aktualności 24h

Wjazdówki do Letnicy rozdane. Zamknięte ulice także w Oliwie (164 opinie)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (23 opinie)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (83 opinie)

Kupcy protestowali w Gdyni (171 opinii)

Spuścili ścieki do rzeki Kaczej. Padły ryby (159 opinii)

Węzeł Karczemki wyłonił się z mroku wideo (193 opinie)

Sopot walczy z reklamami. Na razie rozmową (101 opinii)

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (150 opinii)

Wykolejona SKM-ka w Chyloni (162 opinie)

Tajemniczy SMS od windykatora (206 opinii)

sport

Gdański klub nie przedłuży umowy z trenerem (150 opinii)

Gra licencjami w II lidze (44 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (1 opinia)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (145 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (1 opinia)

Trwa gdyński kompleks Trefla (204 opinie) LIVE!

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (34 opinie)

Władze klubu apelują do kibiców (69 opinii)

Abbotta z Ruchu można pozyskać za darmo (139 opinii)

Godek pojedzie na trzecie igrzyska (17 opinii)

biznes

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami nowość (7 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład nowość (5 opinii)

Trzykrotny wzrost zysku Grupy Ergo Hestia (1 opinia)

Wybierz Gryfa zanim ktoś zrobi to za ciebie (13 opinii)

Multimedia Polska drugim największym operatorem w kraju (24 opinie)

dziecko

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach nowość (10 opinii)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (7 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (166 opinii)

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (10 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (16 opinii)

aktywne trójmiasto

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (39 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (3 opinie)

Arka i Santos wśród triumfatorów (5 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

Swędzące powieki - jak temu zaradzić? Porada eksperta (7 opinii)

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (9 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (17 opinii)

Co czeka 26 gdańskich szkół? (81 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (10 opinii)

rozrywka

Kinomobilizacja, czyli kino na ulicy i w ogródku (22 opinie)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (80 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Gdańsk: od uchwał są radni, a nie mieszkańcy

Dwa tysiące podpisów będą musieli zebrać gdańszczanie, aby wnieść np. pomysł uchwały zmieniającej nazwę ulicy.

fot. Maciej Kosycarz/KFP

Dwa tysiące podpisów będą musieli zebrać gdańszczanie, aby wnieść np. pomysł uchwały zmieniającej nazwę ulicy.

Gdańszczanie będą musieli zebrać dwa tysiące podpisów pod inicjatywą uchwały obywatelskiej. - To zdecydowanie za dużo, wystarczyłby tysiąc. Czy Platforma jeszcze jest obywatelska? - pyta Kazimierz Koralewski, radny PiS.



Ile powinien wynosić limit podpisów pod inicjatywą uchwał obywatelskich w Gdańsku

5000

19%

2000

13%

1000

34%

500

19%

200

15%

łącznie głosów: 1076

Na czwartkowej sesji Rady Miast w Gdańsku jednym z najgorętszych punktów obrad było głosowanie w sprawie przyjęcia Statutu Miasta Gdańska, w którym wprowadzono m.in. zapis, że projekty uchwał poza prezydentem, komisjami i radnymi może wnieść co najmniej 2 tys. mieszkańców.

Zapis ten pojawił się w statucie po tym, jak pod koniec ubiegłego roku powstał pomysł wprowadzenia w Trójmieście, wzorem innych miast w Polsce, społecznej inicjatywy uchwałodawczej.

Sopot przyjął podobną uchwałę już w marcu. Daje ona taką inicjatywę 200 mieszkańcom. W Gdyni czeka na uchwalenie uchwała, w której mowa o 400 podpisach.

Dlaczego w Gdańsku ma ich być pięć razy więcej?

- Bariera podpisów musi być, bo będziecie mieli inflację projektów  - mówił radnym Paweł Adamowicz. - Bardzo łatwo zebrać podpisy, zwłaszcza gdy zapyta się mieszkańców o to, czy są za obniżką cen biletów. Wskaźnikiem obywatelskości jest przynależność do organizacji pozarządowych, czy frekwencja w wyborach, a nie liczba wnoszonych uchwał - dodał.

Radny Zdzisław Kościelak z PiS postulował o obniżenie liczby wymaganych podpisów do 1 tysiąca. - Obawa, że będziemy zasypani uchwałami jest mocno na wyrost - komentował Kościelak.

Jego poprawki nie przeszły. - Nowe ustalenia są wygodne wyłącznie dla PO, dlatego pytam czy Platforma jest jeszcze "obywatelska"? Dwa tysiące podpisów to stanowczo za dużo - mówił Kazimierz Koralewski, radny PiS.

Zmianę Statutu musi jeszcze zaopiniować premier, ale to formalność.

W czwartek radni przegłosowali też decyzję o tym, że miasto wyemituje obligacje o wartości 100 milionów złotych, które pozwolą na spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.

- W roku ubiegłym roku zaciągnęliśmy dwa kredyty po 50 mln zł z dosyć wysoką marżą - tłumaczyła Teresa Blacharska, skarbnik miasta. - Jeśli wynegocjujemy z bankami lepsze warunki emisji obligacji, z tych pieniędzy spłacimy dług. Jeśli nie wynegocjujemy, oczywiści wstrzymamy się.

Kredyty, jakie Gdańsk zaciągnął w ubiegłym roku potrzebne były głównie na sfinansowanie wkładu własnego do realizacji najważniejszych dla miasta inwestycji: współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej budowy Trasy Sucharskiego, Trasy Słowackiego i dokończenia budowy Trasy W-Z.

Radni zgodzili się też, na wzniesienie pomnika upamiętniającego mszę św. z udziałem Jana Pawła II na Zaspie 12 czerwca 1987 roku. Obiekt miałby stanąć w parku, gdzie stał papieski ołtarz. Inicjatorem jest gdańska kuria, która pokryje koszty budowy 2,5-metrowego pomnika. Autorem projektu jest Giennadij Jerszow.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 135)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433610 2010-05-27 21:04 5000 głosów i ani jednego mniej... (10)

już widzę jak próg będzie wynosił 200 głosów to wystarczy się po sąsiadach przelecieć i urząd się od nadmiaru uchwał nie pozbiera ;)

ubahn

popieram opinię 53 / nie zgadzam się 67
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433640 2010-05-27 22:18 Po pierwsze próg nie będzie wynosił 200osób (2)

Po drugie 5000 to stanowczo za dużo. W Polsce prawo inicjatywy ustawodawczej (tej parlamentarnej) ma grupa 100 000 obywateli. Przyrównującą tą liczbę do ogółu obywateli ~38 000 000, wychodzi że żeby zgromadzić minimalną ilość podpisów potrzebnych jest ~0,263% poparcia ogółu. Teraz ten stosunek przenosząc na miasto Gdańsk, które liczy ~460 000 mieszkańców, (0,263% * 460 000) wychodzi, że minimalne poparcie projektu winno wynosić 1210 osób. Oczywiście to luźne założenia, ale moim zdaniem już sam ten fakt mówi, że i 2000 to za dużo. Moim zdaniem 1000 jest akurat. I tak się nie przepracowują we władzach, a nie wydaje mi się żeby zostali zasypani ustawami. Gdynia odważnie postąpiła ustanawiając minimum na 400, pytanie w takim razie czy nie boją się zalewu wniosków? a może ich władza działa po prostu sprawniej...

Gdańszczanin

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433655 2010-05-27 23:33 a nawet... (1)

jesli w ten sposób zarabiają (siedząc i radząc) to niech maja więcej projektów. tylko to i tak obróci się przeciwko nam szaraczkom, bo będziemy czekać w nie skończonośc na rozpatrzenie wniosków...

i

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4433709 2010-05-28 10:10 znowu Platworam chce za wszelką cenę być przy korycie

jak wychodzą te ich wszystkie machlojki to już boją się o stołki

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433657 2010-05-27 23:44 Konstytucja RP (5)

Art. 63.
Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej. Tryb rozpatrywania petycji, wniosków i skarg określa ustawa.

Kto chce obywatelom ograniczać prawa wynikające z Konstytucji? Urzędaski nie znają przepisów i świrują.

Każdy obywatel ma prawo do składania petycji, wniosków... :)

Nie martwcie się więc OBYWATELE! Poczytajcie tylko Konstytucję i ciśnijcie urzędasków za nieznajomość przepisów, tak jak oni nas próbują :)

Ja napiszę do nich z prośbą o ustosunkowanie się, czy ich rozporządzenia są zgodne z Konstytucją, a później do MSWiA, co prawda to potrwa parę miechów i nie mam gdzie tego opublikować, ale mam nadzieję, że pójdą po rozum do głowy, żeby obywatela nie tłamsić, lecz pomagać. Przecież za to otrzymują wynagrodzenie... można by pisać i pisać...

madeinPolska

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433661 2010-05-28 00:10 Nie jestem prawnikiem ale (1)

wydaje mi się że czym innym jest petycja, wniosek, skarga a czym innym projekt uchwały.

Heli

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4433672 2010-05-28 02:09 taaaa... ubierane w rózne słowa...

Na pierwszy "rzut oka" widać różnicę. Jednak chciałoby się mieć jakieś możliwości, a nie być ograniczanym z każdej strony...

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433662 2010-05-28 00:12 A ile radni mieli głosów? (2)

Sprawdziłem i wszyscy którzy zostali wybrani z list PO oprócz Rybickiego i Adamowicza, mają około 1000 głosów. Skoro radnym zostaje się przy takiej liczbie głosów, to czemu inicjatywy obywatelskie mają mieć tych głosów dwa razy więcej?

M

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433664 2010-05-28 00:19 Ciekawe, a gdzie znalazłeś te informacje? (1)

j.w.

BeeKox

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4433693 2010-05-28 08:22 Wyniki wyborów do rady miasta Gdańska

http://wybory2006.pkw.gov.pl/kbw/wynikiRadaMiasta.html?jdn=226101

Paragon

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4433725 2010-05-28 12:41 PLATFORMA OBYWATELSKA ZABLOKOWAŁA OBYWATELSKIE WNIOSKI EEEEEEEEE

coś z tym trzeba zrobić Platforma kolesi to poprawniej i jakie prawdziwe

Donek

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4433611 2010-05-27 21:06 i powinno sie piedzistołków kopnąć w tyłki

nadejdą wybory, ludzie zapomną. niestety...

umberto

popieram opinię 56 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4433612 2010-05-27 21:08 Jedyne ,czego władza chce od obywatele , to żeby na nią głosował na wyborach.

Oczywiście poza płaceniem haraczów :)

non

popieram opinię 69 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433613 2010-05-27 21:09 obligacje na spłatę kredytów (4)

gdańsk zaczyna się zapętlać. źle się dzieje, jeśli zaciąga się dług na spłatę poprzedniego. zaciska się pętla zadłużenia finansowego

popieram opinię 65 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433650 2010-05-27 23:10 dokładnie! (1)

głupich jednach nie brakuje:) mimo że juz tuż tuż przed nami załamanie obecnego systemu monetarnego - to jest tonący statek przez finansjere jeszcze sztucznie podtrzymywany! To jest niezaprzeczalny fakt ale właściciele mediów wiedzą jak dbać o swoje interesy:D Wpisz hasło: banki tworza pieniadze. I wszystko jasne. Pozdrawiam samodzielnie myślących!

skyboy

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4433675 2010-05-28 02:11

Kredyt goni kredyt. Kogo stać na 21 dni w roku wakacji na Kanarach? Wakacji = odpoczynku, a nie saksy.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4433674 2010-05-28 02:10 Współczesne niewolnictwo

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4433679 2010-05-28 06:17 buhahahahhahahaah głupi polak przed szkodą i po szkodzie !!!!!!

jeszcze troszkę i zatańczycie jak grecy - nie ma innej opcji !!!!!!

prywatni przedsiębiorcy powoli wycofują sie z eurokołchozu !!1

antymarks

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433614 2010-05-27 21:09 Ufff to kuria będzie płacić.... (5)

A już myślałem, że to znowu miasto będzie musiało pokrywać koszty kolejnego zbędnego pomnika.

Nie dla ECS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mentos

popieram opinię 75 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433617 2010-05-27 21:20 Tak dla ECS (4)

to centrum to jedyna porządna szansa na promocję Gdańska.
Z bursztynem nie wypaliło. Pozostało jedno z najważniejszych wydarzeń XX wieku -powstanie Solidarności i co za tym idzie solidna marka znana na całym świecie. Czym jak nie Solidarnością ma się chwalić Gdańsk? ECS to w końcu szansa na jej wykorzystanie i te 104 mln zł to bardzo dobry wydatek -porównywalny z zakupem 10 tramwajów a będzie czym ściągnąć turystów i przy okazji co pokazać.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 31
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433660 2010-05-28 00:01 Czym ma się chwalić Gdańsk? Na pewno nie Tobą! (1)

Może najpierw jakoś życie obywatelom ułatwić, a nie wpędzać ich w dodatkowe koszty? Jak tu zarobić na ten ECS, który będzie każdego płacącego podatki Gdańszczanina kosztował majątek...

Jak tu zarabiać pieniądze na to wszystko? Może sprzedawać gaz z naszych złóż Amerykanom za 2 USD za 1000m^3, a kupować od Rosji za 400 USD za 100m^3?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4433668 2010-05-28 00:36

Te 4,5 mln rocznie na utrzymanie będzie kosztowało przeciętnego gdańszczanina jakieś 80 gr miesięcznie tyle co kaucja za 2 butelki albo 2 papierosy. Maskara!
Zwłaszcza jak się popatrzy na to ile się wydaje na inwestycje, które mają "jakoś życie obywatelom ułatwić" -na same inwestycje drogowe w Gdańsku przez najbliższe 4 lata wydane będzie prawie 5 mld zł a do tego stadion za 700 mln zł -przeciwko niemu nikt nie protestuje bo przecież też ułatwi życie mieszkańcom.

ECS to śmieszne pieniądze na tak duże miasto a może zrobić naprawdę wiele dobrego dla promocji Gdańska!

Domniemane złoża...
nikt jeszcze nikomu nic nie sprzedał...
i co do diabła ma ECS do gazu?

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433710 2010-05-28 10:40 ... (1)

niech się Śniadek złoży.
"Solidarność" to obecnie żadna marka, obecna "S" przynosi wstyd Polsce, jest synonimem pazerności, głupoty, politykierstwa i niezrozumienia zasad ekonomii. Historia to jedno, marka to drugie. Nie zapominaj że solidarność była w całej Polsce, nie tylko w Gdańsku.

ttttt

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4433726 2010-05-28 12:51 No i co z tego?

Trzeba wykorzystać "Solidarność" taką jak ją widzą na świecie-organizację, która doprowadziła do upadku komuny. Ten wizerunek należy utrwalać i tym należy się chwalić. To tak jak piszesz CV do pracy-jeśli chcesz, przekonać do siebie pracodawcę powinieneś przedstawić swojej atuty a nie punktować wady.
Trzeba sobie powiedzieć, że tamta Solidarność była czym innym, działała w innych warunkach i jej działalność miała całkowicie inne znaczenie. Nie można przykładać swojego krytycznego nastawienia do dzisiejszych związków zawodowych do tamtego zrywu przekreślając jednoznacznie jego dokonania sprzed 30 lat.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433615 2010-05-27 21:12 Daliby na początek minimalny próg podpisów (1)

żeby ludzi nie zniechęcić. Jak już by się rozkręciło mogli by go podnieść. Przecież to, że ktoś złoży jakiś projekt nie oznacza że radni muszą go uchwalić. Czego się radni boją? Tego, że pracy im przybędzie? Tego, że trzeba będzie się więcej zastanowić i częściej łapkę podnieść na głosowaniu? Może tego, że obywatele pokażą im rzeczywiste problemy Gdańska? Czy może obawiają się, że ktoś wymyśli coś pożytecznego?
A pomysł obniżenia biletów ma sens-do komunikacji miejskiej trzeba dopłacać-nie zarabiać. Wtedy zaoszczędzi się na rozbudowie dróg. Jak w ratuszy myślą,że 2,5 zł za 2 przystanki to rozsądna cena to niech się nie pukną w czerep.

Swoją drogą coś nam pani Katarzyna rozpisała. Artykuł za artykułem. Chyba na jakieś porządne wczasy chce zarobić:) Powodzenia!

popieram opinię 59 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4433688 2010-05-28 07:40 dokładnie

władza ma być głosem społeczeństwa, a nie być do niego wystawiona tylną częścią ciała odwracając się tylko na czas wyborów. Włodarze powinni nauczyć się słuchać, a nie tylko mówić...

yszty yszty

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433616 2010-05-27 21:14 BUDYN ZOSTALO CI OSTATNIE POL ROKU KORYTA I NASTAPI KONTROLA NIK !!!! (2)

popieram opinię 86 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 4433695 2010-05-28 08:36 ej bez takich

Pan Budyń

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4433736 2010-05-28 17:38 tak tak .... do pięt mu niedorastasz

Spokojnie znów na niego zagłosuję. Tak trzymac panie Adamowicz

Mieszkaniec

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4433618 2010-05-27 21:20 No tak, mieszkańców osunąć jak najdalej a zamiast nich niech rządzi

jakieś lobby usytuowane blisko rajców.
Ci co mówią jak ubahn tzn. 5000 głosów i ani jednego mniej - niech nie zdziwią się jak przed ich domami wybudują wieżowce albo podrzucą jakieś inne śmierdzące jajco, bo tak chce, np. developer albo inny gość ze stolecy - a rajcy to uchwalą - no bo jak inaczej mają przecież wspólny interes. Mało jest przypadków gdy nasi panowie "urzędniki" tudzież rajcy nie liczą się kompletnie z mieszkańcami, ich potrzebami i interesem? Potrzba przykładów? Rozglądnąć się dobrze.

STP+

popieram opinię 41 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433619 2010-05-27 21:20 Sopot przyjął podobną uchwałę już w marcu. Daje ona taką inicjatywę 200 mieszkańcom. W Gdyni czeka na uchwalenie uchwała, w (8)

której mowa o 400 podpisach.

Sopot przyjął podobną uchwałę już w marcu. Daje ona taką inicjatywę 200 mieszkańcom. W Gdyni c Bo w Sopot ma 40 tysięcy mieszkańców, Gdynia 230 tysięcy a Gdańsk 460 tysięcy. Ale radni PiS i tak tego nie rozumieją.

Mądry jak niePiSiak

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 56

zgłoś do moderacji opinię 4433623 2010-05-27 21:35 Pomyśl!

Idąc Twoim tokiem rozumowania-uchwała rady miasta Gdańsk jest ważniejsza od ustaw uchwalanych przez sejm:))) Przelicz to sobie.
Dlaczego w Gdańsku miałoby być łatwiej zebrać 200 podpisów niż w Sopocie?
Jak się prezydent Paweł boi pomysłów mieszkańców niech walnie 60 tys- dlaczego nie?

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433631 2010-05-27 21:47 dla ścisłości (4)

Gdańsk: 455000
Gdynia: 249000
Sopot: 38000

5000 to zdecydowanie za dużo. Powinno być 700-800.

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433636 2010-05-27 21:53 (1)

w sopocie jest 200 na 38tys mieszkańców, proporcjonalnie w gdańsku powinno być 2400

lolo

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4433637 2010-05-27 21:59

w Gdyni jest 400 na 250000 mieszkanców, Gdańśk jest niecałe dwa razy większy, a limit podpisów ma 5 razy większy. Te 2000 podpisów to lekka przesada

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433673 2010-05-28 02:09 dla ścisłości śledziu (1)

Wg danych GUS w dniu 30 września 2009 r. Gdynia liczyła 248 702 mieszkańców
http://www.gdynia.pl/wszystko/o/gdyni/stat/103_.html#_ftn1

Gdańsk 455 830 mieszkańców http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_L_ludnosc_stan_struktura_30_06_2009.pdf

jezeli juz chcesz pokazac ze Gda nie ma 460000 mieszkancow to badz konsekwentny i napisz ze Gdy 249000 m tez nie osiagnela

śledzie śmierdzą

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4433698 2010-05-28 09:07 Jesteś małym człowiekiem

i niestety mieszkasz w Gdańsku.

wrzeszcz

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4433635 2010-05-27 21:52

Gdynia ma 250 tysięcy a Gdańsk 455 tysięcy mieszkańców

Jakub

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4433642 2010-05-27 22:28 Bo w Sopocie z tymi 200 też przegięli ;->

W Tomaszowie Mazowieckim ten próg wynosi 50, a mieszkańców Tomaszów ma więcej niż Sopot.

Ewa

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4433620 2010-05-27 21:22 NIC SIĘ NIE ZMIENI W GDAŃSKU DOPÓKI LUDZIE SIE NIE ZMIENIĄ (3)

A JAK JEST KAŻDY WIDZI...
STADION,ECS,TEATR SZEKSPIROWSKI,KŁADKA NAD MOTŁAWĄ I INNE "BARDZO POTRZEBNE" NAM INWESTYCJE..A MIASTO LEŻY NA ŁOPATKACH
AROGANCJA,BUTA RZĄDZĄCYCH OSIĄGNEŁA JUŻ CHYBA APOGEUM

toffi

popieram opinię 86 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 4433665 2010-05-28 00:20 a nam najbardziej potrzebne są drogi

żeby jeździło się normalnie...

TT

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4433666 2010-05-28 00:22 i jeszcze miejsca pracy

bezrobocie jest zbyt wysokie a firm za dużo nie przybywa

TT

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4433737 2010-05-28 17:41 to wyjedź i od razu bedzie lepiej

Ola

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 5

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: