- 1 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (169 opinii)
- 2 Nie będzie Drogi Czerwonej, bo nie chcą CPK? (572 opinie)
- 3 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (170 opinii)
- 4 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (155 opinii)
- 5 10 Lutego będzie zwężona przez miesiąc (39 opinii)
- 6 Na jak długo da się przewidzieć pogodę? (124 opinie)
10 firm chce przebudować ul. Chwarznieńską. Najtańsza za prawie 26 mln zł
W gdyńskim magistracie otwarto oferty w przetargu na rozbudowę 1,5-kilometrowego - leśnego - odcinka ul. Chwarznieńskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni chce zainkasować 25,9 mln zł. Szykuje się też rekordowa w Trójmieście gwarancja na wykonane prace drogowe - 55 miesięcy.
Znamy potencjalnych wykonawców rozbudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni, na odcinku od Chwarzna, przez Trójmiejski Park Krajobrazowy, do Witomina. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni che 25,9 mln zł. Tuż za nią - z ofertą o ok. 1,5 mln droższą - uplasowała się gdyńska spółka MTM, z tym że jej budowa miałaby zająć tylko 61 tygodni.
Obie firmy zaproponowały ponadto udzielenie 55-miesięcznej gwarancji na wykonane prace drogowe. Do tej pory w Trójmieście, jak i całym Pomorzu, urzędnicy w przetargach oczekiwali zaledwie trzyletniej rękojmi. Zdecydowana większość przetargów nie uwzględniała okresu gwarancji jako kryterium wyboru wykonawcy.
Jesienią 2012 r. usunięto drzewa i krzewy kolidujące z placem rozbudowy leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Uzyskano w ten sposób ponad 500 m. sześc. drewna.
Wiadomo, że Gdynia zaoszczędzi na rozbudowie ul. Chwarznieńskiej 24 mln zł.
- Zamawiający zamierzał na sfinansowanie zamówienia przeznaczyć ok. 50 mln - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w Urzędzie Miasta w Gdyni.
Inwestor potrzebuje teraz kilka dni na zbadanie złożonych ofert. Jeśli nie będzie żadnych odwołań, jest szansa, że umowa z wyłonionym wykonawcą na roboty budowlane, zostanie podpisana na przełomie lutego i marca.
Na początku października ubiegłego roku rozpoczęły się przygotowania do inwestycji, w ramach których wycięto drzewa wzdłuż ulicy. Kierowcy odebrali to jako dobry znak, czekając na rozpoczęcie realnych prac.
Jeśli nie będzie opóźnień, dwujezdniową ul. Chwarznieńską przez las pojedziemy podczas wakacji w 2014 r.
Mota-Engil Central Europe SA
Cena: 32 164 429,51 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 82 tygodnie
"Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
Cena: 36 982 362,37 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 65 tygodni
Eurovia Polska
Cena: 36 006 708,96 zł
Gwarancja: 37 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie
MTM SA
Cena: 27 438 389,49 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 61 tygodni
Budimex SA
Cena: 34 821 914,00 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 104 tygodnie
Skanska SA
Cena: 33 170 882,33 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 76 tygodni
NDI SA
Cena: 34 114 668,22 zł
Gwarancja: 56 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie
Mostostal Warszawa
Cena: 34 994 659,51 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 64 tygodnie
Strabag
Cena: 25 923 026,46 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 79 tygodni
Konsorcjum: Pol-Dróg Gdańsk (lider)
Cena: 32 954 247,84 zł
Gwarancja: 49 miesięcy
Okres wykonania: 83 tygodnie
Miejsca
Opinie (148)
-
2013-02-13 21:22
czemu nie SKANSKA? (1)
ale dobrze, że nie Budimex!!!!
- 1 1
-
2013-02-14 08:59
Bo Skanska liczy koszty, a nie roboty dodatkowe.
Mi się lepiek kojarzy budimex niż strabag.- 0 0
-
2013-02-13 21:38
Wizja, misja, i nic po za tym....
jak to przedmówcy, śmierdzi mi, że MTM jeśli nawet to co z tego. Ci choć miejscowe to "Nową Łódzka w GDA" na słabiutkim poziomie.
A Urzędziaki, żeby od tylu lat ten sam system stosować kryteriów?? Paranoja! Nie reformowalni i bez podstaw wiedzy. Nawet Pr Zam. nie potrafią interpretować!!! Nikt nie narzuca wyboru najtańszego. Polecam poczytać buce.
Nawet jak by mieli zrobić za 0 złotych to i tak bym nie wybrał Stragów, Poldrg, i innych partaczy.. choćby z uwagi na przebieg dotychczasowych ich realizacji i wiedza oparta na pod..pod ... pod "wykonawcach"
Wszystko w p...dziet.... Nadzór również!- 4 0
-
2013-02-13 22:57
fucha
dziesiec firm chce zrobic kolejny walek,to normalne w naszej krainie...
- 4 2
-
2013-02-13 23:02
Gdynianie i tak wam zazdroszczę
Po Gdyni jeździ się dużo lepiej niż po Gdańsku, widać jakąś wizję i usprawnia ruch oraz wylotówki z centrum, u nas miękka parówka vel Budyń buduje ECS, który wyglądem przypomina bunkier, gdzie zatrudnienie znajdą kolesie, a roczne utrzymanie będzie kosztowało prawie tyle co wasza nowa droga, u nas zbudowano tzw. "Nową Łódzką", gdzie światła ustawiał niewidomy, a jezdnia się zapadła już po tygodniu, w centrum większość uliczek wygląda jak na zdjęciach z księżyca, kratery i dziury od lat łatane łopatą.
- 6 8
-
2013-02-13 23:24
Kasa w błoto, nie będzie żadnej poprawy...
to poszerzenie skończy się przed pętlą PRZED Witominem, przepustowości więc tej drogi jako całość trasy nawet NIE ZWIĘKSZY, kasa będzie wydana w błoto, bo nawet drogi rowerowej tam porządnej nie zbudują, nie będzie jak na nią normalnie wjechać do Witomina. Zdziwicie się jak ją oddzadzą do użytku, będzie stać w godz. szczytu tak samo, a koszt ogromny, ok gdyby te dodatkowe pasy były BUS PASAMI to OK, zachęciłoby do przesiadania sie do KM i zmniejszyłaby się liczba samochodów, bo busy byłyby szybsze i punktualniejsze. Wtedy mamy realny zysk.
- 7 1
-
2013-02-14 01:21
wycięcie lasu dało już wiele, bo mozna wyprzedzać
Widać jak bezsensownie przyjęto do wyasfaltowania jakąś leśną drogę nie zadając sobie w ogóle trudu, aby wytyczyć ja na nowo - odpowiednio do realiów XX wieku. Teraz w XXI wieku prowadzi się tę drogę przez skrzyżowanie w Witominie - to zakorkuje wszystko. Czemu droga nie idzie lasem? dziki ważniejsze niz ludzie ? Tak to u nas jest.
- 6 4
-
2013-02-14 04:26
Widzę że to portal dla budowlańców drogowców z wieloletnim doświadczeniem w branży.
Jak to milo wiedzieć jak się buduje drogi. Karczujemy las, lejemy asfalt przy pomocy szwagra Wacka, czekamy 2-3 dni, wujek Robert maluje drogę i można jechać. Potem,, jak już samochody jadą, żeby nie marnować czasu, dziadek z kuzynem montują latarnie. I spoko.. wychodzi około 100 tys. złotych i 2 tygodnie nikt nie zarabia, nikt nie kradnie, wszyscy śpią spokojnie..
Ale, ale kuzyn Jarek, donosi do prokuratury ze szwagier Wacek zakosił 500 zł na wódkę no.. i co byśmy zrobili bez kuzyna Jarka ? no
AhaWacek idzie do więzienia, w którym sam na siebie zarabia a ciocia Janka, ma o czym PISać w miejscowej gazecie
Cóż za błogostan
Prawda ???- 4 3
-
2013-02-14 08:11
Propozycja
ZDiZ ma ode mnie darmowa propozycje ; moze za te zaplanowane do wydania pieniazki dkonac od razu remontu calego odcinka az do skrzyzowania w centrum Witomina? Skoro kasa jest to co stoi na przeszkodzie zrobic to raz a porzadnie i do konca.
- 3 0
-
2013-02-14 08:28
Ja pie...le. Sami specjaliści z d..wzięci się wypowiadają.
Co jeden to nowa rada. Marnujecie się trole. Jak jesteście tacy mądrzy to już startować na radnego albo jakiegoś dyrektora w UM. Świat będzie lepszy i piękniejszy z waszymi mądrościami wprowadzonymi w czyn.
- 1 5
-
2013-02-14 08:42
Kierowanie się w 95% ceną to błąd
Nie da się zrobić drogi tanio i bardzo dobrze.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.