• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca zatrzymał autobus miejski, bo przeszkadzał mu telefon pasażera

Maciej Naskręt
20 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Okazuje się, że korzystanie z telefonu komórkowego może oznaczać wstrzymanie dalszej jazdy autobusu miejskiego. Okazuje się, że korzystanie z telefonu komórkowego może oznaczać wstrzymanie dalszej jazdy autobusu miejskiego.

Naszego czytelnika - pana Jacka - spotkała nietypowa przygoda w gdyńskim autobusie miejskim. Jego kierowca nie chciał kontynuować jazdy, bo czytelnik dekoncentrował go przeglądając przy nim strony internetowe w telefonie.



Kto ma rację w opisanym sporze?

- Był późny wieczór, ok. godz. 23, wsiadłem do autobusu linii 147, jadącego z centrum na Karwiny. Jak zawsze w takiej sytuacji, by zabić czas upływający powoli w podróży, zacząłem przeglądać informacyjne strony internetowe w moim telefonie. W pewnej chwili autobus stanął, a kierowca powiedział mi, że jak nie przestanę korzystać z telefonu, to dalej nie pojedzie - mówi pan Jacek.
Interwencja wprowadziła w osłupienie nie tylko naszego czytelnika, ale także innych pasażerów. Część z nich usiłowała ustalić u kierującego miejskim autobusem podstawę jego żądania, tym bardziej, że nasz czytelnik nie oglądał stron, które uznać można by za nieobyczajne, czy też nie zakłócał spokoju głośną muzyką z urządzenia.

Niestety, pasażerowie i kierowca nie mogli dojść do porozumienia, więc autobus stał. Wreszcie ktoś z tyłu pojazdu krzyknął, aby nasz czytelnik odpuścił i wyłączył telefon, bo kierowca nie da za wygraną. Pan Jacek schował więc telefon, a autobus ruszył w dalszą podróż.

Nasz czytelnik postanowił jednak wyjaśnić całą sprawę do końca i złożył skargę na kierowcę do Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. 20 kwietnia otrzymał odpowiedź sygnowaną podpisem Olgierda Wyszomirskiego - dyrektora ZKM.

W piśmie czytamy: "Po przeanalizowaniu zapisu kamer z monitoringu, zainstalowanego w pojeździe, ustalono, że powodem zwrócenia się kierowcy do Pana z prośbą o wyłączenie telefonu lub zajęcie innego miejsca było to, że wyświetlacz Pańskiego telefonu odbijał się w przedniej szybie autobusu, co negatywnie wpływało na koncentrację kierowcy podczas prowadzenia pojazdu".

Dlatego ZKM w Gdyni skargę uznał za niezasadną.

Odpowiedź zaskoczyła naszego czytelnika, który przyznał, że sprawy by nie było, gdyby kierowca wyjaśnił, o co dokładnie mu chodzi. Wszyscy zaoszczędziliby czas i nerwy.

Pismo z ZKM w Gdyni do naszego czytelnika. Pismo z ZKM w Gdyni do naszego czytelnika.

Miejsca

Opinie (391) 8 zablokowanych

  • Jacek chyba siedział na pudelku i drażnił kierowcę różowymi refleksami na szybie :D

    • 12 1

  • Kompletne kuriozum ... (8)

    Moim zdaniem racja leży gdzieś po środku, ale ze wskazaniem na P. Jacka . Kierowca zachował się jak ostatni buc i cham , wystarczyło krótko wyjaśnić pasażerowi problem jeśli w ogóle istniał tak na prawdę, bo o 23.00 było pewnie 5 ludzi w całym autobusie, a P. Jacek musiał chyba stać tuż nad głową kierowcy , autobus to nie osobówka , żeby powoływać się na oślepianie , ale niech mu będzie , mógł po prostu grzecznie i po ludzku poprosić pasażera o krok w tył i po problemie , dlatego twierdzę, że rację raczej ma P. Jacek . pzdr dla obu panów .

    • 12 34

    • Pamiętaj że masz tu przedstawioną tylko jednostronną wersję Pana Jacka! (7)

      Strasznie łatwo przychodzi Ci wyrokowanie w tej sprawie.

      • 11 4

      • (6)

        Trzymaj dystans , brudzia nie piliśmy , poza tym mam rozum i wyobraźnię żeby wyrobić sobie zdanie z relacji obu stron ( jest odp. ZKM ) i napisałem wyraźnie "raczej racja jest ... " więc proszę czytać uważnie i ze zrozumieniem !

        • 5 7

        • "Trzymaj dystans" hehe (5)

          I co z tego że napisałeś "raczej"? Wyraziłeś opinie, a Twoje "raczej" nikogo nie interesuje. Skoro zapoznałeś się z relacją ZKM, to masz jasno napisane że kierowca najpierw poprosił o przesunięcie się lub wyłączenie telefonu, prawdopodobnie dopiero później zdecydował się na zatrzymanie pojazdu Panie "mam rozum".

          • 5 4

          • (4)

            Uparty jesteś , a do tego przygłup !

            • 3 5

            • (3)

              Trzymaj dystans , brudzia nie piliśmy!

              • 5 3

              • (2)

                łał aleś się odwinął ! wymyśl coś orginalnego tłuku ;))

                • 2 5

              • EOT (1)

                Zmarnowałeś nie powtarzalną okazję na nie pogrążanie się dalej.

                • 4 2

              • O , widzisz jak chcesz to potrafisz, albo to wasza szoferska praca zespołowa, bo w pojedynkę ni be ni me ni kukuryku a teraz marsz za fajerę zmiana się zbliża i najlepiej nie wyjeżdżaj z zajezdni to nikt cię komórką nie oślepi , patałachu ! ;))

                • 1 7

  • ha ha ha glupoty (7)

    a jak kierowca ma podswietlony swoj rozklad jazdy, lampka mala w kabinie i tak jezdzi z tym swiatelkiem, to dobra ma widocznosc w nocy......... no napewno........ gdyby gral na telefonie z glosna muzyka to rozmumiem wtedy

    • 6 25

    • (6)

      Po pierwsze rozkład nie jest podświetlany przez cały czas, ba włącza się go tylko w czasie postoju, a po drugie lampka jest skierowana do wewnątrz, więc nie może oświetlać przedniej szyby w czasie jazdy.

      • 7 1

      • jo

        • 2 2

      • (3)

        a ekran telefonu skierowany jest w którą stronę ? panie kierowco autobusu !!! Koleżka wykazał się po prostu arogancją i chamstwem, na zasadzie "ja tu mam władzę i co mi zrobisz klienciku ... "

        • 3 9

        • (2)

          Ekran telefonu jest zazwyczaj zwrócony w stronę przeciwną do zwrotu osoby posługującej się tymże telefonem. Chyba jesteś sobie w stanie wyobrazić osobę stojącą w autobusie tyłem do kierunku jazdy, albo np. opartą tyłem o szoferkę kierowcy. I oczywiście jestem kierowcą autobusu, bo mam odmienne zdanie niż Ty, gratuluję toku myślenia!

          • 4 3

          • (1)

            no, no chłopak stał ci nad głową oparty o twoją kabinę tyłem do kierunku jazdy bo w autobusie o godz 23,00 nie było miejsca do siedzenia i na uprzejmą twoją prośbę "szczyl" złośliwie tkwił dalej ci nad głową i ... Sory koleś ale głupszego od siebie szukaj gdzie indziej .

            • 2 6

            • Nie musi już szukać, bo właśnie się ujawniłeś.

              Co w tym dziwnego że ktoś stał oparty o szoferkę o 23? Poza tym w autobusie 147 wieczorami potrafi być na prawdę sporo osób.

              • 1 2

      • caly czas, nie tylko na postoju

        • 2 1

  • Bo teraz telefon to nie jest telefon, tylko wielkością przypomina telewizor. (1)

    Kierownik słusznie się zatrzymał.

    • 33 7

    • Nokia 8210. Niegdyś marzenie. Dzieciaki teraz nie wiedzą co to gra w węża.

      • 3 0

  • Normalny człowiek .(.zakładając wersje operatora która jest głupia) poprosiłby o zmiane miejsca i wytłumaczył czemu. A to był (1)

    Czasem trudno powiedzieć, proszę, przepraszam dziękuje..lepiej stanąć okoniem i pokazać swoja " władzę"...

    • 9 9

    • Takich słów to dzisiaj mało kto używa. Przejęli to od pewnego przykurcza który wychował się u mamusi i ich nie zna.

      • 4 1

  • byłem w tym autobusie i było inaczej... (4)

    Kierowca starszy pan, z którym od lat podróżuje ta linia zwrócił uwagę bo światło telefonu mu przeszkadzało. Nie trudno się domyślić dlaczego . Linia ta jest ciemna po zmroku i czasem kierowca zwraca uwagę pasażerą. Jestem świadkiem po raz trzeci takiej sytuacji . Niestety po raz pierwszy pasażer był tak odporny na wiedzę ... co do zachowania innych pasażerów to było z gola odmienne. Zareagowali dość ostro by chłopak zgasł telefon i jak struś schował go w sekundę . Czasem kierowca nie ma zbyt wiele argumentów a te co ma sa humanitarne. Pasażerowie mogą więcej. WWkażdym razie. Kierowca zgłosił sprawę przez radio i moim odczuciu dział zgodnie z jakimiś ich procedurami. A chłopak, gdyby nie zgasil telefonu pewnie miałby niemiła rozmowę z pasażerami, którzy ujęli się za kierowca.

    • 51 6

    • oj Adamie

      "...uwagę pasażerą..." Popraw proszę do jutra.

      • 5 3

    • (1)

      ja tez tam byłem i to nie prawda

      • 1 13

      • Ale Adam był trzeźwy

        • 7 0

    • pisze się "pasażerom" -om na końcu (celownik l. mn.) a nie "zwraca uwagę pasażerą." ;)

      • 4 2

  • Podejrzewam, że Pan Jacek to taki typowy "banan".

    Wątpię że kierowca bez słowa zatrzymał autobus i dopiero zwrócił się do pasażera, na pewno najpierw poprosił, albo przynajmniej wyraził swoje zdanie, ale Pan Jacek stwierdził że prośba o przesunięcie się lub wyłączenie telefonu gwałci jego źle pojętą wolność osobistą i rozpoczął "g*wnoburzę", no to się kierowca wkurzył i w pełni go rozumiem i popieram!

    • 34 2

  • nawet gasza swiatlo w calym autobusie jak obwodnica po zmroku jezdza, zeby lepiej widziec

    • 20 2

  • Autobusy i tramwaje powinny mieć ,,klatkę faradaja" (2)

    byłby spokoj z telefonami , rozmawiaj przed wejsciem lub po wyjsciu z pojazdu.

    • 23 3

    • SkyCash itp. Coś dzwoni w głowie czy echo.

      • 0 3

    • te pojazdy są właśnie takimi

      klatkami

      • 0 1

  • (2)

    Ludzie to co się dzieje z telefonami to juz jest obłęd. Jeszcze idioci(tki) nie wsiądą porządnie do autobusu juz wyciąga telefon.Czy to się chwali ze ma? Ja tez mam ale do rozmów.Co ciekawe to juz takie dzieci 7-8 letnie robią to samo.Wszystko mozna zrozumieć postęp ,cywilizacja ale jakiś umiar powinien być.Co będzie jak zlikwidują darmowe SMS i rozmowy

    • 26 4

    • Człowieku, w jakim ty świecie zyjesz? likwidacja darmowych smsów i rozmów? Może lat temu to by coś zmieniło, teraz żyjemy w dobie internetu

      • 2 5

    • Jak wsiądą? Przecież oni nawet gdy idą to czytają strony i oglądają filmy.

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane