• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino z Gdyni do Warszawy w 3 godziny 23 minuty

Krzysztof Koprowski
13 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dotychczas pociągi Pendolino było można zobaczyć tylko podczas testów lub prezentacji (nz. ubiegłoroczne targi Trako w Gdańsku). Pod koniec roku będą już stałym bywalcem na polskich torach. Dotychczas pociągi Pendolino było można zobaczyć tylko podczas testów lub prezentacji (nz. ubiegłoroczne targi Trako w Gdańsku). Pod koniec roku będą już stałym bywalcem na polskich torach.

Do Warszawy z Gdyni dotrzemy w 3 godziny 23 minuty, a z Gdańska w 2 godziny 57 minut - nieoficjalnie znany jest już rozkład jazdy PKP, który wejdzie w życie pod koniec br. i który obejmuje połączenia pociągami Pendolino między Trójmiastem a Warszawą, Krakowem i Katowicami.



Czy Pendolino będzie konkurencją dla innych form transportu z Trójmiasta do Warszawy?

Do założeń rozkładu jazdy na 2014/2015 r., czyli pierwszego, w którym jeździć będą pociągi Pendolino, dotarł nieoficjalnie Portal Rynek Kolejowy.

Pociągami Pendolino dotrzemy z Trójmiasta do Warszawy, Krakowa i Katowic.

Z Gdyni pociągi będą ruszały w trasę o godzinach: 5:07 (do Krakowa Gł.), 6:07 (do Warszawy Zachodniej, kursuje od poniedziałku do soboty, a w wakacje codziennie), 7:07 (do Katowic), 8:07 (do Krakowa Gł.), 11:07 (do Krakowa Gł.), 14:07 (do Krakowa Gł.), 15:07 (do Krakowa Gł.), 16:07 (do Katowic), 17:07 (do Krakowa), 18:07 (do Warszawy Zach., tylko w niedziele poza okresem wakacji), 19:22 (do Warszawy Zach.).

W kierunku odwrotnym, czyli z Warszawy do Trójmiasta, pociągi będą odjeżdżały z Dworca Centralnego o godz. 6:35 (pociąg z Warszawy Zachodniej), 8:35 (z Krakowa Gł.), 9:35 (z Katowic), 10:35 (z Krakowa), 12:35 (z Krakowa), 14:35 (z Krakowa), 16:35 (z Krakowa), 17:35 (z Katowic), 18:35 (z Krakowa), 20:35 (z Krakowa).

Czas przejazdu z Gdyni do Warszawy Centralnej wyniesie 3 godziny 23 minuty. Do Krakowa dotrzemy w 5 godz. 53 min., zaś do Katowic w 6 godz. 11 min. Czas jazdy z Gdańska Głównego będzie krótszy o 26 minut.

Pociągi w relacji Gdynia-Katowice-Gdynia będą miały 20-minutowy postój na stacji Warszawa Centralna, zaś dla relacji Gdynia-Kraków-Gdynia postój ten wyniesie 5 minut.

W Trójmieście pociągi będą zatrzymywały się na stacjach: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Sopot i Gdynia Główna. W drodze do Warszawy zaplanowano zatrzymania w Tczewie, Malborku, Iławie oraz Warszawie Wschodniej.

Na trasie do Krakowa, pociągi będą miały postoje tylko na stacji Warszawa Zachodnia, zaś do Katowic zatrzymają się na stacjach Włoszczowa Północ i Sosnowiec Główny.

Dodatkowo, oprócz Pendolino, na trasie między Trójmiastem a Warszawą będą uruchomione pociągi Express Intercity (pociągi Pendolino będą nosiło nazwę Express Intercity Premium), które będą odjeżdżały co ok. godzinę w godz. 5:07 - 9:06 z Gdyni oraz 14:35-20:35 z Warszawy. Będą one stanowiły uzupełnienie oferty przejazdu pociągami Pendolino.

Pociągi Pendolino, oprócz Trójmiasta, Warszawy, Krakowa i Katowic, docierały będą również z Warszawy do Wrocławia przez Częstochowę i Opole. Dwa kursy w relacji do stolicy Dolnego Śląska zatrzymają się w Lublińcu.

Zobacz wnętrze Pendolino. Materiał archiwalny z targów Trako 2013.


Pendolino po raz pierwszy w Trójmieście.


Przejazd Pendolino przez Gdańsk Główny.

Opinie (401) 5 zablokowanych

  • Ex "Kaszub" z Gdańska do Warszawy w 3 godziny (wyjazd 6.00 - przyjazd 9.00) lata 90-te ubiegłego wieku. (2)

    W I klasie 4 miejsca w przedziale, kanapki, kawa, prasa w cenie biletu.

    I komu to przeszkadzało ?

    • 13 4

    • Ten co wyjeżdżał o 6.00 na Centralnym był około 9.35, o 9.20 był na Wschodnim.

      • 5 1

    • nikomu ...

      ale widzisz, ta władza też się chce czymś pochwalić.
      a że chwali się gó...em zapakowanym w złotko.

      cóż ... naród głupi - wszystko kupi

      • 5 0

  • a co z ticolino i golfolino ?

    czyż by służyły juz tylko do wożenia super spec grup remontowych z kartuz ?

    • 3 0

  • Dlaczego z importu, czyje lody ?

    Kiedy ???
    ceny biletów ???
    co z dopuszczeniem doruchu ???
    artykuł piisany 'na okrągło' piana bita, brak konkretu.

    • 4 1

  • tylko dlaczego aż 20 minut do Gdańska?

    zakłądam 6 minut w Sopocie

    to niewiele mniej niż SKM z dziesiatkami przystanków

    • 6 0

  • Czy te Pendolino bylo potrzebne? (2)

    W takim czasie do Warszawy, to juz kiedys jezdzily ekspresy (3,5 godzin), w latach 70 tych. W taki czasie ta trase swobodnie moglyby jechac pociagi z Newagu czy Pesy, a tu komus sie zachcialo Pindolino.jaki sens zeby pociag przystosowany niby do duzych predkosci co chwila stawal na jakiejs stacji ( Tczew, Malbork tudziez inne). Pociagi tego typu powinny jezdzic do Krakowa i zatrzymywac sie tylko w Warszawie. Reszte tras powinny obslugiwac dotychczasowe Intercity. Bezmyslnosc na kazdym kroku, kompletny brak wyobrazni.

    • 10 2

    • Pesa produkuje na razie pociągi podmiejskie (1)

      Już pierwsze twoje zdanie to jest kłamstwo bo w latach 70-tych ta trasa nawet nie była w całości zelektryfikowana i taki czas nie jest możliwy. Masz problemy z matematyką, bo 3:30 bez postojow po drodze nie jest równe 2:58, a docelowo 2:37 z 3 postojami po drodze. Klamiesz i manipulujesz.

      • 0 0

      • Nie świadcz złego słowa bo przesadzasz.

        Po pierwsze Pendolino to kolej wielkich prędkości, więc to inna kategoria "wagowa" niż Newagi czy Pesy. "rumcajs" jednak zwrócił uwagę, do tego jak najbardziej słuszną, że skoro Pendolino nie jest na trasie Wawa-Gd osiągnąć maksymalnego pułapu swych możliwości, to jaki był sens kupowania tych zestawów a tym bardziej ich puszczania na tę trasę.
        Dla przykłądu Newag 19WE po kilku adaptacjach, przejechałby trasę Wawa-Gd, nawet z zatrzymaniami jak w rozkładzie, w czasie niemal identycznym jak kilka razy droższe Pendolino.
        W Chinach światowym liderze kolei wielkich prędkości, to właśnie zestawy pośpieszne 140-160 km/h są najpopularniejsze i kilka razy bardziej rozbudowane niż linie CRH, to także sprawa ekonomi gdyż bilety zwykłych ekspresów są na niektórych trasach nawet i 10x tańsze.

        • 2 0

  • 26 min miedzy gda i gdy (1)

    Nie rozumiem dlaczego 26 min zajmuje przejazd gdansk gdynia... To jest kwal czasu czy pendolino nie powinno zatrzymywac sie gdy glowna, wrzeszcz i gdansk? Po co sopot i po co oliwa? Czy ktos bada traffic.

    • 8 2

    • Nie 26 minut tylko ok. 20 minut.

      Naucz się czytać rozkłady ze zrozumieniem. Zwykłe odjęcie czasów przejazdu do Warszawy bez uwzględnienia czasu postoju w Gdańsku to błąd.

      • 0 0

  • Szanownych malkontentów informuje się, że najszybszy pociąg na trasie Warszawa Centralna - Gdańsk jechał tylko z jednym postojem 3h 20 min. Do tego BEZ obecnej rezerwy czasowej wynoszącej 3 min/100 km. Pendolino z 4 postojami i rezerwą ma jechać 2h 58 min. W grudniu 2015 po wprowadzeniu 200 km/h na ok połowie trasy czas podróży wyniesie 2h 37 min. Bez postojów i bez rezerwy czasowej byłoby jeszcze szybciej.

    • 3 2

  • A niech sobie te Pendolino jeździ,

    tylko dlaczego znów się zapomina, że przy okazji remontu torów linii kolejowej nr 9, Adamowicz oraz jego świta zapomnieli w odpowiednim czasie, złożyć wniosku o wybudowanie bezkonfliktowego przejazdu na Oruni, teraz zaś szukają winnych wszędzie tylko nie pośród siebie.

    • 6 0

  • We Włoszech

    Dla porównania we Włoszech trasa Mediolan - Rzym (ok. 600 km) 3 godziny pociągiem Trenitalia cena biletu ok. 40 Euro. Więc nie ma co się podniecać naszym Pendolino

    • 9 0

  • Z Gdanska do W-wy ponizej 3 godzin

    to juz postep.
    Przed 20 laty jezdzilem w 3 godz. i 5 minut- czyli jest lepiej, ale...
    Gdyby w pelni wykorzystac pociag typu Pendolino, czas przejazdu powinien byc ponizej dwoch godzin.
    Zbyt drogi wydatek na przestarzala infrastrukture PKP.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane