• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
11:19 11 marca

Bajpas kartuski

Przeczytane
Marszałek zapowiada, że problemem zwiększenia częstotliwosci na bajpasie kartuskim jest przepustowość dworca Gdańsk wrzeszcz.

Przypominam, jeszcze przed wyborami z tej samem strony pojawiały się informację, że gdyby nie PIS już dzisiaj urzad jest gotowy, aby pociągi po PKM jeździły co 15 min, w tym co Kartuz co 30 min (15 po przez Lotnisko i 45 po przez bajpas).
Nagle wszystko ulega zmienie, bo okazało się, że przepustowość dworca we wrzeszczu nie pozwala. A tym czasem każdy skład stoi po 10 min na dworcu bo następuje zmiana czoła jazdy. Może warto przedłużyć zatem kursy do Gdańska Głównego?
Zobacz Raport

Opinie (39) 1 zablokowana

  • Tu jest inna kwestia. (7)

    Brak odpowiedniej liczby pociągów.

    • 59 2

    • (3)

      czyli wina marszałka że nie załatwił finansowania

      • 18 9

      • (1)

        Wina PLK, że odcinek od Rębiechowa do Gdyni Głównej nadal nie jest zelektryfikowany.

        • 14 6

        • czyli sugerujesz że mamy odpowiednią ilość pociągów ale nie mogą wyjechać bo brak trakcji - no chyba nie do końca - w takim razie chociażby do rębiechowa powinny jeździć te które są na trakcji a dalej przesiadka?
          kolejne to po co pkm dubluje się z skm na trasie gdynia - wrzeszcz?

          • 3 0

      • Raczej wina UE bo brak jest dofinansowania na zakup spalinowych pojazdów.

        • 2 6

    • Ale limuzyn jest wystarczająca ilość czy trzeba jeszcze dokupić? (1)

      • 5 0

      • niech falobusem szkoleniowym wożą

        • 0 0

    • dlaczego pkm nie jeździ do Gdańska z Wrzeszcza po torach skm ?

      • 0 1

  • (2)

    dziwne przecież tam jest dodatkowy peron więc nie powinno być problemów. może ktoś skopał rozjazdy przy budowie zjazdu z pkm?

    • 23 4

    • Był o tym bardzo rzetelny artykuł na 3M

      • 2 0

    • Przapisy wymagają przy zmianie kierunku

      dokonania próby hamulców. Stąd, aby zyskać te 10 minut zbudowano w Kartuzach nową łącznicę. A we Wrzeszczu takiej brak.

      • 0 0

  • Zawsze mozna na cos zwalic..

    • 13 1

  • (5)

    Gdańsk Główny to dopiero ma niską przepustowość. Na pewno należałoby zakończyć kursy PKM (dla czepialskich: spalinowych Polregio jeżdżących po trasie PKM) przez Wrzeszcz i Sopot do Gdyni Głównej. Na tej trasie kursują już elektryczne SKM-ki i nie ma najmniejszego sensu marnować paliwa i skromnych zasobów taboru spalinowego na kursy dublujące SKM. Łatwiej byłoby wtedy wygospodarować miejsce na dodatkowe kursy.

    • 22 4

    • Święta "bezpośredniość"

      Niestety wygrała

      • 1 1

    • (2)

      Akurat Gdańsk Główny ma nieużywany, pełnoprawny peron końcowy, w przeciwieństwie do Wrzeszcza, który jest stacją przelotową. Największym problemem jest przepełniony odcinek GG - Wrzeszcz i konieczność "przecięcia" prawie wszystkich torów na tym odcinku przez pociąg PKM

      • 1 2

      • ten pełnoprawny peron należy do SKM (1)

        w celu zjazdu z linii 202 w kierunku peronu 4 należy ułożyć jazdę przez rozjazdy 29, 27, 26, 25, 48, 43 (a następnie 512 lub 42, 36 i 513). Po ludzku: przecinasz tor w kierunku Stargardu Szczecińskiego oraz oba tory SKM. To samo w druga stronę - musisz mieć takie "okienko", aby móc trafić jedną jazdą bez trzymania dalekobieżnych oraz innych podmiejskich. Zatrzymanie i nawrotka we Wrzeszczu są łatwiejsze.

        • 2 0

        • Można też zostawić w Gdańsku Południowym ;)

          • 0 0

    • kursy SZT do Gdyni to podsył

      skoro i tak musi jechać (zjazd na postój/tankowanie/inną trasę) to może jechać z pasażerami.

      • 1 0

  • Mamy po prostu za mało taboru spalinowego (2)

    Bajpasem miały jeździć pociągi na czas elektryfikacji linii do Kościerzyny I Kartuz. Niestety PLK ma już wieloletnie opóźnienia co powoduje, że mamy dwie trasy po których muszą jeździć pociągi spalinowe zamiast jednej. Tak to by można elektrykami jeździć na Kaszuby a bajpasem puścić spalinowe

    • 12 1

    • Jakby obie linie byly zelektryfikowane to nikt by tego bajpasu nie wybudował, bo i po co?

      • 1 2

    • Czy widzisz aby jakiś nowy pojazd jechał dzisiaj? Był podstawiony SA138-005. Pociąg który dotychchczas jeździł po PKM. Jakoś wszystkie kursy są. Zatem skąd ten skład?

      • 0 1

  • A gdzie zmieścisz te pociągi na odcinku Wrzeszcz - Główny tam jeżdżą wszystkie pociągi pasażerskie i towarowe. Tam naprawdę jest ciasno. Zmian czoła to też procedura bezpieczeństwa i potrzeba czasu.

    • 12 1

  • Jeśli nie wszystkie (1)

    pociągi, to przynajmniej większość powinna rozpoczynać swój bieg z Gdańska Głównego. Tam są dwa perony prawie nie wykorzystywane, a wtedy postój na stacji Gdańsk Wrzeszcz trwałby maksymalnie krótko. Jeszcze lepiej by było dobudować jeszcze jeden tor z Gd. Głównego do Wrzeszcza, ale to już trochę trudniejsze zadanie.

    • 2 7

    • Dojazd pociągów z torów dalekobieżnych (i w drugą stronę) na te dwa perony sparaliżowałby ruch w Gdańsk Głównym

      Taki jest tam układ torowy, a kolej to nie tramwaj

      • 4 1

  • Żeby pociąg we Wrzeszczu (4)

    Z toru PKM mógł wjechać na tor SKM musi przeciąć tory dalekobieżne i tu jest największe wąskie gardło bo o ile przepustowość toru SKM potencjalnie pozwala tam jeszcze upchnąć jakieś pociągi (PKM lub zwiększyć takt skm) o tyle operacja zmiany toru, żeby zapewnić bezkolizyjnosc z torami (w dwie strony) dalekobieżnymi powodowałby właściwie paraliż połączeń międzymiastowych.

    Kiedyś kilka pociągów PKM udało się upchnąć by kończyły na Gdańsku Głównym ale logistycznie to jest prawie nie do wykonania.

    Tak mamy trochę infrastrukturalny bubel na torach tam

    • 8 3

    • (1)

      Nie prawda, po z PKM jedziesz nad torami dalekobieżnymi i pociąg wjeżdza koło peronów SKM

      • 1 7

      • No właśnie obok SKM po torach dalekobieżnych na peron. Na dworcu korzysta z tych samych co PR, IC it. dopiero za Wrzeszczem (przed Zaspą) ma swoje.

        • 1 0

    • Pociągi elektryczne na lotnisko jeżdżą przez Gdańsk Główny. Po co tam jeszcze spalinówki wysyłać? Taki absurd funkcjonuje do Gdyni przez Sopot i zabiera niepotrzebnie tabor.

      • 1 1

    • Ale przecież PKP

      od samego początku nie załatwiło modernizacji sterowania swoimi zwrotnicami tak, aby była możliwość płynnego zjazdu od przystanku Strzyża do Wrzeszcza? Czasem do 10 minut pociągi stoją, aż zmieni się prawidłowy tor jazdy...

      • 1 2

  • zapowiadac, to mozna coś co wydarzy sie w przyszłości

    • 2 0

  • (3)

    Tak tylko przypominam, że przed pandemią pociągi po linii PKM jeździły w takcie 15min

    • 2 1

    • A potem się obudziłeś :D (1)

      • 2 0

      • Na jawie też nimi jeździłem.

        • 0 0

    • tak często to one jeździły kilka miesięcy po uruchomieniu i to tyle

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Pogoda

Najczęściej czytane