• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
10:25 5 października 20
Rozumny

Pomysł czytelnika dotyczący ul. Piramowicza

Przeczytane
Drodzy Państwo, chciałbym na tacy podać skuteczne, tanie i mega proste rozwiązanie dotyczące przywrócenia wcześniejszej organizacji ruchu na ul. Piramowicza. Ponieważ rowerzyści nie są osobami niepełnosprawnymi, oraz są osobami które przepisy wszechobecne znać muszą to:

1) stawiamy znak stopu z białą tabliczka pod spodem ze dotyczy rowerów
2) konstruujemy barierki tak, żeby rowerzyści nie mogli wpaść na pełnej
3) możemy dołożyć próg zwalniajacy
4) przywracamy ruch na piramowicza w kierunku poprzednim.

Rozwiązanie NUMER 2:
-skoro został odwrócony ruch na piramowicza to dlaczego nie odwrócić go na równoległej Konarskiego i tam wpuszczać auta na grunwaldzka w kierunku oliwy? Tam jest szerzej i widoczniej z tym przejazdem, tam będzie bezpieczniej. Dodatkowo na Hallera tak można przemalowac pasy, żeby skrecajacy w Konarskiego nie blokowali jadących pod operę.
Rozwiązanie NUMER 3:
-przecież sygnalizacja świetlna i stanie na czerwonym to żadna ujma. Dlaczego na piramowicza nie może być normalnie po ludzku świateł na ścieżce+przejściu oraz wyjeżdżających z piramowicza?

Czy naprawdę nie da się tego jakoś po ludzku załatwić, tylko urzędnicy muszą pokazać swoją upartosc i zawzięcie? Tam wystarczy trochę pomyśleć, lekki nakład finansowy i wszystko się da. A moje rozwiązania nie wywlaszczają nikomu działek i nie przebudowują płotów, no ludzie. Ja myślałem że miasto jest dla nas i powinno działać tak jak ludzie tego chcą, a tu zaczyna się "postaw się, a zastaw się".
Zobacz Raport

Opinie (75) 2 zablokowane

  • Popieram, doskonały pomysł (6)

    Aby to zmienić

    • 159 26

    • No ale ktory? (2)

      Tam są 3 :)

      • 9 1

      • Każdy

        • 11 1

      • No każdy

        • 2 0

    • https://m.trojmiasto.pl/wiadomosci/Spor-o-znak-stop-na-drodze-rowerowej-w-Sopocie-n146677.html (1)

      "Znak "stop" stawiamy nie tylko na skrzyżowaniach, ale zgodnie z jego definicją też tam, gdzie krzyżują się potoki ruchu, a zatrzymanie pojazdu wpływa na poprawę bezpieczeństwa. W omawianym przypadku pojazdem jest rower, a krzyżujące się potoki ruchu to: ruch rowerowy z ruchem pieszym. - tłumaczy Tomasz Kamiński, zastępca dyrektora ds. eksploatacji sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni."
      Tak więc moi drodzy, da się. Tutaj chodzi o bezpieczeństwo rowerzystów. Więc niech zwolnią, pokażą się, a nic nikomu się nie stanie.

      • 4 2

      • To smutne, że zastępca dyrektora w ZDIZ nie zna przepisów polskiego prawa. W Polsce w definicji znaku stop nie ma nic o ruchu pieszym. Jest za to mowa o skrzyżowaniu, a pdp nie jest skrzyżowaniem. Nie od dziś wiadomo, że Sopot nie leży w Polsce i polskie prawo tam nie obowiązuje.

        1. Znak B-20 "stop" oznacza:
        1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
        2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
        2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.
        3. Znak B-20 umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został ustawiony.
        4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu.
        5. Umieszczona pod znakiem B-20 tabliczka T-6c lub T-6d wskazuje rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie.

        • 5 0

    • No każdy jeden

      • 0 0

  • ale śmieszni8e zrobili przejazd dla rowerów. (2)

    tam szerzej tu węziej. To tak jakby pas ruchu dla samochodów z 3 metrów nagle do 2,5 bez żadnej przyczyny się zwęził.

    • 35 8

    • (1)

      już widzę rowerzyste zatrzymującego się przed stopem ....hahhahhahah , nie potrafia przeprowadzic roweru tam gdzie przejazdu przez jezdnie nie ma ...a tu stop hahhaha

      • 2 3

      • potrafia, tylko nie ma to sensu

        • 3 0

  • zmiana (1)

    dobry pomysł a jesli chodzi o rowerzystów to uwazam ze oni zachowuja sie jak swiete krowy ze im wszystko wolno nie stosuja sie do znaków przejezdzaja przez przejscie dla pieszych nie zsiadajac z roweru i to pedza nie patrzac na przechodzacych ...... im powino sie dawc wiecj mandatow Jezdze duzo autem i czasem to przed samy nosem auta przeleci na przejsiu bo uwaza ze on ma pierwszenstwo

    • 27 13

    • Zapewne jesteś przykałdnym kierowcą ;-)

      Nie przekraczasz dozwolonej prędkości i nie jesteś "miszczem" lewego pasa.
      Jeżeli wymagasz przestrzegania przepisów od innych, najpierw zacznij od siebie ;-)
      Pozdr.

      • 3 4

  • Nie ma takiej możliwości prawnej (8)

    Droga dla rowerów wzdłuż grunwaldzkiej jest częścią drogi publicznej, a to oznacza że i STOP musiałby być także i na jezdni tej drogi publicznej (grunwaldzkiej ). Czyli albo STOP dla wszystkich albo dla nikogo.

    CZyli:
    1) stawiamy znak stopu z białą tabliczka pod spodem ze dotyczy samochodów
    2) konstruujemy barierki na wszystkich 3 pasach tak, żeby kierowcy nie mogli wpaść na pełnej ( a tam większość jedzie powyżej 80kmh )
    3) możemy dołożyć próg zwalniający
    4) przywracamy ruch na Piramowicza w kierunku poprzednim.

    Teraz to tak.

    • 24 19

    • od (2)

      A jest mozliwosc prawna dla rowerzystów co szaleja po przejsciach dla pieszych a maja obowiazek zsiasc z roweru

      • 3 7

      • to jest niedopuszczalne, masz rację, ale nie zmienia faktu że przy skrzyżowaniu z Piramowicza to rowerzyści mają pierwszeństwo. Można co najwyżej postawić znak stop dla samochodów wyjeżdzających z Piramowicza po ponownym odwróceniu ruchu.

        • 11 1

      • To jest argument typu "a u was Murzynów biją"

        To nie ma nic wspólnego z pierwszeństwem na Piriamowicza

        • 3 0

    • A od kiedy

      To ruch musi się odbywać w jednym kierunku? Na wita Stwosza/ Abrahama dało się rozdzielić ruch i dla kierowców i rowerów. A tu się nie da??

      • 4 0

    • To czemu rowrzyści jadą pod prąd ?!

      Jak to część całej drogi to u nas jest ruch prawostronny, wypad na drugą stronę.

      • 2 1

    • Patrz tu (2)

      https://m.trojmiasto.pl/wiadomosci/Spor-o-znak-stop-na-drodze-rowerowej-w-Sopocie-n146677.html
      I se wsadź te twoje "nie ma możliwości prawnej"

      • 1 2

      • znak stop dotyczy najblizszego skrzyzowania

        a nie wyjscia z terenu prywatnego. nie mozna go przed przejsciem postawic

        • 0 0

      • To nie ta sytuacja

        Poszukaj przypadku, gdzie mamy DDR równolegle do głównej ulicy i to tego ulicę podrzędną.

        • 1 0

  • (6)

    Tylko dlaczego kierowcy nie widzieli znaku ustąp pierwszeństwa, a rowerzystom chcesz stawiać znak stop? Idąc twoim tropem na każdym skrzyżowaniu kierowcy z pierwszeństwem powinni mieć znak stop

    • 19 19

    • Bo chce rozładować korki, ktore same w sobie powodują sytuacje niebezpieczne (5)

      A tobie przez chwilowe zatrzymanie zaoszczędzić polamanych kości. Wybieram mniejsze zło, rozumiesz?

      • 3 11

      • (2)

        rowerzyści robią korki czy ludzie przyspawani do samochodów?

        • 6 3

        • Spytaj sie tych co siedzą co o tym sądzą (1)

          W korku w tramwaju bo trzeba było zmienić ruch który dobrze działał, ponieważ kilkoro ped**arzy nie mogło przelecieć tego odcinka z prędkością startujacego samolotu, nie uważając na pieszych i nikogo. I dla tych kilku ped**arzy zakorkowano pół miasta. Tacy jesteśmy eko! O!

          • 3 7

          • Samolot nie startuje z prędkością 25 km/h

            • 1 1

      • aha, czyli chcesz postawić stop rowerzystom bo mają tam pierwszeństwo? to kierowcy powinni im ustąpić, a nie odwrotnie.

        • 4 0

      • W jaki sposób korki same w sobie powodują sytuacje niebezpieczne?

        • 2 0

  • 100% racji (1)

    Zgadzam się z tymi propozycjami w 100% Bardzo zastanawiający jest upór władz miast w tej kwestii

    • 17 12

    • Zastanawiające jest to, że kierowcy nie wiedzą, kto się włącza do ruchu, a kto jedzie prosto

      Szkoda, że na pas ruchu dla aut na Zwycięstwa tak chętnie z Piramowicza nie wyjeżdżają.

      • 2 0

  • (1)

    pójdę o jeszcze jeden krok dalej - ustawmy znak stop dla tych co jadą samochodami od Gdańska w stronę Wrzeszcza a także kawałek dalej dla tramwai aby wyjeżdżający/omijający korek mogli bez zatrzymania przejechać przez przejazd tramwajowy i udać się w stronę Gdańska

    • 11 11

    • :-)))))

      Tak jest...zróbmy "zieloną falę" az do rogatek miasta by "siła robocza" mogła szybko, sprawnie opuścić miasto....wszak do domu, ciszy i spokoju mają daleko

      • 2 1

  • Znak stop dla samochodów. Przecież to one włączają sie do ruchu, a nie rowerzyści, którzy jadą prosto (5)

    Autor chyba nie ma rozeznania w realiach ruchu drogowego

    • 26 18

    • Ty wiesz co oznacza wlaczac sie do ruchu? (4)

      Skrecaja z podrzednej, tyle. A co, korona spadnie jak się rower zatrzyma raz na stopie? Tu chodzi o to żeby rozładować korki, a przy tym zaoszczędzić twoje zdrowie na rowerze.

      • 3 13

      • rozladowac korki?

        przesiac sie na zbiorkom ... innej mozliwosci nie ma ,chyba zeby wprpwadzic ze po gdansku moga poruszac sie samochody zarejestrowane w gdansku ...

        • 8 2

      • Wsiądź na rower, skuter, itd.

        Tak rozładujesz korki.

        • 6 1

      • a korona spadnie jak kierowca ustąpi pierwszeństwa zgodnie ze znakami? Kierowcy chcą pędzić ile wlezie i najlepiej aby zawsze i wszędzie mieli pierwszeństwo bo im się spieszy

        • 10 3

      • Masz rację

        Korona z głowy spadnie jak się kierowca zatrzyma raz na stopie?

        • 3 0

  • Nie da rady tu nie ma demokracji (1)

    Psycholewo już podjęli decyzję. To są powolne nieraz przyspieszające ruchy organizacji lewych rowerzystów Aktywistów miejskich zmierzających do wyeliminowania ruchu samochodowego. Zaczyna się takimi działaniami kończy się na docelowym jedo lub dwujezdniowej grunwaldzkiej. Na początku było my chcemy tylko ścieżek i bezpiecznej jazdy, teraz pieszy musi uciekać przed napalonym pedelerzami

    • 18 7

    • No i bardzo dobrze

      uciekaj do Bangladeszu jeździć samochodem jak się chce i gdzie się chce.

      • 0 0

  • (1)

    Czyli karzemy rowerzystów za to, że kierowcy łamią przepisy i ich potrącają.
    Rozwiązanie idealne, prawda?

    Na przyszłość polecam proponowanie rozwiązań, które są zgodne z prawem. Rozumiem, że w Trójmieście polskie prawo się nie przyjęło, ale mimo wszystko warto czasami zrobić coś poprawnie.

    • 23 10

    • najlepsze, że to kolejna opinia bez wizji lokalnej

      tam nie ma przejazdu rowerowego - jest ciągła droga rowerowa i ciągły chodnik; przez nie przejeżdżają samochody. Mimo wszystko postawiono tam barierkę dla rowerzystów, a samo odgięcie jest ciaśniejsze, niż minimalny przewidziany w przepisach promień skrętu drogi rowerowej (dla prędkości projektowej 12km/h - czyli raczej jedzie się tam wolniej nie szybciej).

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ Dodaj raport

Pogoda

Najczęściej czytane