• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 firm chce przebudować ul. Chwarznieńską. Najtańsza za prawie 26 mln zł

Maciej Naskręt
13 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, budowę ul. Chwarznieńskiej będzie można rozpocząć w marcu. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, budowę ul. Chwarznieńskiej będzie można rozpocząć w marcu.

W gdyńskim magistracie otwarto oferty w przetargu na rozbudowę 1,5-kilometrowego - leśnego - odcinka ul. Chwarznieńskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni chce zainkasować 25,9 mln zł. Szykuje się też rekordowa w Trójmieście gwarancja na wykonane prace drogowe - 55 miesięcy.



Planowany zakres przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Planowany zakres przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.
Znamy potencjalnych wykonawców rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdyni, na odcinku od Chwarzna, przez Trójmiejski Park Krajobrazowy, do Witomina. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag, która za realizację zadania w 79 tygodni che 25,9 mln zł. Tuż za nią - z ofertą o ok. 1,5 mln droższą - uplasowała się gdyńska spółka MTM, z tym że jej budowa miałaby zająć tylko 61 tygodni.

Obie firmy zaproponowały ponadto udzielenie 55-miesięcznej gwarancji na wykonane prace drogowe. Do tej pory w Trójmieście, jak i całym Pomorzu, urzędnicy w przetargach oczekiwali zaledwie trzyletniej rękojmi. Zdecydowana większość przetargów nie uwzględniała okresu gwarancji jako kryterium wyboru wykonawcy.

Jesienią 2012 r. usunięto drzewa i krzewy kolidujące z placem rozbudowy leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Uzyskano w ten sposób ponad 500 m. sześc. drewna.

Przypomnijmy, że o wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje w 95 proc. cena, a w 2 proc. okres udzielonej gwarancji. Natomiast 3 proc. to termin realizacji inwestycji.

Wiadomo, że Gdynia zaoszczędzi na rozbudowie ul. Chwarznieńskiej 24 mln zł.

- Zamawiający zamierzał na sfinansowanie zamówienia przeznaczyć ok. 50 mln - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w Urzędzie Miasta w Gdyni.

Inwestor potrzebuje teraz kilka dni na zbadanie złożonych ofert. Jeśli nie będzie żadnych odwołań, jest szansa, że umowa z wyłonionym wykonawcą na roboty budowlane, zostanie podpisana na przełomie lutego i marca.

Czy 55-miesięczna gwarancja na roboty drogowe to długi okres?

Przypomnijmy, że ulica Chwarznieńska zostanie rozbudowana na odcinku 1,5 km do dwóch jezdni. Na zmodernizowanym odcinku powstanie wiadukt umożliwiający przejście pod trasą dużym zwierzętom, które będzie służyło także jako przejazd gospodarczy. Powstanie też kładka dla pieszych na wysokości Domu za Falochronem oraz ścieżka rowerowa. Całość będzie oświetlona i ogrodzona specjalną siatką.

Na początku października ubiegłego roku rozpoczęły się przygotowania do inwestycji, w ramach których wycięto drzewa wzdłuż ulicy. Kierowcy odebrali to jako dobry znak, czekając na rozpoczęcie realnych prac.

Jeśli nie będzie opóźnień, dwujezdniową ul. Chwarznieńską przez las pojedziemy podczas wakacji w 2014 r.

Złożone oferty w przetargu.

Mota-Engil Central Europe SA
Cena: 32 164 429,51 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 82 tygodnie

"Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe
Cena: 36 982 362,37 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 65 tygodni

Eurovia Polska
Cena: 36 006 708,96 zł
Gwarancja: 37 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie

MTM SA
Cena: 27 438 389,49 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 61 tygodni

Budimex SA
Cena: 34 821 914,00 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 104 tygodnie

Skanska SA
Cena: 33 170 882,33 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 76 tygodni

NDI SA
Cena: 34 114 668,22 zł
Gwarancja: 56 miesięcy
Okres wykonania: 74 tygodnie

Mostostal Warszawa
Cena: 34 994 659,51 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Okres wykonania: 64 tygodnie

Strabag
Cena: 25 923 026,46 zł
Gwarancja: 55 miesięcy
Okres wykonania: 79 tygodni

Konsorcjum: Pol-Dróg Gdańsk (lider)
Cena: 32 954 247,84 zł
Gwarancja: 49 miesięcy
Okres wykonania: 83 tygodnie

Miejsca

Opinie (148)

  • czemu nie SKANSKA? (1)

    ale dobrze, że nie Budimex!!!!

    • 1 1

    • Bo Skanska liczy koszty, a nie roboty dodatkowe.

      Mi się lepiek kojarzy budimex niż strabag.

      • 0 0

  • Wizja, misja, i nic po za tym....

    jak to przedmówcy, śmierdzi mi, że MTM jeśli nawet to co z tego. Ci choć miejscowe to "Nową Łódzka w GDA" na słabiutkim poziomie.
    A Urzędziaki, żeby od tylu lat ten sam system stosować kryteriów?? Paranoja! Nie reformowalni i bez podstaw wiedzy. Nawet Pr Zam. nie potrafią interpretować!!! Nikt nie narzuca wyboru najtańszego. Polecam poczytać buce.
    Nawet jak by mieli zrobić za 0 złotych to i tak bym nie wybrał Stragów, Poldrg, i innych partaczy.. choćby z uwagi na przebieg dotychczasowych ich realizacji i wiedza oparta na pod..pod ... pod "wykonawcach"
    Wszystko w p...dziet.... Nadzór również!

    • 4 0

  • fucha

    dziesiec firm chce zrobic kolejny walek,to normalne w naszej krainie...

    • 4 2

  • Gdynianie i tak wam zazdroszczę

    Po Gdyni jeździ się dużo lepiej niż po Gdańsku, widać jakąś wizję i usprawnia ruch oraz wylotówki z centrum, u nas miękka parówka vel Budyń buduje ECS, który wyglądem przypomina bunkier, gdzie zatrudnienie znajdą kolesie, a roczne utrzymanie będzie kosztowało prawie tyle co wasza nowa droga, u nas zbudowano tzw. "Nową Łódzką", gdzie światła ustawiał niewidomy, a jezdnia się zapadła już po tygodniu, w centrum większość uliczek wygląda jak na zdjęciach z księżyca, kratery i dziury od lat łatane łopatą.

    • 6 8

  • Kasa w błoto, nie będzie żadnej poprawy...

    to poszerzenie skończy się przed pętlą PRZED Witominem, przepustowości więc tej drogi jako całość trasy nawet NIE ZWIĘKSZY, kasa będzie wydana w błoto, bo nawet drogi rowerowej tam porządnej nie zbudują, nie będzie jak na nią normalnie wjechać do Witomina. Zdziwicie się jak ją oddzadzą do użytku, będzie stać w godz. szczytu tak samo, a koszt ogromny, ok gdyby te dodatkowe pasy były BUS PASAMI to OK, zachęciłoby do przesiadania sie do KM i zmniejszyłaby się liczba samochodów, bo busy byłyby szybsze i punktualniejsze. Wtedy mamy realny zysk.

    • 7 1

  • wycięcie lasu dało już wiele, bo mozna wyprzedzać

    Widać jak bezsensownie przyjęto do wyasfaltowania jakąś leśną drogę nie zadając sobie w ogóle trudu, aby wytyczyć ja na nowo - odpowiednio do realiów XX wieku. Teraz w XXI wieku prowadzi się tę drogę przez skrzyżowanie w Witominie - to zakorkuje wszystko. Czemu droga nie idzie lasem? dziki ważniejsze niz ludzie ? Tak to u nas jest.

    • 6 4

  • Widzę że to portal dla budowlańców drogowców z wieloletnim doświadczeniem w branży.

    Jak to milo wiedzieć jak się buduje drogi. Karczujemy las, lejemy asfalt przy pomocy szwagra Wacka, czekamy 2-3 dni, wujek Robert maluje drogę i można jechać. Potem,, jak już samochody jadą, żeby nie marnować czasu, dziadek z kuzynem montują latarnie. I spoko.. wychodzi około 100 tys. złotych i 2 tygodnie nikt nie zarabia, nikt nie kradnie, wszyscy śpią spokojnie..
    Ale, ale kuzyn Jarek, donosi do prokuratury ze szwagier Wacek zakosił 500 zł na wódkę no.. i co byśmy zrobili bez kuzyna Jarka ? no
    AhaWacek idzie do więzienia, w którym sam na siebie zarabia a ciocia Janka, ma o czym PISać w miejscowej gazecie
    Cóż za błogostan
    Prawda ???

    • 4 3

  • Propozycja

    ZDiZ ma ode mnie darmowa propozycje ; moze za te zaplanowane do wydania pieniazki dkonac od razu remontu calego odcinka az do skrzyzowania w centrum Witomina? Skoro kasa jest to co stoi na przeszkodzie zrobic to raz a porzadnie i do konca.

    • 3 0

  • Ja pie...le. Sami specjaliści z d..wzięci się wypowiadają.

    Co jeden to nowa rada. Marnujecie się trole. Jak jesteście tacy mądrzy to już startować na radnego albo jakiegoś dyrektora w UM. Świat będzie lepszy i piękniejszy z waszymi mądrościami wprowadzonymi w czyn.

    • 1 5

  • Kierowanie się w 95% ceną to błąd

    Nie da się zrobić drogi tanio i bardzo dobrze.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane