwarancja: 37 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie
MTM SA
Cena: 27 438 389,49 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 61 tygodni
Budimex SA
Cena: 34 821 914,00 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 104 tygodnie
Skanska SA
Cena: 33 170 882,33 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 76 tygodni
NDI SA
Cena: 34 114 668,22 zł
Gwarancja: 56 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie
Mostostal Warszawa
Cena: 34 994 659,51 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 64 tygodnie
Strabag
Cena: 25 923 026,46 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 79 tygodni
Konsorcjum: Pol-Dróg Gdańsk (lider)
Cena: 32 954 247,84 zł
Gwarancja: 49 miesięcy
Okres wykonania: 83 tygodnie
Miejsca
Opinie (148)
-
2013-02-13 14:08
1,5 kilometra w 79 tygodni Paranoja! (2)
Masakra odcinek 1,5 kilometra chcą budować w półtora roku??!!!! No to ja już wiem czemu w Polsce są aż trzy autostrady. Sukces!!!
- 23 1
-
2013-02-13 20:43
odwodnienie!!!!!!!! (1)
pomyśl.
- 0 2
-
2013-02-14 21:47
Mozg masz odwodniony. Co tam odwadniac jak w okół jest las??
- 1 0
-
2013-02-13 14:08
marzy mi sie Spacerowa poszerzona do 2 pasow w kazda strone... (1)
...ups, obudzilem sie :/
- 8 1
-
2013-02-14 08:12
problem jest ten sam co w Witominie, dwa pasy w lesie to bzdura, a wąskie gardło w Oliwie (czy Witominie)
- 0 0
-
2013-02-13 14:09
wsółczucia
Gdynia nie zaoszczędzi tylko w dłuższej perspektywie wyda więcej bo za tanie pieniądze to psy kiełbasę jedzą! oferta jest 2krtonie niższa niż kosztorys inwestorski, który nie jest nigdy wygórowany to aż się nóż w kieszeni otwiera. dodatkowo ten starbag... a i należy dodać że 55 to nie najdłuższy okres gwarancji na Pomorzu - ZDW Gdańsk od kilku lat wymaga 5 letniej gwarancji
- 7 1
-
2013-02-13 14:18
brać piątą ofertę
Plus 8 lat gwarancji od głównego wykonawcy i budowac ..
- 3 0
-
2013-02-13 14:22
hipokryzja (12)
26 milionów za POSZERZENIE drogi, ktora już ISTNIEJE i nikt słowa nie powie.
A jak wczoraj był artykuł o tym, że Gdynia przeznaczy 180 tysięcy na sporządzenie studium spojnego systemu komunikacji rowerowej, systemu, którego obecnie w ogóle NIE MA, to podniósł się lament, ile za to można by szpitali i żłobków dofinansować. To jest dopiero hipokryzja autoholików. To pytam się, ile można by dofinansować szpitali za te 26 baniek? Hmm?- 18 8
-
2013-02-13 14:33
raczej twoja głupota
tutaj buduje się wiadukt i kładkę, których NIE MA. Z tej drogi korzysta bardzo dużo ludzi
- 8 5
-
2013-02-13 15:30
hopokryzją jest 50 000 000
które miasto chciało na to przeznaczyć - gdzie miało się podziać 25 000 000 - odpowiedźcie sobie sami - BRAWO SZCZUREK
- 0 1
-
2013-02-13 15:58
(8)
Widziałeś projekt tej drogi, raczej nie. Człowieku jakie poszerzenie istniejącej drogi. W ty kraju każdy wypowiada się w temacie o którym ma pojęcie takie że coś usłyszał albo przeczytał w gazecie.
- 10 7
-
2013-02-13 20:33
Masz racje ludziom się wydaje, że znają się na wszystkim.
Takie wypowiedzi są po prostu wskaźnikiem wykształcenia technicznego. Przecież z tej istniejącej drogi nie zostanie nic i dodatkowo jeszcze trzeba będzie zebrać dodatkową warstwę składającą się z mieszaniny korzeni.
Czyli wymianę podłoża na taką która zwiększy nośność drogi.- 6 3
-
2013-02-13 20:49
chyba masz problem z czytaniem ze zrozumieniem (6)
Przecież nie chodzi o to, czy to będzie kosztować 3M czy 50M, nie chodzi o to, czy wystarczy zrobić druga nitkę czy trzeba budową osiem wiaduktów.
Chodzi o to, że lekko ręką wywala się grube miliony po to, żeby zrobić trochę lepiej samochodziarzom z jednej dzielnicy (trochę, bo droga przecież jest - a że wąska to inna bajka), podczas, gdy 0.6 PROCENTA tej kwoty wydane w kierunku doprowadzenia infrastruktury rowerowej w całym mieście do jakichkolwiek europejskich standardów budzi wielkie ochy i niezdrowe emocje.
Dlaczego pod tym artykułem nie ma opinii, by zamiast tej jednej drogi finansować żłobki i szpitale? Przecież to 166 razy większe środki!
Pewnie ci wszyscy, co tak krzyczeli poprzednio, teraz nabrali wody w usta, bo tak naprawdę mają w d*pie szpitale i żłobki, liczy się dla nich tylko to, że się parę minut szybciej zwiozą swoją puszką do centrum.- 6 6
-
2013-02-13 21:08
(2)
zapomniales kolego ze to jest trasa obwodnica - centrum gdyni...
- 4 4
-
2013-02-13 22:28
ale nie jedyna
- 4 1
-
2013-02-13 23:28
jaka trasa? do centrum? a tam co?
będą czekac z otwartymi parkingami na wszystkich chetnych samochodziarzy? hahah utkniesz w tym centrum, w normalnych miastach wjazd do centrum jest duzo płatny, jeżdzą ci co nie maja realnej alternatywy, a nie ci ktorzy jezdza z wygodnictwa, bo sie w końcu dorobili
- 4 5
-
2013-02-14 07:11
(1)
Chcesz lansic się rowerem po Gdyni to sie opodatkuj na ten cel a nie bando obcisłogacich oszołomów potraficie tylko wyciagac lapy po pieniadze podatnikow.
- 4 5
-
2013-02-14 11:05
kompleks obcisłych gaci można wytłumaczyć tylko jednym...
- 2 1
-
2013-02-14 11:41
Panie alkoholik, a gdyby przeznaczyc te 10M za które wybudowano kładkę, która jest nieczynna...
na cały system dróg rowerowych w Gdyni?
Nie szukaj dziury, tam gdzie jej nie ma...
Akurat to jest droga, która musi być dwupasmowa, bo to jest jedyna droga wlotowa/wylotowa z centrum miasta... Inna sprawa, to fakt kompletnego braku pomysłu na rozwiązanie problemu w okolicach "Domu starców".
Czemu tak nie lamentowałeś, gdy Chylońska najpierw spaprali, a potem chcąc naprawić paprali dalej. Przecież to skrzyżowanie było przebudowywane 3x w ostatnich 10 latach...
Popieram zrobienie dróg rowerowych w mieście, ale bez przesady. Cykliści i tak maja siebie za grupę permanentnie poszkodowaną, a każdy im w d... włazi...- 2 3
-
2013-02-14 10:27
do lasu kolego, do lasu
Budowa nowych dróg to konieczność . Jazda na rowerze niestety nie.I tak się dziwię że przewidziano przy nowej drodze trochę niejsca dla ciebie i twoich 3 kolegów.Jak na mój gust i wielu innych, za dużo.
Właśnie o to "za dużo " które można przeznaczyć dla szpitali , przedszkoli itd, itd.- 3 4
-
2013-02-13 14:38
Może ktoś mi odpowie (4)
I co dalej????? Witomino będzie nadal ciasnym gardłem ?
- 13 0
-
2013-02-13 15:03
Będzie, chyba że wyburzą domy i zrobią po 2 pasy (3)
Najlepiej byłoby przeznaczyć pieniądze na budowę obwodnicy trójmiasta, a Chwarznieńską zostawić jako drogę w miarę osiedlową... Ale na to się chyba nie zanosi bo ktoś woli wywalać pieniądze w błoto.
- 2 0
-
2013-02-13 15:19
sorry -miało być obwodnicy Witomina, nie trójmiasta (2)
no.
- 0 0
-
2013-02-13 15:36
(1)
a da się zrobić obwodnicę Witomina ? Z której strony ?
- 0 0
-
2013-02-13 20:42
Obwodnicy to raczej nie
Z jednej strony cmentarz komunalny. Z drugiej kompleks leśny na znacznie zróżnicowanym terenie. Można podzielić ruch na dwa pasy w kierunku obwodnicy po drodze istniejącej i 2 pasy w kierunku centrum ulicą równoległą za kościołem.
- 0 0
-
2013-02-13 15:12
jak znam życie to pewnie pieniędzy będzie za mało i wszsytko się opóźni. W przetargach powinno się brać realne kwoty po przeprowadzeniu analiz a nie minimalne oferty, bo potem i tak wszystko pada (a to za słaby materiał i za rok znowu remont, a to robocina podrożeje) zawsze się coś znajdzie.
- 3 0
-
2013-02-13 15:26
(1)
Gdańsk przypomina bańkę choinkową w koło miasta ładne drogi a w środku kompletna ruina.
- 3 2
-
2013-02-14 08:16
tylko co to ma wspolnego z drogą w Chwarznie?
poza tym jakbys przyjechał do Gdańska na pewno zauważyłbys nowe drogi w miescie jak W-z, Havla, Łostowicką, Sucharskiego, Słowackiego i drogi wokół Ergo Areny czy PGE Areny. No ale to szczegół.
- 0 0
-
2013-02-13 15:27
mtm
najlepiej " płaci " teraz stępa ma problem
- 8 0
-
2013-02-13 15:41
No to klops - STRABAG. Zobaczcie drugi rok remontu wojewódzkiej 218
od Chwaszczyna w kierunku Wejherowa. Syf, kiła i mogiła. 2 dni pracują - tydzień ich nie ma. Rozwalony 10 km odcinek drogi i robią na raty. Masakra !!! Życzę powodzenia tamtędy jeżdżącym podczas budowy.
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.