Specyfikacja banerów
Banery HTML5
Portal Regionalny trojmiasto.pl oferuje możliwość emisji banerów w technologii HTML5 zgodnie z następującą specyfikacją. Kreacja powinna być spakowana w pliku formatu .ZIP. W jej skład powinien wchodzić plik .HTML reklamy oraz ewentualne typy plików:
- .CSS
- .JS
- .PNG
- .JPG
- .GIF
- .SVG
Wymagania
Wszystkie reklamy HTML5 muszą zawierać:
- obramowanie kreacji (baner musi posiadać ramkę, banery nie odcinające się od treści strony nie będą przyjmowane)
- zgłoszenie doctype: <!DOCTYPE html>
- tag HTML
- tag BODY
Nie zaleca się umieszczania w nazwie bannera poniższych fraz:
- ads,
- advert,
- banner,
- baner,
- reklama itp.
a także jego fizycznych rozmiarów wyrażonych w pixelach np:
- banner_750X200px
Powyższe frazy mogą zostać wychwycone przez Adblock'a i skutkować blokowaniem wyświetlania kreacji na stronie.
Odwołania do plików zewnętrznych są niedozwolone. Wszystkie odwołania do kodu i zasobów powinny zawierać się w ramach zawartości pliku .ZIP. Wyjątkiem są biblioteki jQuery pobierane z serwerów Google (https://developers.google.com/speed/libraries/#jquery).
Plik .ZIP powinien być nazwany według schematu:
HTML5_[nazwa firmy]_.zip
np. HTML5_MojaFirma.zip
Nazwa baneru nie może zawierać polskich czcionek. Gotowy baner musi być dostarczony na 3 dni robocze przed emisją baneru. Natomiast w przypadku przygotowania baneru przez portal materiały muszą być dostarczone na 4 dni robocze przed emisją baneru (do materiałów musi być dostarczony szczegółowy scenariusz).
Baner powinien zawierać maksymalnie 4 odsłony. Istnieje możliwość zwiększenia liczby odsłon po konsultacji z osobą przyjmującą zlecenie.
Reklamodawca zobowiązuje się do podesłanie osobno adresu www, na który baner ma przekierowywać.
Przed emisją baner powinien być zaakceptowany przez Portal trojmiasto.pl. Niedostarczenie gotowego baneru bądź materiałów do jego wykonania w określonym terminie spowoduje opóźnienie jego emisji, zaś Zleceniodawca zostanie obarczony kosztami za całą zamówioną emisję.
Banery nie powinny zawierać elementów graficznych upodabniających reklamę do szaty strony, na której są wyświetlane.
Reklama banerowa nie może naśladować elementów stron Portalu i powinna być łatwo rozpoznawalna jako reklama. Reklama banerowa musi wyraźnie odcinać się od treści strony, kolorem tła lub obramowaniem kreacji.
Przesłana reklama nie może odczytywać ani zmieniać cookie, zabronione jest też używanie skryptów śledzących interakcję użytkownika. Nie może też powodować występowania błędów czy ostrzeżeń podczas serwowania.
Reklama nie może zawierać instrukcji 'document.write' w kodzie JS baneru.
Reklama nie może obciążać procesora standardowego komputera w więcej niż 25%. Za standardowy przyjmuje się komputer z procesorem Intel Celeron 2 GHz lub AMD Duron 2 GHz.
W systemie Windows obciążenie procesora można sprawdzić np. w Menedżerze zadań. Aby otworzyć Menedżera zadań należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na pustym miejscu na pasku zadań i wybrać z listy Menedżer zadań lub użyć kombinacji klawiszy Ctrl+Shift+Esc. W zakładce Wydajność wskaźnik Użycie procesora nie powinien przekraczać 25%.
Bannery HTML5 - rozmiar i ciężar
Portal Regionalny trojmiasto.pl oferuje możliwość emisji banerów w technologii HTML5.
W przypadku tworzenia kreacji z użyciem Google Web Designer należy ustawić opcję Non-Google Ad, w przeciwnym razie widoczne będzie 2-3 sekundowe opóźnienie:
