- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (88 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (39 opinii)
- 3 Remont przed budową Drogi Zielonej (141 opinii)
- 4 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (221 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (295 opinii)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (360 opinii)
1,4 mld zł na lepszy dostęp kolei do trójmiejskich portów
Kolejarze chcą wydać 1,4 mld zł na przebudowę torów w porcie w Gdyni i Gdańsku. Inwestycja ma być gotowa w 2020 r. i przede wszystkim skrócić czas przeładunków, a także poprawić konkurencyjność trójmiejskich portów względem innych portów nad Bałtykiem.
Często jest też tak, że wagony dojeżdżają do portu ciągnięte przez lokomotywy elektryczne, a już w samym porcie podczepiana są do lokomotyw spalinowych. Powód? Brak elektryfikacji ostatniego odcinka trasy. Z tego powodu przeładunek trwa dłużej.
Teraz ma się to zmienić. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która zarządza infrastrukturą torową w całym kraju, uzyskała z unijnego programu "Łącząc Europę" (CEF) pieniądze na poprawę dojazdów do portów. Dzięki nim w Trójmieście przeprowadzone zostaną dwa projekty, poprawiające dostęp kolejowy do portów morskich w Gdańsku i Gdyni.
Przetarg na kolej do portu w Gdyni w 2018 r.
Port morski w Gdyni ma bardzo dobrze rozbudowaną sieć torowisk kolejowych . Jednak przez lata zaniedbań większość z nich wymaga naprawy. W sumie zostanie przebudowanych około 120 km torów i 355 rozjazdów. Część z tych torowisk zostanie zelektryfikowanych.
W Gdyni przewidziana jest też przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń telekomunikacyjnych wraz z budową nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Inwestycja zakłada także przebudowę i budowę ok. 13 km dróg, w tym dwóch wiaduktów drogowych.
Inwestycja pochłonie 850 mln zł i ma potrwać do 2020 r.
Gdańsk. Prace po obu stronach Martwej Wisły
Prace na torach w Gdańsku będą prowadzone w dwóch miejscach. Na zachód od Martwej Wisły rozbudowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania, do którego dołączone będą dwie stacje: Gdańsk Port Północny i Gdańsk Kanał Kaszubski .
Po drugiej strony Wisły prace przy przebudowie będą prowadzone na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa wraz z rejonem Gdańsk Wiślany. Łącznie po obu stronach zostanie zmodernizowanych 50 km torów.
Modernizacja polegać będzie na przebudowie torów, rozjazdów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz elektryfikacji linii. Infrastruktura zostanie dostosowana do obsługi dłuższych i cięższych składów towarowych.
W Gdańsku decyzja środowiskowa dla przebudowy torowiska została uzyskana w połowie 2016 r. Kolejarze zakładają teraz, że uzyskają decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej jeszcze w styczniu 2018 r. Natomiast pozwolenie na budowę powinno być wydane w kwietniu przyszłego roku.
Całość przedsięwzięcia to koszt 580 mln zł. Prace mają zakończyć się w 2020 r.
Opinie (173) 2 zablokowane
-
2017-12-10 14:01
(3)
Może Morawiecki będzie nieco mądrzejszy od broszki i Obwodnica Metropolitana tak potrzebna powstanie?!
- 8 13
-
2017-12-10 14:07
komu potrzebna? ta obwodnica tylko wywieje mieszkańców aglomeracji. Co spotęguje tylko jeszcze większe korki.
- 1 7
-
2017-12-10 15:11
Nie powstanie bo blokuje ją 5 osób , mn wójt Kolbud , jakas pani oraz pan co ma w stawie dwie żaby.
- 4 4
-
2017-12-10 16:33
droga znikąd do nikąd i nie będąca niczego obwodnicą za to niszcząca nasze Kaszuby to dla nieuków taki św gral
- 6 4
-
2017-12-10 14:05
Najpierw likwidują większość torowisk portowych
pokolejowe grunty opylają deweloperskiej mafii i teraz nagle im brakuje torów! Normalnie Bareja się kłania. W Gdyni był potężny i prężnie działający węzeł kolejowy a wagony przeładowywano cała dobę. Jakim trzeba być "piiiiiiiii" aby taki numer zrobić? Gdzie prokurator?
- 22 3
-
2017-12-10 14:08
PKM do Oksywia i SKM do Brzeźna
jw.
- 14 1
-
2017-12-10 14:25
(1)
w 3 city przydałby się "supermarket " dobrymi promocjami na tzw " szynach "
- 1 0
-
2017-12-10 14:57
Lidel z ciufcio??
- 1 0
-
2017-12-10 14:55
I na tym planie w Gdyni
zaznaczono 120 km torów??
- 6 1
-
2017-12-10 15:00
PKM do Pogórze i wieklkie parkingi przy szperku to jedyne sensowne rozwiazanie dla portu w Gdyni i dzielnic północnych (2)
nagle estakada będzie pusta a wiśniewskiego przejezdna
- 10 1
-
2017-12-10 15:38
Ekrany i będzie dobrze (1)
Jestem jak najbardziej za nowymi drogami, remontem torów i "puszczaniem" nowych połączeń np. do Obłuża i dalej, ale niech będą ekrany dźwiękoszczelna. Jak na razie to mam zwiększony ruch drogowy na estakadzie samochodów w tym i Tirów , więcej kursów pociągów towarowych z Portu. Wszyscy się cieszą, a ja tracę zdrowie od spalin, słuch od hałasu i cierpliwość na bezdomnych urzędasów, którzy są bezduszni na krzywdę ludzką.
- 2 0
-
2017-12-11 01:44
lepsze spaliny czy trakcja elektryczna?
- 0 0
-
2017-12-10 15:07
Kiedys juz zwracałem Redaktorowi ze jak chce cos pisać o kolei to niech zasiegnie jezyka u kolejarzy a nie u laików.
Pociagi wjeżdzaja trakcja elektryczną do portu a na nabrzeża i wyładownie SĄ wstawiane lokomotywami spalinowymi i BĘDĄ wstawiane tez po przebudowie. To nie anachronizm . Pisałem , założyć kamizelkę odblaskową otrzymać zezwolenie i pojawić się na ,,gruncie" i zobaczyć samemu dlaczego tak jest a potem to opisać.
- 21 1
-
2017-12-10 15:08
Nawet PKP duzo więcej inwestuje w infrastrukturę w Gdyni niż Szczurek
- 8 1
-
2017-12-10 15:09
Do czego ten port w Gdyni ,tylko smród z niego jak biomase sprowadzaja.
- 7 8
-
2017-12-10 15:22
(1)
Najpierw kolejarze wycinali tory i likwidowali linie na potęgę, a teraz chcą budować. Tak samo pchają w krzaki lokomotywy i wagony i chcą nowych.
- 15 4
-
2017-12-10 23:00
Kolejarze czyli kto?
Kto zarządza kolejami? Kolejarze czy minister? Kto pozwalał wycinać tory i likwidować linie na potęgę?
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.