- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (430 opinii)
- 2 Były wiceprezydent Gdańska skazany (85 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (84 opinie)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (302 opinie)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (78 opinii)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (156 opinii)
Peron SKM w Chyloni będzie jak nowy
Po 60 latach od wybudowania przystanek Szybkiej Kolei Miejskiej w Chyloni, który przez ten czas przechodził tylko lifting, zostanie gruntownie przebudowany. Pasażerowie zyskają m.in. nowe, przeszklone zadaszenie z miejscami, gdzie będzie można ukryć się przed wiatrem. W przyszłym roku SKM zabierze się za peron w Redłowie, a w 2018 r. kompleksowa przebudowa czeka Orłowo.
To się jednak zmieni w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy. SKM ogłosiła bowiem przetarg na modernizację peronu. Oferty można składać do 5 września, a wybrany wykonawca będzie miał 12 miesięcy na realizację inwestycji.
- Zakres przebudowy będzie standardowy. Powstanie nowa bryła peronu, który zostanie wyposażony w windę, informację pasażerską i monitoring - wylicza Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto. - Peron zyska nową wiatę w nieco innym kształcie i z przeszkleniami na dachu, może nie jest to jakaś ekstrawagancja, ale będzie się wyróżniała na tle innych przystanków.
Na peronie powstaną także miejsca, gdzie podróżni czekający na pociąg będą mogli schronić się przed wiatrem. Będzie to drugi, po Żabiance, modernizowany w ostatnich latach przystanek, gdzie zdecydowano się na takie rozwiązanie.
Ponadto mierzący 253 m peron zostanie skrócony o 46 m, a jego powierzchnia podwyższona do 960 mm, dzięki czemu zrówna się z wysokością podłogi w pociągach, co - w połączeniu z dosunięciem toru do krawędzi peronu - powinno ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pociągów.
Przebudowie ulegnie także zejście do tunelu, ale już nie sam tunel, ponieważ SKM nim nie zarządza.
Prace powinny rozpocząć się wczesną jesienią i potrwają rok. Czy będą wiązały się z dużymi utrudnieniami w ruchu?
- Prace w Chyloni będą co prawda wiązały się z wyłączaniem na przemian jednego i drugiego toru, ale nie powinny mieć wpływu na częstotliwość kursowania składów, gdyż przystanek posiada swoje rozjazdy przed i za peronem i pociągi będą mogły korzystać także z torów Polskich Linii Kolejowych - tłumaczy Lignowski. - Większe utrudnienia w ruchu spowoduje realizowana równolegle przebudowa w Rumi Janowie, która wymaga poszerzenia peronu i odsunięcia toru.
Kompleksowy remont przystanków realizowany będzie do 2023 roku. W kolejce, oprócz Chyloni, czeka jeszcze pięć innych peronów w Gdyni: Stocznia, Grabówek oraz Redłowo, Orłowo i Leszczynki.
- W przyszłym roku chcemy ruszyć z modernizacją Redłowa, a w 2018 r. z kompleksową przebudową Orłowa - zapowiada prezes SKM.
Z kolei na peronach w Stoczni i Grabówku wykonane zostaną doraźne naprawy.
Miejsca
Opinie (144)
-
2016-08-01 23:31
Moze w koncu podjazd dla wózków zrobią bo to jest porażka od wielu wielu lat!!!! Jak matka z dzieckiem w wozku ma sama wejsc na peron????
- 0 1
-
2016-08-02 03:18
a co z resztą
peron na leszczynach tez prosi sie o remont!
- 0 1
-
2016-08-02 03:25
oszaleli
Co wy z tym monitoringiem??? Lubicie być inwigilowani i podglądani ??? Chore wynalazki chorego narodu....
- 0 1
-
2016-08-02 08:26
zobaczymy
Peron w Gdyni Cisowej dlugo czekał na remont. równie długo był remontowany. niby wszystko gotowe odbioru jak nie bylo , tak nie ma
- 0 1
-
2016-08-02 09:31
Tunel na ul Puckiej
A kiedy bedzie tunel na puckiej zrobiony a peron skm grabowek tez straszy
- 0 0
-
2016-08-02 19:07
Podjazd
Moze po 60 latach zrobią podjazd dla wózków?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.