• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
09:24 7 grudnia 22

Jakim cudem, gdy oddali więcej pasów...

Przeczytane
Jakim cudem, gdy oddali więcej pasów ruchu do użytku, wyjazd z Dąbrowy stał się jeszcze większym dramatem? Polaqua zrobiła, MTM ma w d... robotę
Zobacz Raport

Opinie (37)

  • Samo

    Życie

    • 21 2

  • (8)

    PolAqua wreszcie zrobiła, z ponad rocznym opóźnieniem... A dziwaczna blokada prawego pasa na Nowowiczlińskiej przy żaglach jest dalej!

    • 53 1

    • Bo was kierofczyków (7)

      Jest za dużo. Ot caly problem. Nawet gdyby były po 4 pasy i tak byście je zakorkowali

      • 8 28

      • (5)

        Po pierwsze - nie ma takiego słowa jak "kierofczyk".
        Po drugie - to co chcesz zrobić z tymi ludźmi? Wysłać ich do komór gazowych?

        • 16 3

        • wsadzić do autobusów :) (4)

          • 0 9

          • (2)

            W autobusach się nie zmieszczą. Już teraz jest tłoczno, a kursów coraz mniej. Weź teraz jeszcze te tysiące osób z samochodów wsadź w autobusy...

            • 4 0

            • (1)

              No prosta sprawa. Będzie więcej autobusów i się zmieszczą. Teraz jest tak, że jedna osoba zajmuje tyle ile pole powierzchni auta (bo w aucie jedzie jedna osoba najczęściej). Po wejściu 50 osób do autobusu, 50 osób zajmie powierzchnię jednego autobusu. Ogólnie daje to taki wynik, że będzie więcej miejsca na drogach.

              • 0 3

              • Nie będzie więcej autobusów - chyba że za nie zapłacisz.

                • 0 0

          • Nie ma tylu autobusów i więcej nie będzie. Poza tym miasto dopłaca do każdego pasażera - już teraz finansowo robi bokami, przy większej ilości pasażerów zbankrutuje.

            • 0 0

      • za dużo to jest cymbałów wypisujących takie denne komentarze

        • 1 3

  • (1)

    dokładnie MTM bierze się za kolejne remonty a nie kończą bardzo ważnej inwestycji na Karwinach

    • 16 2

    • takie firmy jak MTM potrafią prowadzić nawet kilka remontów na raz

      to nie jest 1-osobowa firma

      • 0 2

  • Bo to działa jak prawo Parkinsona (2)

    Samochody/ludzie rozprzestrzeniają się tak, by wypełnić drogi dla nich dostępne... ;)

    • 9 7

    • (1)

      Dokładnie - warto spojrzeć na autostrady w USA, Chinach czy Katarze - po kilka lub kilkanaście pasów, a i tak się korkuje na węzłach.

      • 2 1

      • Bo na prostym odcinku powinno być 5 pasów, a na węzłach kilkanaście.

        • 0 1

  • MTM

    I wszystko jasne. Wystarczy zobaczyć jak praca wre na rozgrzebanych odcinkach Chwaszczynskiej i Wielkopolskiej. Bez ładu i składu.
    Rada Dzielnicy Karwiny jest chętna do rozmów. Może do nich uderzyć.

    • 11 3

  • (2)

    zobaczcie nawet znani medialni radni dzielnicy od jakiegoś czasu nie udzielają się w sprawie remontu.....

    • 10 2

    • napisz maila

      odpowiedzą i zaproszą na rozmowę :-)
      jeszcze nie wiem co zrobić z tym zaproszeniem, ale dostałam , wątpię czy to cos zmieni.

      • 4 0

    • radni karwin

      większość z nich to koledzy związani ze szczurkiem wiec niema co się spodziewać ze cos powiedzą . już myślą jak zakręcić się wkoło koryta przy najbliższych wyborach

      • 7 0

  • Bo tu jest Polska

    Tak, było jest i będzie !

    • 0 0

  • O wow (6)

    ludzie się nagle dowiadują że dokładanie pasów ruchu nie jest skutecznym sposobem na walkę z korkami. Ciekawe co dalej?

    • 6 6

    • Najlepszym sposobem na walkę z korkami jest zakaz budowy kolejnych domów w mieście (4)

      ale ponieważ budujemy nowe domy to i drogi musimy poszerzać i dokładać pasy.

      • 3 3

      • (1)

        Bo ludzie powinni mieszkać w szałasach. Brawo.

        • 4 0

        • Nie, nie powinni. Powinni mieszkać w domach i mieć swobodę mobilności a do tego trzeba regularnie poszerzać drogi tak samo regularnie jak buduje się nowe domy.

          • 2 0

      • To nie domy powodują korki (1)

        tylko nadmiar samochodów

        • 0 3

        • Te domy stoją puste? Ludzie którzy w nich mieszkają nie używają samochodów?

          • 2 0

    • Takie tango.

      Gdzieś te 4 pasy muszą się spotkać i będzie zapewne to na dole Wielkopolskiej na wysokości Łowickiej.

      • 2 0

  • Bo dodawanie większej ilości pasów nie zmniejsza korków. (3)

    Wręcz przeciwnie. Zostało to wielokrotnie przerobione na świecie.

    • 2 8

    • Czyli usuwanie pasów skraca korki? (2)

      Bzdury piszesz.

      Miasta się rozrastają i coraz więcej ludzi w nich mieszka i jeździ samochodami, więc nic dziwnego że nawet jeśli poszerzysz drogę i ją potem zostawisz to po jakimś czasie korki znów się pojawią, bo w międzyczasie kolejni ludzie zamieszkali w nowych blokach. Te wszystkie teorie o popycie indukowanym można wsadzić między bajki.

      Oczywiście można zakazać samochodów i zmusić ludzi do chodzenia wszędzie pieszo, tak samo jak Korea Północna zmusza ludzi do ciężkiej pracy, i nie będzie korków bo nie będzie samochodów, ale co to za życie?

      • 8 1

      • Bzdury to Ty piszesz (1)

        poczytaj sobie, ludzie na świecie już się mierzyli z tymi problemami i próbowali różnych rozwiązań. Widzieliśmy już drogi które mają po 20+ pasów, widzieliśmy drogi gdzie jest 1 pas, buspas i droga dla rowerów. Zgadnij, gdzie się lepiej żyje

        • 0 6

        • Widzieliśmy też co się dzieje gdy nie ma w ogóle samochodów. Popatrz na średniowieczną zabudowę.

          Wszyscy muszą mieszkać odległości 1h pieszo = max 4km od centrum miasta, bo tam masz pracę i targowisko gdzie możesz zrobić zakupy. Próbujesz zmieścić kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy ludzi na powierzchni jakieś 12km2 i dla każdego wystarcza miejsca na małą norę kilka(naście) m2, wąskie uliczki i sąsiadowi z bloku naprzeciwko możesz podać ręce bo wasze bloki dzielą 2m. Zero światła dziennego. Zero zieleni bo nie ma na nią miejsca. O prywatności nie wspomnę. Wszędzie tylko brud, dżuma, syf, kiła i mogiła. No nie wiem czy lepiej się wtedy żyło.

          To dzięki samochodom możemy wygodnie mieszkać w relatywnie dużych mieszkaniach, mimo że populacja Europy przez ostatnie 100 lat prawie się podwoiła i jest 10 razy większa niż pod koniec średniowiecza, gdy już brakowało miejsca i upychali wszystkich w ciasnych mieszkaniach przy ciasnych uliczkach tworząc miasta przyjazne pieszym.

          • 3 0

  • (1)

    Co z tego, że oddali 3 pasy na odcinku 100 m, kiedy zaraz za Górniczą jest zwężenie do 1 pasa.

    • 16 0

    • Właśnie przy Górniczej ich prace sie kończą. Dalej ulubiona firma naszego prezydenta.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Najczęściej czytane