- 1 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (234 opinie)
- 2 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (406 opinii)
- 3 17-letni złodziej paczek zatrzymany (130 opinii)
- 4 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (23 opinie)
- 5 Nie boicie się dilerów narkotyków? (161 opinii)
- 6 Czerwony skatepark w Jarze Wilanowskim (35 opinii)
SKM: mniej pociągów poza szczytem, więcej Sprinterów, możliwe droższe bilety
Pół miliona mniej pasażerów przewiezie Szybka Kolej Miejska w 2010 roku. Spadek w stosunku do zeszłego roku na pewno odbije się na częstotliwości kursowania pociągów oraz - być może - na cenach biletów.
- Zdarzało się, że jeździło nimi dwóch pasażerów, albo nawet sama obsługa. Okazało się bowiem, że ruch - i to coraz większy - jest tylko w dni powszednie. Wielu mieszkańców Pruszcza Gdańskiego pracuje i uczy się w Trójmieście, więc w dni powszednie pociągi pozostają - podkreśla Bartłomiej Buczek, dyrektor ds. przewozów SKM.
Zmienią się za to godziny odjazdów z Gdańska - dwa pociągi zamiast w południe, odjadą wieczorem. Poza tym pociągi z Pruszcza nie będą kończyły biegu w Gdańsku Głównym i bez przesiadki będzie można nimi jechać dalej.
Mimo nowej linii SKM notuje spory spadek przewozu pasażerów. W 2009 roku spółka chciała przewieźć 39 mln osób. Nie wiadomo jeszcze czy plan zostanie zrealizowany, ale plan na 2010 rok jest już skromniejszy: ok. pół miliona pasażerów mniej. - Ma na to wpływ upadek Stoczni Gdynia, ale także spowolnienie gospodarcze - mówi Bartłomiej Buczek.
Także dlatego ograniczone zostaną kursy w Trójmieście poza szczytem. W godz. 8-13:30 pomiędzy Gdańskiem a Gdynią pociągi będą kursować co 10 minut, a w szczycie (godz. 6-8 i 13:30-18:30) nadal co 7,5 min. Pociągi kończące bieg w Chyloni, będą jeździły tylko do Gdyni Głównej, a ruch za Gdynią obsługiwać będą składy jeżdżące do Wejherowa (w weekendy co 30 minut, w dni powszednie tylko w szczycie co 15 min.) i Słupska.
- Trzeba też liczyć się z okresowymi zmianami spowodowanymi remontami torów przez Polskie Linie Kolejowe. O wszystkich będziemy na bieżąco informować - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.
Są też jednak dobre informacje. Zwiększa się ilość pociągów "Sprinter", które pozwalają skrócić czas podróży z Gdańska do Rumi o 20 minut - będą o dwa więcej na trasie Tczew - Słupsk, kolejne cztery na trasie Gdańsk - Słupsk i jeden dodatkowy pomiędzy Gdynią i Słupskiem.
Mogą jednak podrożeć bilety. Wprawdzie władze SKM jeszcze nie planują konkretnej podwyżki, ale też nie zaprzeczają, że w 2010 roku może być drożej.
- Trwają analizy ekonomiczne i nie mogę tego wykluczyć, musimy bowiem wykonać plan ekonomiczny. Zrobimy jednak wszystko, by podwyżka była ostatecznością - podkreśla Bartłomiej Buczek.
Opinie (285) 7 zablokowanych
-
2009-12-09 00:52
Dyrektorek SKM (1)
niech sie sam przejedzie w weekend w ciagu dnia lub wieczorem skmka..
dziwi mnie czemu SKMki leca jedno skladowe w momentach kiedy jest taki sciask ze szok !!!
a 2 skladowe pociagi leca w godiznach kiedy natężenie jest najmniejsze... :/
przepraszam ale czy ktos w dyspozytorni ma tam mózg ???- 1 0
-
2009-12-09 01:48
raf
A to jest inna sprawa. Zapamiętaj jedno: Zarząd PKP S.A. jest częścią lobby motoryzacyjnego, które chce wykończyć kolej. Szefowie jeżdżą limuzynami, więc mają w dupie pociągi i połączenia.
- 0 0
-
2009-12-09 05:54
Auto kontra SKM
Prosty wyliczenie. Pracuję w Gdyni. Droga do pracy jadąc samochodem w jedną stronę zabiera mi ok. 1 godziny. Razem na dojazd tracę więc dziennie 2 godziny. Korzystając z komunikacji miejskiej w ty SKM 1, 5 godziny, czyli tracę 3 godziny. Więc jadąc autem zaoszczędzam godzinę. Jak się coś zmieni, chętnie przesiądę się, na SKM. Póki, co auto.
- 3 0
-
2009-12-09 07:18
SKM to dno! (1)
W sobotę tę SKM będzie jeździć co... pół godziny. Takie sa realia. Polacy nie potrafią niczego zorganizować sami. Polakom trzeba nadzorcy!
- 0 0
-
2009-12-09 11:16
przyłączmy się do Niemiec, może nam też tak pomogą jak w NRD
tyle hajcu to przy polskim sprycie będzie eldorado
- 0 0
-
2009-12-09 07:18
SKM jest nierozwojowa,moim zdaniem powinni tak zrobić rozkłady jazdy
żeby co 30min w szczycie i co 60min poza szczytem, były sprintery. Ludzie cenią szybkość, każdy wybierając SKM zamiast auta przekonałby się, że można szybko dojechać np. z Gdańska do Gdyni, ale jak sie jedzie napchanym pociągiem i stacje co chwile, wielu pasażerów wybiera auta.
- 1 0
-
2009-12-09 07:30
Powinna być większa częstotliwość jazdy pociągów.
Moim zdaniem SKM jest skazana na zwiększenie ilości pasażerów. Przy obecnych korkach i parkometrach jeżdżenie samochodem po 3-mieście jest męczące, czasochłonne i ekonomicznie nieopłacalne.
- 0 0
-
2009-12-09 08:30
Stracą dzielnice między Gdyni Glówną a Wejherowem (4)
Nigdy nie byłam w stanie zrozumieć, dlaczego mieszkając w Gdyni Cisowej, jestem skazana na półgodzinne przerwy w kursowaniu pociągów. Przecież to chore w czasach tworzenia (pseudo) metropolii. Skm też ma tendencję do puszczenia jednego składu w tym pociągu, który łaskawie przyjedzie po pół h,więc w środku jest pot i łzy.
Idę na kurs prawa jazdy.Oferta skm nie zachęca mnie do proekologicznych środków transportu.- 4 1
-
2009-12-09 08:48
Załatw większy popyt, będą jeździć co minutę (2)
Albo daj dużo pieniędzy jako darowiznę. Prąd elektryczny, smary, klocki hamulcowe nie rosną na drzewach. Kolejarze nie wyżywią się swoim hobby.
- 1 1
-
2009-12-09 11:18
niech sobie wymienią te złomy na energooszczędne konstrukcje (1)
a do tego czasu - wyłączą ogrzewanie w dni powyżej 0 st C. To juz będzie znaczna oszczędność na elektro.
- 0 1
-
2009-12-09 16:07
Nawet gdyby tak zrobili, za częste pociągi
i tak byłoby marnotrawstwem.
- 0 1
-
2009-12-10 01:51
Załóż firmę przewozową. Zobaczymy, czy opłaci Ci się co 5 minut
brać garstkę ludzi, zamiast odczekać aż uzbierze się ich więcej.
- 0 0
-
2009-12-09 09:45
chyba ich popie@#$
z tym skasowaniem kolejek do chylonii, czas sie przerzucic na samochod, nie mam zamiaru wysiadac w gdyni glownej i sie przesiadac na autobus albo czekac po godziny na skm do wejherowa i jechac w scisku
- 1 0
-
2009-12-09 09:54
wrrr (1)
Szczyt poranny od 6 do 8! Wolne żarty! Dziwnym trafem między 8 a 9 ścisk jak w metrze pekińskim!
- 6 0
-
2009-12-10 05:40
masz kartę stałego pobytu chinczyku?? nawet jeżeli tak nie chwal się skąd przybyłeś/aś
5 minut i kontenerem wracasz do swojego metra
- 0 0
-
2009-12-09 09:57
Wygląda na to że przydało by się rozdzielić funkcje organizatora i wykonawcy przewozów w przypadku SKM, tak jak to ma miejsce w Gdańsku. W Gdańsku przewoźnika (czyli ZKM) nie interesuje, która trasa jest rentowna a która nie bo wpływy ma takie same.
Jeśli SKM będzie się kierować tylko wynikiem finansowym to zaczną znikać połączenia w nocy, potem w weekendy i tak dalej, zostaną tylko w godzinach szczytu. W przypadku SKM to miasta powinny zlecać i płacić za częstotliwość kursów, wtedy pojedyncza kolejka SKM będzie mogła z czystym sumieniem wozić dwoje ludzi. Uważam że prędzej czy później takie rozdzielenie nastąpi.- 2 0
-
2009-12-09 10:13
jest coraz gorzej!
Ciekawe, to co miało być rozkładem na czas remontów, właśnie staje się regułą. Chylonia to sypialnia Gdyni, mnóstwo ludzi tam mieszka. Coraz więcej ludzi dojeżdża też z Rumii. A teraz rano w godzinach szczytu będą kolejki co 15 minut!? W weekendy co pół godziny?! Kto to wymyślił? I niech nie piszą bzdur o pustych kolejkach - pociągi do Chyloni jeżdżą pełne. Teraz będą przepełnione.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.