- 1 Były wiceprezydent Gdańska skazany (129 opinii)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (505 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (91 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (323 opinie)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (87 opinii)
- 6 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (48 opinii)
Remont Łostowickiej wyprzedza budżet
Drogowcy nieźle sobie radzą z remontem ul. Łostowickiej w Gdańsku. Prace idą szybciej niż zakładano, ale jeśli urzędnicy nie znajdą dodatkowych pieniędzy, kierowcy niewiele na tym skorzystają.
- Wyprzedzamy znacznie harmonogram - chwali się Piotr Dańko, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Pierwszy etap prac miał zakończyć się do maja 2010, a jest szansa, że uporamy się z tym jeszcze w tym roku.
DRMG po cichu liczy, że gdyńska firma MTM, która prowadzi remont tego fragmentu ulicy, zdąży oddać go do użytku już na 1 listopada. Jak wtedy będzie wyglądać Łostowicka? Na odcinku od al. Armii Krajowej do ul. Wojskiego byłyby już dwa pasy ruchu w każdą stronę, nowe chodniki i droga rowerowa, a także ulica wiodąca do głównej bramy Cmentarza Łostowickiego. Nieco poniżej ulicy ul. Wojskiego na kierowców czekałby parking z miejscami na 250 samochodów. Za te prace miasto zapłaci 19,5 mln zł.
Problem w tym, że wysiłek drogowców może okazać się daremny, a szybsze zakończenie prac niekoniecznie przełoży się na przyspieszenie remontu kolejnych fragmentów ulicy. Powód? Brak pieniędzy.
Modernizacja ul. Łostowickiej została podzielona na trzy etapy. Pierwszy z nich jest właśnie realizowany. Na razie nie wiadomo dokładnie, kiedy ruszą dwa kolejne: obejmujące odcinek między ul. Wojskiego i Pana Tadeusza oraz od ul. Pana Tadeusza do ul. Kartuskiej. Pewne jest, że cały remont ma się zakończyć w 2011 r.
- Chcielibyśmy przenieść pieniądze, które przewidziane były do wydania na Łostowicką dopiero w 2010 roku, ale wszystko zależy od budżetu - tłumaczy Krzysztof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim magistracie. - Trwają analizy. Sprawa wyjaśni się na przełomie marca i kwietnia.
- Łostowicka jest elementem projektu unijnego i harmonogram prac uzależniony jest także od środków z Regionalnego Programu Operacyjnego - przypomina Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska. - Jeśli jednak otrzymamy wniosek o przesunięcie pieniędzy, w którym będą racjonalne argumenty to przyspieszymy inwestycję i zdecydujemy się na prefinansowanie.
DRMG zapowiada że wraz z wydziałem programów rozwojowych przygotuje taki wniosek.
Jeśli pieniądze się znajdą robotnicy przeniosą się na dolny odcinek drogi, gdzie ul. Łostowicka łączy się z Kartuską i Rakoczego. Skąd taka nietypowa kolejność? - Na dole czeka nas wiele skomplikowanych prac. A pośrodku [który zostanie przebudowany na końcu - przyp. red.] pozostanie do przebudowy prosty, 200 metrowy odcinek jezdni - wyjaśnia dyrektor Rudziński. - Niewykluczone, że oba etapy wykonywane będą równolegle.
- Na razie nie mamy takich planów. Ziemia składowana jest tam tymczasowo - wyjaśnia Piotr Dańko. - Wykonawca będzie musiał ją zabrać w inne miejsce.
Opinie (126) 9 zablokowanych
-
2009-03-04 16:25
bzdura (3)
jaki sens jest składować wywiezioną ziemie na pasie zieleni przy Trasie W-Z a póżniej ją wywozić skoro mogła by tam pozostać i utworzyć podstawę do budowy wiaduktów w przyszłości ale jak to w Polsce skoro płaci i tak podatnik to można robić tą samą operację kilka razy i tak zapłacą (Barany)
- 11 3
-
2009-03-04 16:54
zapomnij o wiadukcie-dokończą AK może nie być potrzebny:)
- 0 5
-
2009-03-04 20:38
Właśnie ta ziemie nikomu nie przeszkadza , niech sobie na razie tak leży.
Może w przyszłym roku będzie gdzieś potrzebna w okolicy to się ją wtedy z stamtąd zabierze , będą mniejsze koszty dla podatnika i wykonawców.
A na Chełmie i Ujeścisku niebawem przecież ma ruszyć budowa nowej Łódzkiej i linii tramwajowej więc może akurat.- 0 0
-
2009-03-05 20:10
Teraz Polska! masz rację - niestety !!
- 0 0
-
2009-03-04 16:26
no nie !!!!! (2)
miał zakończyć się do maja 2010 !!!! a mogą go skończyć w tym roku ? To ktoś kto tak rozplanował te prace powinien beknąć a nie wszyscy się cieszą , że idzie rewelacyjnie....
Szkoda ze nie dali terminu do 2016 - wtedy może by dostali nawet nagrody za wyjątkową szybkość !- 4 3
-
2009-03-04 16:40
w przetagach szybciej często znaczy drożej....
- 0 0
-
2009-03-05 09:18
Sam chciałem to napisać
Od lat wiadomo, że we wszelakim budownictwie koszt jest pochodną czasu budowy. Jeżeli ktoś zrobił kosztorys na podstawie wydłużonego ponad realną miarę harmonogramu a ktoś inny zgodził się tyle zapłacić, to każdy dzień zakończenia robót przed terminem jest czystym zyskiem wykonawcy. Dlatego miasto powinno w tej sytuacji renegocjować kontrakt na ten remont albo wykorzystać powstałe oszczędności do sfinansowania części kolejnego etapu. Inaczej ktoś odpowiedzialny za przetarg ze strony miasta powinien stanąć przed prokuratorem.
- 1 0
-
2009-03-04 16:29
ekstra (2)
około kilometra 3 lata , jeszcze jak by wiadukt budowali na samym dole to bym zrozumiał ale bez wiaduktu 3 lata ?? poprostu POLSKA
- 5 2
-
2009-03-04 16:43
(1)
idź i się potnij
poprostu IDIOTA- 1 1
-
2009-03-04 21:36
sam sie
potnij dzieciaku
- 1 0
-
2009-03-04 16:31
tak jak zostało napisane wyzej - jeśli jest ta ziemia to czemu jej nie zostawić ? (4)
przcież ten węzeł prędzej czy póżniej ma powstać ! To by było chyba jednak za mądre na nasz kraj...
- 8 1
-
2009-03-04 16:47
zostawić to sobie możesz kanapki na później....
- 1 2
-
2009-03-04 18:21
(1)
ale kto wie kto będzie robił ten wiadukt i kiedy a ta ziemia przyda im sie do innych celów
- 0 0
-
2009-03-04 20:41
Niebawem mają robić nową Łódzką i linię tramwajową więc ziemia na pewno sie przyda , a po co ją wozić za miasto i za rok z powrotem.
Jakie to ogromne koszta ...- 0 0
-
2009-03-04 20:24
Tu jest Polska, Tu się nie myśli !!!
- 1 0
-
2009-03-04 16:58
hahaha remont zaskoczył drogowców!
klasyka :)
- 3 0
-
2009-03-04 17:38
Remont Łostowickiej (3)
Od wymiany krawężników, budowy ścieżki rowerowej i poszerzenia drogi nawet do 40000000000 pasów korki nie znikną. Potrzebna jest budowa wiaduktu, to oczywiste !!! czy naprawdę tylko ja to widzę? Niech ktoś mi odpowie bo pomyślę, że zwariowałam.
- 8 0
-
2009-03-04 20:11
Tak, tylko Ty.
- 0 0
-
2009-03-04 20:31
Masz rację, przecież korki tworzą się również na Armii Krajowej.
Co z tego że drogi są szerokie skoro i tak potem trzeba stać na światłach. Skrzyżowania, skrzyżowania i jeszcze raz skrzyżowania!
- 0 0
-
2009-03-04 23:33
tunel lepszy
- 0 0
-
2009-03-04 17:42
Brawo (7)
Super każda nowa inwestycja w Gdańsku mnie bardzo cieszy. Tym bardziej kiedy coś idzie szybciej niż planowano :-) No to teraz czas zacząć Słowackiego , Nową Wałową , Nowe Miasto Gdańsk , Centrum Solidarności , Zabudowe targu Rakowego , Parkingi podziemne w Gdańsku , Kolej Metropolitarną , Wierzowce we Wrzeszczu , Koszary Wojskowe we Wrzeszczu , Trase Sucharskiego , Lotnisko i remont dworców SKM plus budowa nowego przystanku Gdańsk Śródmieście ... Nie moge się doczekać efektów
- 2 0
-
2009-03-04 18:12
to jest kiciu remont, a nie nowa inwestycja (2)
paniales??
- 0 0
-
2009-03-04 22:09
sr@lux
do swojego kota gadasz?
- 0 0
-
2009-03-05 21:34
To nie jest remont, tylko NOWA INWESTYCJA, Galluksie
Remont to wymiana nawierzchni i wyszlifowanie krawężników.
A tu budują NOWĄ ŁOSTOWICKĄ - a więc NOWĄ INWESTYCJĘ - nie tylko z nazwy, ale i z zasady: druga nitka, wielki parking, spore zmiany w ukształtowaniu terenu.- 0 0
-
2009-03-04 22:34
challenger
,a kosmodrom ku uciesze ludu tyż zbudujecie? I koniecznie podziemne pierechodki jak na "starówce"...
- 0 0
-
2009-03-05 10:33
Uderz się w ten łeb !!! (2)
Mam wrażenie, że teraz piszę do młota! Słuchaj - jak uważasz, że remont to taka łatwa sprawa to weź łopatę i wykop dół o głębokości 4 metrów i wymiarach 5 x 5 metrów. Ciekawe ile dni to Tobie zajmie? :)))
Hahahaha ...- 0 1
-
2009-03-05 20:49
a od czego
są koparki debilu. i sam sie uderz w łeb
- 0 0
-
2009-03-05 21:27
a czego ty sie czepiasz
Czy on napisał że remont to łatwa sprawa? naucz się czytać ze zrozumieniem
- 0 0
-
2009-03-04 18:11
(4)
co to kuźwa za harmonogram, że prace ZNACZNIE go wyprzedzają?
to jakiś BUBEL jest nie harmonogram
jakbym tak pracował w szwecji w elektrowni atomowej to dostałbym od bossa po łbie, że im psuje harmonogram
a jak sie zdażyło wypłukać kocioł dzień wcześniej to mi kazali do niego włazić z powrotem i udawać że płuczę
o kant dupy se POtłuc taki harmonogram i tyle
co do kaski, to znając realia ujme rzecz tak - CZEKAJ TATKA LATKA he he he he- 1 11
-
2009-03-04 18:18
(1)
z tego co wiem maja zamiar skończyć go w listopadzie i tak. szybsza budowa mniejsze koszty
- 0 0
-
2009-03-04 18:49
żeby nie było jak z słowackiego -wyremontują łatwiejsze dwa odcinki, a ten skomplikowany od kartuskiej bedzie czekał na
zmiłowanie boskie
- 1 1
-
2009-03-04 22:16
sr@lux
i znów śmiech z własnego tekstu? CO ZA ŻENADA! TY NIC JUŻ NOWEGO NIE POTRAFISZ WYDUMAĆ?
Jakbyś pracował w Szwecji - ale na szczęście nie pracowałeś ani nigdy nie bedziesz tam pracować.TAKICH PORĄBAŃCÓW TAM NIE ZATRUDNIAJĄ.Trzeba być zrównoważonym człowiekiem a ty jesteś niezrównowazony na umyśle.Twój umysł jest bez harmonogramu a udawać to najwyżej możesz spłóczkę.- 2 0
-
2009-03-05 08:48
@ g@llux
A juz myślałem - po wczorajszym komentarzu o zgłaszaniu uczniów niechodzących na religię - że znormalniałeś. Mój błąd.
Nigdy nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.- 0 0
-
2009-03-04 18:20
gdyby tam pomnik heweliusza postawili (2)
to juz dawno by droga byla
- 0 1
-
2009-03-04 18:22
jak już pomnik stawiać to MICKIEWICZA - nie uważasz???
- 0 1
-
2009-03-04 18:52
jedyne co tam pasuje to wielka misa z budyniem
- 2 0
-
2009-03-04 18:47
jak to brakuje pieniędzy??
skoro zaplanowano i zatwierdzono taką inwestycję drogową, o która "wyje" całe miasto, to chyba z uwzględnieniem kreślonego budżetu, a nie "jakoś to bedzie?"
a co do terminu wykonania to nie ma co narzekać: przypomnę że 100 m świętkokrzyskiej remontowali ponad rok i właściwie nie dokończyli, a łostowicka jest o wiele tudniejsza.
tak więc drodzy kierowcy - uszy do góry, skończyć z mallkontenctwem i kontestacją, nie jest żle chociiaż późno- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.